XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.884
Heeft iemand van jullie weleens een colonoscopy laten doen? Is dat erg kut of valt het wel mee? En hoe lang ben je dan ongeveer uitgeschakeld mbt trainen? Ik begreep dat je de dag van te voren dmv laxeermiddelen jezelf helemaal de t*ring dient te schijten dus trainen zal dan wel niet gaan lol.

Heeft iemand van jullie weleens een colonoscopy laten doen? Is dat erg kut of valt het wel mee? En hoe lang ben je dan ongeveer uitgeschakeld mbt trainen? Ik begreep dat je de dag van te voren dmv laxeermiddelen jezelf helemaal de t*ring dient te schijten dus trainen zal dan wel niet gaan lol.
Mijn pa kon alleen de dag ervoor en dag zelf niet trainen. Ergste vond hij een dag niet eten.
Kan je wel een paar droge foto's schieten de dagen erna :D

Colonoscopie

1 dag van te voren zou ik niet gaan, de dag daarna zou je evt weer kunnen trainen

Ik heb er een ondergaan, toen ik na terugkomst uit Afrika in het havenziekenhuis van Rotterdam onderzocht werd op eieren van de parasiet Bilharzia.

Stelt helemaal niets voor, minder ongemakkelijk dan bv. tandsteen verwijderen.

Ngl, ik kon de dag erna gewoon trainen. Zou ik er nog 1 willen? Nee bedankt
ik kreeg wel de keuze om of mijzelf leeg te schijten of 12u niks eten. Dus ik heb de hele dag op de pot gezeten ofc

• #4.890
Ngl, ik kon de dag erna gewoon trainen. Zou ik er nog 1 willen? Nee bedankt
ik kreeg wel de keuze om of mijzelf leeg te schijten of 12u niks eten. Dus ik heb de hele dag op de pot gezeten ofc

Was het zo onprettig dan?

Ik heb een heel protocol opgestuurd gekregen van de kliniek waar ik het laat doen volgende week.

3-4 dagen van tevoren mag je al bepaalde dingen niet eten (noten, granen etc) en de dag ervoor neem je een laxeermiddel en eet je niks meer.

Maar goed, volgens jullie is het dus no biggie. Komt wel in orde dus.

Ik blijf toch last houden van bepaalde darmklachten, daarom op advies van mijn gastro-enteroloog toch maar zo’n onderzoek laten doen om te kijken of er evt. zweren of poliepen oid zijn. Daarna eventueel beginnen met corticosteroïden mocht dat nodig zijn.

Mijn vriendin moet elk jaar zo'n colonoscopie laten doen omdat ze een afwijking heeft op haar darmen.
Gewoon nuchter gaan, hele dag potzitten en voila niets aan de hand.

De dag zelf ga je niet trainen want voor veel mensen is het lopen naar de pot als je het voelt aankomen - dag ervoor/erna niets aan de hand.

Welke klachten houden aan?

Was het zo onprettig dan?

Ik heb een heel protocol opgestuurd gekregen van de kliniek waar ik het laat doen volgende week.

3-4 dagen van tevoren mag je al bepaalde dingen niet eten (noten, granen etc) en de dag ervoor neem je een laxeermiddel en eet je niks meer.

Maar goed, volgens jullie is het dus no biggie. Komt wel in orde dus.

Ik blijf toch last houden van bepaalde darmklachten, daarom op advies van mijn gastro-enteroloog toch maar zo’n onderzoek laten doen om te kijken of er evt. zweren of poliepen oid zijn. Daarna eventueel beginnen met corticosteroïden mocht dat nodig zijn.
nee eigenlijk voel je en merk je er 0,0 van. achteraf gezien moet je af en toe opeens kakken zonder dat je het gevoel hebt dat je moet lol

• #4.894

Best een gevoelig onderwerp :o Maar volledige transparantie uiteraard in deze log.

Nou, ten eerste zijn mijn darmen nog steeds “chronisch” ontstoken. Laatst heb ik ASCA igA / ASCA igG opnieuw laten testen en beiden waren nog steeds aanzienlijk verhoogd. Dit terwijl ik in de periode tussen de vorige test 3-4 maanden geleden extreem streng op mijn dieet heb gelet (zero gluten, low fiber, low fodmap, geen caffeine etc etc etc). Ik vreet al maandenlang vrijwel alleen maar rijst, boekweit, witte vis en kip :hahaha: In principe gaat dat allemaal goed en is mijn vertering nu prima, maar 1 kleine aanpassing of wijziging of onregelmatigheid in mijn dieet en ik ondervind daar gelijk de gevolgen van. Zo’n leefstijl is gewoon niet bepaald sustainable, zeg maar.

Daarnaast (en dit is echt fucking vervelend) heb ik elke dag na het schijten best wel erge pijn in mijn darmen. Vervolgens gaat dit na een paar uur weer weg. Dit is vrij veelvoorkomend bij mensen met IBD / Crohn en zou evt. kunnen wijzen op zweren of poliepen of inwendige aambeien en dat soort shit…

Daarom dus dat ik alles van binnen wil laten onderzoeken en indien nodig ook medicatie gebruiken om die shit fatsoenlijk te laten genezen.

ik volg je, lees alles nu terug

• #4.896
68732E0F-0AA3-4611-A0CD-362E2C54FEC8.jpeg

Vanaf maandag doe ik 200mg boldenone per week erbij. En miskien nog een beetje calories ook uppen.

• #4.898

Zeker… Ik begin nu met 200mg en na een week of 4 doe ik er nog 200 bij. 400-500 is wat mij betreft een beetje de max voor bold. Ik heb een keer 600 gedaan maar ik merkte helemaal geen verschil tov 400.

Overigens had ik laatst mijn bloed laten testen. Op 450 test heb ik nu een hematocriet van 47. Wel netjes… maar zal met boldenone wel iets stijgen vermoed ik.

Zeker… Ik begin nu met 200mg en na een week of 4 doe ik er nog 200 bij. 400-500 is wat mij betreft een beetje de max voor bold. Ik heb een keer 600 gedaan maar ik merkte helemaal geen verschil tov 400.

Overigens had ik laatst mijn bloed laten testen. Op 450 test heb ik nu een hematocriet van 47. Wel netjes… maar zal met boldenone wel iets stijgen vermoed ik.
Je zat toch al op Bold of was je alweer gestopt ?

• #4.900
Je zat toch al op Bold of was je alweer gestopt ?

Ik zat in okt/nov aan de boldenone. Toen wegens gezondheidsproblemen gestopt met blasten en alleen test erin gehouden op 300.

Vervolgens paar weken geleden (5 om precies te zijn) test van 300 verhoogd naar 450 en vanaf komende week wil ik bold weer herintroduceren

Bedoeling is om stapsgewijs doseringen te verhogen gedurende deze blast

Terug
Naar boven