AndroidHealthClinic

sgtmossad heeft een nieuwe lifestyle

Peiling Peiling Zijn zupersetjes voor massa- , droog - en/of sterker worden

• Supersetjes voor massa en sterker worden?

Stemmen: 1 12,5%
  • Of supersetjes om kurkdroog te worden?

Stemmen: 7 87,5%

• Totaal stemmers
    8
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks Dumba,

Die hanging lep raise is killing man! Wat een top oefening is dat. :p .Het blijft toch het moeilijkste om een goede balans te vinden tijdens de oefening.
Je hebt namelijk snel de neiging om te gaan zwaaien.
Ik heb ook geporbeerd om de brede barbell te laten rollen maar die is vooralnog te zwaar. Blijf hem in ieder geval proberen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan trainen?
Ik wil namelijk graag die oefening leren hoe heet die oefening by he way????
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Gr,
SgTmoSSad

Thanks voor het compliment toppers!(guiseppe en groteman)
Ik heb af en toe ook het idee dat het voor mij extra zwaar is omdat ik 1,96(langere reach van boven naar bendenen?) Dit is uiteraard suggestief, weet iemand of dat waar is? Ik doelde eigenlijk op 70 kg plat bankdrukken. Mijn wens is omdat binnen 6 maanden naar 100 kg te krijgen.....
???:cool:
Twijvel of ik vandaag moet gaan kickboksen, ben namelijk al de hele week verkouden.
Wellicht is het handig om rust te pakken aangezien donderdag mijn benen op het menu staan!

Gr,
SgTmoSSad

zit wat in , ik ben ook zo'n lange lul met lange armen , ook ik heb die gedacht wel eens gehad maar ik kan het niet onderbouwen;)

Hoe lang ben jij Groteman?

Ik heb een tweede meting gedaan op de Tanita Body composition na 3 weken dieeten en keihard trainen;

Start na 3 weken

Vet % 16,5 % 16,2%BMI 25,7 25,3
Weight 98,7 97,1

right leg fat% 18,8 18,8
fat mass right leg 3,2 kg 3,0 kg

left leg fat% 18,8 17, 5
fat mass left leg 3,0 kg 2,7 kg

right arm % 13,6 13,8
mass 0,8 0,8

left arm % 13,6% 13,9%
mass 0,9 0,9

trunk(romp)% 15,5 % 15,5%
fat mass 8,5 kg 8,4kg

Mijn conlusie;

Bmi is 0,4 lager
Fat% 0,3 totaal lager
KG 1,6 lager
:cool:
Wat ik alleen niet begrijp maar mischien kan een van jullie mij dat uitleggen; romp gelijk in fat% maar 0,1 minder kg.
Mijn rechter been is 0,2 kg minder fat in gewicht maar een gelijkblijvend fat%?
En met mijn rechterarm hetzelfde verhaal? 0,2 zwaarder in fat maar een gelijkblijvend fat %?

Kan dit liggen aan de zuiverheid van deze machines???????

Groeten,

SgTmoSSad

nette borst training hoge volumes
zware buik training ook :eek:
je doet gevechtsport zeker?
grtz

Hee mossad dit word een interessant log om te volgen. Als ik zo je hele log check komen we zowel qua kracht, lengte, gewicht en leeftijd behoorlijk overeen. Hoelang doe jij al aan BB/KT? Ga zo door :D

Hee mossad dit word een interessant log om te volgen. Als ik zo je hele log check komen we zowel qua kracht, lengte, gewicht en leeftijd behoorlijk overeen. Hoelang doe jij al aan BB/KT? Ga zo door :D

Thanks mc.Chick ik probeer altijd voor 100% te noteren wat ik werkelijk heb getraind. Ik doe al een jaar of 5 aan krachtraining. In het begin behoorlijk fanatiek. Alleen de afgelopen paar jaar niet serieus getraind daarmee bedoel ik;
:mad:
- geen variatie altijd de standaard makkelijke oefeningen
- geen/nauwelijks benentraining
- drinken/roken
- niet op mijn voeding letten
- niet consequent trainen

Ik probeer door middel van deze log wat meer progressie te boeken en serieus met mijn voeding om te gaan. De afgelopen maand is dat heel erg goed gelukt en ik ben ook erg blij met jullie adviezen en reacties.
:D:D
Groeten,

Aby:cool::cool:

Yes yes yes the benen stonden op het menu...
Benendag en onderrug!

Squaten helemaal naar beneden zakken 4x10x70

Leg press 2x10x200 kilo 2x8x230
[Link niet meer beschikbaar]

Leg extension 1x10x50 2x10x60 1x8x70

Hamstrings liggend machinaal 1x10x50 1x10x60 1x10x70 1x8x70
Kuiten sled lying calf press(au, au) 4x20x55 kilo
Kuiten zittend met gewicht 4x20x40 kilo

Onderrug heerlijk hyperextension 4x20 met eigen gewicht!

Yes yes yes the benen stonden op het menu...
Benendag en onderrug!

Squaten helemaal naar beneden zakken 4x10x70

Leg press 2x10x200 kilo 2x8x230

Leg extension 1x10x50 2x10x60 1x8x70

Hamstrings liggend machinaal 1x10x50 1x10x60 1x10x70 1x8x70
Kuiten sled lying calf press(au, au) 4x20x55 kilo
Kuiten zittend met gewicht 4x20x40 kilo

Onderrug heerlijk hyperextension 4x20 met eigen gewicht!

Lekker volume op die hamstrings en ja de hyperextension: superoefening.
Klasse in je herhalingen.:D

nu kickboks je niet meer dan?
netjes getraind die benen!

Thanks!

@Herkuul nee ik probeer mijzelf voor 100% te concentreren op krachttraining.
Bij kickboksen heb je altijd wel weer een blessure. Bovendien met een zuiver voedingspatroon zoals ik nu heb val je er te veel van af.:(

Gisteren heb ik benen gedaan en zaterdag is er weer een les. Maar ik weet nu al dat ik zaterdag niet kan lopen v/d spierpijn.:rolleyes:

Ja ja gisteravond even een weight gainer gekocht(je hele maag zit bomvol na z`on shake..wel erg lekker na de training!)
Net heerlijk schouders triceps getraind;

SCHOUDERS

Military press
1x10x30 1x10x40 1x10x50

Dumbbell Arnold press (heel langzaam en hoog)
2x10x12 2x8x14

Side raises (heel langzaam)
1x10x10 3x10x12

Dumbbell lying rear lateral raise
2x10x10 2x10x12

Shrugs (voor het eerst sinds hele lange tijd)
4x10x28

TRICEPS

Triceps dip (eigen gewicht)
3x10 1x8

Lying tricpes extension barbell
1x10x25 3x8x40

Cable one arm pushdown
4x10x25

Cable touwtjes naar buiten op het einde
3x10x25 1x8x25

Mijn trainingsweek zit erop heren! Ik voel me goed en beresterk...

;)

ik ben eigenlijk nooit zo kapot geweest van de arnold press , vond hem altijd onnatuurlijk , bevalt die oefening

Persoonlijk vind ik de umbell arnold press wel een hele goede oefening.
Je pakt echt de voorkant van je scouders en de koppen branden.
Sterk het gevoel dat ik de brandweer moet bellen omdat ze echt in de fik staan!:D

ja maar voor de voorkant schouders zijn er wel betere oef dan de arnold , het ging mij om de rotatie dat vond ik zwaar niet goed aanvoelen , dus doe ik hem nooit meer . maar als hij jou bevalt - lekker blijven doen

Yes Groteman ik had dat met de militarypress barbell maar dan achter langs. Toen ben ik een keer door mijn schouder gegaan...au au slijmbeurs ontsteking. Ik doen die oefening ook nooit meer. Als een oefening niet goed voelt moet je hem idd niet doen!

Anyway net even naar de gym geweest voor een uurtje kickboksen. Heerlijk ouderwets gezweet en daarna als beloning een sauna`tje gepakt. Erg lekker!

Gr,

SgTmoSSad:D

ja maar voor de voorkant schouders zijn er wel betere oef dan de arnold , het ging mij om de rotatie dat vond ik zwaar niet goed aanvoelen , dus doe ik hem nooit meer . maar als hij jou bevalt - lekker blijven doen

+1 heb ook wel is side raises gedaan en als je armen dan omhoog zijn over gaan naar frontraises, dat voelt ook zwaar vertieft.

Vind je het niet beetje dubbel na de MP?

Het enige extra van de Arnold Press ten opzichte van de MP is deltoid lateral, als synergist. Ja daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in. Ik kan beter de Arnold of de Military doen en daarna front raise pakken?

Bovendien vind ik dat je best een oefening minder kan doen met je triceps.
Ja dacht ik ook al inderdaad..is 3 zware oefeningen voldoende?

Wat betreft de Rug, ik zou beginnen met Deadliften.
Omdat Chinnen breed zo zwaar is was ik principe daar mee begonnen?
Neem je adviezen graag aan. Kan je svp uitleggen waarom dit beter is?

Ben tevens benieuwd naar de techniek aangezien ik je uitleg hierover heb gelezen in een ander log, dat totaal verkeerd overkwam.
Ik ben nog steeds goed aan het oefenen hierop. Het blijft toch een lastige oefening. Ik doe goed mijn kont naar achter stang langs mijn scheenbenen naar beneden. Als ik weer omhoog ga vanaf mijn knieen ga ik weer met mijn rug naar achteren. Ik zal hem even op youtube zetten. Heb jij veel ervaring met deathliften Friso?

Net als bij schouders doe je ook met rug praktisch gezien twee dezelfde oefeningen.
Barbell Row en Bent over Row (DB?).
Afgezien van andere stabilisatoren is er helemaal niks anders.
Ik doe de Barbell bent over row barbell
http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html
en ik doe de dumbbell bent over row
http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html

Nu je het zo zegt is het inderdaad dubbel? Kan ik een van de oefeningen dan skippen...En is de rugtraining dan nog steeds compleet?
Thanks voor je opmerkingen en adviezen ik stel dat heel erg op prijs!

Succes,

GRT Friso

Thanks!

klopt dit zijn idd oefeningen die veel dezelfde spieren belasten - gewoon afwisselen hiermee

Terug
Naar boven