MuscleMeat

Sticky Show Your Watch

nope ik ben maar arm. Zit jij ook op het hollozie forum?

heb Leonie al datejust aangeraden maar dat vond hij nix :(

Aantal mm van lug tot lug en dikte van kast zijn minstens, zoniet nog belangrijker.

belangrijkste factor is denk ik toch wel de grootte (mischien zelfs oppervlakte) van de wijzerplaat. Een dress watch heeft geen bezel en mag daarom in diameter wel wat kleiner zijn maar heeft dan bij wijze van spreke wel een even grote plaat.

Ja I know, maar geschatte prijs is €3000,- dacht dat dat wel hoger zou liggen. Zit verder helemaal niet in de Rolex horloges maar toch.

Chrono24 is duur meestal. Ik vind 3k voor zo'n datejust best veel. Zo'n 80s datejust moet je wel kunnen vinden voor 2-2.5k. Vind datejust wel ondergewaardeerd qua prijs want je krijgt veel horloge voor je geld.

Tweedehands + geen klassieker. Dan zit je al gauw aan intrinsieke waarde gok ik. Ook afhankelijk van staat ofc.

datejust is zeker wel een klassieker. Komt meer door de grootte en het feit dat er gewoon veel gemaakt zijn en dat ze dus niet zeldzaam zijn.

Die vind ik wel nice. Niet te 'overstated' en iets uit 1967 om je pols hebben is ook gewoon cool.

kan er niet veel nuttigs over zeggen, geen rolex expert. Lijkt alleen wel lekker gepolijst. En heeft een plexiglaasje, uitkijken met krassen dus.

Maar je moet je wel paar dingen afvragen, wil je een horloge van 36mm en bij wat voor gelegenheden wil je hem dragen.

Chrono24 is geen goeie site om te kopen. Over het algemeen te duur.

Oh en er is sowieso iets fout want de 16030 is een latere referentie uit eind jaren 70 en jaren 80. Niet uit 1967 dus.

kan er niet veel nuttigs over zeggen, geen rolex expert. Lijkt alleen wel lekker gepolijst. En heeft een plexiglaasje, uitkijken met krassen dus.

Maar je moet je wel paar dingen afvragen, wil je een horloge van 36mm en bij wat voor gelegenheden wil je hem dragen.

Chrono24 is geen goeie site om te kopen. Over het algemeen te duur.
Aanraders wat wel dan?

Vandaag bij juwelier gaan kijken voor Datejust, zeker mooie klok en @meaantje had gelijk dat 36mm te klein is dus wordt dan sowieso 41mm.
In de juwelier wel zeer prijzig, dus wordt sowieso tweedehandsje als ik een ga halen en uiteraard even kijken waar. Advies daarin is welkom uiteraard.

Ben het horloge dat ik nu al 4,5 jaar draag ook wel zat, tijd voor wat nieuws. Heb alleen nog geen enkel idee wat...

62407_v_1363692235.jpg

Hamilton
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Baume n mercier
Oris%2BWilliams%2BChronograph%2B1.jpg

Oris
hamilton-intro-matic-gear-patrol_.jpg

Hamilton intra matic.
Deze staan nog op mijn lijstje

Ben het horloge dat ik nu al 4,5 jaar draag ook wel zat, tijd voor wat nieuws. Heb alleen nog geen enkel idee wat...
Ik weet niet hoeveel knikkers je hebt, dit vind ik wel dikke.

Vind deze stijl echt heel bruut, maar onbetaalbaar voor mij.

236f058f75a749015fe26ed6bb7eaf71.jpg

Moet me even oriënteren en goed uitzoeken wat ik wil. Heb geen maximum bedrag in m'n hoofd, als ik tweedehands wat moois kan vinden behoudt dat z'n waarde wel.

Vind deze stijl echt heel bruut, maar onbetaalbaar voor mij.

236f058f75a749015fe26ed6bb7eaf71.jpg

Moet me even oriënteren en goed uitzoeken wat ik wil. Heb geen maximum bedrag in m'n hoofd, als ik tweedehands wat moois kan vinden behoudt dat z'n waarde wel.
Oris heeft ze ook. Ja punt is dat een echte 20k kost en half getint nl er mee loopt en claimt dat het een orginele is van 200k
Dat maakt die serie van ap of hublot voor mij minder.

Vandaag bij juwelier gaan kijken voor Datejust, zeker mooie klok en @meaantje had gelijk dat 36mm te klein is dus wordt dan sowieso 41mm.
In de juwelier wel zeer prijzig, dus wordt sowieso tweedehandsje als ik een ga halen en uiteraard even kijken waar. Advies daarin is welkom uiteraard.

sub no date is +-5k 2e hands voor een mooie. Explorer 2 is zelfs nog iets goedkoper. Geen idee of je zoveel geld wil uitgeven.

rolex-submariner-no-date-1.jpg

layer%3D1%26src%3D41823%26layer%3D2%26src%3D43289_g_42%26layer%3D3%26src%3D43278%7D&$rv55-watch$.jpg

0 verstand van horloges maar full goud gmt master 2 is de goal.

Wordt waarschijnlijk eentje uit een snoepautomaat tho.

Terug
Naar boven