XXL Nutrition

Seksschandalen & Zedenzaken

Maw je vergelijkt een organisatie die speciaal voor kwetsbare kinderen is, met een vereniging die niet speciaal voor kwetsbare kinderen is, om dan te zeggen dat scouting (niet speciaal voor kwetsbare kinderen) niet méér kwetsbare kinderen heeft dan 'paardrijden voor kinderen met een beperking' (speciaal voor kwetsbare kinderen).

GOH ZOU HET? You don't say :o

Nee, maar jij doet alsof 'paardrijden' net zoveel kwetsbare kinderen aanspreekt als scouting. Dit is niet zo.
Als je dan 'paardrijden voor kinderen met een beperking' bedoelt, op een zorgboerderij, dan kun je ook voetbal zeggen, of basketbal, of elke andere sport die ze op de zorgboerderij hebben :)

Moet je weer je graantje halen zeurzeikerdje.

Een leerkracht is wettelijk verplicht om een VOG aan te leveren. Je mag er dus vanuit gaan dat hij nooit in opspraak is geweest met zoiets.

Sportclubs en scouting enzo zijn dat niet verplicht. Zij kunnen wel een gratis VOG aanvragen, en online kan je checken of verenigingen daar gebruik van maken.

Bij mijn weten kan je dat bij scholen en kinderopvang niet checken. Je moet er maar op vertrouwen dat zoiets niet vergeten is.

Ik werk sinds 2016 voor mijn huidige werkgever, mij is nooit wat gevraagd. In de lockdown zelf maar eens gevraagd hoe dat zat, en toen aangevraagd. Ik zie in vacatures wel eens staan dat het onderdeel is van het sollicitatieproces, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Best gek.

Niet meer dan bij paardrijden.
denk even aan verleden en toekomst. oftewel men hoeft dit niet elk jaar opnieuw te tonen. verder zegt een VOG ook weinig, dat zie je wel vaker en toezicht is ook zwak.

Iedereen die in het onderwijs werkt (in het primair, voortgezet, speciaal en middelbaar beroepsonderwijs), moet bij indiensttreding een actuele VOG (geen kopie en niet ouder dan zes maanden) overleggen. Dit is wettelijk verplicht.
De VOG wordt, tijdens de sollicitatieprocedure, aangevraagd om te toetsen of een persoon in aanraking is geweest met Justitie voor een strafbaar feit. In het onderwijs wordt specifiek gelet op veroordelingen voor zedenmisdrijven of andere strafbare feiten die de uitoefening van een functie in het onderwijs belemmeren.

Controle door instellingsaccountants

De instellingsaccountants controleren ieder jaar of VOG’s ontbreken of later dan de indiensttreding zijn afgegeven. Is dit het geval, dan geeft de accountant dit door aan de inspectie. Vervolgens vragen wij aanvullende informatie over de accountantsmelding aan te leveren. Hierna bekijken we of we gaan handhaven.

Maar dat neemt niet weg dat je als ouder maar domweg je kind kunt afgeven aan slaappartijtjes bij een leraar !!

Je kunt mij best een idioot noemen, maar wat ik zei is niet idioot. Wat zij zei wel.

Is te kort door de bocht. Je zou namelijk prima kunnen stellen dat het niet onwaarschijnlijk is dat kinderen uit beter gestelde gezinnen (financieel gezien) eerder en vaker op paardrijden worden gezet. Dit is meteen ook een meer kwetsbare groep in veel gevallen (ouders zijn veelal met carrière bezig, ipv opvoeden. Ook worden er vaak au pairs etc ingezet in die lagen van de samenleving)

Dus wat zij zegt is niet per definitie idioot, puur omdat jouw brein niet verder komt dan een zwart/witte vergelijking.

Is te kort door de bocht. Je zou namelijk prima kunnen stellen dat het niet onwaarschijnlijk is dat kinderen uit beter gestelde gezinnen (financieel gezien) eerder en vaker op paardrijden worden gezet. Dit is meteen ook een meer kwetsbare groep in veel gevallen (ouders zijn veelal met carrière bezig, ipv opvoeden. Ook worden er vaak au pairs etc ingezet in die lagen van de samenleving)

Dus wat zij zegt is niet per definitie idioot, puur omdat jouw brein niet verder komt dan een zwart/witte vergelijking.

Zij had het over specifiek paardrijden voor kinderen met een beperking.

Kinderen met een beperking zijn kwetsbare kinderen.

Scouting is niet alleen voor kwetsbare kinderen.

Snap je 'm?

Nee, maar jij doet alsof 'paardrijden' net zoveel kwetsbare kinderen aanspreekt als scouting. Dit is niet zo.
Als je dan 'paardrijden voor kinderen met een beperking' bedoelt, op een zorgboerderij, dan kun je ook voetbal zeggen, of basketbal, of elke andere sport die ze op de zorgboerderij hebben :)
Ik noem het bewust 2x aangepast paardrijden. Waar denk je dat aangepast voor staat, Einstein?

Hiero is stichting aangepast paardrijden en de gewone manege gewoon één. Gaat gewoon door elkaar. En terecht, want ze delen allemaal dezelfde interesse. Zou niet weten waarom je onderscheid moet maken als ze wel kunnen en willen meekomen met de andere kinderen.

Het een sluit het ander niet uit in mijn ogen.

Ik noem het bewust 2x aangepast paardrijden. Waar denk je dat aangepast voor staat, Einstein?

Hiero is stichting aangepast paardrijden en de gewone manege gewoon één. Gaat gewoon door elkaar. En terecht, want ze delen allemaal dezelfde interesse. Zou niet weten waarom je onderscheid moet maken als ze wel kunnen en willen meekomen met de andere kinderen.

Ja. Aangepast. Speciaal voor kwetsbare kinderen dus. Bedankt.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Ja. Aangepast. Speciaal voor kwetsbare kinderen dus. Bedankt.
Ah, jij bent wel hét bewijs dat paardenmeisjes speciaal zijn 😊

Vertel eens, ging jij ook altijd galloperend rennen alsof je zelf een paard was? Of doe je dat stiekem nog wel eens?

Ah, jij bent wel hét bewijs dat paardenmeisjes speciaal zijn 😊

Vertel eens, ging jij ook altijd galloperend rennen alsof je zelf een paard was? Of doe je dat stiekem nog wel eens?

Ach gossie, je snapt niet wat ik bedoel óf je snapt het wel en voelt je dom, dus begin je daarover.
Ja, dat deed ik als kind wel eens ja, zoals kinderen doen (niet dat jij dat zou weten). Nee, nu niet meer.

Je kunt een organisatie specifiek voor kwetsbare kinderen niet vergelijken met een algemene organisatie, als het aankomt op het aantal kwetsbare kinderen.

Goh..

Ach gossie, je snapt niet wat ik bedoel óf je snapt het wel en voelt je dom, dus begin je daarover.
Ja, dat deed ik als kind wel eens ja, zoals kinderen doen (niet dat jij dat zou weten). Nee, nu niet meer.

Je kunt een organisatie specifiek voor kwetsbare kinderen niet vergelijken met een algemene organisatie, als het aankomt op het aantal kwetsbare kinderen.

Goh..

Genoeg gewone maneges die aangepast of therapeutisch paardrijden aanbieden, denk dat het qua populariteit ook allemaal niet zoveel uitmaakt. Maar doet er ook niet toe. Vond het gewoon vermakelijk hoe je altijd hapt.

Genoeg gewone maneges die aangepast of therapeutisch paardrijden aanbieden, denk dat het qua populariteit ook allemaal niet zoveel uitmaakt. Maar doet er ook niet toe. Vond het gewoon vermakelijk hoe je altijd hapt.

Ik hap omdat jouw vergelijking nergens op sloeg :roflol:

@Gremlin dikkie :heart:, zullen we eens bij haar op de koffie gaan ?
Dan neem ik wel bokshandschoenen voor jullie mee.

Terug
Naar boven