XXL Nutrition

Sticky Show Your Watch

Iemand bekend met Fromanteel en Vostok?

Ik wil eigenlijk iets van een armband/horloge kopen maar weet niet wat ik moet halen.... is er een beetje goedkope imitatie shit te krijgen die er fatsoenlijk uit ziet? wil eerst ff iets goedkoops uitproberen want weet niet of ik voor altijd met een horloge om me arm wil lopen.

Laatst bewerkt:
Vostok wel eens voorbij zien komen, geen ervaring mee. Fromanteel zegt me werkelijk niks.
Ik wil eigenlijk iets van een armband/horloge kopen maar weet niet wat ik moet halen.... is er een beetje goedkope imitatie shit te krijgen die er fatsoenlijk uit ziet? wil eerst ff iets goedkoops uitproberen want weet niet of ik voor altijd met een horloge om me arm wil lopen.

Imitatie shit waarvan? En een horloge merk je na een paar dagen niet meer hoor.

Ik heb zelf een Vostok Europe. Goede horloges voor een nette prijs. Gerespecteerd merk, staat jaarlijks ook in de Wristwatch Catalogue.

Fromanteel is een soort Nederlands plakmerk. Ze kopen eigenlijk een standaard zwitsers (merkloos) horloge en plakken hun eigen merk er op. Daarom zie je dus meerdere horloges van verschillende merken met exact hetzelfde design.

Dus in Fromanteel zou ik zelf mijn geld niet steken. Vostok (Europe) wel.

Iemand hier die een IWC heeft?

Valt wel mee toch? Het is eigenlijk gewoon een mooi sieraad :) En dan is 259,- nieteens heel veel. Als het lang meegaat dan vind ik het wel de moeite waard. Of je moet al een mooi klokje hebben ;)

Als hij €259,- kostte had ik hem nu om m'n pols. Probleem is die drie nullen erachter...:o €259.000

ik heb deze al een paar jaar ondertussen:

Festina Tour 2008 F16351-6
€ 299,00 euro

Loop perfect. Enkel het bandje is al eens stuk geweest (prijs 80eur herstelling :mad: )

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

24deluxe-fossil-ch2746-stella-aluminium-chronograaf.jpg

maandje oud +/-

Seiko premier heeft mooie klokjes voor een redelijke prijs

Een horloge met PLATINA behuizing voor 259 euro haha, if only :p

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren me gooi en smijt Lex eindelijk terug van service.
Draagt het lekkerst voor dagelijks gebruik.

Iemand die denkt een iwc voor 250 te krijgen moet echt ff fietsen haha. Wijzertje kost zelfs meer dan dat

Iemand hier die een IWC heeft?

geld teveel nu je werkt ja? :cool:

IWC is gewoon topsegment, en door horlogekenners/liefhebbers vaak snel herkend (de klassieke modellen toch) en goed gewaardeerd.

Krijg voor mijn 21e verjaardag normaal nog een schoon horloge (rond de 1000).
Zat zelf al bij Oris te kijken. Iemand andere leuke merken (en modellen)?
Liefst automaat (dus lower range van de middensegment merken).

Tissot enzo heb ik al gekeken.

Hmm, ben aan het denken om eventueel een Portuguese Hand Wound over te kopen van een kameraad. Zoiets: http://www.chrono24.nl/iwc/portugue...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Kan/wil dat geld er wel aan geven, maar dan alleen als ik er vrij zeker van ben dat dat min of meer zijn waarde behoudt. Dan is het gewoon een andere manier om mijn spaargeld ergens in te steken.
Wat zeggen jullie?

---------- Post toegevoegd 7 June 2013 om 11:36 ----------

geld teveel nu je werkt ja? :cool:

IWC is gewoon topsegment, en door horlogekenners/liefhebbers vaak snel herkend (de klassieke modellen toch) en goed gewaardeerd.

Krijg voor mijn 21e verjaardag normaal nog een schoon horloge (rond de 1000).
Zat zelf al bij Oris te kijken. Iemand andere leuke merken (en modellen)?
Liefst automaat (dus lower range van de middensegment merken).

Tissot enzo heb ik al gekeken.

Haha, helemaal niet.

Een topsegment is voor mij toch nog eerder iets als Audemars Piguet of Hublot. :D

Hublot is dan wel een relatief nieuw merk, maar ontwikkelen die mechanismen zelf 'in-house', wat de prijs zeer fel opdrijft natuurlijk.
Andere topmerken hebben ook tourbillons en andere ingewikkelde shit hoor.

IWC is misschien geen patek philippe (qua prijs) ofzo, maar echt wel minstens op niveau van Breitling.

Hublot is dan wel een relatief nieuw merk, maar ontwikkelen die mechanismen zelf 'in-house', wat de prijs zeer fel opdrijft natuurlijk.
Andere topmerken hebben ook tourbillons en andere ingewikkelde shit hoor.

IWC is misschien geen patek philippe (qua prijs) ofzo, maar echt wel minstens op niveau van Breitling.

Aight. Ken er ook helemaal niet zo veel van, hoor. Gewoon wat ik opvang van mensen rondom me.

Heb je ook inhoudelijk advies over mijn vraag over de IWC?

Terug
Naar boven