AndroidHealthClinic

Serieus topic: 12 mensen na jarenlang hard werken ontslagen en vervangen voor grote groep Poolse men

Peiling Peiling Wat vinden jullie er van dat 12 mensen die jarenlang voor het bedrijf werkte zonder pardon op straat

• Belachelijk

Stemmen: 11 78,6%
  • Goed

Stemmen: 2 14,3%
  • Andere mening: Graag toevoeging in onderstaand topic.

Stemmen: 1 7,1%

• Totaal stemmers
    14
  • Peiling gesloten .
Als het je eigen portemonnee was had ts hetzelfde gedaan.

• Topic Starter Topic Starter

Nee, ik zou een andere oplossing proberen te bedenken. Voor deze 12 mensen komt dit onwijs hard aan en die zitten nu voorlopig in grote problemen. Zij zullen nu iets anders moeten vinden. maar het merendeel hier van is al tussen de 50 en 55. Dat wordt zeer moeilijk. Ik vindt dat je na jarenlange trouwe dienst niet zo met mensen om kunt gaan.

P.s: De titel van de Poll is er niet helemaal op komen te staan zie ik.

Hangt af van de situatie. Als het puur kostenbesparing is om meer winst te maken zonder dat het noodzakelijk is om de continuiteit van je garanderen, dan denk ik niet dat iedereen dezelfde beslissing zou nemen.

Wanneer dit wel noodzakelijk is, is het simpel.

Boeiend, gewoon lekker in de bijstand. Lekker uitkering trekken heujheuj

Nee, ik zou een andere oplossing proberen te bedenken. Voor deze 12 mensen komt dit onwijs hard aan en die zitten nu voorlopig in grote problemen. Zij zullen nu iets anders moeten vinden. maar het merendeel hier van is al tussen de 50 en 55. Dat wordt zeer moeilijk. Ik vindt dat je na jarenlange trouwe dienst niet zo met mensen om kunt gaan.

P.s: De titel van de Poll is er niet helemaal op komen te staan zie ik.

dat is in belgië al lekker op brugpensioen gaan, en lekker hoge ontslagpremies voor 30 jaar dienst

heuj feest!

Als je vervangen kan worden door een n*ger of een pool heb je een k*tjob.

Kunnen ze dat bedrijf niet aanklagen? Volgens mij mag je niet zomaar naar 30 jaar trouwe dienst vervangen worden door iemand anders die hetzelfde gaat doen.

Dus het is wel erg als mensen vervangen worden door Polen maar niet als ze vervangen zouden worden door Nederlanders (jongeren bijvoorbeeld) ? Klinkt racistisch (nou ja als Pool een ras zou zijn, maar toch op zijn minst hypocriet :))

Als die Polen nu werken onder onze CAO, dus ook hetzelfde salaris zouden krijgen en de belastingen en premies hier ook afdragen... is het dan nog steeds een probleem ?

en nog werken die polen voor jan doedel houden niks over overheid plukt ze kaal :cool:

Dus het is wel erg als mensen vervangen worden door Polen maar niet als ze vervangen zouden worden door Nederlanders (jongeren bijvoorbeeld) ? Klinkt racistisch (nou ja als Pool een ras zou zijn, maar toch op zijn minst hypocriet :))

Als die Polen nu werken onder onze CAO, dus ook hetzelfde salaris zouden krijgen en de belastingen en premies hier ook afdragen... is het dan nog steeds een probleem ?

Als als als. Als die Polen onder dezelfde CAO werken en het zelfde kosten zouden ze hier nooit heen geroepen worden, lijkt me vrij logisch. In het voorbeeld van TS : Als 12 Nederlandse mensen eruit gewerkt worden en deze 12 door 25 Poolse mensen vervangen worden om kosten te besparen, denk jij dan dat Pool 1 net zoveel kost als Nederlander 1? Lijkt me sterk.

Maar he, misschien ben ik wel dom.

Kunnen ze dat bedrijf niet aanklagen? Volgens mij mag je niet zomaar naar 30 jaar trouwe dienst vervangen worden door iemand anders die hetzelfde gaat doen.

Nee dat mag zeker niet.
Wil je iemand ontslaan, zeker na 30 dienstjaren, komt er een hele hoop bij kijken.
Je moet goed aannemelijk maken waarom het ontslag nodig is, juist om dit soort zaken te voorkomen....

Ben wel benieuwd hoe dit is aangepakt eigenlijk.

(via de rechter?)

Polen zijn toch ook gewoon mensen ?
Snap niet wat jullie allemaal zeuren joh

Als als als. Als die Polen onder dezelfde CAO werken en het zelfde kosten zouden ze hier nooit heen geroepen worden, lijkt me vrij logisch. In het voorbeeld van TS : Als 12 Nederlandse mensen eruit gewerkt worden en deze 12 door 25 Poolse mensen vervangen worden om kosten te besparen, denk jij dan dat Pool 1 net zoveel kost als Nederlander 1? Lijkt me sterk.

Maar he, misschien ben ik wel dom.

Tja, dat schijnt toch de regel te zijn...

http://www.srspersoneel.nl/actueel/navolging-cao-verplicht-voor-opdrachtgever
[Link niet meer beschikbaar]

Dit is afaik 95% van het probleem. Die polen komen hier een paar maanden werken voor 85 cent en een zakje chips en gaan daarna als reike tatta terug naar huis. Het welvaartspeil ligt hier veel te hoog om voor dat soort lonen te gaan werken.

niet erg tot dat je zelf bij die 12 hoort

Andere mening: Graag toevoeging in onderstaand topic.

Ga je lekker naar polen als het je niet meer bevalt in nederland of het niet meer kan betalen, daar is het goedkoper naar het schijnt :)

Terug
Naar boven