MuscleMeat

Shredding the fat with carb cycling, quifix's goal!

Ik denk wel dat dat goed zit, als ik geen kracht verlies ga ik het zo aanhouden, anders ga ik wat verhogen in kcal op rustdagen en misschien wat extra carbs op trainingsdagen.

Mmm, keep us posted! Volgens mij is het effect van die 2e no-carb dag namelijk een stuk minder omdat je lijf dan al begint te wennen. Ben pas een dag aan het carbcyclen natuurlijk maar als ik noodgedwongen 2 rustdagen heb doe ik 1e no-carb en 2de medium denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Mmm, keep us posted! Volgens mij is het effect van die 2e no-carb dag namelijk een stuk minder omdat je lijf dan al begint te wennen. Ben pas een dag aan het carbcyclen natuurlijk maar als ik noodgedwongen 2 rustdagen heb doe ik 1e no-carb en 2de medium denk ik.

Dat is allemaal persoonsgebonden vrees ik! Is allemaal beetje uitzoeken natuurlijk. Maar ik denk niet dat een lichaam zo snel kan wennen, ik las dat Lyle McDonald het aanraadde om maximum 2 weken aan 800kcal per dag te eten.

Dat is allemaal persoonsgebonden vrees ik! Is allemaal beetje uitzoeken natuurlijk. Maar ik denk niet dat een lichaam zo snel kan wennen, ik las dat Lyle McDonald het aanraadde om maximum 2 weken aan 800kcal per dag te eten.

Tsja, word ook grof overdreven met die starvation mode natuurlijk. Naja ik ga me maar eens inlezen op medium-carb dagen. Hoe ben jij tot die 150 gekomen?

Kga ook beginnen met carbcycling de komende weken, dus dit ga ik ook even volgen. Kga wel nog niet helemaal no-carbs, das voor als ik vastloop :D

Kga ook beginnen met carbcycling de komende weken, dus dit ga ik ook even volgen. Kga wel nog niet helemaal no-carbs, das voor als ik vastloop :D

Zat in mijn vorige cut op +- 80gr carbs per dag op rustdagen, maar dat deed het gewoon niet voor mij :(!

Overigens: welkom :D!

11.00: 200gr kip + 10ml light dressing + 1tl pad thai + 20gr cashew nootjes
13.30: 200gr kip + indische sausje, 2el + 10gr cashew noten + 10gr chocolade (86% cacao)
15.45: 200gr kip + 10gr cashew noten + 1el samouraisaus
18.30: 200gr kip + 10ml light dressing + 1 paprika + 1 knoflook + 4 tomaten + 15gr pijnboompitten + 20gr bacon (helemaal uitgebakken + afgedept met keukenrol)
22.30: 200gr kip + 20gr pijnboompitten + 1el bbqsaus

Laatst bewerkt:
ik volg dit ook, leerzame thread.

succes quifix.

hoezo eet je geen groenten?
en hoezo eet je geen kwark voor het slapengaan? met tonijn red je het niet de hele nacht.

je kan beter stoppen met al die sauzen en wat groenten erin gooien o.i.d.

hoezo eet je geen groenten?
en hoezo eet je geen kwark voor het slapengaan? met tonijn red je het niet de hele nacht.

je kan beter stoppen met al die sauzen en wat groenten erin gooien o.i.d.

Tuurlijk eet ik wel groenten, maar heb geen vaste groente eigenlijk, meestal eet ik er wat brocolli bij. Waarom zou ik stoppen met die sausjes? Zijn ze soms slecht voor me?

Tuurlijk eet ik wel groenten, maar heb geen vaste groente eigenlijk, meestal eet ik er wat brocolli bij. Waarom zou ik stoppen met die sausjes? Zijn ze soms slecht voor me?
ik zou bij elke maaltijd wel groente doen eigenlijk.
er zijn betere dingen dan mayo en ketchup.

Daar heb je wel gelijk in, maar om het ook nog een beetje lekker te houden? Ik sta open voor suggesties!
Daar heb je inderdaad wel een punt, moet wel beetje leuk zijn.. misschien beetje experimenteren met kruiden ofzo.

kijk eens naar chili saus, zitten ook weinig kcal in. (iets van 136 per 100 gr) of sambal hoor ik ook regelmatig over.
ikzelf vind trouwens panga filet zonder saus veel makkelijker naar binnen te werken dan droge kip.
Probeer trouwens niet vervelend te doen ofzo hoor ;) succes en ik houd je nog in de gaten

Nou doe je net alsof ie er saus bij neemt voor de koolhydraten ofzo ???
dat zeg ik niet, het zou alleen beter zijn als ie de sauzen gewoon eruit zou gooien en bij elke maaltijd (behalve ontbijt) groente erbij doet.

Laatst bewerkt:
dat zeg ik niet, het zou alleen beter zijn als ie de sauzen gewoon eruit zou gooien en bij elke maaltijd (behalve ontbijt) groente erbij doet.

Waarom zou dat beter zijn, het target van zn no-carb dag is zo min mogelijk carbs en groente bevat voornamelijk carbs.

Ik vind je voeding echt 2x niks, veel te weinig variatie en veel te veel sauzen.
Je mag natuurlijk wel wat smaak brengen aan je voeding, maar al die light rommel ???

Ik zie alleen maar kip + een vet bron.

---------- Post added ma 6 jun 2011 at 12:40 ----------

Waarom zou dat beter zijn, het target van zn no-carb dag is zo min mogelijk carbs en groente bevat voornamelijk carbs.

Ik ga daar volledig mee akkoord, als je de goede keuze maakt leveren groenten echt amper carbs.

Ik vind je voeding echt 2x niks, veel te weinig variatie en veel te veel sauzen.
Je mag natuurlijk wel wat smaak brengen aan je voeding, maar al die light rommel ???

Ik zie alleen maar kip + een vet bron.

---------- Post added ma 6 jun 2011 at 12:40 ----------

Ik ga daar volledig mee akkoord, als je de goede keuze maakt leveren groenten echt amper carbs.
Wat raad je me dan aan?

Eet verschillende soorten bronnen van eiwitten, ipv enkel kip of tonijn.
Beide zijn wel goed, maar er mag ook wel eens iets anders in.
Keuze zat, mag ook wel eens een vette vis inzitten.

Denk wat meer aan noten en olieën ipv al die sauzen.
En zoals ik al eerder had aangeraden veel groenten eten op je low carb dagen.
Ik eet op low carb dagen makkelijk een kilo groenten weg.
Prinsesse boontjes, broccoli, spinazie, spruiten, allemaal goeie voorbeelden van low carb groenten die je een pak vezels leveren en je een langer vol gevoel houden. Je lichaam verbruikt trouwens extra Kcal met ze te verteren.
Dat is een win/win ;)

Terug
Naar boven