AndroidHealthClinic

Shredding the fat with carb cycling, quifix's goal!

• Topic Starter Topic Starter
vind je voeding op rustdagen wel eentonig man... 3x kip met mayo ? :O

succes verder :)

Het is niet echt mayo, maar eerder varianten van mayo, zoals bbq saus, samouraisaus, pesto

Voeding:
08:00 56gr whey (2scoops) + 20gr pindakaas + wat water + 10gr chocolade (86% cacao)
12:30 200gr kip + 1el samourai saus
16:00 200gr kip + beetje bbq saus
19:30 200gr kip + bbq saus
22:00 Tunaburger, nom nom nom! gemaakt van: 155gr tonijn, halve ui, 65gr Mozarella light, 1 heel ei, beetje peper en zout

Laatst bewerkt:
Vorige cut ben ik niets in kracht naar beneden gegaan, dus zal ik ook niet veel massa verloren hebben.

Ik bedoelde het zo niet, ik bedoelde dat je massa misloopt omdat je niet aan het bulken bent. Ipv een jaar goed door te buffelen :)

Maar je moet doen waar je een goed gevoel bij hebt, ikzelf heb gewoon ingezien voor mezelf dat zolang ik weet dat ik niet op (80kg bij 12% sta) ik niet wil cutten. Train al bijna 3jaar maar kwa UB massa lijkt het eerder op een goei jaar. Maar dat ligt deels ook aan men trainingen zelf hoor.

Oh btw ik zou nog extra achterkant schouder erin steken naast BOR, daar dit geen ideale achterkant schouder oefening is én dat jij een historiek hebt van schouder uit de kom.

DB rows, facepulls, rear delt raises, prehab stuff

Oh én tunaburger ook eens proberen met wat rode curry pasta (GB) erbij te knallen, ook goeie shit.

Hey Quifix, ik ga je volgen man. Ga zelf namelijk over 1 a 2 dagen beginnen met carbcyclen. Zou zelf die militairy press voor lateral raises doen btw.

We gebruiken trouwens dezelfde .xls voor voeding maar ik had de mijne verdoet door een paar cellen te deleten, kan nu zelf mooi jou 3 .xls gebruiken voor mijn schema :)

Ik bedoelde het zo niet, ik bedoelde dat je massa misloopt omdat je niet aan het bulken bent. Ipv een jaar goed door te buffelen :)

Maar je moet doen waar je een goed gevoel bij hebt, ikzelf heb gewoon ingezien voor mezelf dat zolang ik weet dat ik niet op (80kg bij 12% sta) ik niet wil cutten. Train al bijna 3jaar maar kwa UB massa lijkt het eerder op een goei jaar. Maar dat ligt deels ook aan men trainingen zelf hoor.

Oh btw ik zou nog extra achterkant schouder erin steken naast BOR, daar dit geen ideale achterkant schouder oefening is én dat jij een historiek hebt van schouder uit de kom.

DB rows, facepulls, rear delt raises, prehab stuff

Oh én tunaburger ook eens proberen met wat rode curry pasta (GB) erbij te knallen, ook goeie shit.
Ja klopt, ik kan nooit echt doorbuffelen, maar bf word snel te hoog, tijdens de bulk laat ik me soms net iets te hevig gaan, daarmee dat ik daar ook een logje voor ga openen later. Ik weet het discipline, maar soms is het toch niet te weerstaan :D. Als ik over een jaartje op kot ga, zal dat natuurlijk wel veel makkelijker zijn!

Thnx voor je input man, schema staat nog niet helemaal vast, kan nog veel aan veranderd worden!

Hey Quifix, ik ga je volgen man. Ga zelf namelijk over 1 a 2 dagen beginnen met carbcyclen. Zou zelf die militairy press voor lateral raises doen btw.

We gebruiken trouwens dezelfde .xls voor voeding maar ik had de mijne verdoet door een paar cellen te deleten, kan nu zelf mooi jou 3 .xls gebruiken voor mijn schema :)

Thnx makker! Ja, ik dacht er eerst ook aan, om MP eerst te zetten, maar dan kan mijn voorste koppen een beetje rusten van de BP, terwijl ik bezig ben met de lateral, maar daar ben ik nog een beetje aan het over twijfelen.

Die Excel schema'tjes zijn awesome :D! Ga je ook zo'n high carb dag invoeren?

Laatst bewerkt:
Thnx makker! Ja, ik dacht er eerst ook aan, om MP eerst te zetten, maar dan kan mijn voorste koppen een beetje rusten van de BP, terwijl ik bezig ben met de lateral, maar daar ben ik nog een beetje aan het over twijfelen.

Die Excel schema'tjes zijn awesome :D! Ga je ook zo'n high carb dag invoeren?

Zit wat in. Hou er zelf van om oefeningen voor de verschillende spiergroepen in 1 workout af te wisselen, zelfde als horizontale en verticale pulls.. Als je die oefeningen uit je openingspost wil doen zou ik t zo indelen (maar is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur ;)).

Maandag: Borst + schouders
Barbell Bench Press: 3x6-10
Militairy Press: 1x8-12
Militairy Press: 1x15+
Incline Dumbbell Bench Press: 3x8-12
Lateral Raise: 3x8-12
Incline Fly: 2x10-14
Fly: 1x15+

Dinsdag: Dijen + biceps
Box Squat: 3x6-10
Box Squat: 1x15+
Romanian Deadlift: 3x6-10
Leg Extension: 2x10-14
Leg Curl: 2x10-12

Veel curlwerk btw
Small Gripped Barbell Curl (strict): 2*8-12
Barbell Curl: 1x15+
Incline Dumbbell Curl: 2x8-12
Reverse Curl: 1x10-12

Donderdag: Borst + triceps
Incline Barbell Bench Press: 3x6-10
Dumbbell Bench Press: 3x8-12
Fly: 2x10-14
Incline Fly: 1x15+
Zou bij bovenstaand Incline Fly 2x10-14 doen en daarna een flat repout

Skull Crusher: 2x8-12
2H Triceps Extension: 2x8-10

Vrijdag:Rug + Kuiten
Bent Over Row (pronated): 3x6-10
Pull Up: 2x max
Kroc Row: 3x8-12
Kroc Row: 1x15+
Pulldown (wide, pronated): 3x8-12

Bent Over Raise:3x10-12

Barbell Shrug: 2x8-12

Calve Raise: 4x6-12
Calve Raise: 1x15+

Ben van plan highcarb lowcarb en nocarb dagen te hanteren. Ik train eigenlijk wanneer ik kan, dat komt vaak neer op 4 a 5 keer per week. Op offdays wil ik nocarb en na elke offday in principe een highcarb day (tenzij ik 2 dagen achter elkaar niet kan trainen want ik wil highcarb days gebruiken voor trainingen). Maar ben dr nog een beetje mee aan het puzzelen ;) Misschien dat ik wat lichte cardio toevoeg op nocarb days.

Zit wat in. Hou er zelf van om oefeningen voor de verschillende spiergroepen in 1 workout af te wisselen, zelfde als horizontale en verticale pulls.. Als je die oefeningen uit je openingspost wil doen zou ik t zo indelen (maar is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur ;)).

Maandag: Borst + schouders
Barbell Bench Press: 3x6-10
Militairy Press: 1x8-12
Militairy Press: 1x15+
Incline Dumbbell Bench Press: 3x8-12
Lateral Raise: 3x8-12
Incline Fly: 2x10-14
Fly: 1x15+

Dinsdag: Dijen + biceps
Box Squat: 3x6-10
Box Squat: 1x15+
Romanian Deadlift: 3x6-10
Leg Extension: 2x10-14
Leg Curl: 2x10-12

Veel curlwerk btw
Small Gripped Barbell Curl (strict): 2*8-12
Barbell Curl: 1x15+
Incline Dumbbell Curl: 2x8-12
Reverse Curl: 1x10-12

Donderdag: Borst + triceps
Incline Barbell Bench Press: 3x6-10
Dumbbell Bench Press: 3x8-12
Fly: 2x10-14
Incline Fly: 1x15+
Zou bij bovenstaand Incline Fly 2x10-14 doen en daarna een flat repout

Skull Crusher: 2x8-12
2H Triceps Extension: 2x8-10

Vrijdag:Rug + Kuiten
Bent Over Row (pronated): 3x6-10
Pull Up: 2x max
Kroc Row: 3x8-12
Kroc Row: 1x15+
Pulldown (wide, pronated): 3x8-12

Bent Over Raise:3x10-12

Barbell Shrug: 2x8-12

Calve Raise: 4x6-12
Calve Raise: 1x15+

Ben van plan highcarb lowcarb en nocarb dagen te hanteren. Ik train eigenlijk wanneer ik kan, dat komt vaak neer op 4 a 5 keer per week. Op offdays wil ik nocarb en na elke offday in principe een highcarb day (tenzij ik 2 dagen achter elkaar niet kan trainen want ik wil highcarb days gebruiken voor trainingen). Maar ben dr nog een beetje mee aan het puzzelen ;) Misschien dat ik wat lichte cardio toevoeg op nocarb days.
Veel oefening qua curl inderdaad, maar steeds maar 1 of 2 setjes, dus het totaal is eigenlijk vrij laag.

Thnx voor de herindeling, ben nl. best geïnteresseerd.

Laatst bewerkt:
10.30: whey muffing (1 heel ei, 40gr whey, water, beetje speculoos) + 100gr volkoren ontbijtgranen + 250ml melk + 5 gr chocolade (86% cacao)
12.30: 200gr kip met gebakken rijst (60gr) en wat ketsjap
15.00: volkoren pizza (200gr deeg) + 100gr kip + 125gr light mozarella + tomaatjes (PreWO Meal)
19.30: 60gr rijst + 200gr kip + 1 heel ei + pad thai
00.00: 155gr tuna + bbq saus

Laatst bewerkt:
Vandaag is dus low/nocarb dagje (rustdag)

10.30:155gr tonijn + 20ml light dressing
13.00: 200gr kip + 20ml light dressing
15.30: 200gr kip + 1 tl light dressing + 1tl pad thai + 1 tl bbq saus
18.30: 200gr kip + 2tl light dressing + 1tl pickles
21.00: 200gr kip + 2 gekookte eieren + 10ml light dressing + 2 tomaten + knoflook + paprika

Laatst bewerkt:
Voor cardio vind ik persoonlijk deze opties de beste naar mijn interesse: (misschien heb jij er wat aan)

-Baantjes trekken (zwemmen, zeker leuk met zo'n warm weer)
-Spinnen (+/-45 min)
-Crosstrainer (heb hier zelf nog geen ervaring mee, want staat nog niet in homegym..)
-Roeitrainer (vind ik zeker leuk om te doen in sportschool, komt ook nog in homegym)
-Lopen (met interval) is natuurlijk ook altijd een optie (om saaiheid te vermijden, varieer van locatie: bos, loopbaan, urban run, in de bergen :P,...)
-Springtouw: om voor de training even los te komen

Btw. Succes, ik zit momenteel ook in de cut.

Laatst bewerkt:
Voor cardio vind ik persoonlijk deze opties de beste naar mijn interesse: (misschien heb jij er wat aan)

-Spinnen (+/-45 min)
-Crosstrainer (heb hier zelf nog geen ervaring mee, want staat nog niet in homegym..)
-Roeitrainer (vind ik zeker leuk om te doen in sportschool, komt ook nog in homegym)
-Lopen (met interval) is natuurlijk ook altijd een optie (om saaiheid te vermijden, varieer van locatie: bos, loopbaan, urban run, in de bergen :P,...)

Ik heb zelf ook een home-gym, we hebben thuis 2 cardio-apparaten staan. Ben zelf vanplan elke een kwartier te doen en dan nog 15 min buiten lopen, maar staat nog niet helemaal vast.

Dankje

veel suc6, welke saus is dat die je gebruik ent zou je daar de voedingswaarde van kunnen geven?

-Spinnen (+/-45 min)

Goede volgorde, alleen kies ik Touwtjespringen boven roeien, lopen en spinnen.
Crosstrainer kies ik ook boven spinning, maar ja, is mijn mening hè :p

Lekkere kip baas. Zitten er geen carbs in die sauzen trouwens?

Lekkere kip baas. Zitten er geen carbs in die sauzen trouwens?

Alleen in die light dressing echt iets, en dat is dan ook weer maar 10gr / 100gr. Heb zo'n 20gr carbs op geloof (maaltijd 6 meegerekend, wat ik zo meteen ga vermelden :D).

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:57 ----------

veel suc6, welke saus is dat die je gebruik ent zou je daar de voedingswaarde van kunnen geven?

Welk bedoel je? Pad thai, bbq of dressing?

Nog niet erg meegerekend bij de log, maar ik zal me trainingen van eergisteren en gisteren ook maar even vermelden!

Oefeningen zijn altijd strict uitgevoerd, indien anders vermeld.
Donderdag: Benen, die zoog echt hard, was niet echt gefocust en had al wat "cardio" gedaan met vriendin, dus ik wist het eigenlijk wel..

Box squat
1x122,5 (dno wat ik hier had :/)
10x112,5

Romanian DL
11x82,5
7x92,5
4x92,5

Leg Curl
13x22,5
7x25

Leg Extension
14x45
11x47,5

Box squat
6x62,5, normaal 15+ maar benen zijn meteen uitgeput bij mij :(

Calve raise
12x62,5
11x62,5
10x62,5
30x62,5 (snelle reps)

Vrijdag: Borst + Biceps
Barbell Bench Press
6x87,5
9x77,5
6x82,5
9x72,5

Incline Fly
14x16
11x16
10x16

Flat Fly
11x16
9x16
9x16

Lateral Raise
15x11
10x13,5
8x13,5

Barbell Curl
20x25
13x27,5
8x31

Voeding van vandaag dus:

10.30:155gr tonijn + 20ml light dressing
13.00: 200gr kip + 20ml light dressing
15.30: 200gr kip + 1 tl light dressing + 1tl pad thai + 1 tl bbq saus
18.30: 200gr kip + 2tl light dressing + 1tl pickles
21.00: 200gr kip + 2 gekookte eieren + 10ml light dressing + 2 tomaten + knoflook + paprika

Misschien dat ik er nog 155gr tonijn bij zwier, ik weet 't niet, zit nu toch maar pas aan +- 1500 kcal.

Laatst bewerkt:
Wat een inspirerende en leerzame thread :thumbup:
Karma voor TS:D

Hee baas, hoe cycle je je carbdagen nu?

Hee baas, hoe cycle je je carbdagen nu?

Hoi eindbaas!

Ik doe het zo:
Maandag (trainingsdag): medium carb (150gr)
Dinsdag (trainingsdag): medium carb (150gr)
Woensdag (rustdag): no carb (max. +- 30gr)
Donderdag (trainingsdag): high carb (380gr)
Vrijdag (trainingsdag): medium carb (150gr)
Za + Zo: zie woensdag

Tot nu toe heb ik op vrijdag een carb up gedaan, maar vanaf nu ga ik het dus donderdag doen, dan heb niet teveel glycogeen meer in het weekend, waar ik heel laag in kcal zit.

Het is natuurlijk allemaal een beetje experimenteren!

Hoi eindbaas!

Ik doe het zo:
Maandag (trainingsdag): medium carb (150gr)
Dinsdag (trainingsdag): medium carb (150gr)
Woensdag (rustdag): no carb (max. +- 30gr)
Donderdag (trainingsdag): high carb (380gr)
Vrijdag (trainingsdag): medium carb (150gr)
Za + Zo: zie woensdag

Tot nu toe heb ik op vrijdag een carb up gedaan, maar vanaf nu ga ik het dus donderdag doen, dan heb niet teveel glycogeen meer in het weekend, waar ik heel laag in kcal zit.

Het is natuurlijk allemaal een beetje experimenteren!

Tof. Wil zelf ook no-carb aanhouden op niet-KT-dagen maar dan sowieso de KT-dag na no-carb/no-KT highcarb. Ben je bij 2 opeenvolgende no-carb dagen niet bang voor je metabolisme? Of hou je je cals dan wat hoger? Ik zit namelijk ook maar rond de 2000 cals op no-carb.

Tof. Wil zelf ook no-carb aanhouden op niet-KT-dagen maar dan sowieso de KT-dag na no-carb/no-KT highcarb. Ben je bij 2 opeenvolgende no-carb dagen niet bang voor je metabolisme? Of hou je je cals dan wat hoger? Ik zit namelijk ook maar rond de 2000 cals op no-carb.

Ik denk wel dat dat goed zit, als ik geen kracht verlies ga ik het zo aanhouden, anders ga ik wat verhogen in kcal op rustdagen en misschien wat extra carbs op trainingsdagen.

Terug
Naar boven