AndroidHealthClinic

Sneller worden

uselesss

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
74kg
Hallo,

Ik probeer sneller te worden omdat ik op voetbal zit en snelheid is daar een belangrijk onderdeel is.
Ik heb gehoord dat je met intervall of zo iets sneller kan worden, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden ?
Ze verkopen ook bijvoorbeeld enkelgewichtjes van 2 kg, maar ik weet niet of dat helpt. Voor de rest heb ik gelezen op internet dat je je knieén omhoog moet doen bij het rennen en op je voorvoeten rennen niet via je hak want dat remt af.
Maar ik snap de technieken niet helemaal goed...
Kan iemand mij dat uitleggen of heeft iemand nog tips
alvast bedankt

greeetzz:D

zoals je al aangaf, kan interval en enkelgewichtjes helpen. Wat volgens mij ook helpt is constant korte sprintjes trekken, maar op een gegeven moment zal je niet sneller worden en hoe zwaarder je bent hoe trager je bent.

Trainen ze niet op explosiviteit?

Kracht is essentieel om snel te sprinten.
Vooral squats zijn belangrijk, maar het beste kun je het hele lichaam trainen.
Probeer eigenlijk dezelfde oefeningen te doen als bodybuilders, maar zorg wel dat je alles explosief uitvoert.

powercleans?

Het schijnt dat in American Football, getraind wordt met autobanden om de middel. En dan keihard sprinten om de explosiviteit te verhogen.

Check op youtube filmpjes van DeFranco's gym, die traint heel veel atlethen en american footballers. De prowler en power sled zijn zeker dingen voor explosiviteit! Power sled kun je heel makkelijk zelf maken ook trouwens! Ik heb hier nog ergens tekeningen liggen met afmetingen etc, mocht je interresse hebben moet je ff een PM mijn richting op doen. Maar volgens mij is er in het powerlifting hok ook een topic met eigengemaakt materiaal.

zoals je al aangaf, kan interval en enkelgewichtjes helpen. Wat volgens mij ook helpt is constant korte sprintjes trekken, maar op een gegeven moment zal je niet sneller worden en hoe zwaarder je bent hoe trager je bent.

Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Kijk naar sprinters als Asafa Powell en Tyson Gay, die zijn redelijk zwaar voor hun lengte maar toch erg snel. Als je bijv. 1.80m bent en 110kg weegt klopt het wel.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik wou net zeggen , maar is het niet zo hoe meer spieren hoe slomer je wordt ofzo omdat spieren meer wegen dan vet ?
Btw nog een vraag heeft er niet veel mee te maken maar kijk deze foto is :

hij is 16
dat kan toch nooit ?

http://www.sporza.be/polopoly_fs/1....g_gen/derivatives/landscape470/1270979462.jpg

94 kg. ...

mja ze zeggen ook dat je arm spieren helpt ofzo
Hoezo zijn squats eigenlijk belangrijk ?

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

ojaaa en is mijn gewicht wel gewoon goed ?

74k, niet echt een zwaargewicht, belangrijker lijkt me je BF, dat is namelijk zinloze massa die je mee moet zeulen maar niet in je voordeel kan gebruiken...

wat is bf precies ?

bodyfat

dus jij zegt dat het helpt als ik het ombouw naar spieren

@uselesss: Heb je zelf al gezocht op internet voordat je hier je vraagt dumpt? Check Google. Je stelt zoveel onnodige vragen, de antwoorden op je vragen had je makkelijk met Google of de zoekmachine van DBB kunnen vinden. Liever lui dan moe? ;)

dus jij zegt dat het helpt als ik het ombouw naar spieren
Nee, maar dat is wel waar je uiteindelijk naar toe wilt. USSR zei dat bodyfat (lichaamsvet) gewicht is waarmee je niets kan, of waar je niets aan hebt. Als je dat vet er nou af traint en die kilo's vervangt met spiermassa dan ben je al een heel eind. Daarnaast heb ik jaren gebasketbald, probeer vooral veel te sprinten als je sneller wilt worden. Hardlopen op zich gaat je niet geweldig veel helpen qua snelheid, wel wat betreft uithoudingsvermogen. Probeer bijvoorbeeld 250m te sprinten en dan 250m te joggen, dit kun je heel lang volhouden. Zo train je je explosiviteit en uithoudingsvermogen. Houd je tijd bij en zorg dat je elke week iets sneller word. Zelfs al zijn het maar een paar seconden op een afstand van twintig minuten, je word sneller en in een jaar tijd kan dat behoorlijk oplopen.

Nogmaals, check de zoekresultaten op Google eens, er staat op het internet, de meeste vragen hoef je niet eens meer te stellen.

Laatst bewerkt:
zeg nu nog maaar een keer dat ik lui ben

Hallo,

Ik probeer sneller te worden omdat ik op voetbal zit en snelheid is daar een belangrijk onderdeel is.
Ik heb gehoord dat je met intervall of zo iets sneller kan worden, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden ?
Ze verkopen ook bijvoorbeeld enkelgewichtjes van 2 kg, maar ik weet niet of dat helpt. Voor de rest heb ik gelezen op internet dat je je knieén omhoog moet doen bij het rennen en op je voorvoeten rennen niet via je hak want dat remt af.
Maar ik snap de technieken niet helemaal goed...
Kan iemand mij dat uitleggen of heeft iemand nog tips
alvast bedankt

greeetzz

Zware squats en je wordt een spurtbom. Squats geven explosieve kracht.
Heb ooit in een gym getraind waar een bekende 100m loopster trainde die deelgenomen heeft aan de Olympische spelen. Deed altijd squats met nadien veel stretching.

Laatst bewerkt:
en heb je daar een schema voor ?

Specifiek om te sprinten, als je met je armen meebeweegt deze recht vooruit doen. Veel mensen zwaaien hun armen meer naar binnen en zo stimuleer je een zijwaartse beweging terwijl je voorwaarts wil.

Ook als het ware in de grond proberen te grijpen met de voorvoet, maar aangezien het voetbal is zal dat met voetbalschoenen wel geen probleem zijn.

Een spannende boxershort is ook handig, anders doen je ballen zeer van het weg en weer klotsen... (uit ervaring...)

Ook: zoek een hoog gebouw, rugzak met gewicht en dan 2-3 treden tegelijk zo snel mogelijk naar boven.

Laatst bewerkt:
en heb je daar een schema voor ?

Neen, heb nooit met haar meegetraind ofzo.
Ik vermoed dat je best gewoon squat zoals iemand die krachttraining doet, maar na de training je quadriceps altijd goed stretcht zodat je soepele spieren blijft houden die niet korter worden.
Het stretchen deed ze door haar onderbeen tegen haar bovenbeen te houden en dan met haar hand aan de voet dit stevig aantrekken zodat de quadriceps maximaal gestretcht worden.

maar jij bedoelt denk ik squat met van die zware gewichten :S ?

Terug
Naar boven