XXL Nutrition

smal bankdrukken

maniac

Puny human
Elite Member
Waardering
54
Hoe moet je nou eigenlijk je armen houden? Bij veel beschrijvingen wordt er gezegd, ellebogen bij je zij.
Maar als ik dat doe dan krijg ik last van me schouder en als ik me ellebogen meer naar buiten laat wijzen niet. Wat is het verschil? want eigenlijk strek je in beide gevallen je armen en werken je triceps dus.

Ellebogen bij je (smal) ligt meer de nadruk op voorkant schouder + triceps

Ellebogen wijd betrekt je borst er meer bij.

Als het je om de triceps te doen is probeer dan ook eens reverse presses

reverse presses laatst gedaan, werelds! absoluut. maar doe dit nooit zonder spotter :D . toen ik het probeerde pakte ik de stang van het rek, legde hem op me borst en pakte em dan reversed. alleen het terugleggen, joh daar ging et bijna fout. bijna die stang op me ei.

KaLe zei:
reverse presses laatst gedaan, werelds! absoluut. maar doe dit nooit zonder spotter :D . toen ik het probeerde pakte ik de stang van het rek, legde hem op me borst en pakte em dan reversed. alleen het terugleggen, joh daar ging et bijna fout. bijna die stang op me ei.
idd die oefening is erg tricky!! hehe toen ik em voor et eerst pakken precies et zelfde!

hoe moet dat precies? ik pak m altijd smal voor triceps maar hoe gaat reverse?

gewoon palmen van je af met bankdrukken. de t*ring zeg, wt voel je die goed. je moet ook niet denken aan de gewichten die je normaliter pakt met smal bankdrukken. had zelf wel een beetje last van mn pols in t begin

@kale, jij pakt m dus eerst normaal?
ik pak m gelijk reverse maar dan wel zonder hulp, voelt idd heel onnatuurlijk aan

smal dumbeldrukken met neutrale greep doet t ook wel goed maar zal die reverse press wel weer eens erin mikken mocht mn maatje meegaan dan, want een spotter is zeker een must

Even zoeken naar de juiste gripbreedte, en vooral in het begin een spotter erbij.

(het record staat trouwens op 700lbs :D)

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Vooral bij de reverse board press word het accent op de tricpes gelegen

[Abeelding niet meer beschikbaar]

toffe foto's 3 :thumb:

dandyman zei:
@kale, jij pakt m dus eerst normaal?
ik pak m gelijk reverse maar dan wel zonder hulp, voelt idd heel onnatuurlijk aan

ja pakte em zeker eerst normaal, omdat ik geen spotter had. zie et al voor me dat ik de bb uit het rek pakt en hij glipt uit me klauwen :( met normaal bedoel ik; normaal uit het rek pakken en dan eerst op me borst leggen en dan reversed pakken vanaf me borst. het gewicht zit ik 10kg onder me smallbench. dus het verschil valt nog wel mee.

• Topic Starter Topic Starter
3XL zei:
Ellebogen bij je (smal) ligt meer de nadruk op voorkant schouder + triceps

Ellebogen wijd betrekt je borst er meer bij.

Als het je om de triceps te doen is probeer dan ook eens reverse presses

Het is me om de triceps te doen ja. Die reverse press ken ik nog niet. Kan die plaatjes niet zien, ga ff zoeken.

Ik vind ellebogen wijd wel lekkerder aanvoelen trouwens.

Ik ga em morgen ook in m'n schema opnemen :thumb:

Begin voorzichtig !!! Gewicht is als je begint niet te vergelijken met gewoon bankdrukken.

Probeer de goede gripbreedte te vinden. Persoonlijke ervarings is dat 1 cm meer naar binnen of buiten al een hoop kan schelen voor je polsen.

Doe zelf small drukken meestal als superset na "nose crushers" . Zeker een goede oefening voor de tri's.

Tenzij je straps gebruikt NIET aan te raden :D:D

Houd er nie zo van dandy, alles wat te onnatuurlijk aanvoelt doe ik niet.

Terug
Naar boven