Fitness Seller

schuim voor nek bij het squatten

huckfinn

Ripped Bodybuilder
Waardering
5
Hallo,

Ik heb een vraag voor de thuistrainers (of alwetende):
Waar haal je die bescherming voor je nek of bovenrug die je om de halter kan doen. Het is zo'n zacht schuimding :P Bij geen enkele sportwinkel in de stad hebben ze dat ding, en - wat ik nu doe - 4 truien aantrekken is ook niet iets om mee door te gaan....

thanks,

Je kunt ook isolatieschuim gebruiken. Dat spul wat normaal om verwarmingsbuizen zit.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
is je vriend...

haha idd, gewoon handoekje gebruiken man

Je kan beter niets gebruiken, dan ligt de barbell stabieler (met zo'n doek leg je de barbell als snel in de nek)... je trapezius hardt zich vanzelf wel.

^^ with stupid

Gewoon doorbijten en bikkelen...!

Je hebt gewoon niks nodig idd.
Misschien heb je de stang iets te hoog liggen. Probeer anders wat lager te leggen.

bovendien is het hoe dikker je 'bescherming' hoe verder jij je schouders naar achteren moet doen, als daar dan ook nog eens de nodige kilo's op liggen kan het wel een gevolgen hebben voor je rotatorcuff...

NIET in je nek leggen maar lager! :eek:

Idd niks gebruiken...kan alleen maar gaan rollen met zo'n ding...

• Topic Starter Topic Starter
oke oke, ik zal niets gebruiken. Ik heb de halter trouwens al redelijk laag liggen (niet in mijn nek) dus - tandjes op elkaar.

Ik meen me iets te herinneren over dat squatten met een kale stang ergens heel slecht voor was weet alleen niet meer wat ???

Ach, tis even wennen. Gewoon lekker laag op de traps leggen die stang en squatten als een beest.

Enige tijd geleden heb ik ook dezelfde vraag gesteld. Ik had na het squaten last van m'n nekwervels en kreeg soms onderhuidse bloedingen. Heb ook geprobeerd om zo'n schuimrubber te vinden maar niet gelukt. Inmiddels ben ik een maand verder en moet ik zeggen dat ik nergens meer last van heb. Traps zijn wat dikker geworden :D en ik leg de stang nu lager. Wat ook helpt is je schouders ophalen zodat er een soort kussen ontstaat.

Maxwell zei:
rollen? ik neem aan dat je de barbell wel vast houdt, of bedoel je dat niet? ???
ja je hebt em wel vast maar zo'n schuimrubber zit vrij los op de stang en dan kan die toch gaan rollen.

MightyDuck zei:
Ik meen me iets te herinneren over dat squatten met een kale stang ergens heel slecht voor was weet alleen niet meer wat ???

Ik kan me idd daarover ook iets herinneren. Geloof dat iets met je bloedsomloop te maken had.

Squatte met 4 truien maakt je wel breed :) maar beter is
ff naar de Gama, en kijken bij de isolatie voor buizen..

hafid zei:
Wat ook helpt is je schouders ophalen zodat er een soort kussen ontstaat.

Dit moet je niet doen, het vergroot de druk op het schoudergewricht veels teveel (en het is al zo'n blessure gevoelig gewricht).

Je kan beter je schouderbladen naar elkaar toe trekken en dus je handen verder uit elkaar plaatsen.

Terug
Naar boven