XXL Nutrition

Second AAS cycle

Interessante log, ik lees mee!

Mooie log, ik ben in! :p

@OffTopic
tijdens mijn cut eet ik 2637 kcal

19y / 91kg / 1m83 / 16%

272gr carbs
76gr vet
202 gr eiwitten

is dit goed? want ik las dat jij juist laag in carbs zit en ik vroeg me af waarom

• Topic Starter Topic Starter
Mooie log, ik ben in! :p

@OffTopic
tijdens mijn cut eet ik 2637 kcal

19y / 91kg / 1m83 / 16%

272gr carbs
76gr vet
202 gr eiwitten

is dit goed? want ik las dat jij juist laag in carbs zit en ik vroeg me af waarom

Ik kan niet voor jou bepalen wat goed of slecht is. Dit is geheel persoonlijk. Ieders lichaam werkt op een andere manier. Voor jou kan een high carb dieet goed werken, voor een ander niet. Dit is geheel afhankelijk van je metabolisme en je dagelijkse activiteit.
Ik eet het liefst low carb, high fat en high protein als ik ga cutten. Dit werkt voor mijn lichaam beter. Ik voel me dan ook een stuk beter tijdens mijn werk. De after dinner dip die ik krijg als ik carbs eet tijdens mijn werk (ik zit de hele dag op kantoor) is voor mij niet te doen. De manier waarop je lichaam energie haalt uit vetten heeft een heel ander effect en in mijn optiek een fijner effect. Je moet hier maar eens wat studies over nalezen.
Als ik carbs eet, dan moet ik ze wel utiliseren. Zodoende neem ik ze alleen in de ochtend bij ontbijt (kleine hoeveelheid) en rondom mijn trainingen.
Waar ik voornamelijk naar kijk is naar mijn dagelijkse activiteiten en op basis daarvan bepaal ik waar ik mijn carbs plaats. Heb je een lichamelijk actieve job (in de bouw bijv.), dan kan je de carbs veel beter gebruiken en verwerken en dus ook vaker per dag eten. In mijn geval is dit niet zo.
Daarbij moet je je goed realiseren wat carbs met je lichaam doet. Daarmee doel ik op de aanmaak van insuline en de pieken van dit hormoon die ontstaan na toedienen van carbs. Je moet je afvragen of je deze pieken de gehele dag nodig hebt en zo niet, wat dit op lange termijn voor je gezondheid kan betekenen.

Succes met je cut!

Ik kan niet voor jou bepalen wat goed of slecht is. Dit is geheel persoonlijk. Ieders lichaam werkt op een andere manier. Voor jou kan een high carb dieet goed werken, voor een ander niet. Dit is geheel afhankelijk van je metabolisme en je dagelijkse activiteit.
Ik eet het liefst low carb, high fat en high protein als ik ga cutten. Dit werkt voor mijn lichaam beter. Ik voel me dan ook een stuk beter tijdens mijn werk. De after dinner dip die ik krijg als ik carbs eet tijdens mijn werk (ik zit de hele dag op kantoor) is voor mij niet te doen. De manier waarop je lichaam energie haalt uit vetten heeft een heel ander effect en in mijn optiek een fijner effect. Je moet hier maar eens wat studies over nalezen.
Als ik carbs eet, dan moet ik ze wel utiliseren. Zodoende neem ik ze alleen in de ochtend bij ontbijt (kleine hoeveelheid) en rondom mijn trainingen.
Waar ik voornamelijk naar kijk is naar mijn dagelijkse activiteiten en op basis daarvan bepaal ik waar ik mijn carbs plaats. Heb je een lichamelijk actieve job (in de bouw bijv.), dan kan je de carbs veel beter gebruiken en verwerken en dus ook vaker per dag eten. In mijn geval is dit niet zo.
Daarbij moet je je goed realiseren wat carbs met je lichaam doet. Daarmee doel ik op de aanmaak van insuline en de pieken van dit hormoon die ontstaan na toedienen van carbs. Je moet je afvragen of je deze pieken de gehele dag nodig hebt en zo niet, wat dit op lange termijn voor je gezondheid kan betekenen.

Succes met je cut!
Bedankt voor je reactie, 't is mooi dat je alles zo goed kan uitleggen :P

Thanks voor de tip. ! Dit ga ik in het vervolg doen. Ik heb nu 5000iu in 1ml bacterieel water gedaan en verdeeld over 2 slin spuitjes. Maar het optrekken vanuit een grotere spuit is idd wel wat makkelijker.
Ik doe t zo; 5ml spuit, 2ml bac optrekken met groene naald, dan mixen in glaasje met HCG.
Dan weer optrekken met 5ml spuit.
Oranje slin naaldje erop en elk streepje op spuitje is 500iu.

Ik ben van mening dat lange esters betere resultaten geven. Test is test en nandrolon is nandrolon dat begrijp ik alleen dank ik dat stabielere bloedwaardes ook belangrijk zijn.
Hoe denk jij hierover

Interessant. Ik volg ook vanaf nu! :thumb:

UPDATE 2: Kiloknallers, nachtzweet en schouderinject(!)

Ik ben inmiddels twee weken onderweg en 8 prikken verder. Vanochtend op de weegschaal gestaan op een nuchtere maag en blaas en een mooie 90,00 kg! Ik heb drie keer gewogen, want ik geloofde het niet, maar het was toch echt 90,00 kg! In de spiegel zag ik geen zichtbare zichtbaar verschil in vetpercentage, dus heb ook even een 3-puntmeting gedaan. Drie metingen gedaan met een range van 12,6-13,2. Het vetpercentage is dus nog redelijk hetzelfde gebleven. Daarbij heb ik dit weekend iets meer carbs gegeten, omdat mijn lichamelijke activiteit iets hoger was en mijn avondmaaltijd was gisteravond aanzienlijk zouter dan ik normaal gewend ben (Thaise afhaal:P). Ik zal dus ook iets meer vocht hebben vastgehouden vannacht.

Hoe ging het injecteren in de schouder?
Zoals ik vorige week aangaf zou ik de vijfde prik in mijn schouder zetten en dat heb ik dan ook gedaan... Op het moment dat ik de naald erin stak voelde ik een flinke steek en de naald was nog niet eens halverwege. Ik drukte door en dezelfde pijn bleef aanhouden. De pijn was nog niet ondragelijk, dus ik zetten gewoon door. Ik wilde aspireren, maar daar ging het mis. Ik bewoog de naald iets opzij, omdat ik er niet goed bij kon en toen schoot er een zenuwpijn door mn hele arm. Ik trok de naald er direct uit. F*cking hell wat doet dat pijn haha! Ik heb dit een keer eerder gehad toen ik werd verdoofd voor het trekken van mijn verstandskies. Een pijn die je ongeveer in je hersenen voelt, als je begrijpt wat ik bedoel haha.
Zodoende heb ik de naald gewisseld en vervolgens in mn glute geprikt, zonder problemen.

***Heeft iemand een tip voor me voor het injecteren in de schouder? Welke naald gebruik jullie voor de schouder? Ik gebruik nu een 23G 1inch naald. Deze gebruik ik zowel voor mn glute als quad. Ik ga overigens dunnere naalden aanschaffen om te testen voor glutes en quads, aangezien het met de 23G erg makkelijk gaat. Mocht het met een 25G net zo makkelijk gaan, dan gebruik ik liever de 25G. Dit lijkt me voor de ontwikkeling van het littekenweefsel op de lange termijn beter.

Hoe ontwikkelen de bijwerkingen zich?
Gelukkig heb ik geen last van gevoelig tepels of puffy nipples. Dit was eigenlijk de enige bijwerking waar ik een beetje bang voor was. Dit valt dus erg mee. Verder heb ik geen acne of meer haar op mijn lichaam. Er waren mensen die me hiervoor waarschuwde, maar beiden zitten niet in mijn genen. Ik ben 28 en heb nog steeds geen volledige baardgroei. Acne heb ik nooit gehad, ook niet in de puberteit. Hier en daar een puistje, maar dat heb ik nog steeds op zijn tijd. Extreme haargroei en acne zit overigens niet in de familie. Haarverlies overigens ook niet. Ik heb de haargroei van mijn vaders kant en daar heeft geen enkele man last van haarverlies of kaalheid. Zodoende was ik hier bij voorbaat al niet bang voor.
Ik heb de gehele twee weken dus nog geen AI nodig gehad. We zullen zien wat er gebeurd als ik er over twee weken NPP bij zet.

Waar ik wel last van kreeg de afgelopen week is nachtzweet. In de eerste week had ik dit ook een enkele keer, maar afgelopen week had ik het vaker. Ik werd echt helemaal doorweekt wakker. Mijn t-shirt kon ik soms twee keer verwisselen in de nacht en op een gegeven moment moest ik aan de andere kant van ons bed slapen (mijn vriendin was nog op vakantie). Ik heb vervolgens maar een badhanddoek onder me gelegd om mijn bed te sparen.
Ik dacht dat je bij een test only kuur hier geen last van zou krijgen. Ik kon dus ook niet echt geloven dat het hieraan lag. Dus ik ben gaan kijken naar andere oorzaken. De enige echte oorzaak die ik kon vinden was de invloed van het tijdstip van mijn training. Hoe later op de avond ik train, hoe meer last ik heb van nachtzweet. Ik was maandag t/m donderdag genoodzaakt later te trainen ivm met overwerk. Ik trainde pas om 19.00 uur i.p.v. 17.30. De training eindige dan ook pas om 20.30/20.45. Vervolgens duik ik om 22.00 uur mijn bed in. Ik kan me herinneren dat ik vaker last heb van onrustige nachten (voordat ik ging kuren) als ik later op de avond train en vervolgens redelijk op tijd mijn bed in ging. De onrust/stress die mijn lichaam dan nog moet verwerken n.a.v. de training is kennelijk nog te heftig, waardoor het mijn slaap verstoord. Vrijdag had ik voor het eerst de mogelijkheid om weer wat vroeger te trainen, dus dan kon ik het gelijk testen. Ik ging vervolgens ook iets later naar bed, 23.00 uur en raad eens? Geen nachtzweet! Zaterdag en zondag train ik na de lunch rond een uur of 13.00 en ook die nachten had ik geen nachtzweet.

Mijn vriendin is weer terug van vakantie...:D
De afgelopen week steeg mijn libido ook merkbaar. Het was dan ook best wel irritant dat mijn vriendin op vakantie was haha. Ze kwam gistermiddag thuis en zijn dan ook maar direct de slaapkamer ingedoken. Je kan wel merken dat de test zijn werk doet. Seksuele stamina is aanzienlijk verhoogd. Je houdt het langer vol dan normaal. Standjes die je normaal binnen enkele minuten laten klaarkomen, heb je nu eindelijk onder de knie haha.
Wat me ook is opgevallen is dat het vrouwelijke geslacht je over het algemeen meer opvalt. En dat is niet eens gewild, maar het gaat vanzelf. Het "jagersinstinct" lijkt een soort van verscherpt te zijn. Je ziet ineens allemaal "mooie" vrouwen lopen, die je voorheen niet waren opgevallen. Maar in mijn achterhoofd hoor ik altijd het stemmetje: "Take it easy Jeff, its just the Test talking!"

Hoe gaat het trainen? Al merkbare verschillen?
Wat ik nu duidelijk begin te merken is de ontwikkeling van mijn kracht. Daarbij moet ik ook wel bekennen dat ik mezelf af en toe onderschat op bepaalde oefeningen zoals de bench press en front squat. Simpelweg omdat ik deze oefeningen ruim een jaar niet had gedaan. Tijdens de training lijk je ook een stuk voller. Het valt anderen ook op.
Ik merk momenteel nog geen heftigere pomp. Dat is vrijwel hetzelfde gebleven. Ik heb over het algemeen altijd een goede pomp tijdens de training. Ik ga deze week wel de rep range verhogen van mijn laatste oefening, zodat de pomp aan het einde van de training nog iets merkbaarder is.

Conclusie en vervolg
Ik ben erg blij dat ik geen last heb van negatieve bijwerkingen. Ik ben in twee weken 4 kg aangekomen. Ik mag dus echt niet klagen. Mijn dieet is op orde. Trainen zonder rustdagen gaat me prima af.
Ik ga deze week mijn kcals niet verhogen heb ik besloten. Ik ga wel mijn cardio nog iets verhogen. Ik wil gewoon nog een beetje vet kwijt haha. Ik heb nu nog twee weken voordat ik er NPP bij ga zetten. Daarbij groei ik prima op mn huidige kcals. Mocht mijn gewicht niet of nauwelijks toe zijn genomen op woensdag(wat bijna niet kan) dan zal ik mijn kcals wel verhogen.
De komende twee weken verandert er niets aan mijn training. Ik blijf bij de 5-daagse cyclus/ Ik begin met een compound oefening 5x5 en daarna doe ik nog 4/5 oefeningen waarbij ik piramide sets aanhoudt en wat afwisseling met rep ranges. Soms knal ik er een dropset achteraan. Deze oefeningen wissel ik overigens door na iedere 5 daagse cyclus. Ik doe het op de volgende manier:
Week 1: 5x5 compound, oefening 1, oefening 2, oefening 3, oefening 4, oefening 5.
Week 2: 5x5 compound, oefening 2, oefening 3, oefening 4, oefening 5, oefening 1.
Etc....
Op deze manier blijf ik mijn lichaam op de juiste manier stimuleren om te groeien.

WEEK 3, ik ben helemaal klaar voor je. Laat de kilos maar komen!

Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat lange esters betere resultaten geven. Test is test en nandrolon is nandrolon dat begrijp ik alleen dank ik dat stabielere bloedwaardes ook belangrijk zijn.
Hoe denk jij hierover

Wat je je in mijn mening moet afvragen is: Wat is jouw definitie van 'betere resultaten'? Ik heb zelf nog nooit lange esters gebruikt en kan het daarom ook niet echt vergelijken. Mijn keuze voor korte esters is voornamelijk door de mogelijkheid van stabielere bloedwaarden en sneller herstel. Ik hoor van veel mensen om me heen dat ze alleen voor lange esters kiezen, omdat ze niet zo vaak willen prikken. Ik hoor ze eigenlijk niet vaak zeggen dat het ze veel meer oplevert. Daarbij vind ik de prikfrequentie niet zo belangrijk/vervelend. En die zet ik al helemaal niet boven het belang van mijn bloedwaarden en mogelijk sneller herstel. Als ik die twee tegenover elkaar moet zetten, dan wint het belang van bloedwaarden en herstel bij mij altijd.
Nog een hele belangrijke overweging om korte esters te gebruiken bij je eerste kuur is het volgende. En dit is voor mij puur gebaseerd op logica: Als je voor het eerst een onbekende substantie in lichaam injecteert, weet je niet hoe je hierop reageert. Je weet niet hoe je lichaam erop reageert en je weet niet hoe je hier mentaal op reageert. Wat nou als je na 3/4 weken merkt dat je veel meer last heb van negatieve sides dan de positieve? Dat het voor voor jou lichamelijk of mentaal ondragelijk is? Wil je dan een lange ester in je lichaam hebben, wat soms maandenlang in je lichaam rond kan hangen? En je herstel kan vertragen? Of wil je dan iets in je lichaam hebben dan ook weer binnen enkele dagen/weken uit je lichaam is, zodat je zsm en effectief kan herstellen?
Dit is de vraag die ik mezelf heb gesteld toen ik de keuze tussen lang of korte esters moest maken.

Wat is jouw definitie van 'betere resultaten'?

Laatst bewerkt:
Weer een heerlijk uitgebreid verslag. Als ik het goed begrijp heeft de gear tot nu toe vooral veel invloed op het dagelijkse leven.
Zou je ons misschien een inzicht kunnen geven in je schema qua oefeningen en je huidige kracht stats trouwens? Ik ben heel benieuwd waar je momenteel staat.

onlangs mn schouder zelf 'ontmaagd', gebruikte de oranje naalden 16mm 25g (denk ik).
makkelijkste prik die ik al gezet heb, het duwen was wat lastiger, kdeed er namelijk bijna 2min over voor 1,5ml

Goed geschreven log, chapeau!
Mooie start stats overigens, nu al op 90kg, dat beloofd nog wat ;)

I'm in :)

Weer een heerlijk uitgebreid verslag. Als ik het goed begrijp heeft de gear tot nu toe vooral veel invloed op het dagelijkse leven.
Zou je ons misschien een inzicht kunnen geven in je schema qua oefeningen en je huidige kracht stats trouwens? Ik ben heel benieuwd waar je momenteel staat.

Het heeft zeker invloed op mijn dagelijks leven. Gelukkig wel alleen maar positief!

Ik zal bij mijn volgende update mijn trainingsschema uploaden. Dan zie je direct hoe de cyclus verloopt en de ontwikkelingen die ik maak gedurende de cyclus.

Take it easy Jeff, its just the Test talking! :cool:

UPDATE 3: Ziek, zwak en misselijk

Pff... Wat een frustrerende week! Ik ben al een aantal weken verkouden, maar daar had ik tot afgelopen week niet heel veel last van. Normaliter komt alles los gedurende de training, maar afgelopen week werkte het niet echt mee. Ik zat afgelopen weken tegen de griep aan, maar het wilt niet doorbreken. Helaas ben ik heel gevoelig voor seizoenswisselingen. Ik wordt direct verkouden als de temperatuur daalt als de herfst aanbreekt, maar ook als de lente begint na de winterkou. Dit is iets waar ik al mijn hele leven last van heb. Het breekt gelukkig niet vaak door tot een griep, dus in principe kan ik gewoon trainen, eten, werken, leren en slapen...

Ik zit tegen het zieke aan, moet ik geen rust nemen?
Dit is de vraag die de afgelopen dagen vaak door mijn hoofd is geschoten. Moet ik niet even een paar dagen rust nemen om op te laden? En met die paar dagen, bedoel ik dan ook letterlijk één paar dagen, dus twee en niet meer. Echter weigerde ik rust te nemen. Ik heb mezelf vanaf dag 1 voorgenomen om de gehele kuur onafgebroken te trainen, tenzij het niet anders kon. Aangezien ik enkel verkouden ben en verder geen koorts heb, ben ik dus gewoon de gehele week gaan trainen.
De trainingen waren wel een stuk zwaarder de afgelopen dagen. De luchtwegen bleven dicht door de verkoudheid, waardoor ik moeite had met ademen en herstellen tussen de sets en oefeningen door. Dit kostte me ontzettend veel energie. Ik merkte het vooral tijdens mijn borsttraining. Ik lag op de bench en begon aan de eerste set van 5x5. Ik legde er 90kg op en na de eerste press liep mijn hele hoofd en neus vol, waardoor ik volledig door mijn mond moest ademen. Ik dacht mijn luchtwegen te kunnen openen door even mijn neus te snuiten, maar dit maakte het alleen maar erger. Ik kreeg de 90 kg vervolgens ook bijna niet meer van z'n plek, dus kon mijn sets niet goed afmaken. Iedere set werd een afgebroken set: eerst 3/4 reps, vervolgens 10/15 sec pauze om vervolgens nog 2/3 reps eruit te gooien.
Gelukkig heb ik mezelf aangeleerd om deze frustratie niet mee te nemen naar de volgende oefening. Doe ik dit wel, dan heeft dat ontzettend veel negatief effect op de rest van mijn training. Zodoende herpakken, even iets langer op adem komen, nieuwe ronde, nieuwe kansen en gaan met die banaan!

*** Ik heb overigens mijn trainingen bijgevoegd van de afgelopen 4 trainingcycles! Voor de personen die het interessant vinden.

Wat me echt dwingt door te gaan is mijn groei in gewicht zonder dat mijn vetpercentage stijgt. Ik wil geen gewicht inleveren nu het zo goed gaat. Ik groei gemiddeld met 2 kg per week en dat hoop ik in ieder geval 5/6 weken te kunnen vasthouden. Dus we nemen wat extra vitamine C, zink erbij, l-lysine, extra groente/fruit en hopelijk versterkt het mijn immuunsysteem iets, zodat het niet doorbreekt tot een griep.

Eten en slapen
Ondanks dat ik wat meer last van mijn verkoudheid had, dwong ik mezelf geen enkele maaltijd te missen. Ik had wel veel meer moeite het binnen te krijgen. Normaliter ben ik maximaal 15 minuten bezig met een maaltijd, maar nu zaten er momenten tussen dat het me 45 minuten kostte. Maar uiteindelijk heb ik geen maaltijd gemist.
Ik heb in mijn vorige post aangegeven dat ik mijn calorie inname niet ging verhogen afgelopen week om te kijken of ik mijn vetpercentage nog iets omlaag kon krijgen. Cardio verhogen lukte me helaas niet, omdat ik na de gewichtstraining volledig op was. Zodoende bleef het 20 min na de training (doordeweeks) en 45 min fasted cardio op de weekend dagen.
Slapen ging ook minder door de verkoudheid. Ik ademde zwaarder, snurkte (waar ik normaal gesproken enkel last van heb als ik alcohol op heb) en was onrustiger tijdens de nacht. Ik maakte mijn vriendin wakker door mijn onrustige slaap. Zij maakte mij vervolgens weer wakker, omdat ze niet meer in slaap kon vallen door het harde geluid van mijn ademen. Dit gaat al een paar nachten zo... Dit kost me dan ook erg veel energie. Hopelijk verbetert dit de komende dagen.

Heeft dit dan ook effect gehad op je groei?
Vanochtend stond ik weer op de weegschaal op een nuchtere maag en blaas: 91,5 kg bij een vetpercentage tussen de 12,1 en 12,6 (drie metingen)! Het vetpercentage is waarschijnlijk iets verlaagd.
Waar ik de afgelopen week nog even goed naar heb gekeken is het vasthouden van vocht in mijn lichaam. Mijn vriendin viel het afgelopen dinsdag namelijk op dat het lijkt alsof ik dikker ben aan het einde van de dag (als ik thuiskom van werk, voordat ik ga trainen). Dat was voor mij ook wel zichtbaar. In de ochtend uit ik een stuk droger (logisch) en voordat ik ga trainen lijk ik soms wel een gespierd michelin mannetje (overdreven). Zodoende heb ik weer even kritisch naar mijn dieet gekeken.
Conclusie: gerookte vis + kipsaté blokjes van de AH = ONTZETTEND GROTE ZOUTBRON! Ongelofelijk dat ik hier overheen heb gekeken... Zodoende schrap ik deze twee volledig uit mijn dieet en stap ik over naar "verse" vis en ongekruide kipfilet. De vis zal ik stomen of bakken in de oven. Kipfilet wordt gebakken in de oven.
Ben ik tevreden over de groei van deze week? Zeker! Weer 1,5 kilo en toch een lager vetpercentage (als ik de meting mag geloven en die geloof ik graag:p). Ik had ook niet meer verwacht aangezien ik me had voorgenomen mijn calorie inname niet te verhogen. Ik heb over de groei van de afgelopen week dus niets te klagen. Zeker als ik kijk naar de mini "dip" van afgelopen week.

Hoe gaat mijn omgeving tot nu toe om met het feit dat je AAS gebruikt?
De algemene reactie die ik krijg van mensen om me heen: "Jezus! Wat ben jij ineens gegroeid!?". Mensen gaan aan je zitten, willen dat ik mijn biceps even aanspan en dat soort ongein. Hier ben ikzelf niet zo van, dus vermijd het meestal. Afgelopen weekend had ik de verjaardag van mijn twee jongere broertjes en daar waren voornamelijk mensen aanwezig die ik al weken/maanden niet gezien. De mensen weten over het algemeen wel dat ik al enige tijd bezig ben met bodybuilding, maar ze stonden er wel van te kijken dat ik "ineens" zo gegroeid was.
Mijn vriendin heeft vooral focus voor de mentale veranderingen. Zij is een beetje bevooroordeeld en had verwacht dat ik een of andere dominante alpha man zou veranderen. Dat tegendeel is inmiddels wel bewezen. Ik voel me heerlijk rustig en kalm, iets wat ik van nature ben. Ik ken nauwelijks tot geen agressie. Ze is wel heel blij met het libido effect:cool:
Waar ik wel een duidelijk verschil in merk is hoe mijn vaders gezin ermee omgaat en mijn moeders gezin (gescheiden ouders, hertrouwd en nieuwe lichting). Waar bij mijn moeder normaliter over alles gesproken wordt, is het over dit onderwerp ineens erg stil. En dit is exact het omgekeerde bij het gezin van mijn vader.
Mijn moeder en twee (half)zusjes (18 en 17) vinden het maar eng en zien vooral dat ik "veel te snel" groei. Mijn moeder vermijd het onderwerp op dit moment. Mijn jongere zusjes hadden mij twee weken niet gezien en ik betrapte ze erop dat ze over me aan het praten waren. Ze waren elkaar vragen aan het stellen over mij. Dus ik heb tegen ze gezegd dat ze al hun vragen gewoon aan mij moeten stellen om te voorkomen dat ze, door hun onwetendheid, rare verhalen gaan verzinnen. Ik heb ze gezegd dat ik ze alles zal vertellen wat ze willen weten, als ze het maar aan me vragen. Ik heb vervolgens een aantal van hun vragen beantwoord.
Mijn vader vind het allemaal erg interessant. Ik had hem nu twee weken niet gezien en hij kon niet geloven dat ik in die korte periode zoveel gegroeid was. Hij stelt uit zichzelf vragen en toont oprecht interesse. Volgens mij zet hij het liefst morgen zelf nog een spuit in zijn glute haha.
Mijn vrienden vinden het ook een leuke ontwikkeling. De een belt me en vraagt hoe het gaat, de ander wilt een foto zien, dan worden er weer grappen gemaakt in de groepsapp, je weet hoe dat gaat bij vrienden.
Waar ik erg blij me ben is dat er voornamelijk positiviteit om me heen hem en dat motiveert me enorm.

De afgelopen drie weken, was het naar verwachting en wat zijn de plannen voor de komende weken?
Ik kan helemaal niet klagen over de afgelopen drie weken. De verkoudheid is wellicht een minpuntje, maar dit is te overzien. Ik ben zeer tevreden over de groei. Voel me super en de motivatie is blijvend. Ik heb geen last van negatieve bijwerkingen. Dat geeft me ook wat meer vertrouwen voor de aanvulling met NPP volgende week maandag.
Deze week zal er aan de voeding en training niet veel veranderen. Ik zal mijn kcals uppen met 200 en deze week probeer ik mijn cardio sessies te verhogen naar 30 min (doordeweeks). Vanaf volgende week maandag zal er pas echt weer iets gaan veranderen. De training zal intensiever worden, wat HIIT cardio sessies, meer carbs en natuurlijk meer gear;)!

Mochten jullie vragen hebben, stel deze dan gerust. Ik probeer ze altijd z.s.m. te beantwoorden.

Bedankt voor het lezen en iedereen succes met zijn eigen ding!

Bijlagen

mooi zo, je vertoeft in een goede omgeving!

Ik hoop op deze manier mijn vet% in bedwang te kunnen houden. In de eerste week is dit gelukt. Ik heb een kantoorbaan en zit ik de gehele dag op een stoel. Ik heb gedurende de dag dus geen carbs nodig.
Het plan is eigenlijk om in de eerste vier weken nog iets te zakken in vet% door een high protein + high fat dieet aan te houden. Deze week zal ik mijn cardio en vetten nog iets verhogen om te kijken of ik iets kan zakken in vet%. In week 1 is het op hetzelfde niveau gebleven. Ik geeft mezelf nu nog drie weken om max 2% te zakken, wat mogelijk moet zijn icm de verhogingen van mijn cardio. Na deze periode ga ik mijn carbs wat opschroeven gedurende 6 weken. De verhoudingen zullen dus nog wat veranderen gedurende deze 10 weken. Mogelijk verlaag ik dan ook mijn eiwitten en vetten.

Het dieetprincipe heb ik overigens van een programma van Ben Pakulski. Ik heb een dieetplanner van hem aangeschaft een paar jaar terug en tot nu toe bevalt dit me prima. Echter moet ik volgens deze dieetplanner zelfs nog meer proteïne eten, namelijk 340 gr per dag. Dit artikel volgt dat principe ook een beetje: http://www.musculardevelopment.com/...ilding-muscular-development.html#.WAXi1PmLRpg
het is zinloos om zo veel 340 gram aan eiwit te eten, je gaat het eiwit overschot toch gebruiken om glucose van te maken, dus je kan beter gewoon wat meer carbs toevoegen ipv eiwit.
het is nog goedkoper ook.

Top om te lezen hoe goed het gaat in je omgeving!

Mooi schemaatje hoor. Leuke keuze qua oefeningen! Fijn ook dat je directe omgeving er over het algemeen zo positief op reageert dat je flinke gains aan het maken bent ;).

Nu vraag ik mij alleen af, hoe je krachtstats vrij laag zijn gezien de trainingservaring die je hebt. Met wat voor schema's ben je ooit begonnen?

Terug
Naar boven