MuscleMeat

Sticky Show Your Watch

Ken ook niet heel veel van hoor

Qua waarde: Klassieke horloges (bepaalde modellen etc) behouden hun waarde zeker. Sommige (zeldzamere modellen) stijgen zelfs. Maar daarvoor zal je meer moeten researchen want wat dat betreft ken ik er niet zo veel van.

In de sabatto (van bij Se Standaard) staan ook vaak mooie klokjes in. Mijn pa heeft zelf een Jaeger LeCoultre en een breitling. Schoon klokjes maar daar zie ik mezelf nu niet mee rondlopen (nu, op deze leeftijd (oh ja, en door de prijs :p)).

Ken ook niet heel veel van hoor

Qua waarde: Klassieke horloges (bepaalde modellen etc) behouden hun waarde zeker. Sommige (zeldzamere modellen) stijgen zelfs. Maar daarvoor zal je meer moeten researchen want wat dat betreft ken ik er niet zo veel van.

In de sabatto (van bij Se Standaard) staan ook vaak mooie klokjes in. Mijn pa heeft zelf een Jaeger LeCoultre en een breitling. Schoon klokjes maar daar zie ik mezelf nu niet mee rondlopen (nu, op deze leeftijd (oh ja, en door de prijs :p)).

Aight. Zal het nog eens met hem moeten bespreken. :)

Hmm, ben aan het denken om eventueel een Portuguese Hand Wound over te kopen van een kameraad. Zoiets: http://www.chrono24.nl/iwc/portugue...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Kan/wil dat geld er wel aan geven, maar dan alleen als ik er vrij zeker van ben dat dat min of meer zijn waarde behoudt. Dan is het gewoon een andere manier om mijn spaargeld ergens in te steken.
Wat zeggen jullie?

---------- Post toegevoegd 7 June 2013 om 11:36 ----------

Haha, helemaal niet.

Een topsegment is voor mij toch nog eerder iets als Audemars Piguet of Hublot. :D

Wachten tot el Hombre zich weer meldt in dit topic, hij weet veel van klokjes en vast ook van de waarde daarvan ;) PM hem anders..

Zulke merken behouden altijd hun waarde
Iwc is een topmerk, hand wind mechanisme is niet heel bijzonder natuurlijk vandaar zon lage prijs

geld teveel nu je werkt ja? :cool:

IWC is gewoon topsegment, en door horlogekenners/liefhebbers vaak snel herkend (de klassieke modellen toch) en goed gewaardeerd.

Krijg voor mijn 21e verjaardag normaal nog een schoon horloge (rond de 1000).
Zat zelf al bij Oris te kijken. Iemand andere leuke merken (en modellen)?
Liefst automaat (dus lower range van de middensegment merken).

Tissot enzo heb ik al gekeken.

Ik zou in die categorie gaan voor een Longines of anders een Hamilton.

Zulke merken behouden altijd hun waarde
Iwc is een topmerk, hand wind mechanisme is niet heel bijzonder natuurlijk vandaar zon lage prijs

Handwind bepaalt niet de lage waarde. Er zijn hele exclusieve klokken handgewonden, maar als je van plan bent hem dagelijks te dragen zou ik een automaat nemen. Gaat frustreren dat je elke dag dat ding moet opwinden.

Voor rond die 5k zou ik eerder dit model zoeken;
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Handwind bepaalt niet de lage waarde. Er zijn hele exclusieve klokken handgewonden, maar als je van plan bent hem dagelijks te dragen zou ik een automaat nemen. Gaat frustreren dat je elke dag dat ding moet opwinden.

Voor rond die 5k zou ik eerder dit model zoeken;

Waar dat een handopwinder uurwerk niet perse de waarde van de klok omlaag haalt, net als je zegt zijn er heel wat dure jongens met een handopwind uurwerk.

Mooie klok die datejust II maar iets te net voor de man onder de 40 vind ik persoonlijk.
Wel een verademing dat Rolex bij de Datjust II gekozen heeft voor 41 mm, dat maakt hem wel wat sportiever en geeft de klok enorm veel porum.
Romijnse cijfers passen mooi op een Cartier, veel minder op een Rolex.
Als ik er 1 tegen kom pak ik hem wel denk ik omdat ik al en sub heb en deze inderdaad wel heel erg geil is op die 41mm.

Voor die 5 kan je ook een leuke Sub vinden daar zou mijn keuze naar uit gaan als ik nog geen sub had.
Zou ook niet eens een te nieuwe Sub pakken, liefst nog iets uit de gulden tijd, kan je tegen die fiod altijd nog zeggen dat je hem ooit in de jaren 90 voor weinig gekocht hebt van iemand die snel munten nodig had ;)

IWC's (ook de vintage) waren begin 2000 toen de horloge hype net begon echt iets voor de Beursjongens die op de internet bubble meelifte en zich wilden onderscheiden van de massa.

Iwc is naar mijn mening meer iets voor de "nettere" man, er zijn wel genoeg Sportieve modellen maar toch is het een merk dat je niet zo snel om de klauw van een patser zal zien maar eerder om de pols van een tandarts die in het weekend zijn hobby M3 uitlaat op het circuit in zandvoort.

Draag afwisselend deze 2:

Swiss Legend:

704bbb82-8b40-4758-abb9-f5b14b5290f3.jpg

Boss:

Zeer tevreden over beiden :)

Eerste is wel erg hublot wannabe

Ja ben ik wel met je eens, maar ik vond het model tof en heb niet het geld om zon belachelijk duur ding te kopen. Plus een namaak is voor mij helemaal geen optie.

Ja dat is wel zo

IWC's (ook de vintage) waren begin 2000 toen de horloge hype net begon echt iets voor de Beursjongens die op de internet bubble meelifte en zich wilden onderscheiden van de massa.

Iwc is naar mijn mening meer iets voor de "nettere" man, er zijn wel genoeg Sportieve modellen maar toch is het een merk dat je niet zo snel om de klauw van een patser zal zien maar eerder om de pols van een tandarts die in het weekend zijn hobby M3 uitlaat op het circuit in zandvoort.

Thanks voor het advies!

Ben zelf wel een nette man, dus het past wel bij mij. ;)
Heb 'em gisteren nog eens gezien/aangehad. Ben toch wel echt aan het twijfelen.
Het is eentje zoals deze: http://www.chrono24.nl/iwc/portugue...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

1. Wat vind je dat zoiets waard is? Hij is nog in uitstekende staat.
2. Behoudt zoiets min of meer zijn waarde?

Bedankt voor de hulp alvast!

Thanks voor het advies!

Ben zelf wel een nette man, dus het past wel bij mij. ;)
Heb 'em gisteren nog eens gezien/aangehad. Ben toch wel echt aan het twijfelen.
Het is eentje zoals deze: http://www.chrono24.nl/iwc/portugue...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

1. Wat vind je dat zoiets waard is? Hij is nog in uitstekende staat.
2. Behoudt zoiets min of meer zijn waarde?

Bedankt voor de hulp alvast!

Tja die Portuguese was altijd al goed,10 jaar geleden al toen ik nog veel in de handel zat en is ie nu nog zo te zien.
Ik kan als ik het niet vergeet later vandaag nog ff voor je checken, dan moet ik ff een maat van me bellen, maar chrono24 is ook behoorlijk accuraat met de prijzen.

Ik denk dat jij voor de handopwinder gaat omdat je de seconde op de 6 mooi vindt?

Waarom twijfel je er over?

http://www.timeandwatches.com/p/history-of-iwc-portuguese.html

---------- Post toegevoegd 10 June 2013 om 10:42 ----------

Toevallig aanraders met prijscategorie 200-300 euro?

Ja, iets erbij leggen (100 of200) en een dikke 2dehandse Oris kopen uit vorige decennium.

Tja die Portuguese was altijd al goed,10 jaar geleden al toen ik nog veel in de handel zat en is ie nu nog zo te zien.
Ik kan als ik het niet vergeet later vandaag nog ff voor je checken, dan moet ik ff een maat van me bellen, maar chrono24 is ook behoorlijk accuraat met de prijzen.

Ik denk dat jij voor de handopwinder gaat omdat je de seconde op de 6 mooi vindt?

Waarom twijfel je er over?

http://www.timeandwatches.com/p/history-of-iwc-portuguese.html

Voor alle duidelijkheid: ik koop 'em van een kameraad en niet via chrono24.
En die vraag over de handopwinder: ik koop 'em gewoon omdat hij die zo heeft en ik 'em zo mooi vind. Veel ken ik er echt niet van. :p

Ik twijfel erover omdat het toch een aanzienlijk bedrag is. :D
Zoals ik eerder al aanhaalde, wil ik dat er wel aangeven als ik weet dat het zijn waarde behoudt. Als ik er nu bijvoorbeeld €5.000 voor betaal en ik weet dat, mocht ik 'em binnen 5 jaar opnieuw willen verkopen, ik er terug €5.000 voor krijg, dan is het gewoon een andere manier om mijn spaargeld in te steken. Op de bank krijg je er toch nauwelijks iets voor terug en zo heb je er tenminste wat aan.
Dus voor mij is het wel erg belangrijk dat het zijn waarde behoudt en dat ik er geen €1.000 op verlies na enkele jaren. Dat is het mij hoegenaamd niet waard.

Die heb ik nog niet, lekkere klok

---------- Post toegevoegd 10 June 2013 om 10:55 ----------

Voor alle duidelijkheid: ik koop 'em van een kameraad en niet via chrono24.
En die vraag over de handopwinder: ik koop 'em gewoon omdat hij die zo heeft en ik 'em zo mooi vind. Veel ken ik er echt niet van. :p

Ik twijfel erover omdat het toch een aanzienlijk bedrag is. :D
Zoals ik eerder al aanhaalde, wil ik dat er wel aangeven als ik weet dat het zijn waarde behoudt. Als ik er nu bijvoorbeeld €5.000 voor betaal en ik weet dat, mocht ik 'em binnen 5 jaar opnieuw willen verkopen, ik er terug €5.000 voor krijg, dan is het gewoon een andere manier om mijn spaargeld in te steken. Op de bank krijg je er toch nauwelijks iets voor terug en zo heb je er tenminste wat aan.
Dus voor mij is het wel erg belangrijk dat het zijn waarde behoudt en dat ik er geen €1.000 op verlies na enkele jaren. Dat is het mij hoegenaamd niet waard.

Nee zo zeker is het niet, het ligt aan de markt op dat moment, kans is wel groot dat je wel je geld terugkrijgt maar ook ik heb geen glazen bol.

Belangrijk is dat er papieren bij zitten, liefst ook een bon, recent geserviced en een doos.
Ik kan eventueel navragen wat zo een ding in de handel doet in het algemeen.

Ik zelf geef niet meer dan 3500, dat is mijn mening dus pin me daar niet op vast.

ben u naar de Gym want het is Chest en Bicep en tricep dag voor deze ouwe superdude :D

Laatst bewerkt:
Nee zo zeker is het niet, het ligt aan de markt op dat moment, kans is wel groot dat je wel je geld terugkrijgt maar ook ik heb geen glazen bol.

Ok. Duidelijk

Belangrijk is dat er papieren bij zitten, liefst ook een bon, recent geserviced en een doos.
.

Dat is normaalgezien in orde.

Ik zelf geef niet meer dan 3500, dat is mijn mening dus pin me daar niet op vast. Ik kan eventueel navragen wat zo een ding in de handel doet in het algemeen

Hmm, dat is wel wat minder dan hij vraagt.
Zou erg nice mocht je even kunnen rondvragen wat de waarde is van zo'n ding op 'de markt'.

ben u naar de Gym want het is Chest en Bicep en tricep dag voor deze ouwe superdude :D[/QUOTE]

Train ze!

Terug
Naar boven