MuscleMeat

Serie: Spartacus

1ste aflevering gezien laatst maar vond er niet veel aan....

Op het vrouwmensvolk na dan ;)

1ste aflevering gezien laatst maar vond er niet veel aan....

Op het vrouwmensvolk na dan ;)

Geloof mij nou maar dat het de moeite waard is, coïtus, geweld, verraad, vooral het slavernij gedeelte vind ik wel wreed, vrouwen die gewoon door alleman gedoet worden, en mannen die als vloerveeg gebruikt worden, en nog steeds niks te vertellen hebben ook al zijn ze veel getalenteerder dan hun meester bijvoorbeeld.

Geloof mij nou maar dat het de moeite waard is, coïtus, geweld, verraad, vooral het slavernij gedeelte vind ik wel wreed, vrouwen die gewoon door alleman gedoet worden, en mannen die als vloerveeg gebruikt worden, en nog steeds niks te vertellen hebben ook al zijn ze veel getalenteerder dan hun meester bijvoorbeeld.

Denk dat ze anders nooit zo veel kijkcijfers hebben...

dit is gewoon een jongetjes serie :D

Iemand die de NL subs van E11 voor me heeft klaar liggen? :D

Is idd wel waar, ze worden beetje bij beetje beter.

Gebruik gewoon engelse subs, gebruik zelf altijd engelse subs of geen als ze normaal verstaanbaar engels spreken. beter dan die gare nederlandse subs.

Klopt de helft wat vertaald wordt, is in het engels heel anders ze laten soms hele zinnen weg.
Maarja de meeste mensen kunnen wel redelijk engels dus dan haal je dat er waarschijnelijk wel uit.

Vanavond weer op tv :D

Damn... dit is een hele goede serie! Meeste gladiators hebben wel een heel goed fysiek. Natuurlijk geen bb fysiek uiteraard, maar wel iets in de richting van 90kg droog bij 1.80 m.
Hahah, het gekke is wel dat ze stuk voor stuk buffer zijn dan 99,9% van het forum.

Vind het er goedkoop uit zien . Vooral toen ze met '**** you ' begonnen te schelden heb ik het maar uit gedaan .

Het gaat er om dat het een film is die zich in ieder geval niet in de huidige tijd afspeelt. Ze scholden elkaar vast voor alles uit , maar het woord '****' lijkt mij vrij sterk.
Het gebruik van het specifieke woord **** is misschien wel sterk. (al bestaan er 600 jaar oude teksten waarin het woord **** wat we nu kennen toen ook al in die context gezegd werd)

De oude romeinen waren anders veel opener en veel coïtusgerichter dan onze maatschappij. Ik kan me voorstellen dat er dus juist wel extreem veel gescholden werd met vulgaire, seksueelgetinte taal.

Voor de rest vind ik het ook een te gekke serie! Die gare graphics maken het juist wel lachen.
Ff een back-upje: http://en.wikipedia.org/wiki/Latin_profanity

The profane vocabulary of early Vulgar Latin consisted largely of coïtusual and scatological latin: the rich lodes[1] of religious profanity found in some of the Romance languages is a Christian development, and as such does not appear in Classical Latin. In Vulgar Latin, words that were considered to be profanity were described generally as obsc(a)ena, "obscene, lewd", unfit for public use; or improba, "improper, in poor taste, undignified".

Wel raar dat die Sura dood is man in elke film/serie van spartacus stierf zei juist nooit hmm apart...

Hahah, het gekke is wel dat ze stuk voor stuk buffer zijn dan 99,9% van het forum.

Ik weet niet hoe 99,9% van dit forum eruit ziet, maar ik had het over "bb" fysiek en geen "dbb".

OT: Aflevering 11 viel wat tegen, maar de laatste 2 afleveringen zullen ongetwijfeld beter zijn.

Laatst bewerkt:
episode 11 was betreuren waardig, was er al bang voor elke aflevering was volop actie dat konden ze nooit volhouden

Ze moeten sowieso opbouwen naar een finale... elke week happy end is onmogelijk.

vondt het maar k*t vandaag maar 1 aflevering in plaats van 2 :(

Het gaat er om dat het een film is die zich in ieder geval niet in de huidige tijd afspeelt. Ze scholden elkaar vast voor alles uit , maar het woord '****' lijkt mij vrij sterk.

haha hoe dom kun je zijn.. :rolleyes:

ze spraken sowieso geen engels, dus wat wil je nou? dat de hele serie in het latijn gedaan wordt, zodat de oorspronkelijke scheldwoorden gebruikt worden?
als je een serie in een taal doet die ze toen en daar niet spraken, is het ook logisch dat je scheldwoorden gebruikt die ze toen en daar niet gebruikten ;)

De laatste aflevering (12) was best goed, elke aflevering lijkt weer een stukje beter te zijn. Volgende aflevering is alweer de season final, ben benieuwd.

Terug
Naar boven