Beste forum leden,
Ik heb net via de Spaanse tv (Canal 3) een discussie programma gevolgd die ging over de relatie tussen sociale klasse en AAS gebruikers. Ik heb me hieraan geweldig zitten ergeren want de keiharde conclusie na Spaans onderzoek was dat:
-AAS gebruikers in het algemeen in een lagere sociale klasse zitten dan bijvoorbeeld tennisspelers. AAS gebruikers hebben vaak "lagere" banen en zitten vaak in de productie etc.
-AAS gebruikers vaker in "lagere" sociale rangen/families voorkomen.
-AAS gebruikers vaak geen "hoog" onderwijs hebben genoten (HBO/WO) maar "alleen" maar LBO/MBO of zelfs geen diploma hebben.
Als ik in mijn eigen omgeving kijk; van de gasten die ik ken die gebruiken/gebruikt hebben heeft er niet 1 een opleiding hoger dan het MBO genoten. Misschien dat mijn 'sociale' omgeving een vertekend beeld geeft t.o.v. de resultaten die je normaal gesproken gemiddeld genomen zal vinden, maar ik geniet daarentegen ook een WO opleiding (3de jaars Business Administration). Van degene die daar 'fitnessen' kan ik er maar (met zekerheid) 1 opnoemen die gebruikt/gebruikt heeft.
Kijk, ik zeg niet dat alle AAS-gebruikers in de onderste regionen van de sociale klasse verkeren, maar als ik een generalisatie zou moeten maken op basis van statistische gegevens uit mijn omgeving dan zou die generalisatie er niet best uit zien voor het algemene beeld over AAS-gebruikers