- Waardering
- 666
- Lengte
- 1m82
- Topic Starter Topic Starter
Ja, dit lijkt veel op mijn klachten. Ik heb het echter ook met dumbbells. Een injectie gebruik je om een ontsteking te laten verdwijnen. Het zijn immers corticosteroïden (ontstekings- en infectieremmende hormonen) wat men in zo'n geval in je schouder(s) injecteert. Als blijkt dat er een ontsteking in je schouders zit en dit niet weggaat, dan kan het inderdaad een uitkomst zijn, maar volgens mijn fysiotherapeut is daar bij mij geen sprake van. Hij zegt dat mijn schouders instabiel zijn, en dat het dus niet ligt aan een ontsteking. Ben je hiervoor al naar een fysiotherapeut gegaan? Ik heb jarenlang doorgetraind met de gedachte dat ik het zelf wel kon oplossen, maar dat is een grote fout geweest. Het werd alleen maar erger omdat de gewichten steeds omhoog gingen. Dus als je nog geen hulp hebt gezocht zou ik dat zeker doen! Misschien krijg jij wel info te horen waar ik ook wat aan hebIk heb volgens mij dezelfde klachten. Normaal heb ik na het bankdrukken spierpijn in de rand tussen borst en schouder. Links heb ik echter op een plekje 1 cm verder enorme pijn als ik er op druk. Ik geloof dat dit de m supraspinatus aanhechting is. Bankdrukken is niet mogelijk, trainen gaat wel maar meer om de pijn een dag later. Tijdens een oefening als flyes krijg ik een rare verzuring links in dat gebied terwijl ik licht train en rechts niks voel.
Opmerkelijk geen last met dumbell drukken. Na een dag of 4 is de pijn weer weg tot ik weer zou gaan bankdrukken.
Zijn dit een beetje de bekende symptomen? ? Oplossing waarschijnlijk een injectie en rust houden?

Ik heb mij wat in de stof verdiept. Helaas blijkt het inderdaad zo te zijn dat het collageen gewoon wordt afgebroken tot aminozuren.
''Het gebruik van proteïne-supplementen zoals collageen, gelatine, of zogenaamde 'enzymen', waar tegenwoordig veel tamtam rond gemaakt wordt, kan in vraag gesteld worden op minstens één grond: eiwitten worden normaliter afgebroken, waardoor zij hun oorspronkelijke vorm en functie verliezen; anders dreigen ze allergische reacties te veroorzaken veeleer dan normaal te functioneren. In dat opzicht wordt het collageen dat opgenomen wordt in ons lichaam, afgebroken in een reeks van aminozuren die dan waarschijnlijk deel gaat uitmaken van een volkomen verschillend eiwit in ons lichaam, of het nu gaat om een antilichaam of een enzym…''