MuscleMeat

Show Your Watch

Bezoekers in dit topic

Ja die chronomat die jij bedoeld is denk ik van nu, die is een slag groter en heeft andere chrono pushers.
Die ik voor de gein op de foto heb gezet is er 1 uit de jaren 90.
Dat was een hele dikke klok in die tijd.
Als je daar mee liep kreeg je dezelfde reacties als nu op een goede AP.
Je had toen Rolex als echte nummer 1 maar begin 90er kwam Breitling met Chronomat series, iedereen wilde die hebben toen.

Mechanische uurwerken hebben al mijn belangstelling sinds dat ik kind was, als ik niet zo een klote jeugd en ADHD had gehad dan was ik zeker Horlogemaker geweest.
Maar dingen hebben anders uitgepakt.

Heb aardig wat ervaring met horloges, meer kan ik helaas niet kwijt erover, hoop dat je het begrijpt ;)

Is het dan nu niet de tijd om het vak misschien uit te voeren ;)?

PB me anders, ik vind het wel leuk om met iemand te praten die ervaring heeft met klokken aangezien ik er zelf mee werk.
 
Chrono24 is heel erg betrouwbaar, dat is de


Die Panerai 177 Titan is heel erg dik, Prachtklok!!
Die kom je niet vaak tegen.

Ik heb die Pam in bruikleen van mijn oom, in principe is die van mij maar ik zou hem bijvoorbeeld niet kunnen verkopen of iets.

Zelf ben ik in het bezit van enkele replica's. Hoewel ik er niet totaal achter sta draag ik ze erg graag. Het is ook een soort sport; jagen op de allerbeste replica. Van de replica's die ik bezit weet ik denk meer dan de meeste mensen van hun genuine. Ik zit ook een beetje in dat wereldje (online) en af en toe komen er zulke goede replica's uit dat ik me niet kan beheersen. Daar betaal je dan ook makkelijk 300,- voor en die hebben niets te maken met de neppers die je op de markt ziet liggen in buitenland. Uiteindelijk heeft bijna elke replica wel ''tells''. Op het moment dat ze dat niet hebben koop ik ze. Moet eerlijk zeggen dat ik aan het twijfelen ben om een replica van AP te kopen. Als student kan ik nooit een echte betalen, maar nu is er wel een extreem goede uitgekomen. En sja, ookal lijkt die echt een replica om mijn arm geeft me toch nooit hetzelfde gevoel als mijn echte panerai. Het voelt voor jezelf gewoon beter.

Hier wat pics van die AP rep. Kost meer dan 300... Maar goed als hij na 2 weken stopt met tikken dan heb je een heel mooi horloge waar je geen **** aan hebt. Het blijft gokken. ****, ik wil gewoon een echte haha. Me jelly

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Hier wat pics van die AP rep. Kost meer dan 300... Maar goed als hij na 2 weken stopt met tikken dan heb je een heel mooi horloge waar je geen **** aan hebt. Het blijft gokken. ****, ik wil gewoon een echte haha. Me jelly

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]


Wijzerplaat is in het echt wat lichter van kleur.
Duidelijkere afscheiding van het merk op de wijzerplaat.

En je ziet natuurlijk dat de aanwijzing van de uren niet recht is geplaatst.
Maar dat zal een normaal persoon vrijwel niet zien.
 
Als ik die klokken hier zo zie passeren hebben jullie toch allemaal dikke polsen? Of boeit het jullie niet als die klok niet past met je lichaamsbouw?
 
Als ik die klokken hier zo zie passeren hebben jullie toch allemaal dikke polsen? Of boeit het jullie niet als die klok niet past met je lichaamsbouw?


Ik heb dunne polsen maar grote handen, een flinke klok staat dan goed omdat het bij mijn handen aansluit.
 
Ik heb die Pam in bruikleen van mijn oom, in principe is die van mij maar ik zou hem bijvoorbeeld niet kunnen verkopen of iets.

Zelf ben ik in het bezit van enkele replica's. Hoewel ik er niet totaal achter sta draag ik ze erg graag. Het is ook een soort sport; jagen op de allerbeste replica. Van de replica's die ik bezit weet ik denk meer dan de meeste mensen van hun genuine. Ik zit ook een beetje in dat wereldje (online) en af en toe komen er zulke goede replica's uit dat ik me niet kan beheersen. Daar betaal je dan ook makkelijk 300,- voor en die hebben niets te maken met de neppers die je op de markt ziet liggen in buitenland. Uiteindelijk heeft bijna elke replica wel ''tells''. Op het moment dat ze dat niet hebben koop ik ze. Moet eerlijk zeggen dat ik aan het twijfelen ben om een replica van AP te kopen. Als student kan ik nooit een echte betalen, maar nu is er wel een extreem goede uitgekomen. En sja, ookal lijkt die echt een replica om mijn arm geeft me toch nooit hetzelfde gevoel als mijn echte panerai. Het voelt voor jezelf gewoon beter.

Hier wat pics van die AP rep. Kost meer dan 300... Maar goed als hij na 2 weken stopt met tikken dan heb je een heel mooi horloge waar je geen **** aan hebt. Het blijft gokken. ****, ik wil gewoon een echte haha. Me jelly

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]


Als je dan toch een replica koopt, ga dan voor een leuke Royal oak offshore chronograph met Chinese 7750 clone.
Alles Functioneert leuk en ook zelfde tikgetal zoals het schijnt.
Als horloge op zich gewoon een prima klokje.
Ga alleen nooit doen of je een echte hebt want een keer val je door de mand omdat, De kast veel dikker is om die bak van een 7750 kloon te huisvesten.
Deze kloon heeft aantal aanpassingen om de chrono registers A symetrisch te plaatsen enz.
Dus ook staan de chrono pushers en de kroon in 1 lijn wat never nooit zo bij een echte AP is, al heb je de eerste serie met de JLC basis, de kroon ligt altijd lager dan de chrono pushers.
Anyway iemand met een echte AP weet dit maar als je er gewoon eerlijk over bent zal in de meeste gevallen je geen gezichtsverlies lijden.
Ik vind die gelikte neppers best gaaf, twijfel om er zelf 1 te kopen voor de fun.

Beste neppers zijn toch wel de Rolex Submariners en de Cartier Santos chronograph
 
Een kameraad van mij loopt ook met een replica Breitling die 450 euro kostte ofzo.

Zelf heb ik nooit een horloge gedragen, wil dat wel een keer gaan doen. Moet me er maar een keer in verdiepen..
 
Als je dan toch een replica koopt, ga dan voor een leuke Royal oak offshore chronograph met Chinese 7750 clone.
Alles Functioneert leuk en ook zelfde tikgetal zoals het schijnt.
Als horloge op zich gewoon een prima klokje.
Ga alleen nooit doen of je een echte hebt want een keer val je door de mand omdat, De kast veel dikker is om die bak van een 7750 kloon te huisvesten.
Deze kloon heeft aantal aanpassingen om de chrono registers A symetrisch te plaatsen enz.
Dus ook staan de chrono pushers en de kroon in 1 lijn wat never nooit zo bij een echte AP is, al heb je de eerste serie met de JLC basis, de kroon ligt altijd lager dan de chrono pushers.
Anyway iemand met een echte AP weet dit maar als je er gewoon eerlijk over bent zal in de meeste gevallen je geen gezichtsverlies lijden.
Ik vind die gelikte neppers best gaaf, twijfel om er zelf 1 te kopen voor de fun.

Beste neppers zijn toch wel de Rolex Submariners en de Cartier Santos chronograph

Met een dikkere kast lopen zou ik zelf nooit doen. Deze Diver is van Nfactory, die ik zelf erg hoog heb zitten. Ik ben in het bezit van een Pam 111 van diezelfde factory en die is zo allejezus goed. Beweer trouwens zelf nooit dat het een echte is als mensen er naar vragen.

Submariner is juist zelf een model dat ik lastig vind qua replica, zijn eigenlijk altijd wel tells. Ik weet niet of je ze kent maar de TCsubs zijn op dit moment denk ik de beste, maar die kosten dan ook 500,-. Als je een gen insert erbij koopt a 500 heb je een vrij perfecte rep, maar ik zou zelf niet zo veel geld er aan uitgeven.

Persoonlijk ga ik denk een noobmariner bestellen bij een bepaalde handelaar. Die is niet perfect, maar vrij goed en incl verzenden maar 100,-

40mm on 20mm bracelet
Asian 21jewels 21600bph
Date quickset & hack function
Sapphire crystal
All stainless steel
120 click Bezel

Er zijn wel duurdere en betere versies, maar er blijven tells. Hier een pic van deze aanbieding. Imo op dit moment de beste prijs/kwaliteit wat er is qua submariners reps.
Noob7a.jpg


En oja, voor de mensen die hier onbekend mee zijn, bestel NOOIT een replica online als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent! Vaak krijg je niets binnen, of een model dat zwaar inferieur is aan wat er aangeboden is. Het is net als AAS bestellen online i guess, er is meer fake en rotzooi te vinden dan betrouwbare bronnen. Weet waar je mee bezig bent en verdiep je erin.



---------- Post toegevoegd Wed 12 Sep 2012 om 18:25 ----------

Wat noem jij dunne polsen?

Ik heb een ecto pols van 17cm :sad:

Ik draag een Panerai 44mm kast en ik heb zelf ook exact 17cm. Staat goed.
 
Laatst bewerkt:
50-CAB-3_FLA.jpg


wel een fake model uit turkije :) ,echt top namaak! Niemand merkt het ;)

wou eerst ook een fake u-boat kopen maar is het niet waard.
Zelfs de top end replicas die bijna 400 euro kosten zijn de moeite niet waard.

- alle replica's hebben nep leer
- er zit geen lume op de wijzers en plaat index
- uurwerk binnen is altijd een asian movement. Ook al staat er swiss. Je krijgt altijd asian movement. Best case scenario lopen ze 2 jaar goed.
- stopwatch is fake, of is verbonden aan een tweede quartz uurwerk.
- datum werkt soms ook niet.
- je krijgt nergens onderhoud, omdat ze nep zijn
zo zijn er nog wel wat dingen.

En dan heb ik het over de top replica's he. De mindere replica's zie je direct, zitten echt veel fouten in en meestal zelfs een quartz in :/
 
Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
dit is mijn wens lijst :D

op korte termijn
- hamilton khaki pilot 46mm ~600-700 euro

in de toekomst
- u-boat classico 43mm sterling silver 2500 euro
- u-boat flightdeck 45mm cab helemaal zwart 2500 euro

daarna kijken we natuurlijk nog altijd verder :D
 
Zit te denken om deze te bestellen:

bl5400-52a_feature.jpg


48mm
 
wat is een goede site om te browsen voor klokjes? (niet die mega dure van 1000en euro's :o) meer iets in de 200-400 range en waar moet je op letten qua specs / bouw etc? (vraag het aan de pro's heb er geen verstand van :D )
 
dit is mijn wens lijst :D

op korte termijn
- hamilton khaki pilot 46mm ~600-700 euro

in de toekomst
- u-boat classico 43mm sterling silver 2500 euro
- u-boat flightdeck 45mm cab helemaal zwart 2500 euro

daarna kijken we natuurlijk nog altijd verder :D


Hamilton 46 mm Pilot is mooie klok voor dat geld.
Mooie militaire look met een glasbodem die de ETA 2836-2 automaat laat zien.
En Day Date :) Dat is altijd goed!!!

Mijn klok heeft geen eens day, Heb ik wel over geklaagd bij AP, Geef je zoveel uit heb je alleen Date op je klok :D
 
Laatst bewerkt:
Als je dan toch een replica koopt, ga dan voor een leuke Royal oak offshore chronograph met Chinese 7750 clone.
Alles Functioneert leuk en ook zelfde tikgetal zoals het schijnt.
Als horloge op zich gewoon een prima klokje.
Ga alleen nooit doen of je een echte hebt want een keer val je door de mand omdat, De kast veel dikker is om die bak van een 7750 kloon te huisvesten.
Deze kloon heeft aantal aanpassingen om de chrono registers A symetrisch te plaatsen enz.
Dus ook staan de chrono pushers en de kroon in 1 lijn wat never nooit zo bij een echte AP is, al heb je de eerste serie met de JLC basis, de kroon ligt altijd lager dan de chrono pushers.
Anyway iemand met een echte AP weet dit maar als je er gewoon eerlijk over bent zal in de meeste gevallen je geen gezichtsverlies lijden.
Ik vind die gelikte neppers best gaaf, twijfel om er zelf 1 te kopen voor de fun.

Beste neppers zijn toch wel de Rolex Submariners en de Cartier Santos chronograph

Een replica is ook niet gek, als je weet waar je hem vandaan kunt halen. Mijn vader heeft bvb o.a. een real Breitling, maar ook een paar replica's van Panerai, Rolex.

Wat hij ook wel eens doet is eerst een replica halen om te kijken of het bevalt, om vervolgens een echte te kopen. Zo doe je ook niet snel een miskoop.
 
Hamilton 46 mm Pilot is mooie klok voor dat geld.
Mooie militaire look met een glasbodem die de ETA 2836-2 automaat laat zien.
En Day Date :) Dat is altijd goed!!!

Mijn klok heeft geen eens day, Heb ik wel over geklaagd bij AP, Geef je zoveel uit heb je niet alleen Date op je klok :D

ja die hamilton is echt een koopje. De hamilton x-wing automatic is ook wel mooie. Zit nog chronograph op. Die zit op 1200 ongeveer. Maar vind die pilot toch iets unieker qua look :)
 
ja die hamilton is echt een koopje. De hamilton x-wing automatic is ook wel mooie. Zit nog chronograph op. Die zit op 1200 ongeveer. Maar vind die pilot toch iets unieker qua look :)

Ja Hamilton is een merk met een enorme historie en niet zomaar een horloge merk, helaas de laatste jaren een beetje ondergesneeuwd waardoor je voor weinig deze hele mooie kwalitatief hoge Swiss made horloges kunt kopen.
De Tachymiler is ook mooi, vooral de uit twee delen bestaande glasbodem.
 
Back
Naar boven