MuscleMeat

Soms kan ik even niet meer

Procurement

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Mijn trainingsmaatje heeft een blessure en daarom train ik een tijdje alleen. Meestal doe ik drie oefeningen in de sportschool: deadlift, squaten en benchpress.

Maar vandaag ging het tijdens het bankdrukken een beetje fout, ik kreeg hem niet meer omhoog na een aantal reps en toen moest ik hem van me afrollen omdat mijn vriend er niet bij was als spotter. Ik weet het, het was dom om zonder spotter te bankdrukken, maar ik train altijd met zulke lichte gewichten dat er niks fout kan gaan (zo'n 30kg in totaal).

Beschouwen jullie dit als belachelijk als je soms te ver gaat tot je niet meer kunt en hem van je af moet rollen, of zouden jullie hier niet naar omkijken in de gym? P.S. Meestal train ik met dumbells als ik borst wil pakken maar die gewichten waar ik mee wil trainen zijn meestal altijd bezet en die bankjes ook.

Ik zou een willekeurig iemand kunnen vragen of die even spot, maar ja zelf heb ik er niet echt een probleem mee als ik hem even van me af moet rollen als ik niet meer kan omdat het toch lichte gewichten zijn en geen pijn doet. Maar ja als je dan als een complete idioot overkomt dan zal ik het nu anders doen denk ik. Maar ja wat vinden jullie?

Niets van aantrekken man. Iedereen failt wel eens op een lift. Zelf heb ik ook al enkele keren de bar moeten afrollen bij het benchen. Nobody cares! En ik train ook zo goed als altijd zonder spotter. Zelfs bij het squatten ben ik eens blijven vastzitten op het laagste punt. Shit happens ;)

Schijt aan wat anderen over je denken. Al zijn safeties of een spotter als je weet wel handig als je weet dat je tot failure traint.. maar goed shit happens.

Heb eens bij een incline press de stang iets te hard terug gelegd in de staander waardoor hij er aan 1 kant weer uit klapte en ik hem opving met mijn oogkas... ach, er is altijd wel iemand die het ziet en je te hulp schiet. Die tijdelijke daling van mijn IQ ben ik ondertussen alweer te boven :) (en dat blauwe plek in mijn gezicht is ook al lang weer weg)

• Like
Waarderingen: mat
Ik zou me er ook niets van aantrekken. Maar aan de andere kant, even hulp vragen is niet zo moeilijk. Mijn ervaring is dat iedereen je wel een handje wil helpen.

Gewoon lekker je eigen ding doen idd. niks van anderen aantrekken.

Heeft iedereen wel eens gehad nobody cares iedereen ziet dan wel dat je maximaal gaat.

mister arnold zee altijd je kan niets bereiken als je bang bent om te falen!

wat ze hierboven me zeggen +1

waar getraind wordt vallen spaanders he

Je zou mijn amateuristische manier van trainen is moeten zien. Er is veel (internet) bravoure over hoeveel men kan liften en hoe stoer men wel of niet is. Ik heb weinig indrukwekkende kracht stats, ik heb geen voedings- of trainingsschema's. Het gaat mij puur om de grootte en de definitie van de spieren en kracht is voor mij niet zo belangrijk.

Als ik zulke extreem sterke mannen bezig zie met hun gewichten denk ik altijd terug aan die ene scene uit Bloodsport:

Very good, but atlas stone not hit back... :mad:

Je zou mijn amateuristische manier van trainen is moeten zien. Er is veel (internet) bravoure over hoeveel men kan liften en hoe stoer men wel of niet is. Ik heb weinig indrukwekkende kracht stats, ik heb geen voedings- of trainingsschema's. Het gaat mij puur om de grootte en de definitie van de spieren en kracht is voor mij niet zo belangrijk.

Als ik zulke extreem sterke mannen bezig zie met hun gewichten denk ik altijd terug aan die ene scene uit Bloodsport:

Very good, but atlas stone not hit back... :mad:

Wat? Trench?

:)
Ja, ik begrijp wel dat de rapen voor mij gaar zijn als ik hier een log zou openen. Eigenlijk doe ik maar wat met trainen. Soms train ik een paar maanden niet, en soms train ik een tijd zo zwaar dat ik allerlei klachten krijg zoals een verdoofde pink en het gevoel dat de onderarm spieren overbelast zijn, elleboog klachten ook. Sinds Dave Henry in 2006 op de cover van FLEX verscheen met die extreme arm in die cross body hammercurl pose, was ik geinspireerd. Ik dacht zo'n arm wil ik ook!

Er stond een interview in over zijn extreme trainingen met de hondenpoep methode. Ik wist niet wat het was maar het klonk wel cool. Ik ben het blad sindsdien kwijtgeraakt door een jarenlange "minder strikte" huishouding. Ik hoop dat ik ooit nog dat blad kan kopen ergens maar op internet vind ik het niet meer. Ik geloof dat het juli of augustus 2006 was. David Henry. David Henry is in mijn boek een legende!

Ik moet mezelf er ook regelmatig van overtuigen dat het niet erg is om de stang van jezelf af te rollen of te falen. Dan durf je toch net een rep extra.

Jammer inderdaad dat de rest van de sportschool zo schrikt als het gebeurt, en beweert dat je niet zo zwaar moet trainen. Me al even niet meer gebeurd gelukkig; maar kom op, ook 40 of 50 kg kan je rustig op je borst of buik neerleggen toch?!

Very good, but af en toe eens trainen and semi-big muscles not hit back.

Ik heb echt geen idee wat je met die zin wou aantonen :dunno:

Atlas stones slaan zeker niet terug, zou ik niet willen ook.
Als je wilt dat je geslagen word moet je toch echt een andere sport gaan doen.

gewoon niet tot falen trainen, heb je toch niets aan

Daarom altijd ver weg bij je max blijven, lijkt me weer het andere uiterste. Als je progressie wilt maken, moet je toch regelmatig je grenzen verleggen, of niet?

In een goede gym houdt er je altijd wel iemand in het oog die komt aangelopen als het niet meer lukt.

Niets mis trouwens met de bar van je af rollen of iemand vragen om te spotten.

Daarom altijd ver weg bij je max blijven, lijkt me weer het andere uiterste. Als je progressie wilt maken, moet je toch regelmatig je grenzen verleggen, of niet?
tuurlijk maar na verloop van tijd leer je vanzelf je grenzen kennen toch? sowieso geloof ik niet zo in het verhaal dat je altijd max 1-2 reps over moet laten.. zou eerder zeggen laat er 3-4 over en doe wat extra sets

Als je op 1 januari 100kg laten we zeggen met snelheid 1,00 verplaatst en 3 maanden later met snelheid 1,05 dan heb je je grens toch ook verlegd?
Gewicht is maar een getal, zelfde als het aantal reps in een set. Belangrijker is de relatieve intensiteit bepalen en het gewenste volume daarmee draaien om zowel neurologisch als qua spierkracht vooruit te gaan.

Falen in training heeft echt te veel nadelen op grote oefeningen. Je techniek brokkelt te veel af, waardoor je en slechte techniek niet afleert en blessuregevoeliger bezig bent. Het geeft je een mentale klap als je zogenaamde belangrijke prs mist en eventueel blijft missen. En je herstelt er niet goed van door de te grote strain op je zenuwstelsel en gewrichten.

Terug
Naar boven