MuscleMeat

snelle kh

jens415

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
76kg
ik zit met een voedingsschema van +- 3050kcal waarvan ongeveer een goeie 320 kh zijn, 2/3 (ongeveer 210gr) ervan zijn complexe kh in de vorm van zilvervliesrijst,/multigranenbrood, en +-60gr is van lactose suikers en de rest is van snelle kh ( dextrose, suikers uit sausje,groente enz.)
nu mijn vraag:
gaan die snelle suikers zich niet zeer snel gaan opslaan als vet? de bedoeling is wel degelijk om te bulken maar ik zou graag mijn vet niet al te snel zijn stijgen.

Nee.

Suikers slaan niet op als vet

Ik ben ook benieuwd wat de suikers doen.
Kan ik deze zien als gewoon kh?

• Topic Starter Topic Starter
dus als ik teveel vet zou gainen is dit omdat ik te zwaar eet en dus niet omwille van die hoeveelheid suikers?

aankomen = meer kc inname dan dat je verbruikt.

snelle carbs en complexe carbs zijn in kcal gelijk alleen complex geeft langdurig minder energie ipv kort en veel energie van snelle koolhydraten

Hij bedoelt niet in meerdere mate als complex carbs.

Huh wat ? Nee. Koolhydraten slaan sowieso niet op als vet. (niet onder normale omstandigheden... lees dit eens: http://forums.steroid.com/showthrea...ill-carbs-turn-into-fat&p=5601534#post5601534 (post 7 dus))

---------- Post toegevoegd Fri 13 Apr 2012 om 07:43 ----------

dus als ik teveel vet zou gainen is dit omdat ik te zwaar eet en dus niet omwille van die hoeveelheid suikers?

als je met "te zwaar" "te veel calorieën" bedoelt... ja.

Huh wat ? Nee. Koolhydraten slaan sowieso niet op als vet. (niet onder normale omstandigheden... lees dit eens: http://forums.steroid.com/showthrea...ill-carbs-turn-into-fat&p=5601534#post5601534 (post 7 dus))

---------- Post toegevoegd Fri 13 Apr 2012 om 07:43 ----------

als je met "te zwaar" "te veel calorieën" bedoelt... ja.

Hehe die clausule 'normale omstandigheden'. Wij zijn nog wel bbers :D
Verhaaltje klopt, maar dat betekent niet per see dat een laag vet dieet superieur zou zijn voor spier/vet balans tov. een laag KH dieet, mocht iemand dit hieruit willen impliceren.

Ik denk dat de OP hier op doelt: Het idee is dat de hoge insulinepiek van suikers zorgt voor meer vetopslag, dan wanneer hetzelfde aantal gram in complex carbs genuttigd zou zijn. En hier zit denk ik zeker wel wat van waarheid in, maar bij consumptie van niet al te hoge hoeveelheden en in gemengde maaltijden zullen suikers waarschijnlijk niet tot nauwelijks inferieur zijn aan complex carbs.

Quote van Bodybuilding.com:
Generally speaking, although the body can get away with short periods of very low fat, in the long run your body NEEDS fat to maintain general health, satiety, and sanity.
Additionally - any form of high intensity training will benefit from a 'fat buffer' in your diet - which acts to control free radical damage and inflammation.

• Topic Starter Topic Starter
iedereen bedankt voor de info!

Terug
Naar boven