XXL Nutrition

slin na het ontbijt?

Zou 1ste maaltijd gewoon zo laten, en 2u later nog 40 gram malto of havermout oid even pakken. Is slechts maar 1x dat je dit heb. Weet ook niet of je, je bloedsuiker meet?

Als je merkt dat dit vaker gebeurt zou je maaltijd 2 kunnen opsplitsen inderdaad.

ook al neem ik 200gr khy dan nog is bij humalog zo dat na een uur, anderhalf uur je insuline piek het hoogst is, dus is het ook verstandig wederom khy in te nemen. Wat ik altijd deed was na mijn slin shot 100gr rijst of rijstebloem met whey of kip en een uur later 100gr Rice and protein met 30gr extra whey. Zo voorkom je dus de kans op hypo's. Vet is te verwaarlozen, maar vocht nam wel snel toe bij mij.

• Topic Starter Topic Starter
ook al neem ik 200gr khy dan nog is bij humalog zo dat na een uur, anderhalf uur je insuline piek het hoogst is, dus is het ook verstandig wederom khy in te nemen. Wat ik altijd deed was na mijn slin shot 100gr rijst of rijstebloem met whey of kip en een uur later 100gr Rice and protein met 30gr extra whey. Zo voorkom je dus de kans op hypo's. Vet is te verwaarlozen, maar vocht nam wel snel toe bij mij.

Ik denk dat ik het zo ook ongeveer ga doen idd. Volgens mij zijn de vet gains idd wel te verwaarlozen zolang je lekker complexe carbs pakt.

Hoeveel iu slin nam je bij die maaltijd die je net beschrijft?

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Zou 1ste maaltijd gewoon zo laten, en 2u later nog 40 gram malto of havermout oid even pakken. Is slechts maar 1x dat je dit heb. Weet ook niet of je, je bloedsuiker meet?

Als je merkt dat dit vaker gebeurt zou je maaltijd 2 kunnen opsplitsen inderdaad.

Ik meet idd mijn bloedsuiker. Die was op een gegeven moment 3 mmol. Opzich niet heel laag voor mijn doen en ik heb gister ook op 2,7 mmol gezeten en voelde me toen wel perfect.

Ok tnx voor de info.
Mag ik vragen waar je training zich ergens situeerde tov je slin shots?
Hoeveel tijd zat daar ongeveer tussen? (shot~training~shot)

Wat denk je van dit:
7u30: 4IU slin
7u40: ontbijt (rijstebloem + banaan + proteïne 6 of havermout + banaan + gekookt ei-eiwit) + kaneel
na ontbijt: multivit. + 1gr vit C + anti-oxidant
9u: rice&proteïn shake
9u30 training normaal gevolgd door 30' cardio
Na training: Proteïne 6 + 40-50g dextrose + 1g vit C
12u30 middagmaal (rijst, groenten, kip of beef,...) + Vit B-complex + vit E
15u30 proteïne 6 + kaneel
18u 4IU slin
18u05high khy + eiwit maaltijd. (beetje idem 's middags)
20u dus best ook nog een beetje carbs als ik je post erop na lees. evt ook rice&proteïn dus
21u: proteïne 6 + kaneel , soeplepel lijnzaadolie
22u HGH + maffen

Ik ben normaal nogal zuinig met carbs (zeker 's avonds) daar ik makkelijk vet wordt als ik wat hoger in de carbs ga, maar met slin moet dit nu eenmaal. Niettemin is dit dus wel effe wennen voor me!

Is die cardio na de training wel verstandig met slin ervoor 's morgens? (we zitten dan wel al een paar uur verder normaal)
Kan ik evt verschuiven naar 7u 's morgens op nuchtere maag of is dit niet echt nodig?

Tnx

PS Nog iets, jullie nemen slin enkel op trainingsdagen veronderstel ik of ?

Laatst bewerkt:
IS het niet beter om je hgh bij een van je slin shots te nemen? Ik dacht dat je dan meer igf-1 aanmaakte, maar weet ik niet zeker.

Weet jij het D77?

Ik meet idd mijn bloedsuiker. Die was op een gegeven moment 3 mmol. Opzich niet heel laag voor mijn doen en ik heb gister ook op 2,7 mmol gezeten en voelde me toen wel perfect.

Ik wil totaal niet zeggen dat meten slecht is, integendeel zelfs!

Mijn broertje is 3x bewusteloos geraakt nadat hij opstond. Bloedsuiker was rond de 5, maar hij had een kh tekort in ze slaap. Na enkele minuten opstaan was hij op de houten vloer, douche en stenen vloer gevallen. 3x 112 en 2x ziekenhuisopname.

Oftewel je kan beter teveel suiker nemen dan te weinig, zoals hierboven staat als dit vaker voorkomt na 2u nog wat eten om ook maar de kans te ontnemen dat je een hypo krijgt.

(Broertje heeft al 5 jaar diabetes type 1)

Laatst bewerkt:
Dat zijn enge berichten man. Welke soort en hoeveel units had hij genomen?

Dat zijn enge berichten man. Welke soort en hoeveel units had hij genomen?

Het was niet fijn nee,

Weet niet meer welke dosis hij had genomen en van wat.
Weet wel dat hij tijdje mixed nam en daardoor gingen ze bloedsuikers alle kanten op. Toen overgestapt op novorapid en daardoor waren de bloedsuikers veel beter te controleren.

Wat hij wel had is dat bij 1 of 2x van de keren dat het gebeurde. Daarvoor had gesport de avond voordat hij ging slapen. Heb dat enkele keren gehad, dat ik in de nacht een enorme hypo heb terwijl ik aan mijn patroon niks veranderd heb. Of ik dan een workout de schuld mag geven durf ik niet te zeggen, het gebeurt slechts 1x in de 100 nachten ongeveer. Patroon is er dus niet, dus kan ook moeilijk een oorzaak aanwijzen.

Ik weet denk zelf als geen ander hoe belangrijk het is om perfecte bloedsuikers te hebben, oftewel vooral niet te hoog en ook niet te laag. Maar zodra gezondheid in gevaar komt is het jammer, maar dat gaat voor. Iets meer vet vanwege wat extra carbs is totaal geen probleem, en waarschijnlijk ook gewoon te verwaarlozen. Zou na de eerste maaltijd, uurtje daarna 40 a 50gram brinta, havermout of malto nemen om een hypo uit te sluiten.

Laatst bewerkt:
Trouwens, nu ik weet dat jij dus helemaal geen insuline aanmaakt en dus met die doseringen juist normaal functioneert denk ik dat insuline gebruik ook minder snel vet zal aanzetten wanneer je wat vet eet dan dat ik dat zou doen.
Wel hou ik er niet van om bij koolhydraatrijke maaltijden veel vet te eten aangezien dit naar mijn idee wel als vet opslaat, maar stel dat jij 15 gram vet bij een maaltijd binnenkrijgt is dat volgens mij lang niet zo "rampzalig" als dat ik dat binnen krijg wanneer ik slin zet.

IS het niet beter om je hgh bij een van je slin shots te nemen? Ik dacht dat je dan meer igf-1 aanmaakte, maar weet ik niet zeker.

Weet jij het D77?

Zou het ook graag weten, hopelijk brengt D77 wat licht in de duisternis :-)
Ik neem de HGH vooral 's avonds net voor het slapen omdat ik er anders te moe van loop.

Nee tussen je slin shot en Hgh moet een uur tussen zitten, dit ivm het feit dat je gevoeliger zou zijn om diabetes te worden. Dit werd mij althans een keer verteld door een persoon wiens naam ik hier niet zal noemen, maar hij heeft vele toppers grootgebracht.
Wat betreft de slin protocol voor de training;
-19uur 10iu slin
-19.15uur 150gr rijst ongekookt gewicht / 200gr kip of vis
-20.30uur trainen, hier had ik naast mijn water een shake van 100gr rice and protein met wat extra whey. Dit dronk ik tussen de setjes door.
Na de training at ik nog een bakje rijst met wat rozijnen er in.

Dus voor tijdens en na mijn slin shot zorg ik voor genoeg carbs om eventuele hypo's te voorkomen. Beste tijdstip voor je hgh is rond 5uur s'ochtends en 11 uur in de ochtend. Zo zit je ook niet in de knoei met je carbs.

Laatst bewerkt:
Oké dat gaik ook eens proberen op die manier, maar ook eens vlak voor de training. Kijken wat mij het beste bevalt.

Hoe sta jij trouwens tegenover de dosering die ik neem?
Ik neem momenteel maar tweemaal 4iu en ben nu in 4 dagen al 2 kilo zwaarder (icm AAS) en sta ontzettend vol.
Stel dat ik de dosering verhoog naar 8 a 10, of die 4iu vaker neem zou ik dan echt meer effect hebben?

En je ziet ook nog weleens mensen die 15 a 20 iu voor of na de training nemen. Hoe is jouw visie daarop?

Meer is niet altijd beter, als je goed gaat op 4 ui , dan zou ik het ook zo houden. Nadeel van hoge doseringen is dat je lichaam
ook went aan deze doseringen, dus lage doseringen reageer je dan niet meer zo goed op. Hou je vocht in de gaten hè, symptomen zoals hoge hoge bloeddruk zijn signalen die duiden op te hoge vochtbalans. Neem dan natuurlijke vochtafdrijvers, zoals appelazijn.

Thx D77, je info is greatly appreciated ;-)

Ik volg ibo, eerste dagen sta je ontzettend vol. Daarna vervet je zeer snel als je de dosis te hoog opvoert. Mijn eigen ervaring is ook de eerste 2-3 dagen supervol, daarna bloated + vervetten (ook wat extra gains maar niet genoeg in verhouding).

Net flinke hypo gehad :( meteen 50 gram dextrose genomen en toen ging het langzaamaan weer de goede kant op. Voel me nog steeds wel echt gaar/moe

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

Ik volg ibo, eerste dagen sta je ontzettend vol. Daarna vervet je zeer snel als je de dosis te hoog opvoert. Mijn eigen ervaring is ook de eerste 2-3 dagen supervol, daarna bloated + vervetten (ook wat extra gains maar niet genoeg in verhouding).

Dat klinkt niet fijn. Vandaag is wel de 5de dag al dat ik het neem en vrij lage dosering in verhouding tot de standaard dus wie weet valt het allemaal mee.

Jay, neem jij slin 7/7 ? Enkel op trainingsdagen of?

Terug
Naar boven