AndroidHealthClinic

Al jarenlang pijn in schouder en rug

Bezoekers in dit topic

Ik hoop dat het je brengt wat het mij heeft gebracht .. klachtenvrij sporten :)
Kan sinds februari EINDELIJK weer hardlopen en benen trainen ..
Ik kan niet wachten, het is al zo lang geleden :(
 
chiropractor bezoeken voor je rug?

Heb je bijvoorbeeld ook pijn in je schouder wanneer je de autodeur grijpt en dichttrekt?
 
chiropractor bezoeken voor je rug?

Heb je bijvoorbeeld ook pijn in je schouder wanneer je de autodeur grijpt en dichttrekt?
Nee, alleen als ik bewegingen maak waarbij ik mijn arm uitstrek, bijvoorbeeld als ik bij squashen nog net de bal kan raken omdat 'ie zo ver naar voren terecht kwam. Ik denk dat dat komt omdat mijn schouder dan niet meer lekker op z'n plek zit. Chiropractor zal ik me over inlezen, thanks.
 
Nee, alleen als ik bewegingen maak waarbij ik mijn arm uitstrek, bijvoorbeeld als ik bij squashen nog net de bal kan raken omdat 'ie zo ver naar voren terecht kwam. Ik denk dat dat komt omdat mijn schouder dan niet meer lekker op z'n plek zit. Chiropractor zal ik me over inlezen, thanks.

Ik loop zelf nu bij een chiropractor, merk echt verschil. Je moet helaas wel een goede verzekering hebben want bij de meeste verzekeringen valt het er buiten.
 
Ik loop zelf nu bij een chiropractor, merk echt verschil. Je moet helaas wel een goede verzekering hebben want bij de meeste verzekeringen valt het er buiten.
Al is het verzekerd, moet ik volgens mij alsnog een half jaar wachten voordat ik het kan gebruiken want de aanvullende verzekering voor alternatieve geneeswijzen staat bij mij niet aan... :(
Ff controleren

Edit:
Deze module heeft geen wachttijd
Sluit u deze module tegelijk met uw FBTO basisverzekering? Dan kunt u de module meteen gebruiken. U heeft dan geen wachttijd. Zet u de module later aan? Ook dan kunt u de module meteen gebruiken en heeft u geen wachttijd.

backpain-1292835351.jpg


Edit 2: Jup, chiropraxie wordt vergoed.
 
Laatst bewerkt:
Al is het verzekerd, moet ik volgens mij alsnog een half jaar wachten voordat ik het kan gebruiken want de aanvullende verzekering voor alternatieve geneeswijzen staat bij mij niet aan... :(
Ff controleren

Edit:
Deze module heeft geen wachttijd
Sluit u deze module tegelijk met uw FBTO basisverzekering? Dan kunt u de module meteen gebruiken. U heeft dan geen wachttijd. Zet u de module later aan? Ook dan kunt u de module meteen gebruiken en heeft u geen wachttijd.

backpain-1292835351.jpg


Edit 2: Jup, chiropraxie wordt vergoed.

:roflol:

Damn, klinkt klote man. Ik heb ook een tijdje bij de chiropractor gelopen voor onderrugklachten, hielp wel!
 
Use dem asteroids!!1!
 
Use dem asteroids!!1!
Als het helpt zou ik geen enkel moment twijfelen!


Ik kom net van de cesar houdingstherapeut af, eerste afspraak (thanks frko). Het eerste wat in me opkomt is "apart". Ik kreeg ontspanningsoefeningen mee om thuis dagelijks te herhalen. Het komt erop neer dat ik op mijn rug moet liggen, en me dan te focussen op de ligpunten. Die ga ik in mijn gedachten een voor een langs, en als ik rond ben begin ik weer van voor af aan. Ook moet ik letten op mijn ademhaling. Het klinkt dus een beetje als meditatie. Ik sta op dit moment open voor elk soort behandeling (behalve dingen die te maken hebben met energie en magische stenen), dus ik ga het gewoon proberen.
 
Heb niet alle pagina's doorgenomen, maar heb je toevallig al gekeken naar eventuele "shoulder impingement"?

edit:
nm zie nu dat t uitstraalt naar je rug/schouderbladen.
 
Heb niet alle pagina's doorgenomen, maar heb je toevallig al gekeken naar eventuele "shoulder impingement"?

edit:
nm zie nu dat t uitstraalt naar je rug/schouderbladen.
Shoulder impingement is uitgesloten door m'n fysio's en sportarts
 
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je Dry needling al geprobeerd? En bij mij zijn face pulls de moeder der schouderblessurepreventieoefeningen.
 
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je Dry needling al geprobeerd? En bij mij zijn face pulls de moeder der schouderblessurepreventieoefeningen.
Nee dat heb ik nooit geprobeerd. Ik heb het wel geopperd bij mijn fysio, maar toen zei hij dat dat alleen wordt gedaan wanneer de spierknopen permanent aanwezig zijn. Dit is bij mij niet het geval...
Hmmm, face pulls... Ik denk dat ik dat niet kan verdragen met mijn schouders, maar ik zal het eens voorstellen aan m'n fysio. Bedankt voor de tip ;)
 
Know the feeling.. Interessant topic, aangezien ik zelf ook al 1,5 jaar met mijn schouder aan het kloten ben. Mijn verhaal:

2 jaar geleden ongeveer begon ik last te krijgen van mijn schouder. Vooral met borst en schouder trainingen. Ik was toen eigenwijs, ben door blijven trainen onder het motto ''t gaat vanzelf wel over''. Uiteindelijk werd het zo erg dat ik borst niet meer kon trainen en ik er ook buiten het trainen om last van ging krijgen. Toen ben ik naar de huisarts gegaan. Deze vertelde mij dat mijn bicepspees aanhechting ontstoken is. Dit bewijst maar eens hoe dom huisartsen kunnen zijn, want ik wist van te voren al 100% zeker dat het niet mijn bicepspees was. Hij adviseerde mij om even te stoppen met krachttraining. Omdat ik dit niet wilde, en er zeker van was dat hij de verkeerde diagnose stelde, ben ik naar de fysiotherapeut gegaan. Deze bevestigde mijn vermoeden van een verkeerde diagnose en vertelde mij dat er een pees in mijn schouder wat overbelast is. Na ongeveer 5 maanden behandelingen te hebben gehad met ultrageluid en massage, besloot ik naar een sportarts te gaan. De klachten werden namelijk niet minder. De sportarts zag al snel dat ik een secundair impingement had (schouderbladinstabiliteit) waardoor mijn schouder bekneld raakte. Ik kreeg oefeningen mee om mijn schouderblad te stabiliseren. Na deze een tijd te hebben gedaan, ben ik terug gegaan omdat de klachten niet weg gingen. Hij stelde een echo voor. Deze gedaan, bleek dat de pees geirriteerd was en ik een slijmbeursontsteking had. Hierop heeft hij een cortisoneinjectie in mijn schouder gezet. Deze heeft uiteindelijk mijn slijmbeursontsteking wel weg laten gaan, maar het peesprobleem is er nog. Ik ben toen naar een sportmedisch centrum gegaan die goed staat aangeschreven. Hier onder behandeling geweest van een fysio. Deze constateerde ook dat mijn bekken scheef stond, en mijn rug vast zat. Rug werd gekraakt, bekken terug geduwt. Voelde allemaal erg goed. Hierna stelde hij dry needling voor. Ik dacht wat is dit voor een japanse rotzooi, maarja geef het een kans. Moet zeggen het heeft super goed geholpen voor een blokkade in mijn rug, daar heb ik nooit meer last van. Voor de impingement kreeg ik wederom stabilisatieoefeningen. Na deze een tijd te hebben gevolgd ben ik weer rustig aan gaan belasten. Heeeeeel langzaam opbouwen. Ben nu nog steeds bezig, pees is nog gevoelig maar een stuk minder. Ik kan alle spiergroepen weer trainen, als ik maar heel goed op de uitvoering en het gewicht let. Het gaat iniedergeval de goede kant op.

Supplementen die ik jou kan aanbevelen:

- Collageen. Je zei het zelf al, pezen hebben dit nodig voor herstel. Ik gebruik zelf deze:
http://www.bodyenfitshop.nl/andere-...essures/doctors-best/best-collagen-types-1-3/
Mijn sportarts raadde het ook aan om het herstel te bespoedigen.

-Visolie. Licht onstekingsremmend en smerend voor de gewrichten.

Daarnaast weet ik natuurlijk niet wat het probleem bij jou is, maar stabilisatieoefeningen kunnen nooit kwaad.
Ik wens je iniedergeval veel succes. Hou ons op de hoogte, ik ga dit topic volgen!

(sorry voor het lange verhaal, misschien heb je er iets aan)
 
Know the feeling.. Interessant topic, aangezien ik zelf ook al 1,5 jaar met mijn schouder aan het kloten ben. Mijn verhaal:

2 jaar geleden ongeveer begon ik last te krijgen van mijn schouder. Vooral met borst en schouder trainingen. Ik was toen eigenwijs, ben door blijven trainen onder het motto ''t gaat vanzelf wel over''. Uiteindelijk werd het zo erg dat ik borst niet meer kon trainen en ik er ook buiten het trainen om last van ging krijgen. Toen ben ik naar de huisarts gegaan. Deze vertelde mij dat mijn bicepspees aanhechting ontstoken is. Dit bewijst maar eens hoe dom huisartsen kunnen zijn, want ik wist van te voren al 100% zeker dat het niet mijn bicepspees was. Hij adviseerde mij om even te stoppen met krachttraining. Omdat ik dit niet wilde, en er zeker van was dat hij de verkeerde diagnose stelde, ben ik naar de fysiotherapeut gegaan. Deze bevestigde mijn vermoeden van een verkeerde diagnose en vertelde mij dat er een pees in mijn schouder wat overbelast is. Na ongeveer 5 maanden behandelingen te hebben gehad met ultrageluid en massage, besloot ik naar een sportarts te gaan. De klachten werden namelijk niet minder. De sportarts zag al snel dat ik een secundair impingement had (schouderbladinstabiliteit) waardoor mijn schouder bekneld raakte. Ik kreeg oefeningen mee om mijn schouderblad te stabiliseren. Na deze een tijd te hebben gedaan, ben ik terug gegaan omdat de klachten niet weg gingen. Hij stelde een echo voor. Deze gedaan, bleek dat de pees geirriteerd was en ik een slijmbeursontsteking had. Hierop heeft hij een cortisoneinjectie in mijn schouder gezet. Deze heeft uiteindelijk mijn slijmbeursontsteking wel weg laten gaan, maar het peesprobleem is er nog. Ik ben toen naar een sportmedisch centrum gegaan die goed staat aangeschreven. Hier onder behandeling geweest van een fysio. Deze constateerde ook dat mijn bekken scheef stond, en mijn rug vast zat. Rug werd gekraakt, bekken terug geduwt. Voelde allemaal erg goed. Hierna stelde hij dry needling voor. Ik dacht wat is dit voor een japanse rotzooi, maarja geef het een kans. Moet zeggen het heeft super goed geholpen voor een blokkade in mijn rug, daar heb ik nooit meer last van. Voor de impingement kreeg ik wederom stabilisatieoefeningen. Na deze een tijd te hebben gevolgd ben ik weer rustig aan gaan belasten. Heeeeeel langzaam opbouwen. Ben nu nog steeds bezig, pees is nog gevoelig maar een stuk minder. Ik kan alle spiergroepen weer trainen, als ik maar heel goed op de uitvoering en het gewicht let. Het gaat iniedergeval de goede kant op.

Supplementen die ik jou kan aanbevelen:

- Collageen. Je zei het zelf al, pezen hebben dit nodig voor herstel. Ik gebruik zelf deze:
http://www.bodyenfitshop.nl/andere-...essures/doctors-best/best-collagen-types-1-3/
Mijn sportarts raadde het ook aan om het herstel te bespoedigen.

-Visolie. Licht onstekingsremmend en smerend voor de gewrichten.

Daarnaast weet ik natuurlijk niet wat het probleem bij jou is, maar stabilisatieoefeningen kunnen nooit kwaad.
Ik wens je iniedergeval veel succes. Hou ons op de hoogte, ik ga dit topic volgen!

(sorry voor het lange verhaal, misschien heb je er iets aan)
Dankje voor je verhaal, alle hulp is welkom! Ik heb even opgezocht hoe het zit met Collageensupplementatie, want had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Toen vond ik dit:
Both scurvy and Lobstein’s are basically collagen shortage diseases. But, interestingly, guess what doesn’t work for either scurvy or Lobstein’s? Eating collagen. That’s because collagen is a protein: a triple-helix, long chain protein. It’s the product of an elaborate synthesis process that occurs throughout the body. When we consume collagen, usually in the form of food, the long chain proteins are broken down during digestion to their original amino acids. Only then can they be absorbed. Once absorbed, these amino acids are available as building blocks to support collagen synthesis throughout the body. So from a dietary perspective, your body doesn’t care (and can’t tell) if you ate a collagen supplement, cheese, quinoa, beef, or chick peas — they’re all sources of protein, and indistinguishable by the time they hit the bloodstream. The body doesn’t treat amino acids derived from collagen any differently than any other protein source. For this reason, the idea that collagen supplementation can be an effective treatment for joint pain, osteoarthritis, or any other condition, is highly implausible, if not impossible in principle.

It could be that collagen supplements provide a meaningful clinical benefit to arthritis and joint pain, but there’s certainly no persuasive evidence to suggest that’s the case. Based on what collagen is, how it’s absorbed, and how we know collagen is actually synthesized in the body, it’s highly implausible that 1200mg of additional protein consumed daily will have any meaningful therapeutic effects. Genacol, like other collagen supplements, appears to be little more than an expensive protein supplement. If you want to supplement with collagen, my suggestion is to skip the supplements, and go for a well-marbled steak. Enjoy it, but don’t expect the steak, or any collagen supplement, to relieve your joint pain.
Hmmm, vraag me af of dat gaat helpen :p. Toch bedankt voor de tip. Visolie slik ik al jaren trouw :).

Ik doe nu, naast mijn fysio-oefeningen, bench press. Dit bouw ik op vanaf 10kg, en elke training doe ik daar 1,25kg bij aan beide kanten. Vandaag zat ik op 15kg. Ik merk dat als ik mijn bovenrug enorm aanspan, ik geen pijn ervaar in mijn schouders. Maar goed, 15kg zegt natuurlijk niet zoveel. Hopelijk gaat dit goed...
 
Interessant stukje. Ik ga me er is wat meer in verdiepen morgen.

Het eerste advies wat ik mee kreeg met mijn schouderklachten is dat ik de benchpress moet vermijden!! Killing for the shoulders. Hou het bij dumbelss zou ik zeggen.
 
Interessant stukje. Ik ga me er is wat meer in verdiepen morgen.

Het eerste advies wat ik mee kreeg met mijn schouderklachten is dat ik de benchpress moet vermijden!! Killing for the shoulders. Hou het bij dumbelss zou ik zeggen.
Thanks, zal het navragen bij m'n fysio.
 
T belangrijkste ben ik eigenlijk vergeten... Zorg dat je elke dag een vorm van cardio doet. Goed voor de bloedcirculatie wat weer goed is voor herstel. Al is het elke dag maar een kwartiertje als bijv warming up.

Maar dit was je waarschijnlijk al bekend.
 
Ik heb volgens mij dezelfde klachten. Normaal heb ik na het bankdrukken spierpijn in de rand tussen borst en schouder. Links heb ik echter op een plekje 1 cm verder enorme pijn als ik er op druk. Ik geloof dat dit de m supraspinatus aanhechting is. Bankdrukken is niet mogelijk, trainen gaat wel maar meer om de pijn een dag later. Tijdens een oefening als flyes krijg ik een rare verzuring links in dat gebied terwijl ik licht train en rechts niks voel.
Opmerkelijk geen last met dumbell drukken. Na een dag of 4 is de pijn weer weg tot ik weer zou gaan bankdrukken.

Zijn dit een beetje de bekende symptomen? ? Oplossing waarschijnlijk een injectie en rust houden?
 
Injectie zou ik niet aanraden. In de meeste gevallen werkt deze niet, mede omdat hij goed gezet moet worden en dit blijkt vaak lastig. Daarnaast heb je met een injectie kans dat je het weer te snel gaat belasten omdat de werking van de injectie ook pijnstillend is voor een lange periode.

Blijven bewegen, alleen dumbells gebruiken, licht gewicht veel herhalingen, en een goede fysio of sportarts opzoeken.
 
Interessant stukje. Ik ga me er is wat meer in verdiepen morgen.

Het eerste advies wat ik mee kreeg met mijn schouderklachten is dat ik de benchpress moet vermijden!! Killing for the shoulders. Hou het bij dumbelss zou ik zeggen.


Ik heb mij wat in de stof verdiept. Helaas blijkt het inderdaad zo te zijn dat het collageen gewoon wordt afgebroken tot aminozuren.

''Het gebruik van proteïne-supplementen zoals collageen, gelatine, of zogenaamde 'enzymen', waar tegenwoordig veel tamtam rond gemaakt wordt, kan in vraag gesteld worden op minstens één grond: eiwitten worden normaliter afgebroken, waardoor zij hun oorspronkelijke vorm en functie verliezen; anders dreigen ze allergische reacties te veroorzaken veeleer dan normaal te functioneren. In dat opzicht wordt het collageen dat opgenomen wordt in ons lichaam, afgebroken in een reeks van aminozuren die dan waarschijnlijk deel gaat uitmaken van een volkomen verschillend eiwit in ons lichaam, of het nu gaat om een antilichaam of een enzym…''
 
Back
Naar boven