AndroidHealthClinic

Second AAS cycle

Bezoekers in dit topic

Ga je ook fotos posten ofniet?
 
Goede log, alleen pics ontbreken jammer genoeg.

In.
 
Mooi schemaatje hoor. Leuke keuze qua oefeningen! Fijn ook dat je directe omgeving er over het algemeen zo positief op reageert dat je flinke gains aan het maken bent ;).

Nu vraag ik mij alleen af, hoe je krachtstats vrij laag zijn gezien de trainingservaring die je hebt. Met wat voor schema's ben je ooit begonnen?

Thanks! Ik ga volgende week weer wat aanpassingen doen in mijn schema en dan zal ik het direct posten.

Ik ben van nature geen krachtmonster. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit echt een periode volledig voor krachtopbouw heb getraind. Ik heb wel een periode gehad waar ik aanzienlijk meer gewicht tilde. Ongeveer 2,5 jaar geleden was mijn bench 120 kg x 5, backsquat 140 x 5, deadlift 150 x 5. Echter begon ik toen last te krijgen van oude blessures. Ik heb een zwak polgewricht door een breuk, dus ben altijd voorzichtig met press movements. Maar de volgende blessure heeft mij het meest genekt.
Ik heb in 2009 mijn kuitbeen gebroken, enkel volledig ontwricht en enkelbanden beschadigd. Tijdens een voetbalwedstrijd knipte iemand mijn voet er ongeveer van af met een forse tackle. Dit betekende twee operaties, 14 weken gips, metalen plaat + 8 schroeven, enkelbanden verzwakt, zenuwbeschadigingen, kortom een enkel en onderbeen die nooit meer hetzelfde zou zijn. Er is me toen al verteld dat ik voetballen wel kon vergeten. Ik heb vervolgens twee jaar helemaal niet gesport, werd dikker en ben toen in 2011 de sportschool ingedoken en daar is mijn avontuur eigenlijk begonnen.
In 2014 was ik vervolgens lekker op dreef, werd sterker, voeding werd steeds beter en groeide toen naturel het beste. Maar helaas kreeg ik op dat moment steeds meer last van mijn enkel en kuitbeen (en ook de plaat en schroeven die er destijds nog in zaten).
Medio 2014 heb ik toen besloten om die metalen rotzooi uit mijn been te laten halen en moest dus weer onder het mes. Vervolgens kon ik weer een aantal weken mijn benen niet optimaal trainen en heb toen gezocht naar "alternatieve" trainingsmethoden. Ik zocht eigenlijk naar een manier om optimaal gebruik te kunnen maken van zo min mogelijk gewicht. Ik stuitte toen tegen de Youtube videos van Ben Pakulsi, een bodybuilder waar ik destijds nog nooit van gehoord had. Ik heb een aantal van zijn videos bekeken, een aantal tips toegepast en dit beviel mij heel goed. Ik heb toen zijn MI40 programma aangeschaft en ben daar eind 2014 mee begonnen.
Mocht je bekend zijn met dit programma (en wetenschappelijke onderbouwing die daarmee gepaard gaat), dan weet je dat je je huidige krachtstats wel weg kan gooien haha. Ik zal even een vergelijking maken. Voordat ik begon aan dit programma drukte ik 90kg x 12 weg op de bench. In het begin van het programma moet je een aantal weken de focus leggen op "zijn" manier van uitvoering van de oefeningen. Dit betekent een aantal weken zonder extra gewichten trainen en zijn instructies volgen. En geloof me, op de bench kreeg ik vervolgens niet meer dan 40kg x 8 reps van zijn plek, als ik exact de instructies volgde. De pijn die ik vervolgens in mijn borst had na 4 sets benchpress was abnormaal. Zodoende heb ik mijn focus in 2015 meer gelegd op dit programma.
Echter kwam daar ook bij dat ik in 2015 begon met een studie, full time werkte, huishouden te runnen en keuzes moest maken als het aan kwam op training. Ik heb er toen voor gekozen om mijn trainingsfrequentie te verlagen naar maximaal 4 x keer per week. Het was de bedoeling om in ieder geval mijn massa te behouden. Helaas gebeurde er in december 2015 iets in privé, waar ik me verder niet over zal uit laten, waardoor ik 9 kilogram lichaamsgewicht verloor in één maand (niet kunnen trainen en niet normaal kunnen eten). Medio februari 2016 heb ik toen mijn training weer volledig opgepakt, heb ik sinds de zomer het perfecte ritme en balans tussen training, studie, werk en thuis gevonden. Toen ik uiteindelijk weer op gewicht was heb ik de keuze gemaakt om te beginnen aan AAS.

Dus ondanks dat ik 5 jaar redelijk serieus bezig ben geweest met training en voeding, zijn er een aantal situaties voorgevallen die me hebben verhinderd om een constante groei in kracht te kunnen behalen. Maar uiteindelijk hecht ik niet zoveel aan de gewichten die ik til. Ik hecht meer waarde aan mijn spiegelbeeld en getallen op de weegschaal:p
 
het is zinloos om zo veel 340 gram aan eiwit te eten, je gaat het eiwit overschot toch gebruiken om glucose van te maken, dus je kan beter gewoon wat meer carbs toevoegen ipv eiwit.
het is nog goedkoper ook.

Thanks voor de tip! Volgende week ga ik ook weer het een en ander wijzigen aan mijn dieet. Carbs gaan dan iets omhoog en eiwitten iets omlaag. Intensiteit van de trainingen gaat dan ook omhoog, dus kan die carbs dan wel gebruiken.
Carbs zijn zeker goedkoper dan protein, maar gelukkig hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
 
Goede log, alleen pics ontbreken jammer genoeg.

In.

Foto's komen zeker, maar pas aan het einde van de log. Ik probeer iedere ochtend een foto te maken. Ik zal daar een soort van transformatie filmpje van maken en hier posten. Dan hebben jullie nog iets om naar uit te kijken de komende weken haha:knipoog:
 
Foto's komen zeker, maar pas aan het einde van de log. Ik probeer iedere ochtend een foto te maken. Ik zal daar een soort van transformatie filmpje van maken en hier posten. Dan hebben jullie nog iets om naar uit te kijken de komende weken haha:knipoog:
Dat is een leuke
 
Thanks! Ik ga volgende week weer wat aanpassingen doen in mijn schema en dan zal ik het direct posten.

Ik ben van nature geen krachtmonster. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit echt een periode volledig voor krachtopbouw heb getraind. Ik heb wel een periode gehad waar ik aanzienlijk meer gewicht tilde. Ongeveer 2,5 jaar geleden was mijn bench 120 kg x 5, backsquat 140 x 5, deadlift 150 x 5. Echter begon ik toen last te krijgen van oude blessures. Ik heb een zwak polgewricht door een breuk, dus ben altijd voorzichtig met press movements. Maar de volgende blessure heeft mij het meest genekt.
Ik heb in 2009 mijn kuitbeen gebroken, enkel volledig ontwricht en enkelbanden beschadigd. Tijdens een voetbalwedstrijd knipte iemand mijn voet er ongeveer van af met een forse tackle. Dit betekende twee operaties, 14 weken gips, metalen plaat + 8 schroeven, enkelbanden verzwakt, zenuwbeschadigingen, kortom een enkel en onderbeen die nooit meer hetzelfde zou zijn. Er is me toen al verteld dat ik voetballen wel kon vergeten. Ik heb vervolgens twee jaar helemaal niet gesport, werd dikker en ben toen in 2011 de sportschool ingedoken en daar is mijn avontuur eigenlijk begonnen.
In 2014 was ik vervolgens lekker op dreef, werd sterker, voeding werd steeds beter en groeide toen naturel het beste. Maar helaas kreeg ik op dat moment steeds meer last van mijn enkel en kuitbeen (en ook de plaat en schroeven die er destijds nog in zaten).
Medio 2014 heb ik toen besloten om die metalen rotzooi uit mijn been te laten halen en moest dus weer onder het mes. Vervolgens kon ik weer een aantal weken mijn benen niet optimaal trainen en heb toen gezocht naar "alternatieve" trainingsmethoden. Ik zocht eigenlijk naar een manier om optimaal gebruik te kunnen maken van zo min mogelijk gewicht. Ik stuitte toen tegen de Youtube videos van Ben Pakulsi, een bodybuilder waar ik destijds nog nooit van gehoord had. Ik heb een aantal van zijn videos bekeken, een aantal tips toegepast en dit beviel mij heel goed. Ik heb toen zijn MI40 programma aangeschaft en ben daar eind 2014 mee begonnen.
Mocht je bekend zijn met dit programma (en wetenschappelijke onderbouwing die daarmee gepaard gaat), dan weet je dat je je huidige krachtstats wel weg kan gooien haha. Ik zal even een vergelijking maken. Voordat ik begon aan dit programma drukte ik 90kg x 12 weg op de bench. In het begin van het programma moet je een aantal weken de focus leggen op "zijn" manier van uitvoering van de oefeningen. Dit betekent een aantal weken zonder extra gewichten trainen en zijn instructies volgen. En geloof me, op de bench kreeg ik vervolgens niet meer dan 40kg x 8 reps van zijn plek, als ik exact de instructies volgde. De pijn die ik vervolgens in mijn borst had na 4 sets benchpress was abnormaal. Zodoende heb ik mijn focus in 2015 meer gelegd op dit programma.
Echter kwam daar ook bij dat ik in 2015 begon met een studie, full time werkte, huishouden te runnen en keuzes moest maken als het aan kwam op training. Ik heb er toen voor gekozen om mijn trainingsfrequentie te verlagen naar maximaal 4 x keer per week. Het was de bedoeling om in ieder geval mijn massa te behouden. Helaas gebeurde er in december 2015 iets in privé, waar ik me verder niet over zal uit laten, waardoor ik 9 kilogram lichaamsgewicht verloor in één maand (niet kunnen trainen en niet normaal kunnen eten). Medio februari 2016 heb ik toen mijn training weer volledig opgepakt, heb ik sinds de zomer het perfecte ritme en balans tussen training, studie, werk en thuis gevonden. Toen ik uiteindelijk weer op gewicht was heb ik de keuze gemaakt om te beginnen aan AAS.

Dus ondanks dat ik 5 jaar redelijk serieus bezig ben geweest met training en voeding, zijn er een aantal situaties voorgevallen die me hebben verhinderd om een constante groei in kracht te kunnen behalen. Maar uiteindelijk hecht ik niet zoveel aan de gewichten die ik til. Ik hecht meer waarde aan mijn spiegelbeeld en getallen op de weegschaal:p

Ai.. jij hebt ook al van die nare medische ervaringen begrijp ik! Zelf heb ik mijn enkel ernstig gebroken en daar ook een hele hoop shit mee gehad. Ijzeren platen, 6 operaties etc..
Echter, ik ben ervan overtuigd dat je juist door zulke ervaringen extra hard terug kunt komen!

Met Ben Paluski ben ik niet bekend. Ik zal mij er zeker eens over gaan inlezen. Het is een manier van trainen die je gewrichten spaart begrijp ik!!

Een bodybuilder in hart en nieren begrijp ik :D.
 
Inderdaad zou of ook altijd eerlijk tegen mijn vriendin als ik kuur anders komen er problemen aan..

+ mijn meisje is nog bereidwilliger in bed omdat ze weet dat mijn libido on cycle hoger is. Ik heb best geluk met haar :P
 
UPDATE 4: Toch even een rustmoment + laatste week test only.

Afgelopen maandag, nadat ik UPDATE 3 had gepost, kreeg ik een behoorlijke energie dip. Ik was aan het werk, zat aan mijn bureau, maar ik kon mijn ogen niet meer open houden. Ik heb toen mijn werkzaamheden beëindigd en ben naar huis gegaan. In de bus viel ik direct in slaap en na 20 minuten werd ik wakker en voelde ik me nog beroerder dan ervoor. Ik had me voorgenomen om even een half uurtje bij te komen thuis, wat te eten en daarna naar de gym te gaan. Maar vervolgens kreeg ik ook knallende koppijn. Zodoende heb ik helaas moeten beslissen om toch een avond vrij te nemen van de gym... Ik ben die avond wel productief geweest en heb even wat opdrachten voor mijn studie kunnen afwerken. Ik ben die avond om 21.00 uur naar bed gegaan en werd de volgende ochtend heerlijk wakker om 5.45 uur, net voordat de wekker ging.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik ziek ging worden, aangezien de week ervoor ook zo lekker verliep... Maar gelukkig was deze rust effectief en heb ik me goed kunnen opladen. Even een avond vrij van de gym, het lichaam wat rust geven, heeft toch goed gedaan. Uiteraard was ik er dinsdag weer helemaal klaar voor en stond ik die avond weer te knallen in de gym.

In week 3 hield ik wat meer vocht vast. Hoe zit het nu, sinds je een aantal voedingsbronnen hebt gewijzigd?
Ik houd zichtbaar minder vocht vast. Het is niet alleen voor mezelf zichtbaar. Mijn vriendin gaf ook aan dat ik er minder bol uitzag. Een aantal mensen in de gym viel het ook op en die gaven ook aan dat mijn "plofkop" alweer wat geslonken was. De wijziging van voedingsbronnen met minder zoutgehalte heeft zo te zien dus toch zijn vruchten afgeworpen.
Je kijkt vervolgens in de spiegel en je ziet dat je een stukje "kleiner" bent geworden. Dat is dan wel even een mindfuck. Maar het zag er een stuk beter uit dan de week ervoor, dus mag er niet over klagen.

Wat zei de weegschaal na 4 weken?
Je verliest wat vocht en je verwacht dan ook dat je gewicht niet zo constant blijft toenemen als de weken ervoor. Vanochtend stond ik op de weegschaal en die gaf een hele mooie ronde 93,00 kg aan! Weer 1,5 kilo in een week! Ook weer even een 3-puntsmeting gedaan (driemaal) en daar viel het tussen de 12,0% en 12,4%! Vetpercentage blijft dus erg stabiel, waar ik echt heel blij mee ben. Moet eerlijk bekennen dat ik er ook wel een beetje trots op ben haha. Ik had echt verwacht dat ik inmiddels over de 14% was geschoten in die 4 weken, maar dankzij een goede balans van voeding en cardio weet ik dat toch goed in bedwang te houden.
Wat ik wel heel erg opvallend vind is dat feit dat ik telkens op een half of rond getal uitkom als ik op de weegschaal ga staan. Ik geloofde het vanochtend ook niet, dus heb mezelf wel vier keer gewogen om te kijken of het niet een onsje naar boven of onder tikte. Helaas, toch een 93,00 kg rond haha.

Wat vind ik van de afgelopen 4 weken op Test P only?
Zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen lezen in mijn updates ben ik zeer tevreden over deze Test Only periode. Dit gaf me toch een aantal weken de tijd om te kijken hoe ik op exogene test reageer. Zowel het mentale als fysieke effect is voor mij zeer goed bevallen. Ik heb geen negatieve sides en groei als kool. Ik ben ik 4 weken toch 7 kilo aangekomen, zonder dat mijn vetpercentage is toegenomen. Sommigen die dit lezen zullen het wellicht niet geloven of zeggen dat dit bijna onmogelijk is tijdens een bulk. Maar als je je voeding op orde hebt, tijdig aanpassingen aanbrengt aan je dieet en je je cardiosessies blijft volgen, dan is het zeker mogelijk.
Ik zie sommige mensen volledig uit elkaar spatten als ze een bulk in gaan, cardio volledig overslaan en alles eten wat los en vast zit. En dan hoef je niet eens aan de exogene hormonen te zitten. Gewichtstoename doet überhaupt iets met je hormonen en als dit gewicht voornamelijk bestaat uit vet, dan heeft die geen positief effect op je hormoonspiegel. Dat is inmiddels wel bewezen. Aangezien ik nu met mijn hormoonspiegel speel door ze exogeen toe te dienen is het nog veel meer van belang om elders toch een bepaalde balans uit te halen. En als er iets is wat je volledig zelf kan controleren dan is het je voeding en toename van gewicht in vet. Ik begrijp heel goed dat die gewichtstoename heel erg motiverend is en dat je dat "beetje" vet voor lief neemt. Maar als ik aan het einde van dit traject op 18% zou staan en toch die 100 kg heb aangetikt, dan heb ik voor mezelf zwaar gefaald. Waarom? Omdat ik dan "dik" ben geworden, wat niet de bedoeling is tijdens mijn bulk. Ik wil kwalitatief gewicht aankomen, dus spiermassa. De kwantiteit staat bij mij niet boven kwaliteit.

Hoe ziet de komende periode eruit?
Er gaat de komende tijd het een en ander veranderen. Het eerste wat gaat veranderen is de extra compound. Ik ga NPP toevoegen aan de test prop en kijken of dit iets extra's met zich meebrengt. Ook dit zal ik weer zonder verdere verwachtingen aankijken en aanvoelen. Ik ben erg benieuwd of dit iets extra met zich mee gaat brengen.
De training gaat ook veranderen. Ik trainde de afgelopen 4 weken in een 5-daagse split dit ik probeerde onafgebroken door te zetten. Ik wijzig dit nu naar een 4-daagse split en dat ziet er als volgt uit:
Dag 1: Benen
Dag 2: Borst, voorkant schouders
Dag 3: Rug, zijkant- en achterkant schouders
Dag 4: Armen

Cardio en buik blijven er uiteraard in. Ik probeer dit op alle dagen toen, behalve als ik benen train. Ik zal er deze week nog een uitgebreidere post aan toevoegen aangezien ik verschillende technieken ga toepassen om de intensiteit te verhogen. Hierover volgt dus meer.

Waar ik tevens mee ga experimenteren is de SARM GW-501516 oftewel Cardarine. Dit zou een leuke toevoeging moeten zijn voor je uithoudingsvermogen (en bij bepaalde dosis ook vetverbranding). Aangezien de intensiteit wat omhoog gaat kan ik dit goed gebruiken. Ik zal 10 mg (1 capsule) voor de training nemen en kijken wat dit doet. Het schijnt een directe werking te hebben. Ik heb 60 caps, dus kan er ruim 8 weken mee vooruit. Mocht het aanslaan, wellicht trek ik het dan twee weken door gedurende mijn PCT om mijn conditie op pijl te kunnen houden.
Tevens schijnt Cardarine een positief effect hebben op je HDL/LDL verhouding. Het zou je HDL verhogen. Deze info heb ik van Enhanced Athlete. De host van dit Youtube kanaal (Dr Huge volgens mij) heeft zijn bloedwaarden gemeten voor en na een Cardarine cycle. In zijn geval had het een positief effect op zijn HDL gehalte en heeft het daarmee de verhouding HDL/LDL verbeterr. Ik zeg er wel direct bij dat hij daarmee direct zijn eigen product lekker kon promoten, dus ik kan je niet vertellen of dit 100% op de waarheid berust. Ik ga het gewoon proberen en zie wel hoe ik me voel. Ik zal in ieder geval mijn hartslag en bloeddruk blijven meten.

Er gaat ook iets veranderen aan mijn voeding. Ik zal mijn carbs iets verhogen en mijn vetten iets verlagen. Eiwitten houdt ik op 300. Carbs op 320 en vetten op 130. Volgens de berekeningen consumeer ik vanaf vandaag 3800 kcals. De carbs zal ik nog steeds enkel bij mijn ontbijt en rondom mijn trainingen consumeren. Het is dus een kleine verandering.

Oh, en ik ga vanaf vandaag de rest van mijn kuur dagelijks prikken! Waarom? Puur voor de experimentele ervaring. Dit betekent 50mg Test P + 50mg NPP (totaal 1ml). Aangezien het met de 23G naalden erg makkelijk gaat heb ik ook besloten om het eens te gaan proberen met 25G/25mm en 27G/19mm. De 25G kan ik dan gewoon proberen in mn glutes en quads. Met de 27G ga ik van de week een nieuwe poging wagen in mijn schouders. Hopelijk lukt het dan wel en heb ik 6 spots om af te wisselen.

Ik heb er weer ontzettend veel zin in! Nieuwe compound, nieuwe training, nieuwe uitdaging en hopelijk blijvende gains! Vragen, opmerkingen en tips zijn altijd welkom!
 
Laatst bewerkt:
in! leuk dat je alles zo gedetailleerd bijhoud. succes nog! ben benieuwd hoe de NPP je gaat bevallen.
specifieke reden dat je voor NPP hebt gekozen?
 
22mm in glute lijkt me iet wat weinig denkik,
leuke log.
 
in! leuk dat je alles zo gedetailleerd bijhoud. succes nog! ben benieuwd hoe de NPP je gaat bevallen.
specifieke reden dat je voor NPP hebt gekozen?

Ik ben ook erg benieuwd of NPP nog iets extra's gaat brengen. Ik hoop het wel.

Ik was in eerste instantie van plan om 8 weken Test P only te doen voor een bulk. Ik heb me toen aangemeld bij de HAARLEM-studie en daar gaven ze aan dat je minimaal twee compounds diende te gebruiken. Ik ben toen op zoek gegaan naar een tweede compound, eveneens snelle ester. Ik heb toen voor NPP gekozen op aanraden van een kennis van me. Achteraf bleek de tweede compound geen vereiste zijn voor de studie, maar ik had de spullen toen al aangeschaft.
Is het de beste optie voor een bulk? Ik denk het niet. Er zijn ongetwijfeld betere toevoegingen voor een bulk. Maar als ik iedereen en de onderzoeken mag geloven is dit voor een eerste kuur toch de veiligste combinatie voor een leuke bulk (als je enkel snelle esters wilt gebruiken en kijkt naar mogelijk sides). Ik hoop ook dat het wat verlichtend gaat werken voor mijn gewrichten. Ik heb hier er daar wat gebreken in mijn gewrichten (knie, enkel en pols). Ik hoop dat NPP hier voor wat verlichting kan zorgen, zodat ik het gewicht voor de oefeningen kan blijven verhogen.
 
Leuk man ook aan de npp.
Ik volg
 
Hey kerel

Heb je of ben je bekent met mentale bijwerking van npp?
 
UPDATE 5: NPP + Cardarine, doen ze wel hun werk?

Helaas heb ik vorige week geen update kunnen geven door drukte. Zodoende behandel ik in deze post 2 weken, weken 5 en 6 van de cycle.

Bevalt het dagelijks prikken?
Ik ben gaan testen met dunnere naalden en andere spuiten (met een rubbertje erin). De 25G/25mm werkt prima in mijn glutes en quads. Je moet iets meer kracht zetten, maar het gaat er alsnog vrij soepel in.
Ik heb ook 27G/19mm aangeschaft voor mijn schouders. De vorige schouder prik verliep niet helemaal goed, dus was bang dat ik weer een zenuw zou raken. Ik had me iets beter ingelezen over de plek en hoe deze te bepalen en vervolgens een poging gewaagd. Dit verliep geheel pijnloos. Zowel links als rechts. Echter is het wel duidelijk dat je in je schouders makkelijker aderen raakt. Af en toe stroomt het bloed er flink uit en duurt het wat langer voordat het stopt met bloeden. Ik ben blij dat ik met deze naalden in ieder geval pijnloos kan injecteren in mijn schouders. Hierdoor heb ik weer twee plekken extra om af te wisselen.
Wat ik wel jammer vind is dat ik geen dunnere naalden kan vinden met voldoende lengte. Alles dikker dan 25G wordt automatisch korter. Aangezien het nog steeds redelijk gemakkelijk mijn spieren in gaat dacht ik nog dunnere naalden te kunnen gebruiken, maar dan worden ze dus gelijk een stuk korter.

Wat merk ik van de NPP?
In de eerste week merkte ik helemaal niks van deze toevoeging. Ik voelde me niet anders, mentaal nog steeds sterk en nog steeds gemotiveerd. Ik ging er eerlijk gezegd ook niet vanuit dat dit iets met mijn mentale gesteldheid zou doen. Wellicht is 1 week iets te vroeg om daar iets over te zeggen. Daarbij merkte ik ook nog geen krachttoename of verzachting op de gewrichten in de eerste week.
Halverwege de tweede week begon ik wel iets te merken aan aan mijn gewrichten. Normaliter is mijn linker schoudergewricht en rechter knie altijd wat gevoeliger. Ik moet mijn schouders altijd erg goed opwarmen alvorens ik ga trainen. Doe ik dit niet, dan krijg ik al snel last, waardoor het me weerhoudt om op een gegeven moment wat zwaarder te trainen.
Afgelopen donderdag merkte ik dat ik zwaarder kon trainen, zonder dat ik last kreeg van mijn schoudergewricht. Echter voelde ik het vervolgens wel in mijn schouder spieren. Tijdens de chest + front delt training verzuurde mijn schouders veel sneller dan normaal. Vrij logisch als je je trainingsgewicht wat opvoert. Echter was de verzuring op een gegeven moment zo pijnlijk, dat ik er bijna ongemakkelijk van werd. Ik wist niet meer hoe ik moest staan of zitten, want mijn schouders waren helemaal kapot na 16 sets borst en 12 sets front delts. Ditzelfde effect had ik tijdens mijn beentraining. Ik had een extreme pomp en verzuring bij leg extensions en leg curls. Bij de arm training exact hetzelfde.
Dus ik denk dat de NPP nu zijn werk begint te doen en ik hoop wat ik nog kracht kan opbouwen de komende weken, zonder dat dit mijn gewrichten pijn doet.

Doet de Cardarine zijn werk?
Ik kon het in het begin moeilijk opmerken. Deed het nou wel of helemaal niets? Zodoende heb ik het eerst 5 dagen gebruikt en ben er vervolgens mee gestopt voor 2 dagen. Door dit te doen kon ik het verschil duidelijker opmaken. Op de dagen dat ik het niet gebruikte was mijn uithoudingsvermogen aanzienlijk verlaagd. Dit was voornamelijk duidelijk gedurende de cardio sessies. Ik kon een hoger tempo langer volhouden, zonder dat mijn hartslag daar flink van omhoog ging. HIIT sessies zijn nu ook beter te doen. Na die stop van 2 dagen ben ik het vervolgens weer gaan gebruiken en zag je weer een stijging van uithoudingsvermogen. Cardarine doet duidelijk iets met je uithoudingsvermogen.
In mijn vorige post gaf ik aan dat Cardarine wellicht ook een positief effect kan hebben op je HDL/LDL verhouding. Dit kan ik helaas niet meten. In de tweede week van december wordt er weer bloed afgenomen t.b.v. de HAARLEM-studie. Op basis van die resultaten kan ik wellicht afleiden of Cardarine iets heeft gedaan met de HDL/LDL verhouding. Ik besef natuurlijk wel dat ik dit niet 100% zeker kan bevestigen. Ik heb namelijk mijn bloedwaarden niet laten meten in het begin van de cycle of vlak voordat ik begon met Cardarine. Ik ga er even van uit dat mijn HDL verlaagd is tijdens de eerste vier weken (iets wat bij 99% het geval is, en ik ga er niet van uit dat ik bij die andere 1% zit). Mocht mijn HDL/LDL in de aankomende bloedtest op gezond zijn of zelfs zijn verbeterd t.o.v. de eerste meting, dan kan ik voorzichtig de conclusie trekken dat Cardarine een positief effect heeft op je HDL/LDL verhouding.

Heb ik nog steeds geen last van negatieve sides?
Gelukkig niet! Ik heb werkelijk nergens last van. Nog steeds een hoog libido, geen gevoelige of puffy tepels. Geen mentale negatieve bijwerkingen. Ik ben een van de gelukkigen denk ik.

Wat zei de weegschaal vanochtend?
Ik was even bang dat ik niet zoveel meer zou zijn aangekomen, omdat ik mijn calorie inname niet meer heb verhoogd de afgelopen twee weken. Echter zit ik nog steeds in een surplus, dus ik zou wel aangekomen moeten zijn. Echter zag ik niet echt verschil in de spiegel. Het is ook wat moeilijker te zien, omdat ik niet heel droog sta. Zodoende vanochtend weer op de weegschaal gestaan, op een nuchtere maag en blaas: 95,1 kg! Eindelijk een doorbraak van de gehele/halve getallen haha! Ik heb deze keer mijn vetpercentage niet opgemeten. Ik zal dit volgende week weer doen.
Ik ben inmiddels 9,1 kg aangekomen in 6 weken. Een gemiddelde van 1,5 kilo per week. Ik ben erg tevreden met deze gewichtstoename en ben heel erg benieuwd naar het eindgewicht. Ik verwacht de 98 kg wel aan te tikken. Als ik mijn dieet nog iets opschroef misschien wel de 100 kg:p.

Waar focus ik me op gedurende de trainingen?
De 4-daagse cyclus heb ik kort beschreven in mijn vorige post. Morgen voeg ik een bijlage toe. Daarin tref je een uitgebreide versie aan van het schema. Ik heb er verder geen gewicht bij gezet, omdat ik daar nu geen tijd voor had (ik maak deze post tijdens mijn werk:p).

Gaat mijn omgeving er nog steeds positief mee om, nu ze de groei zien?
Ik was gister op de eerste verjaardag van mijn neefje, waar ongeveer 150 familieleden, vrienden en kennissen aanwezig waren. Velen hadden mij al enkele maanden niet gezien en schrokken zich rot! Je krijgt dezelfde reactie van iedereen: "Jezus, wat is er met jou gebeurd?!". Vervolgens wordt je door tientallen mensen betast en ben je een soort circus attractie geworden haha. Wat ik wel opmerkelijk vond is dat niemand mij vroeg HOE ik dit had gedaan. Daar was ik eerlijk gezegd ook wel blij mee, aangezien ik niet de behoefte heb om dit hele traject van de daken te schreeuwen en aan 150 man te moeten uitleggen.

Hoe ziet de komende week eruit?
Deze week kan ik helaas op vrijdag niet trainen door een leuke verplichting. De rest van de week is het weer vroeg opstaan, werken, trainen, leren en slapen. Ik heb tevens besloten om mijn carbs in het weekend wat op te schroeven. Ik ben in het weekend lichamelijk actiever en kan het dan wel gebruiken.
Het huidige trainingsschema zal ik nog twee weken volgen en daarna stap ik over op Upper Body x Lower Body dagen voor een duur van 4 weken. Zo werk ik uiteindelijk naar een fullbody schema toe, welke ik het grootste deel van mijn off periode zal volgen. En ik zit ook alweer na te denken over een volgende kuur:flexgrin:.
Ik heb in ieder geval besloten om 16 weken geheel off te gaan, NADAT de PCT is afgelopen. Ik heb dan 16 weken lang "troep" gebruikt. Ik probeer dan dezelfde termijn geheel off te gaan en dan zal ik ontdekken wat ik kan vasthouden in deze periode. Ik zal vervolgens een hele korte, maar effectieve bulk doen van 4 weken en daarna 8 of 10 weken cutten. Dit laatste hangt weer even af van mijn vetpercentage na de korte bulk. Mochten jullie leuke suggesties hebben, dan hoor ik het graag!

We gaan er deze week weer vol tegenaan! Op naar de 100!!!
 
over die mentale sides van NPP, ik zie dat je zegt " ik ben een van de gelukkige denk ik"
ik dacht dat NPP qua mentale sides vrij mild was of ben ik verkeerd?
goed om te zien dat het goed gaat :thumbs:
 
over die mentale sides van NPP, ik zie dat je zegt " ik ben een van de gelukkige denk ik"
ik dacht dat NPP qua mentale sides vrij mild was of ben ik verkeerd?
goed om te zien dat het goed gaat :thumbs:

In mijn wetenschap zou NPP ook niet zwaar moeten vallen op het mentale aspect. Maar ik lees op t forum dat er wel eens mensen last van kunnen hebben. Zou natuurlijk ook kunnen dat er andere gear in hun flesje zit of dat ze gevoeliger zijn voor de mentale sides.

Ik heb wel eens een gesprek gehad met iemand die zowel Deca als NPP had gebruikt en die zei dat hij met Deca nergens last van had (mentaal) en met NPP wel. Ik zei toen al tegen die persoon dat het dan waarschijnlijk geen NPP was. Hij was ervan overtuigd dat het wel NPP was. Toen ik vervolgens vroeg of het door een lab getest was zei hij natuurlijk: "Nee...".
Dus je hoort zo nu en dan wat over NPP over eventuele mentale sides, maar ik denk dat de kans groter is dat die personen geen NPP in het flesje hadden zitten.
 
Back
Naar boven