XXL Nutrition

Sociale klasse versus AAS gebruikers

Mijn trainingsmaat heeft een bachelor fiscaliteit-boekhouden, ik heb een bachelor informatica en we zijn beide oude zakken die anabolen gebruiken. Tijdens de week werk ik als programmeur en tijdens de weekend als arbeider op de luchthaven en ik kom tussen die arbeiders ook slimme, verstandige mensen tegen die gewoon de kans niet gehad hebben om te studeren of die een beroepsrichting gedaan hebben. Het percentage is wel minder maar ik ken mensen met een diploma waar je niets mee kan aanvangen. Wat is eigenlijk het doel van deze topic? Dat enkel domme, onderontwikkelde mensen AS gebruiken.

Tja, dit is toch echt mijn eigen ervaring hier in de buurt,

chirurgen kan ik me misschien inderdaad vies over vergissen, maar huisarts of tandarts hier kom je echt niet binnen voor half9 9uur en zeker niet meer na half 4. zegt mij genoeg.

Dokters gaan meestal na hun uren nog bij mensen aan huis en sommige gaan zelfs voor dat ze beginnen nog een patiënt zien. Hangt allemaal van dokter tot dokter af, iig hier kan je om half 8 smorgens al in de wachtkamer zitten en dan zijn er al een stuk of 5 mensen voor je. Dan denk je ik kom na het werk terug om 7-8 uur maar dan is het weer van dat.

Dokters gaan meestal na hun uren nog bij mensen aan huis en sommige gaan zelfs voor dat ze beginnen nog een patiënt zien. Hangt allemaal van dokter tot dokter af, iig hier kan je om half 8 smorgens al in de wachtkamer zitten en dan zijn er al een stuk of 5 mensen voor je. Dan denk je ik kom na het werk terug om 7-8 uur maar dan is het weer van dat.

Inderdaad, een dokter bepaalt zijn uren zelf.

Een vriend van mij is ook een dokter (gewone huisarts) en hij "zit" 2 uur per dag en doet huisbezoeken voor 4,5 uur per dag. Dat zijn dan 6,5 uur die hij werkt per dag, wat minder is dan de meeste mensen, voor een pak meer geld.

in algemeen ja maar dat komt ook omdat aas gebruik door heel veel "slimmere mensen" of beter gezegd nuchtere mensen ook al snel slecht gepraat wordt en niets van moeten hebben. Terwijl de meeste aas gebruikers geen flauw idee hebben wtf ze aan het doen zijn. Zelfde verband zou je ook snel terug zien in drugs. Daarnaast staat bodybuilding icm aas en de lucratieve mogelijkheden ervan niet ver van criminaliteit waardoor veel aas gebruikers snel in een andere sociale groep terecht komen die ook veel invloed op ze kan hebben.

Mijn trainingsmaat heeft een bachelor fiscaliteit-boekhouden, ik heb een bachelor informatica en we zijn beide oude zakken die anabolen gebruiken. Tijdens de week werk ik als programmeur en tijdens de weekend als arbeider op de luchthaven en ik kom tussen die arbeiders ook slimme, verstandige mensen tegen die gewoon de kans niet gehad hebben om te studeren of die een beroepsrichting gedaan hebben. Het percentage is wel minder maar ik ken mensen met een diploma waar je niets mee kan aanvangen. Wat is eigenlijk het doel van deze topic? Dat enkel domme, onderontwikkelde mensen AS gebruiken.

Yep, typisch een AAS-gebruiker aan het woord...
Diploma zegt inderdaad niet alles

LAgere sociale klasse= meer zwaar werk, meer nood aan grote spieren, dus meer nood aan krachttraining, en dit gecombineerd met de drang om een grote macho te zijn, pusht ons om zo snel mogelijk groot en sterk t e worden en dus te spuiten. Don't hate the player, hate the game. :)

Beste forum leden,

Ik heb net via de Spaanse tv (Canal 3) een discussie programma gevolgd die ging over de relatie tussen sociale klasse en AAS gebruikers. Ik heb me hieraan geweldig zitten ergeren want de keiharde conclusie na Spaans onderzoek was dat:

-AAS gebruikers in het algemeen in een lagere sociale klasse zitten dan bijvoorbeeld tennisspelers. AAS gebruikers hebben vaak "lagere" banen en zitten vaak in de productie etc.

-AAS gebruikers vaker in "lagere" sociale rangen/families voorkomen.

-AAS gebruikers vaak geen "hoog" onderwijs hebben genoten (HBO/WO) maar "alleen" maar LBO/MBO of zelfs geen diploma hebben.

Als ik in mijn eigen omgeving kijk; van de gasten die ik ken die gebruiken/gebruikt hebben heeft er niet 1 een opleiding hoger dan het MBO genoten. Misschien dat mijn 'sociale' omgeving een vertekend beeld geeft t.o.v. de resultaten die je normaal gesproken gemiddeld genomen zal vinden, maar ik geniet daarentegen ook een WO opleiding (3de jaars Business Administration). Van degene die daar 'fitnessen' kan ik er maar (met zekerheid) 1 opnoemen die gebruikt/gebruikt heeft.

Kijk, ik zeg niet dat alle AAS-gebruikers in de onderste regionen van de sociale klasse verkeren, maar als ik een generalisatie zou moeten maken op basis van statistische gegevens uit mijn omgeving dan zou die generalisatie er niet best uit zien voor het algemene beeld over AAS-gebruikers ;)

Hmmm... moet zeggen dat ik nooit een vwo'ertje erg heb zien knallen met gewichten ofzo.
Doen volgensmij over het algemeen meer aan Hockey en schaken en dat soort sporten...

Misschien dat het daar aan licht:)?

Je hebt mij zeker nog nooit zien trainen?? ;)

hmmm in mijn geval klopt het ook ja dat iedereen die ermee bezig is lager opgeleid is.

Hoger opgeleiden denken waarschijnlijk meer aan de risico's en laten zich daardoor afschrikken, of vinden hun carriëre een grotere prioriteit dan hun bouw.
Lager opgeleiden kiezen eerder om het gewoon te gaan gebruiken (wel zo verantwoord mogelijk mag je aannemen) en de risico's voor lief te nemen

verschil tussen mensen die graag leren en die het liever niet doen, verschil tussen de denkers en de doeners. Vind het ook niet beledigend tegenover aasgebruikers, past gewoon bij mensen met een bepaalde manier van handelen.

En daarnaast zijn conclusies wel over het algemeen genomen he, uitzonderingen zijn er altijd.

Lager opgeleiden hebben in veel gevallen minder doorzettingsvermogen. Mensen die snel naar aas grijpen hebben dat misschien ook.
Maar het is ook een beetje stereotype net als lager opgeleiden meer roken, vaker tattoo's hebben, vaker een pitbull als hond...ga zo maar door.

In elk vooroordeel schuilt een kern van waarheid.

60% van nederland is ook "lager opgeleid"

|Geen wonder dat daardoor het percentage ook hoger ligt.

Weet niet of het op deze manier al werd gesteld in deze thread.

Maar is het ook niet zo dat iemand uit een hogere sociale klasse en die AAS gebruikt er nog minder voor gaat uitkomen als iemand uit een "lage" sociale klasse?

Die indruk heb ik althans gekregen van enkele vrienden van me.
Het angstvallig verzwijgen en het enkel met elkaar (het geheime AAS-clubje:)) erover hebben.

Was niet zo lang geleden getuige van zo'n gesprek waar ze in een zatte bui spreken over hun volgende gymsessie en in "subtiel" gebarentaal elkaar duidelijk maken dat ze niet moeten vergeten voor de training hun spuit te zetten.Hilarisch zicht! :D

Ik verkeer soms in een bepaalde klasse, waar je niet wil weten wat die allemaal gebruiken.

Advocaten, notarissen, bank directeuren etc.

Ik verkeer soms in een bepaalde klasse, waar je niet wil weten wat die allemaal gebruiken.

Advocaten, notarissen, bank directeuren etc.

dat zijn de ergste, heb ook al dingen gezien en gehoord waar iik stond van te kijken, maar dat zijnin het algemeen geen AAS.

het begrip lage sociale klassen is niet echt duidelijk! als je bedoelt dat een arbeider per definitie een lagere sociale klasse is dan zit je verkeerd aangezien chef koks in België ook arbeider contracten kunnen hebben.

mensen met geen of weinig scholing das iets anders, en ook redelijk accuraat als ik men omgeving bekijk.

Beste forum leden,

Ik heb net via de Spaanse tv (Canal 3) een discussie programma gevolgd die ging over de relatie tussen sociale klasse en AAS gebruikers. Ik heb me hieraan geweldig zitten ergeren want de keiharde conclusie na Spaans onderzoek was dat:

-AAS gebruikers in het algemeen in een lagere sociale klasse zitten dan bijvoorbeeld tennisspelers. AAS gebruikers hebben vaak "lagere" banen en zitten vaak in de productie etc.

-AAS gebruikers vaker in "lagere" sociale rangen/families voorkomen.

-AAS gebruikers vaak geen "hoog" onderwijs hebben genoten (HBO/WO) maar "alleen" maar LBO/MBO of zelfs geen diploma hebben.

Ik vind dit erg denigrerend en kwetsend en vooral discriminerend! Dit was wel bedoeld voor Spanje maar hoe zou dit in Nederland gelden?

Wat is jullie mening hierover?

PS: ik heb ook sterk het idee dat in Spanje veel meer aan BB gedaan wordt dan hier.

Hoezo zit je hier zo mee dan? Confronterend ofzo.., begreep je ineens dat ook jij tot de benoemde lagere klasse behoorde, na het zien van dit programma?

Lekker belangrijk hoe de rijkaards/hogeropgeleiden over jou denken..

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat de hoger opgeleiden/hogere sociale klasse zoiezo niet geassocieerd willen worden met BB (en dus ook AAS) ze verkeren vaak in kringen waar sporten zoals tennis,criquet en hockey normaal zijn en aanzien hebben bij elkaar. BB wordt als ies laags, status laag gezien waarschijnlijk....
Ze verkeren vaak in kringen waar men bij wil horen en BB wordt gezien als dom. alleen maar spieren verder niks etc....niveau nul. althans dat idee heb ik qua etikettering over dit topic.

---------- Post toegevoegd Wed 28 Sep 2011 om 21:54 ----------

Hoezo zit je hier zo mee dan? Confronterend ofzo.., begreep je ineens dat ook jij tot de benoemde lagere klasse behoorde, na het zien van dit programma?

Lekker belangrijk hoe de rijkaards/hogeropgeleiden over jou denken..

Nee ik heb een MBO diploma en ik werk op kantoor:)

Als beveiliger heb ik al een diploma MBO en werk dus ook op kantoor :D hehe
Nee, maar je ontwijkt mn vraag wel een beetje..., hoezo zit je hier zo erg mee dan?

Terug
Naar boven