MuscleMeat

Schouders knikken tijdens oefening.

• Topic Starter Topic Starter
wat een domme adviezen. Wat je hoort is een gevolg van te zwakke rotator cuffs en mogelijk ook bovenrugspieren. Het gevolg van deze zwakte is een te kleine ruimte in het schoudergewricht waarbij de pees soms klem komt te zitten. Na verloop van tijd krijg je een verkalkte pees die op latere leeftijd makkelijker scheurt. Probeer je rotator cuffs te trainen met stabilisatie oefeningen zoals op je zij liggen en met laag gewicht(bijv 3kg dumbbell) je elleboog op je lichaam laten en je arm naar buiten draaien en dan veel herhalingen. Deze oefeningen kun je uitbreiden en na verloop van tijd zul je minder tot geen last meer hebben. Ga t niet forceren;)

Hoe weet je dat zo precies?? Heb na elke training nu wel pijn aan schouders dus misschien is het slim om daarmee te beginnen. Bedankt.

Hoe weet je dat zo precies?? Heb na elke training nu wel pijn aan schouders dus misschien is het slim om daarmee te beginnen. Bedankt.

Anatomische kennis en eigen ervaring. Heb er jarenlang mee rondgelopen en nu ook nog steeds een klein beetje. Gelukkig totaal niet meer wat t geweest is en ik heb door luiheid mijn stabilisatieschema niet afgemaakt. Ik denk dat als ik verder was gegaan, ik nergens last meer van zou hebben

• Topic Starter Topic Starter
Anatomische kennis en eigen ervaring. Heb er jarenlang mee rondgelopen en nu ook nog steeds een klein beetje. Gelukkig totaal niet meer wat t geweest is en ik heb door luiheid mijn stabilisatieschema niet afgemaakt. Ik denk dat als ik verder was gegaan, ik nergens last meer van zou hebben

Oke bedankt :) ik zou erop gaan letten en zodra het niet overgaat neem ik contact op met de fisio.

Terug
Naar boven