AndroidHealthClinic

Show Your Watch

Bezoekers in dit topic

Dit is mijn huidige collectie :o

2ntzgow.jpg
Waar zijn de andere 35?
 
Nee klopt, niks mis mee. Heb zelf denk ik een stuk 10 seiko quartzen gehad

375a1d3c03aa3e570665e05222ea16b87787497a.jpg
Die is ook erg netjes, collega van me had een vergelijkbare Seiko, erg strak. Het logo de M doet mij denken aan Maurice lacroix die ook erg hoog op mijn lijstje staat. [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Even weer wat horloges spammen, mijn laatste aanwinst:

6bd9748024683f8736d235abfeddce24ecd85bf8.jpg


Mijn eerste zwitserse horloge:

0dd6b6e9b01a507473a9d90a77763fbdade66b86.jpg


84656898eb07db17105d4ecc5a1a653fc67874da_1_333x500.jpg


9480c3de82081b8d080ac68ff05775310e4bb37f.jpg
 
Hugo Boss Grand Prix. 2 weken geleden binnengekomen

DSC_0075.JPG
 
Waarschijnlijk wel. Maar een horloge is om te dragen vind ik, wanneer daar krassen op komen gaat het leven. Je kan het meestal laten verwijderen bij een servicebeurt, maar wat weg is is weg.

Ben je gek! Wat mat is, is na service ook gewoon weer mat hoor!
Kun je btw ook gewoon zelf doen, doe ik ook!
Voor gepolijste delen pak je "cape cod" doekjes, die werken srs goed!! En voor matte delen een heel fijne staalwol of zelfs een heel fijne nagelvijl.

Mat

Gepolijst cape cod
[Link niet meer beschikbaar]

Heb je beide in 1 band,.. dan afplakken en veel geduld
 
Mijn laatste aankoop de Br blackbird, automaat, BR17 uurwerk.

En de laatst gekregen voor m'n verjaardag, een swarovski (ja, i know, die klote zwaam) met een ETA 2824 autmaatje erin. Moest erg wennen aan die zwaan,... maar de klok is best groot om de pols, dus achteraf geen probleem! Loopt super op de ETA!

IMG_0329.JPG


IMG_0332.JPG
 
Ben je gek! Wat mat is, is na service ook gewoon weer mat hoor!
Kun je btw ook gewoon zelf doen, doe ik ook!
Voor gepolijste delen pak je "cape cod" doekjes, die werken srs goed!! En voor matte delen een heel fijne staalwol of zelfs een heel fijne nagelvijl.

Mat

Gepolijst cape cod
[Link niet meer beschikbaar]

Heb je beide in 1 band,.. dan afplakken en veel geduld

Je haalt toch iedere keer materiaal weg als je polijst. En als je dat vaker doet heeft dat effect, het logotje op de sluiting vlakt af en de kast verliest zijn vorm. Ik ben zelf daarom geen groot voorstander van polijsten. Links overpolijst en rechts origineel en correct.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Mooie breitling heb je! :D
 
Je haalt toch iedere keer materiaal weg als je polijst. En als je dat vaker doet heeft dat effect, het logotje op de sluiting vlakt af en de kast verliest zijn vorm. Ik ben zelf daarom geen groot voorstander van polijsten. Links overpolijst en rechts origineel en correct.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik wel en niet tegelijk,... goedkopere klokken polijst ik wel, duurdere absoluut niet!!!! Daar is de patina meer waard dan een polijstbeurtje!
Zeker bij die twee GMT's die jij laat zien moet je je polijstshizzle veeeer uit de buurt houden!!
 
Je haalt toch iedere keer materiaal weg als je polijst. En als je dat vaker doet heeft dat effect, het logotje op de sluiting vlakt af en de kast verliest zijn vorm. Ik ben zelf daarom geen groot voorstander van polijsten. Links overpolijst en rechts origineel en correct.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Mooie breitling heb je! :D
Btw wel een héél groot verschil of je het machinaal doet of met cape-cod!! Machinaal kun je de kast echt misvormen, met cape-cod gaat je dat niet 1,2,3 lukken hoor! Nadeel is dan ook dat je er geen té diepe krassen mee weghaald!
 
Ik wel en niet tegelijk,... goedkopere klokken polijst ik wel, duurdere absoluut niet!!!! Daar is de patina meer waard dan een polijstbeurtje!
Zeker bij die twee GMT's die jij laat zien moet je je polijstshizzle veeeer uit de buurt houden!!

Ik zie eigenlijk dat het vaak andersom. De oude Rolexen die vaak wel gepolijst zijn, dat gebeurt vaak iedere 5-10 jaar standaar bij een service. Ik ben zelf meer van de vitnage Seiko's en die zijn nog opvallend vaak ongepolijst. Ik denk omdat deze minder werden onderhouden en mensen vaak niet de moeite wilden nemen om hem te laten polijsten.

Ik moet zeggen dat ik wat krasjes op de kast niet heel erg vind. Ik ben anders namelijk echt bang om zelf krassen te maken :o

Dit is een klokje dat ik gehad heb, gemaakt in 1971. Die kast was nog echt top :)

6e5bc9431d2981f65b133ca7c42c7adc758f49f0_1_690x388.jpg
 
Ik zie eigenlijk dat het vaak andersom. De oude Rolexen die vaak wel gepolijst zijn, dat gebeurt vaak iedere 5-10 jaar standaar bij een service. Ik ben zelf meer van de vitnage Seiko's en die zijn nog opvallend vaak ongepolijst. Ik denk omdat deze minder werden onderhouden en mensen vaak niet de moeite wilden nemen om hem te laten polijsten.

Ik moet zeggen dat ik wat krasjes op de kast niet heel erg vind. Ik ben anders namelijk echt bang om zelf krassen te maken :o

Dit is een klokje dat ik gehad heb, gemaakt in 1971. Die kast was nog echt top :)

6e5bc9431d2981f65b133ca7c42c7adc758f49f0_1_690x388.jpg

Ja en nee, kom jij met een compleet gepolijste vintage sub bij een handelaar dan krijg je daar een stuk minder voor dan eentje met de bijbehorende patina!
Dat gezegd hebbende, moet de klok natuurlijk niet totaal beat-up zijn! Dat is het andere uiterste!
Maar de mensen die de echte vintage klokjes zoeken, zoeken ze originel in ongepolijste staat!
(En dan natuurlijk zo goed mogelijk, dat zeker!)
Mensen die eens in de zoveel jaar bij de service laten polijsten zijn vaak practische horlogedragers en geven wat minder om restwaarde etc. Anders had het klokje met meer zorg behandeld geweest en had het geen polijstbeurt nodig.
Overigens kun je zelf bij een AD gewoon aangeven of je wel of geen polijstbeurt wilt vd fabriek hoor!
 
Vandaag bij juwelier gaan kijken voor Datejust, zeker mooie klok en meaantje had gelijk dat 36mm te klein is dus wordt dan sowieso 41mm.
In de juwelier wel zeer prijzig, dus wordt sowieso tweedehandsje als ik een ga halen en uiteraard even kijken waar. Advies daarin is welkom uiteraard.
36/38 is idd veel te klein! 41mm is imo te groot voor dat model,... de nieuwe 40mm is perfect! Maarrrr net uit en dus nog flink prijzig!!
Imo ben je het beste af met een 16610LN.
Een klokje wat zowel onder pak kan én casual!
Zeker als het een klokje is waarvoor je echt ff hebt moeten sparen en je geen verzamelaar met huge pockets bent, is imo de sub the way to go als je je eerste rollie wilt!
Zéker als je hem goed kunt kopen (qua prijs) ga je daar geen bult aan vallen gezien en wss zelfs na lange tijd dragen nog winst op maken (mits je er zuinig op bent!)
 
4k voor een 16610LN gaat ook wel erg lastig worden of niet?

Zou dan toch voor de 116610LN gaan, stuk duurzamere lunette.

rip geld. Dat is wel meteen ongeveer 3x zo duur als een 1601 of 1603 :o
 
4k voor een 16610LN gaat ook wel erg lastig worden of niet?
Als je een beetje verstand van horloges hebt en je koopt goed particulier dan zijnze te vinden hoor!!
Alleen idd, je moet wel weten hoe en de wat, én de klok openmaken!! En zelfs dan blijft het lastig voor een niet kenner, want de reps worden steeds beter en zijn er nu ook met een clone van het 3135 uurwerk... dus indien geen verstand ervan, dan naar een AD en laten checken!!
 
Ik zou de rechtse afgelopen dinsdag krijgen van mijn vrouw. We zijn getrouwd en ik wou geen ring maar een horloge.
Jammer genoeg heeft ze de horloge besteld bij een kleine webwinkel. 4 dagen levertijd is nu al ver voorbij en helaas heeft ze van te voren betaald.
Contact loopt ook erg moeilijk vanuit hun.
horlogeria.nl is dus geen aanrader om een horloge bij te bestellen

tw_steel_maart_hoofd.jpg
 
Back
Naar boven