MuscleMeat

sociale angst

Ik wil liever geen medicijnen of iets dergelijks. Omdat ik nogal gevoelig ben voor dat soort dingen. Als ik me niet helemaal normaal voel kan kom ik sociaal ook zo over.

Klein voorbeeld. Ik heb een soort neusspray weet de naam er niet precies van. Waar je nogal high duizelig van word. Die had ik gebruikt vlak voor dat ik naar mijn schoonouders toe ging. Ik raakte echt helemaal in paniek daar. Ik werd zo bang dat ik abnormaal zou overkomen oid. Het was de 2e keer dat ik er heen ging overigens maar de 1e keer was heel wat makkelijker.

Nu ben ik er zelf al achter gekomen dat die relatie niet gaat werken. Ik voel me gewoon helemaal niet op mijn gemak. Ik vind haar wel leuk enzo. Maar ik zie er gewoon elke keer zo tegenop om er heen te gaan. Of om uberhaupt haar te zien. Denk dat ik eerst maar aan mezelf moet gaan werken voordat ik een relatie aan kan gaan. Nu weet ik alleen niet hoe ik het haar moet gaan vertellen. Ze zal het toch wel niet begrijpen aangezien ik haar wel leuk vind, maar ik kan het gewoon niet op dit moment.

Ik ben er iig wel achtergekomen dat confrontaties aangaan niet echt veel helpt. Toen ik voor het eerst naar mijn schoonouders toe ging dacht ik echt dat ik heel goed op weg was. Maar de keren er na waren net zo erg soms nog erger dan de 1e keer dat ik er heen ging.

mja van de week ma is een afspraak maken met de dokter al1 kom ik er niet uit.

Het is gewoon een zekere angst dat je hebt dat je raar gaat worden van die neusspray en niet meer normaal gaat overkomen.. Als je geen sociale fobie hebt, kan je het niet veel schelen of je nu een beetje anders bent of niet door die neusspray (wat je hebt geen angst), maar door je sociale fobie ga je je er volgens mij focussen (door de angst) en vind je het enorm erg moest je een beetje anders zijn (door die neusspray), want dan is er volgens jou meer kans op afwijzing enz.. Zo is het denk ik volgens mij.

Confrontaties aangaan schiet idd niets meer op als je als te lang in die negatieve spiraal zit, je pijnigt jezelf gewoon elke keer opnieuw, het is precies jezelf pesten dat je doet.. Daarom is het imo beter om zo vlug mogelijk hulp te zoeken, om er zo vlug mogelijk van af te geraken, want als je al een relatie moet afbreken doordat je het gewoon niet volhoudt vanwege die ongegronde angsten is er toch iets dat gewoon niet meer goedzit tussen die 2 oren.., daarom bestaan er immers psychiaters en psychologen..

Terug
Naar boven