Fitness Seller

Skinnyfat to fit

Ladybug

Dutch Bodybuilder
Waardering
37
Lengte
1m63
Massa
55kg
Vetpercentage
21%
Ik zit al een heleboel jaren niet lekker in mijn vel en dan kan de hele wereld zeggen: maar je bent toch gewoon normaal.

Voor mij voelt dit niet zo. Ik ben mij gaan verdiepen in training en voeding en hierdoor is het probleem ernstig toegenomen ten aanzien van mijn zelfvertrouwen hoe ik nou toch eens een fit en strak lichaam voor elkaar krijg en ook behoud. Het is mij wel een paar keer gelukt, alleen kreeg ik dan weer terugvallen in eetbuien omdat ik gewoon depressief werd van het feit dat er ''weer betere manieren bestaan'' of dat er commentaar word geleverd ''je kunt het beter zo doen''.

Ik upload een foto van Steph Pacca en dit is de richting die ik op wil. Ik hoef niet al te veel spiermassa, maar ik wil ook niet een plank worden. De grote vraag is of er iemand op DBB mij advies kan geven hoe ik het beste kan trainen(aantal sets/reps) hoeveel en hoevaak cardio te doen, eten ( hoeveel kcal, carb-cycle (refeed/cheatdagen, hoe groot/hoeveel kcal) - onderhoud met cardio, etc ) om te komen tot dat doel dat ik voor ogen heb. Ik benoem hier maar enkele voorbeelden omdat ik geen idee heb wat ik het beste kan doen.

Ik ben 164 cm, weeg 58 kilo en mijn vetpercentage is 25%.
Ik heb ook geen idee welk vetpercentage Steph Pacca heeft, dus tot waar welk vetpercentage zou ik dan ongeveer naar toewerken?

Indien ik gericht advies heb gekregen zal ik daarmee aan de slag gaan om een train en voedingsschema te maken en willen laten beoordelen of met dat plan mijn doel ga bereiken.

tumblr_n4v7mgD9ZN1rzhufso1_1280.jpg

Als jij alles uit handen wilt geven qua voeding/cardio/kt kan je het beste begeleiding zoeken.

Dat doel van jou is zeker haalbaar met de juiste begeleider.

Woon je in noord Holland?

• Topic Starter Topic Starter
Als jij alles uit handen wilt geven qua voeding/cardio/kt kan je het beste begeleiding zoeken.

Dat doel van jou is zeker haalbaar met de juiste begeleider.

Woon je in noord Holland?

Ja, ik woon in Haarlem.
Maar begeleiding is best duur, toch?

En ja, ik wil het wel uit handen geven om een opstap te maken dat ik meer in mijzelf ga geloven met die behaalde resultaten onder begeleiding van iemand die professioneel voor mij een plan kan opstellen.

Begeleiding kan duur zijn, er zijn ook coaches die het niet doen om rijk van te worden maar uit liefde voor de sport.
Ook in regio Haarlem zijn er wel wat goede coaches te vinden.
Maar een coach die veel goede resultaten haalt is Ruben: http://yubplan.com/

Ik snap het even niet, je wordt er depressief van als mensen zeggen dat je het beter zo moet doen, en dan ga je iemand inhuren die je zegt hoe je het beter moet doen.

meerdere wegen leiden naar afghanistan

Ja, ik woon in Haarlem.
Maar begeleiding is best duur, toch?

En ja, ik wil het wel uit handen geven om een opstap te maken dat ik meer in mijzelf ga geloven met die behaalde resultaten onder begeleiding van iemand die professioneel voor mij een plan kan opstellen.

Mascha tieken heeft gym in Hillegom en begeleidt mensen.

Kan haar altijd mailtje sturen en info vragen ;)

welke gym train je?

die meid lijkt een VP van 16-18% te hebben.

dit kan je trouwens best zelf bereiken zonder professionele hulp.

Ik denk dat jij je niet moet focussen op het doel op de foto, maar op het doel om beter te worden en te herstellen.
Mijn advies is dan ook om geen cardio te doen, op onderhoud te eten en tussen 4x6 en 3x8 doen op de oefeningen doen.

Die foto is oud.
En ik heb elke dag vreetbuien, dit gaat helemaal fout zo.

Ik vind het altijd moeilijk als mensen een oordeel over mijn uiterlijk hebben,
voor mijzelf praat ik makkelijk excuses aan om vreetbuien te hebben,
enkel ik weet dat mijn gewicht ontzettend snel aan het stijgen is op dit moment :(
en ik nu toch echt even los moet laten wat anderen van mij vinden..
anders word ik echt dik. Ik wil er dus wat aan doen, ik weet alleen niet zo goed waar
ik moet beginnen.

Want het liefst doe ik nu dus een crashdieet omdat ik in een week tijd
4 kilo ben aangekomen. Maar dat zal denk ook niet de beste optie zijn?

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Ik denk dat jij je niet moet focussen op het doel op de foto, maar op het doel om beter te worden en te herstellen.
Mijn advies is dan ook om geen cardio te doen, op onderhoud te eten en tussen 4x6 en 3x8 doen op de oefeningen doen.

Dan voel ik me echt een powerlifter.
En ik begrijp dat niemand het begrijpt..
maar ik ben in een week tijd 4 kilo aangekomen en ik schaam me er rot voor,
aldus spreekt mijn gevoel alleen maar: je moet nu gewoon op een crashdieet na al die vreetbuien.

zal je wel niet leuk vinden om te horen maar je moet je levenstyle aanpassen, niet eventjes dieten.

crashdieet is NOOIT een goed idee.

Zoek eerst professionele hulp.

Daarna een goede begeleider.

Die foto is oud.
En ik heb elke dag vreetbuien, dit gaat helemaal fout zo.

Ik vind het altijd moeilijk als mensen een oordeel over mijn uiterlijk hebben,
voor mijzelf praat ik makkelijk excuses aan om vreetbuien te hebben,
enkel ik weet dat mijn gewicht ontzettend snel aan het stijgen is op dit moment :(
en ik nu toch echt even los moet laten wat anderen van mij vinden..
anders word ik echt dik. Ik wil er dus wat aan doen, ik weet alleen niet zo goed waar
ik moet beginnen.

Want het liefst doe ik nu dus een crashdieet omdat ik in een week tijd
4 kilo ben aangekomen. Maar dat zal denk ook niet de beste optie zijn?

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Dan voel ik me echt een powerlifter.
En ik begrijp dat niemand het begrijpt..
maar ik ben in een week tijd 4 kilo aangekomen en ik schaam me er rot voor,
aldus spreekt mijn gevoel alleen maar: je moet nu gewoon op een crashdieet na al die vreetbuien.

Je moet ten eerste echt kappen met zeggen ''dan voel ik me een powerlifter''. Ik ben een powerlifter en ik ben niet dik en ook ik heb eetproblemen gehad in het verleden en heb er vaak nog steeds moeite mee.
Er zijn zat powerlifters die slank en sterk zijn en een mooi figuur hebben.

Ik snap dat jouw gevoel dat zegt, maar jij weet denk ik heel goed dat dat niet slim is. Je moet doen wat nodig is voor jou om gezond te blijven en te herstellen. Op onderhoud eten, niet gaan crashen..ook niet na een binge, ookal kan dat erg moeilijk zijn, dat begrijp ik.

Balans vinden. Ik zie het bij veel mensen die ik help, teveel naar links of naar rechts bijsturen hetgeen beiden stressvol is. Ik ben altijd wat "dikkig" geweest, geen pens ofzo maar wel iets te hoog qua vp. Dat is prima op te lossen met voeding en training maar belangrijker nog is dat je de stress van voeding eraf haalt. Cutten is nooit een feest maar als je het goed aanpakt, zeker voor een lichaamstype dat je zoekt hoef je dit niet met grote regelmaat te doen.

De truc is een beetje om een kadans te vinden die je in lengte van jaren kan volhouden, en dat is een beetje passen en meten.

In het kort, ff de zaken strak trekken, goede voeding, degelijke training. Vervolgens een patroon vinden waarmee je dit makkelijk kunt onderhouden en je vooral leuk vind waar je mee bezig bent.

Ik heb hier ook heel erg last van gehad en soms nog steeds wel eens. Echter wel in veel mindere mate.
Ik eet dan ook niet volgens een voedingsschema of vaste macro's, maar houd gewoon iedere dag bij wat ik eet en zo heb ik daar goed overzicht over en weet ik waar mijn lichaam goed op reageert. Ja en soms zit ik wel eens tegen de 3000 aan, so be it. Ik zie daar op de weegschaal of in de spiegel niets van terug. De dag erna gewoon weer oppakken.
Cutten met zulke problemen moet je gewoon niet te snel willen, want dat werkt alleen maar averechts. Focus je eerst op een goede relatie met voeding en daarna kun je je richten op het cutten.

Wat denk je dat het voor je zal doen?

Als basmca's inschatting van 16-18% VP correct is zit je richting wedstrijd niveau VP. Als je wedstrijden wilt winnen by all means.

Maar als je je alleen maar beter wilt voelen kan je beter gaan werken aan je zelfbeeld te verbeteren. 25% VP voor vrouwen is zoals je al vaker hoort normaal. De enige mensen die het verschil zullen waarderen tussen 25% en 18%, zijn de mensen op dit forum.

Het probleem is dat jij je zelfbeeld afhankelijk maakt van (1) je lichaam en (2) wat anderen denken. Zoek professionele hulp. Een mooi lichaam is leuk, maar vergankelijk. Als je geluk van iets dergelijks afhankelijk is, kan het alleen maar verkeerd gaan. Je vraag op zichzelf geeft al een soort van behoeftigheid aan die niet gezond is. Je vertrouwt meer op het oordeel van anderen dan je eigen. Zo lang anderen het schema goed vinden, zal het wel goed zijn. Ik denk dat je prima weet wat je moet doen, maar dat je niet op jezelf vertrouwt om het daadwerkelijk uit te voeren. Wellicht doordat je jezelf een paar keer teleurgesteld hebt en omdat je de hele tijd bevestiging nodig hebt dat hetgeen je doet goed is... Realiseer je dat het moeilijk is te functioneren in andere facetten van je leven als je zo onzeker bent en constant bevestiging nodig hebt... Zoek daar de oplossingen, dan volgt de rest vanzelf.

wauw thanks voor de tips.
ik ben sinds vandaag begonnen aan mijn eetschema en wanneer ik samen eet thuis( als me ma niet werkt ) eet ik gewoon mee zonder obsessief alles na te tellen.. ik weeg ook niet alles maar volg gewoon mijn eetschema met de hoeveelheden zal ik ongeveer wel goed zitten en iig een gezond eetpatroon op te bouwen zonder eetbuien dat is voor mij idd het belangrijkste dat ik weer eens ga inzien dat ik wel degelijk dingen kan bereiken die ik wil bereiken.

Terug
Naar boven