AndroidHealthClinic

sgtmossad heeft een nieuwe lifestyle

Peiling Peiling Zijn zupersetjes voor massa- , droog - en/of sterker worden

• Supersetjes voor massa en sterker worden?

Stemmen: 1 12,5%
  • Of supersetjes om kurkdroog te worden?

Stemmen: 7 87,5%

• Totaal stemmers
    8
  • Peiling gesloten .
Moet zeggen dat die sumo deadlift ook mijn hams goed aanpakt. Ik ga in mijn fullbody ook de front squat eens proberen. Die moet heel lastig zijn.

Maar klopt dat hams zeer belangrijk zijn. Benen blijven dun als je ze niet traint.

@Imponderabilia over die achterkant schouders, wat is jou standpunt dat de chin de achterkant schouders flink aanpakt. Heb dit vroeger veel gedaan, en achterkant schouders groeide er flink van. De voorkant en zijkant wilde maar niet groeien en nu heb ik daarin ook een achterstand. Vandaar dat ik de rear delts niet apart train.

Als ik mij optrek, dus bovenhands, achter het hoofd voel ik ze ook... Maar bij alle
andere chin/pull ups merk ik niets van mijn achterkant schouders hoor.

Bij mij groeien meestal mijn rear delts echt niet tenzij ik ze gericht train.
Btw. bij 90% van de sportschool bezoekers is dat hele achterste rug gedeelte onder de maat.
En dan bedoel voornamelijk dikte...

Moet zeggen dat die sumo deadlift ook mijn hams goed aanpakt. Ik ga in mijn fullbody ook de front squat eens proberen. Die moet heel lastig zijn.

Maar klopt dat hams zeer belangrijk zijn. Benen blijven dun als je ze niet traint.

@Imponderabilia over die achterkant schouders, wat is jou standpunt dat de chin de achterkant schouders flink aanpakt. Heb dit vroeger veel gedaan, en achterkant schouders groeide er flink van. De voorkant en zijkant wilde maar niet groeien en nu heb ik daarin ook een achterstand. Vandaar dat ik de rear delts niet apart train.

In mijn ogen is dat onzin.

Als ik mij optrek, dus bovenhands, achter het hoofd voel ik ze ook... Maar bij alle
Klopt dat is idd bij bovenhandse uitvoering. Heb dan ook extreme spierpijn in mijn schouders, de dag na de chin. Moet dan ook oppassen dat ik nooit schouders en rug (chin) achter elkaar train. Dan beginnen de kleine pijntjes te komen (overtraining)

goed dat je gemotiveerd blijft, sgtmossad.

ik blijf iig je log volgen :) succes man!

bij de chins of pull ups , hoe je ze ook mag noemen spelen idd achterkant schouders helemaal geen rol , het zijn voornamelijk de lats/mid-rug en de biceps die een grote rol spelen

Vraag me dan toch af waar mijn achterkant schouders dan van groeien. Heb ze nog nooit apart getraind.

bor's - db rows - t bar rows upright rows

Alle varianten pakken toch primair de lats aan.
De Triceps loopt ook over het schouder gewricht en zorgt dus ook voor schouder extensie en adductie.

Meeste oefeningen voor rug belasten de Triceps zelfs meer als de biceps.

De Triceps doen zodra je je armen naar achter brengt vanaf het begin tot het eind actief mee.

De Biceps doen alleen echt actief mee aan het begin van een Pull down/ Chinnen.
Als je bovenarmen eenmaal horizontaal passeren buigt je arm zonder echte inspanning van de Biceps.
Je Triceps daarentegen is nog steeds actief bezig.

Komt ook nog bij de Triceps ook in oefeningen voor de rug waarbij de arm niet gebogen wordt een rol speelt (Pull over en dergelijke)

de triceps spelen wel een rol , maar niet zo'n grote imo - maar goed het ging hier over de achterkant schouders , en die pak je hier echt niet mee;)

• Topic Starter Topic Starter

Achter het hoofd doe ik niet meer...levensgevaarlijke oefeningen.Daar heb ik een blijvende slijmbeurs ontsteking aan over gehouden

Bij mij groeien meestal mijn rear delts echt niet tenzij ik ze gericht train.
Btw. bij 90% van de sportschool bezoekers is dat hele achterste rug gedeelte onder de maat.
En dan bedoel voornamelijk dikte...

Mee eens!

Jouw mening. Maar wellicht handig als je een stelling inneemt om ook een toelichting te geven! Hier kan niemand iets mee.

Klopt dat is idd bij bovenhandse uitvoering. Heb dan ook extreme spierpijn in mijn schouders, de dag na de chin. Moet dan ook oppassen dat ik nooit schouders en rug (chin) achter elkaar train. Dan beginnen de kleine pijntjes te komen (overtraining)

Au inderdaad..

goed dat je gemotiveerd blijft, sgtmossad.

ik blijf iig je log volgen :) succes man!

Thanks maatje ! Hoe bevalt je nieuwe baan kerel....Wat kijk je trouwens sexy op de avatarfoto; zo van kijk mijn opgepompte schouder lol lol :D
Brute schouders by the way!

Ik doe PL
Omdat je het zo aardig vraagt.

Ik vind dat je meer oefeningen voor de achterkant benen kan doen.
Wanneer je je er een voor de achterkant bij doet, kan je er een voor de voorkant weg laten (bijv. Leg Extension)

Dit heb ik al meerdere keren geschreven, en dit kwam ook naar voren in het schema dat ik gaf, tot op heden doe je hier niks mee.

Onder deze post geef ik een aantal mogelijkheden voor de achterkant, er zijn er meer maar beslis zelf welke je eventueel zou kunnen toevoegen.

Pull Through
Goodmorning
Glute Ham
Keystone Deadlift

Of je er nou wel of niet iets mee doet, train consequent.
Trainen is meer dan een halter op en neer bewegen.

Mentale training staat met stip genoteerd internationaal gezien als het gaat om aandachtspunten die de optimale sportprestatie bepalen.

Een aantal adviezen:
  • Leer je beperkingen (Fysiek/ Mentaal).
  • Door concentratie, ontspanning, inleving of verbeelding kan een milde hypnoïde trance bereikt worden. Dit wordt ook wel 'Flow' genoemd.
  • Spiergevoel. Leer controle te krijgen over je spieren.

Verder kan het handig zijn om de volgende vragen te beantwoorden om duidelijkheid te krijgen in je motivaties en of deze intrinsiek dan wel extrinsiek zijn.
  • Wat heb je voor je sport over:
  • Ik sport omdat:
  • Het beeld van mezelf als sporter is:
Wees realistisch, stel prioriteiten.

Dit zijn maar een klein aantal punten die je kunnen helpen beter met je sport bezig te zijn, ik hoop dat je mijn bedoeling snapt.

Ligt er en beetje aan hoe je de oefening uitvoert.

Als je je bovenarmen recht naar beneden trekt (schouder-adductie) zoals bij de standaard Chin (wijde greep, richting bovenkant borst/ kin of in de nek) dan denk ik dat de betrokkenheid niet zo heel groot is maar dat de Triceps veel werk overneemt.

Als je Chins doet met een gesupineerde greep en ellebogen naar voren (schouder-extensie) dan gaat de achterste kop een grotere rol spelen, maar doet de Triceps ook nog steeds goed mee.

Pas bij een oefening zoals sternum Chins wat meer op horizontale extensie begint te lijken spelen de Triceps geen rol meer en gaan de achterste schouderkoppen een grotere rol spelen.

Het ligt er dus aan waar je heen gaat met je bovenarmen:

Adductie > kleine rol
Extensie > medium rol
Horizontale extensie > grote rol

bij de chins of pull ups , hoe je ze ook mag noemen spelen idd achterkant schouders helemaal geen rol , het zijn voornamelijk de lats/mid-rug en de biceps die een grote rol spelen

Thanks voor je uitgebreide reactie. By the way niks tegen powerlifters in het algemeen maar sommige zijn bloed irritant. Die denken omdat ze 200 kilo 1x kunnen deadliften dat ze el capone zijn......

Ik zou het erg op prijs stellen als je hier zou blijven loggen. Je opmerkingen zijn scherp en erg goed. Bedankt voor je adviezen

Alle varianten pakken toch primair de lats aan.
De Triceps loopt ook over het schouder gewricht en zorgt dus ook voor schouder extensie en adductie.

Meeste oefeningen voor rug belasten de Triceps zelfs meer als de biceps.

De Triceps doen zodra je je armen naar achter brengt vanaf het begin tot het eind actief mee.

De Biceps doen alleen echt actief mee aan het begin van een Pull down/ Chinnen.
Als je bovenarmen eenmaal horizontaal passeren buigt je arm zonder echte inspanning van de Biceps.
Je Triceps daarentegen is nog steeds actief bezig.

Komt ook nog bij de Triceps ook in oefeningen voor de rug waarbij de arm niet gebogen wordt een rol speelt (Pull over en dergelijke)

Ik ga mijzelf hierin iets in verdiepen en zal inderdaad de volgende keer meer achterkant gaan trainen!

de triceps spelen wel een rol , maar niet zo'n grote imo - maar goed het ging hier over de achterkant schouders , en die pak je hier echt niet mee;)

:heart: you man!!!!!

lol dont love you 2!:gay:geef mij deze maar kerel:titty:

Hoe bevalt je nieuwe baan?

Anyway getraind vanavond toppers;

Borst Triceps Buik

Buik

Gravitti boots
4x10

Borst

Schuin bankdrukken
1x10x60
1x10x70
1x10x80
2x8x80

Bankje plat dumbbells
1x10x24
1x10x26
2x8x26

Fly`s plat dumbbells
1x10x16
2x10x18
1x10x20

Pullover
1x10x30
1x10x32
1x8x34
1x8x36

Triceps

Dippen bodyweight
3x10
1x8

Skull crusher
4x10x30

Cable pussdown(rechte stang)
1x10x20
1x10x25
2x8x30

Al met al een goede training maar net niet helemaal optimaal omdat ik alleen trainde. Met een goede trainingsmaat trainen is een groot verschil!

Slaap lekker voor straks bodybuilders....dat we maar weer flink mogen groeien vannacht.

Ik heb net gezondigd goddamnit 3 sultana biscuits genomen van in totaal 165 kcal....damn....kon ze niet laten liggen

where's the love out here :D

de 26e begin ik bro, tot die tijd vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Je bent aardig sterk in de borst met 80kg incline. Die tricep dips zijn ook niet misselijk.

Hoe voer je deze uit? Ellebogen strak tegen je lichaam aan en helemaal parallel? Ik kan nooit van mijn leven op die manier bijna 100kg uitsluitend triceps dippen. Of zijn het toch stiekem chest dips waarbij je ellebogen los van je lichaam komen?

Hoe dan ook beide zijn vet!

lol dont love you 2!:gay:geef mij deze maar kerel:titty:

Hoe bevalt je nieuwe baan?

Anyway getraind vanavond toppers;

Borst Triceps Buik

Buik

Gravitti boots
4x10

Borst

Schuin bankdrukken
1x10x60
1x10x70
1x10x80
2x8x80

Bankje plat dumbbells
1x10x24
1x10x26
2x8x26

Fly`s plat dumbbells
1x10x16
2x10x18
1x10x20

Pullover
1x10x30
1x10x32
1x8x34
1x8x36

Triceps

Dippen bodyweight
3x10
1x8

Skull crusher
4x10x30

Cable pussdown(rechte stang)
1x10x20
1x10x25
2x8x30

Al met al een goede training maar net niet helemaal optimaal omdat ik alleen trainde. Met een goede trainingsmaat trainen is een groot verschil!

Slaap lekker voor straks bodybuilders....dat we maar weer flink mogen groeien vannacht.

Ik heb net gezondigd goddamnit 3 sultana biscuits genomen van in totaal 165 kcal....damn....kon ze niet laten liggen

Goed bezig maat; zie dat je veel progressie hebt geboekt de laatste tijd.
=165 kcal zondigen???. Zat op een bulkje van 4500+kcal de laatste 3 dagen: 3kg. gegroeid.:D;)

=165 kcal zondigen???. Zat op een bulkje van 4500+kcal de laatste 3 dagen: 3kg. gegroeid.:D;)

+1

En 165 kcal is even het blokje rondwandelen en je bent het kwijt ;)

Niet TE obsessief ermee bezig zijn kerel, dan krijg je teveel teleurstellingen
en geef je het uiteindelijk op

where's the love out here :D

de 26e begin ik bro, tot die tijd vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Lol pietje! Veel succes alvast toegewenst met je nieuwe job kerel.

Je bent aardig sterk in de borst met 80kg incline. Die tricep dips zijn ook niet misselijk.

Hoe voer je deze uit? Ellebogen strak tegen je lichaam aan en helemaal parallel? Ik kan nooit van mijn leven op die manier bijna 100kg uitsluitend triceps dippen. Of zijn het toch stiekem chest dips waarbij je ellebogen los van je lichaam komen?

Hoe dan ook beide zijn vet!

Nee mijn ellebogen staan niet helemaal strak tegen mijn lichaam aan.
Dat komt omdat het apparaat niet super smal is. Maar ik probeer het in ieder geval wel. Maar tijdens de oefening gaan ze inderdaad steeds meer naar buiten staan. Ga proberen dit volgende keer strakker te doen. Thanks voor het compliment topper.
Probeer idd meer progressie te boeken op schuinbankdrukken.

3kg vet neem ik aan lol? 3kg in 3 dagen is helaas ben ik bang voor 95% vet? Voel je je al weer beter topper?

+1

En 165 kcal is even het blokje rondwandelen en je bent het kwijt ;)

Niet TE obsessief ermee bezig zijn kerel, dan krijg je teveel teleurstellingen
en geef je het uiteindelijk op

Daar heb je helemaal gelijk in. Je moet het ook kunnen los laten anders wordt je helemaal gek Robke. Ga dit proberen ben er inderdaad behoorlijk obsessief mee bezig!

als je aan het bulken ben kun je af en toe wel zoiets doen, cutten is over het algemeen weer wat strakker. wel goeie trainingen zie ik hier man, volhouden zo!

oke Mossad! Lekker bezig! Je Incline en Flat BP en DB Presses gaan egt lekker!

ik voel iets groeien hier , mooi hoor:D zonder gekheid - goeie training sergeant , borst goed aangepakt - dips bw , bedoel je zeker chestdips mee - pittig

Terug
Naar boven