AndroidHealthClinic

Slijmbeursontsteking in mn schouder, aanvullende tips, iemand?

zeg Ngoeken...
Heb je die middelen tegen schouder eenvoudig op recept gekregen? en werkt het zoals cortison?

Moekie zei:
Wil je niet laten schrikken, maar had ook last van schouder en iedereen dacht ook dat het een slijnmbeursontsteking was, echter bij een third opinion (laat me toch niet afschepen met : stop maar met trainen) na 10 maanden bleek mn AC-gewricht artrose te vertonen.
Ze kunnen het niet genezen, maar cortison erin spuiten helpt wel tegen de pijn.....
Bekijk dus eens goed of het wel je scchouderkop is....
En TRAIN NU NIET, wordt er in elk geval erger van..alleen rug en benen is goed te doen...

Shit happens zal ik maar zeggen!
Ik ken die shit, zit ook met problemen rond het AC-gewricht en het gaat helemaal niet te goeie kant op. Nuja, morgen nog maar eens naar de orthopedist, deze keer met foto's en de uitslag van de echo. Ik denk ook dat het bijna iets in die richting moet zijn (in ieder geval een botprobleem) en hoop dat er nu eindelijk een betrouwbare diagnose volgt. Wat waren jouw klachten ?

Kijk eens op http:www.weldoen.nl/schouder/ac.htm. daar vindt je heel wat info.
Mijn klachten waren vooral chronische pijn de hele dag, zeker met trainen, maar veel erger van die plotseling pijnscheuten alsof je gewricht wegschiet bij "normale" bewegingen: openen fles wijn, sokken aandoen. Werd meestal zelfs wakker als ik op die schouder ging liggen tijdens slapen.
10 maaanden onderzoek: rontgen, contrastfoto's, MRI, echo, radiografische foto's en tenslotte kijkoperatie. .....
Eindconclusie: niet meer sporten en geen bewegingen doen waarbij je arm hoger dan je hoofd komt....(ze zoeken het maar uit:-))

Suc6
M.

Nooit meer sporten moekie ??
Kunnen ze daar dan echt niks aan doen ?

Want ik zit dus ook met dergelijke klachten

Tjah, ben net weer terug van de orthopedist en het zou niet het AC-gewricht zelf zijn (al is dat er waarschijnlijk ook wel door geirriteerd). Mogelijke problemen zijn nu : 'beschadiging' van het sleutelbeen met als oplossing verwijdering van een stukje ervan of inklemming van een bloedvat, waarbij ik nog niet weet wat er mee zou moeten gebeuren. Die beschadiging zou wel eens artrose kunnen zijn neem ik aan, maar daar is ie niet op ingegaang. Binnen twee weken een botscan en dan een week erna weer een consultatie. Het is echt stap voor stap uitsluiting van de mogelijkheden om dan op 1 ding te eindigen.

Is een ressectie (verwijdering) van het uiteinde bij jou geen oplossing ?

Je hebt een goede arts Raistlin :-)) Want inderdaad het verwijderen van van het uiteinde is de laatste oplossing. Maar kan krijg je de discussie of men dat doet in Nederland. Indien je namelijk in het normale leven kunt functioneren (Is bodybuilding not part of life?) doet men dat niet zo snel in nederland.
Maar stel je haalt het stukje bot weg (een deel van het AC-gewricht) dan krijg je dus een, zoals ik het noem "wang-effect" en zit dan namelijk een stuk vlees zonder botondergrond in je lichaam. Hiermee krachtsport uitoefenen is vrijwel onmogelijk, althans dat is wat mijn arts zei.....
Kan me er wel iest bij voorstellen.

Ik ben gewoon genoodzaakt mij er wat in te verdiepen :D .

Ik heb mij trouwens ook al afgevraagd of je na verwijdering nog gewoon kan trainen, omdat er nogal wat spieren op dat sleutelbeen aanhechten. Echter, bij osteolyse bvb wordt het vaak gedaan. Osteolyse treedt vaak op bij bodybuilders en krachsporters (heet ook Weighlifter's shoulder). Deze kunnen meestal na de operatie terug hun sport beoefenen, de resultaten zouden erg goed zijn.

Nu, bij osteolyse neemt m'n slechts enkele milimeters weg. Misschien dat er bij jou meer weggenomen zou moeten worden ? Mijn dokter zei in ieder geval dat, als het een aandoening van het sleutelbeen is, een verwijdering van het uiteinde waarschijnlijk de oplossing zal zijn. Misschien doen ze dat in Belgie sneller :D .

Ik lees hier van sommige mensen gewoon doortrainen... Nou dan heb je volgens mij geen slijmbeursontsteking in je schouder hoor!!

Echt ik ben niet kleinzerig, maar na een nacht wakker liggen van de pijn, die intenser en vlammender werd, kon ik echt mijn trui niet aantrekken sochtends! laat staan trainen.

Een enorme snijdende, brandende en vlammende pijn, die bleef. Ook als ik mijn arm doodstil hield.

Ik slik nooooit pijn killers, maar nu de tranen in mijn ogen stonden vond ik het leuk geweest. 2x paracetamol, en 1 x ibuprofen.

Pijn verdween bijna helemaal bij stilstand.

Alleen vannacht weer wakker gelegen, je kan geen kant op, linkerzij doet pijn, rechts al helemaal, op je rug slapen.. doet zelfs pijn.

Wat een gedoe joh!

Ik heb nooit last van mijn schouders, nu had ik 2 weken niet meer getraind, een dagje geschuurd boven mijn hoofd, en whoilla een slijmbeurs ontsteking! GRRRRRR

Heeft er sinds 2004 niemand meer last gehad van een slijmbeursontsteking? :)

Terug
Naar boven