Fitness Seller

Bankdrukken

• Topic Starter Topic Starter
Zijn die stapjes van 10kg niet aardig groot? Dan is 50 te makkelijk. Dus niet beginnen 10x65, 10x70, 10x75 en 10x80 bijv.

ik gebruik 10x50 altijd om op te warmen.
reken maar uit wat je totaal aan gewicht druk of je nou met stapjes van 10 kilo gaat of 5 kilo je eind totaal aan gewicht komt op hetzelfde neer .

ik reken op wat ik zei 2600 kilo totaal.
bij jou kom je op 2900 kilo.

op de terugweg naar beneden ga ik wel met stapjes van 5 kilo.

ik zou gewoon goed luisteren naar je lichaam en houding.

ik heb er nu echt van geleerd dat me houding voor gaat op te veel bankdrukken.

Ik vind het niet zulke hele gekke verhoudingen hoor. Is gewoon logisch dat je DL en SQ een stuk sterker zijn.
Zou wat zijn als iedereen zijn bench even sterk is als zijn DL.:)

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het niet zulke hele gekke verhoudingen hoor. Is gewoon logisch dat je DL en SQ een stuk sterker zijn.
Zou wat zijn als iedereen zijn bench even sterk is als zijn DL.:)

Zo bedoel ik dat ook niet. Ik snap wel dat het logisch is dat mijn squat en deadlift voorlopen en dat wil ik ook graag zo houden. Maar benchen gaat de laatste tijd niet zo best.

Beginnen op 80% van je max voor 5x5 en per training met 2,5kg verhogen totdat je vast loopt. Eventueel nog 3x8 op lager gewicht erachteraan voor wat extra techniek en massa werk.

Wanneer je uit gaat van een percentage moet je ook verhogen met percentages, niet met vaste gewichten. Zeker wanneer je startgewicht nog niet echt hoog is.

Weighted dips gaan doen als je meer wil benchen. (En daarnaast meer gaan benchen).
Heb zelf tijd lang 5x5 op 110kg gedaan maar als ik hoger ging werd het al snel te zwaar. Geswitched naar 5,5,3,1,1,1 voor kracht en merk nu gewoon goede progressie. Huidige bench training ziet er zo uit: warm up, 5x100, 5x110, 3x120, 1x125, 1x127,5, 1x130.

Ene week ga ik daarna meteen zwaar incline doen en andere week gooi ik er nog 2 setjes van 10x100 achteraan op de flatbench. Vooral die laatste setjes zijn dan zalig, 5x100 voelt nog enigszins zwaar aan maar die laatste setjes voelen aan alsof je met 60kg loopt te benchen.

Laat maar had warming up meegerekend, dacht al dat er iets niet klopte. Dan kom ik incl laatste twee setjes van 10 op 5.232,5kg. Zonder warming up is het 3.732,5.

En ?

Al iets anders gedaan op de bench ?

setjes van 10 reps zijn geschikt voor techniek werk.

techniek werk meestal lager in reps en niet hoog in intensiteit

Terug
Naar boven