MuscleMeat

Snel even help..

MnRugOp

Dutch Bodybuilder
Waardering
24
Hey,

Ik heb net een injectie bij een maat van me gezet.
Alles volgens het boekje,
alleen toen ik de naald eruit haalde gutste een redelijk grote hoeveelheid bloed uit zijn bil.
Dit heb ik nog nooit eerder gehad.

Dus ehm... moeten we ons zorgen maken?
We hebben het vrij snel gestelpt en hij heeft tot nu toe nog geen klachten.

Wel geaspireerd ? zo ja, geen bloed opgtrokken ?
kan zijn dat de naald op de weg naar binnen een bloedvat heeft "doorboord". bij het eruit halen kan daardoor wel eens een "bloedfontijntje" ontstaan :o
Maar is in principe niet iets om je echt heel druk om te maken ;)
(zelf wel eens met een straal van een meter t hele bad mooi ingekleurd :o )

Als er (waar je misschien bang voor bent) olie in de bloedbaan terecht gekomen zou zijn, dan had je maatje al heel rap erg benauwd moeten worden.

• Topic Starter Topic Starter
kan zijn dat de naald op de weg naar binnen een bloedvat heeft "doorboord". bij het eruit halen kan daardoor wel eens een "bloedfontijntje" ontstaan :o

Als er (waar je misschien bang voor bent) olie in de bloedbaan terecht gekomen zou zijn, dan had je maatje al heel rap erg benauwd moeten worden.

Tnx,

Wel we zijn nu even verder en hij lijkt er geen last van te hebben.
Alleen een beetje meer Post-injection pain.
Denk dat ik idd een bloedbaan heb doorprikt.

Moest ik bloed bij m'n injectie zien ik zou niet zo rustig blijven als hem hehe:o

---------- Post toegevoegd 5 May 2013 om 23:48 ----------

Domme vraag trouwens
Ik ken veel mensen die in hun bil injecteren.
Maar als je dat zelf doet heb je toch geen zicht op wat je aan het doen bent?
En hoe raak je door die veel te elastischehuid?

Bil, en vooral quads zijn eerder mijn favorieten.
Je zit quasi direct door de huid heen en hebt bijna geen PIP...

Wat is een grote hoeveelheid?

een beetje kan geen kwaad.

Bil is wel 1 van de fijnste plekken om te prikken. Op school heb ik geleerd dat het ook beter is omdat er minder kans is dat je een zenuw of een bloedvat raakt. ( verpleegkundige in opleiding ).

De huid kan je strak trekken waardoor die minder elastisch is. Verder altijd snel de naald erin, niet te langzaam, anders wordt het pijnljiker.

Laatst bewerkt:

Ik heb liever ook zelf dat iemand het bij mij doet.

Bil is wel 1 van de fijnste plekken om te prikken. Op school heb ik geleerd dat het ook beter is omdat er minder kans is dat je een zenuw of een bloedvat raakt. ( verpleegkundige in opleiding ).

De huid kan je strak trekken waardoor die minder elastisch is. Verder altijd snel de naald erin, niet te langzaam, anders wordt het pijnljiker.

Dit.
Ik prikte en ga wel zelf injecteren in mijn glute, maar denk dat dat een beetje de ervaring is van veel doen bij anderen, en heel vaak al gedaan hebben bij mezelf ook vroeger :o

• Topic Starter Topic Starter

Ik heb liever ook zelf dat iemand het bij mij doet.

Wel het spoot er wel met een straaltje van 3 a 4 cm uit...

Op de quad is het inderdaad soms zoeken naar een plek die niet te pijnlijk is.
Maar je weet wat ze zeggen he. Pijn is teken dat er iets mis is.
Maar meestal heb ik de goeie spot vrij snel gevonden en dan duw ik hem erin.
Eenmaal de naald erin zit voel je enkel en alleen het glijden van de naald.

Aspireren, en hulpaa rustig alles erin duwen.

Trouwens vraagje aan jou dan.
Airlocking? Yes or No?
Ik doe het quasi altijd maar soms worden de mensen die ik injecteer een tijdje later even wat dizzie.
Ik denk dat dit komt door een kleine hoeveelheid lucht die in de bloedbaan terecht komt.
Ik laat ze dan altijd even een 45tal graden omhoog liggen en dat stopt het direct en achteraf hebben ze er geen last meer van...

Ik zeg het, het gebeurd heel zelden, maar soms maak ik me wel wat zorgen.

Daarom is het belangrijk NA het aspireren de naald NIET meer te bewegen
Als je hem iets terug trekt of verder duwt kan je alsnog in een bloedvat zitten!

Daarom is het belangrijk NA het aspireren de naald NIET meer te bewegen
Als je hem iets terug trekt of verder duwt kan je alsnog in een bloedvat zitten!

Idd klopt, maar hij moet er toch weer uit :D en dan kun je wel eens weer terug door een vat heenkomen.

Had ik laatst ook bij mijn schouder. Toen ik de naald eruit trok kwam er een straaltje alsof je staat te piesen uit :P
Instinctief schrik je van bloed, maar op zich is er niks aan de hand zolang je goed aspireert.

Terug
Naar boven