AndroidHealthClinic

Seksschandalen & Zedenzaken

Die kreeg ook een 2e kans. Ging verder over de grens als ik het me goed herinner. Mooi man.
Klopt!

Dat zeg ik niet, maar jij schets voorwaarden waar simpelweg niet alle 12 jarige slachtoffers aan voldoen.
We hebben het hier niet over een 19jarige die achteraf ontdekt dat hij tijdens het uitgaan een meisje van 15 gezoend.
We hebben het hier over een meisje in de basisschoolleeftijd en iemand in de leeftijd dat zijn middelbare school al is afgerond. Totaal andere levensfasen, want op die leeftijd veranderd er nu eenmaal veel.

We hebben het niet over een 'per ongeluk', maar een bewuste keuze waar (ook op die leeftijd) een enorm taboe op rust. Dat is een drempel. Maar blijkbaar was zijn lust groter.

Dit vind ik een vrij domme opmerking, geen respons waard verder.

Het artikel ging voor zover ik heb gelezen over een 19-jarige die iets deed met een 12-jarige. Met wederzijdse instemming. Hoe moreel verwerpelijk ook en zelfs strafbaar, gezien de straf, is het voor zover wij weten één zaak. Wij hebben verder, nu acht jaren later, geen enkel idee waar de man in kwestie op valt. Ik heb in ieder geval zijn huidige vriendin of vrouw nog niet gegoogled.

Ik denk dat wij allemaal vroeger wel meisjes kenden die op jonge leeftijd fysiek al verder ontwikkeld waren en meenden dat zij geestelijk ook de wereld al aan konden en daarom enkel op oudere jongens vielen.
En zou je daarmee gaan daten? Of werd je dan - vanwege het leeftijdsverschil- aan de schandpaal genageld?

Waar leert een 19 jarige een 12 jarige kennen? Niet op het schoolplein of het uitgaan.

Andersom kenden wij ook vast allemaal wel zo'n jongen die telkens met jongere meisjes liep. Verwerpelijk? Zeker. Op straffe van de dood zoals door sommigen hier geopperd? Lijkt mij nogal overdreven.
Dood heb ik het niet over. Ik ben gewoon niet van mening dat het hoofdstuk is afgesloten na een straf. Niet meer, niets minder.

Aan tafel bij je zoon of dochter is weer anders dan meedoen als atleet met de Olympische Spelen.

Ik zou het juist bizar vinden als iemand, die 10 jaar geleden veroordeeld is - zijn straf heeft uitgezeten - voor iets dat niks met atleet zijn of Olympische Spelen te maken heeft, niet mee mag doen met de OS..

Aan tafel bij je zoon of dochter is weer anders dan meedoen als atleet met de Olympische Spelen.

Ik zou het juist bizar vinden als iemand, die 10 jaar geleden veroordeeld is - zijn straf heeft uitgezeten - voor iets dat niks met atleet zijn of Olympische Spelen te maken heeft, niet mee mag doen met de OS..
dat hij niet gepakts is wil niet zeggen dat hij zich niet meer schuldig heeft gemaakt . recidive bij dergelijke overtreders is bziar hoog

@Gremlin hoe oud ben jij eigenlijk, niets dat ik me op glad ijs begeef :roflol:

.

Reden: Nvm
Laatst bewerkt:
heel simpel het noc nsf vind het aannemelijk dat hij zich weer schuldig zal maken op grond daarvan is uitsluiting volledig gerechtvaardigd .
zou jij bv een relatie aan gaan met een veroordeeld pedofiel terwijl je thuis een klein kind heb ?

Wat heeft een 'atleet die sport beoefenend op olympische spelen' te maken met 'een veroordeelde' rond je kind laten?

• Haha
Waarderingen: mat
En zover ik lees kan hij gewoon meedoen. En terecht.

heel simpel het noc nsf vind het aannemelijk dat hij zich weer schuldig zal maken op grond daarvan is uitsluiting volledig gerechtvaardigd .
zou jij bv een relatie aan gaan met een veroordeeld pedofiel terwijl je thuis een klein kind heb ?
Nee, hij mag juist meedoen omdat zij de kans ok recidive nihil achten

Iedereen verdient toch een 2e kans

Nee, imho niet iedereen. Maar iemand uitsluiten in een sport beoefening dat niks met kids te maken heeft, is heel anders dan iemand uitsluiten in een kids omgeving.; dat betreft een ander gesprek.

Zoals IK al zei, context matters..

Vergeet niet dat ik NIET zei dat na straf uitzitten alles weer op 0 gaat en alles mogelijk is voor die persoon.

Het NOC-NSF acht het toch juist niet aannemelijk, daarom dat ze hem mee laten doen?

Terug
Naar boven