MuscleMeat

Spambod's kuurlog

Begin maar niet aan kinderen, want met die mentaliteit zal je dan nooit meer kunnen blasten. Niet aanstellen gewoon door pushen en blijven eten. Je werkt toch geen 100uur pw. Prioriteiten stellen en sociaal leven dumpen en full focus op je gym en eigen progressie.

Wat is dat toch met al die homo mietjes hier zodra het moeilijk word gaat men ineens stoppen of crossfitten om vervolgens na 6 maanden weer spijt te hebben en te janken dat ze geen progressie boeken.
Eyyy niks tegen gay

Hoop dat je een grapje maakt.
Ik snap niet wat je bedoelt. Je hebt het over dat 'mijn idee van doorzetter vertekend is'. Ik zie niet waar ik mijn beeld/definitie van doorzetter hebt geschetst. Zoals wel vaker snap ik niet wat je met je comment bedoelt, dus vraag ik 'wat bedoel je?'

@Spambod vraagt wat wij in zijn situatie zouden doen. 100% focus op het gymproject of het proberen te combineren met blijven trainen/eten/blasten. Ik geef aan dat ik voor die laatste optie zou gaan.

(Eventueel met wat minder zwaar kuren als de focus toch niet 100% is.)

Je kan beter stress hebben, slecht slapen, meals missen etc met een paar gram in je donder dan op een homo cruise.
Hoezo is dat beter? Stel je zou cruisen tijdens het project en wanneer je focus weer 100% is blasten, dan pak je tijdens je blast waarschijnlijk meer massa dan wanneer je het andersom zou doen toch?

Ervan uitgaande dat je vroeg of laat van blast weer over gaat cruise, is het toch idealer om de periodes van volledige focus je blast te plannen en periodes van mindere focus je cruise dan andersom.

Laatst bewerkt:
Sorry BB, ik haalde jou en ak door elkaar.
Ik snap niet wat je bedoelt. Je hebt het over dat 'mijn idee van doorzetter vertekend is'. Ik zie niet waar ik mijn beeld/definitie van doorzetter hebt geschetst. Zoals wel vaker snap ik niet wat je met je comment bedoelt, dus vraag ik 'wat bedoel je?'

@Spambod vraagt wat wij in zijn situatie zouden doen. 100% focus op het gymproject of het proberen te combineren met blijven trainen/eten/blasten. Ik geef aan dat ik voor die laatste optie zou gaan.

(Eventueel met wat minder zwaar kuren als de focus toch niet 100% is.)

• Like
Waarderingen: BB_
Sorry BB, ik haalde jou en ak door elkaar.
Opgeven is voor losers, door pushen als je wilt groeien. Dit is een bb forum en geen crossfit homo ontmoetingsplek dus niet aanstellen en gewoon door vreten.

100% alles in orde hebben gaat toch nooit, iemand die dat zegt is waarschijnlijk werkloos ,thuiswonend en heeft geen verantwoording zoals @chrisk . Doen met wat je kan en daarop stuur je, het “juiste moment” komt toch nooit.

Zou gewoon deze blast afmaken conform planning en dan cruisen, afhankelijk van je bloedwaardes wellicht wat hoger cruisen. Vergeet ook niet het mentale aspect, ik ben veel meer ad rem, gemotiveerd en doelgericht op een wat hogere (cruise) dosering dan op 150mg per week. Zulks kan je goed gebruiken met het opzetten van een eigen zaak. Ben je dit allemaal van jezelf al, maak dan gewoon een lijstje met voor- en nadelen en weeg het gewoon voor jezelf af.

2 hernia’s + operatie kostte mij ook 15-20kg beide keren. Die heb je er in minder dan een jaar weer terug aan zitten.

Verder snap ik die tweestrijd heel goed, @ak heeft geen keuze anders dan doorbeuken, met die biceps van hem. Dat is bij jou niet van toepassing :D

Als je al vooraf weet dat je niet volle bak kunt gaan heeft het weinig nut om 1200 sust en 600 bold er in te rammen !
Je kunt prima op lagere dosis trainen, en handelen wat er te handelen valt mbt je gym en er om heen. Er zit ook nog iets tussen 1200sust en 600 bold en baby cruice van 150mg

Zou gewoon 2ml test zetten

Ja en daar zou ik het dan ook lekker bij laten @Spambod. Hoe vaak jij niet van plan veranderd bro. De t*ring zeg. Laat die grote jongens doseringen gewoon lekker liggen. Zeker als je er mentaal en lichamelijk (vertering) telkens zo van naar de ratten gaat.

Welkom bij ddb, toxit ass hell :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.432
Ja en daar zou ik het dan ook lekker bij laten @Spambod. Hoe vaak jij niet van plan veranderd bro. De t*ring zeg. Laat die grote jongens doseringen gewoon lekker liggen. Zeker als je er mentaal en lichamelijk (vertering) telkens zo van naar de ratten gaat.

:hahaha: Wel mee eens dat ik vaak (noodgewongen) moet veranderen van plan, ja. Maar dat is een beetje inherent aan het leven; business, gedoe in de familie, relatieproblemen, verhuizingen… Het hoort er allemaal bij. Bodybuilding is daar soms wel een beetje de dupe van, helaas.

De doseringen houd ik voorlopig toch maar even aan, anders heb ik dalijk zo’n fysiek als jij en dat is ook niet helemaal de bedoeling :D

Hoe is t hier dan chef? En met project gym?

• #5.434
Eindelijk eens de tijd om te updaten.

Gym project gaat zijn gangetje. Ik heb ondertussen al wat equipment gevonden dat ik wilde hebben, paar showrooms bezocht om eens een idee te krijgen van wat ik allemaal nieuw wil gaan bestellen en met wat mensen gesproken die kunnen helpen met het begeleiden van zo’n project, soort van consultancy dus eigenlijk. Er komt een hoop bij kijken.

Het meest lastige is eigenlijk het vinden van een ideale locatie. In Nederland is het zo dat men door allerlei wetgeving omtrent bestemmingsplannen etc vaak genoodzaakt is om uit te wijken naar allerlei industrieterreinen en dat is algemeen geaccepteerd. In Rusland is dat totaal niet het geval en als je een gym op een industrieterrein zou openen zou daar geen hond komen. Hier is het meer gebruikelijk om een gym te openen in of heel dichtbij een woonwijk of in een winkelcentrum. Maar dat maakt het vinden van een geschikt pand dus een stuk lastiger, want een lege loods tover je veel makkelijker en goedkoper om tot een gym dan een voormalige kantoor- of winkelruimte :o Daarnaast ben ik echt op zoek naar iets in een heel specifieke neighbourhood. Dus ja, dat is vooral een kwestie van geduld hebben en de markt constant blijven monitoren.

Wat fysiek enzo betreft zal ik iets later updaten want nu moet ik schijten

• #5.435
Nou hihi haha 2 weken later eindelijk eventjes tijd en zin voor een update.

Wat bodybuilding betreft ging het de laatste tijd niet zo goed, zeg maar :o Eind vorig jaar was het het plan om eens goed te gaan groeien, beetje experimenteren met hoge(re) doseringen en veel eten. Dit ging een tijdje best goed. Maar zoals altijd eindigen mijn bulkpogingen in mineur, en zo ook deze keer.

Na 1,5 maand +- 5000 kcal dagelijks begon ik gewoon weer allerlei klachten te krijgen, uit het niets. ‘s Avonds na een full day of eating vage pijn links onder de ribben (alvleesklier), ‘s ochtends diarree-achtige skitta’s, vervolgens verminderde eetlust en heel weinig energie. Ook letterlijk 3x heel kort achterelkaar flink verkouden/ziek geworden, allemaal in een tijdsbestek van een paar weken. Daarnaast ook een best stressvolle periode in me werk/leven met een hoop (naderende) veranderingen en ontwikkelingen. Op een bepaald moment voelde ik mij 24/7 zooooooo ellendig, holy shit.

Aanvankelijk probeer je de schade nog te repareren met allerlei manipulaties en veranderingen in dieet/supplements etc etc, maar de bottom line is gewoon dat ik in dit fucking leven niet het spijsverteringsstelsel heb om een bodybuilder te worden. Of iig, niet op de conventionele manier.

Afijn… Na een tijdje heel gefrustreerd en teleurgesteld te zijn geweest in mezelf heb ik toch weer een beetje de moed en motivatie bij elkaar geraapt om in ieder geval op een manier door te blijven botjebuilden die past bij de capabilities van mijn lichaam. Ik kan wel voorgoed stoppen met alles omdat het niet gaat zoals ik wil dat het gaat, maar ik ben bang dat ik mezelf dan wat aandoe :hahaha: Leven zonder bodybuilding is denk ik niet meer mogelijk. Zoals Tom Platz zei: bodybuilding is like being in the mob, you’re in it for life.

Dat er binnenkort een forumcontest gehouden wordt komt wat dat betreft ook goed uit; toch een klein beetje extra motivatie om mezelf weer terug op de rails te krijgen.

Wat ik nu eigenlijk wil is rustigaan leaner en weer terug ronder/voller worden (ben nu voor mijn gevoel een skinny fat b*ch) terwijl ik nog aan het cruisen ben. Als ik weer wat meer vertrouwen in mezelf krijg begin ik een kleine cycle om nog extra diep te cutten en van daaruit ga ik gewoon proberen om heel rustig die lean gains te maken.

Maar dan echte lean gains, dus zonder veel gewichtstoename van test/deca en al die shit waar ik super soft van wordt en met een carb cycling dieet waarin ik lage dagen afwissel met hoge dagen. Dit werkte voor mij voorheen altijd wel goed omdat ik op die lage dagen mijn spijsverteringsstelsel tenminste een beetje rust kan geven ipv elke dag 5000+ te knallen.

Ik DENK dat het best mogelijk is om year round +- op hetzelfde gewicht en bodyfat % te blijven en toch een beetje gains te maken. Het vergt veel geduld en discipline om year round zo strict te blijven in alles, maar ik ga het iig proberen. Heb weinig keuze verder ook :o

Als jullie het interessant vinden wil ik wel een full disclosure log bij gaan houden met elke week check ins zoals je ze voor een coach zou doen en allemaal die shit. Is voor mij ook een beetje motivatie om niet weer in een dal te geraken en gewoon constant te blijven, lol. Trouwens, als je nu nog steeds leest ben je echt een homo.

Dit was het voor nu.

Doei

Denk dat je op een punt bent gekomen of jij de offers het nog waard vind. Ik vind het iets te simpel dat men zegt dat ze niet voor BB gemaakt zijn, alleen er komt steeds meer discipline bij en eerste jaren is het “en en” alles kan trainen en leuke dingen doen blabla en daarna word het “of”, of je gaat op tijd slapen of je gaat toch op stap. Op dit punt moet men kiezen om verder te gaan en kan het voor de een simpelweg het allemaal niet meer waard zijn, wat ook begrijpelijk is.

Qua gainen geef ik zelf ook de voorkeur voor minimale bw gains, want realistisch gezien kg pw is gewoon 800gr ellende wat er ook weer af moet, maar je verkort je groei tijd en met onnodig bw gewicht komt ook je “gezondheid” in geding. Kcal blijf gewoon ellende en de een kotst alles uit, maar ik ben daarin super basic en eet wat goed valt elke dag en wijk niet af. Ook dit kan mentaal een issue zijn als men 24/7 hetzelfde eet 365 dagen pj, maar doe je dat niet dan is het schijten vroeg of laat.

Keuzes keuzes keuzes, de een heeft er (te)veel voor over en de ander minder.

• #5.437
Denk dat je op een punt bent gekomen of jij de offers het nog waard vind. Ik vind het iets te simpel dat men zegt dat ze niet voor BB gemaakt zijn, alleen er komt steeds meer discipline bij en eerste jaren is het “en en” alles kan trainen en leuke dingen doen blabla en daarna word het “of”, of je gaat op tijd slapen of je gaat toch op stap. Op dit punt moet men kiezen om verder te gaan en kan het voor de een simpelweg het allemaal niet meer waard zijn, wat ook begrijpelijk is.

Qua gainen geef ik zelf ook de voorkeur voor minimale bw gains, want realistisch gezien kg pw is gewoon 800gr ellende wat er ook weer af moet, maar je verkort je groei tijd en met onnodig bw gewicht komt ook je “gezondheid” in geding. Kcal blijf gewoon ellende en de een kotst alles uit, maar ik ben daarin super basic en eet wat goed valt elke dag en wijk niet af. Ook dit kan mentaal een issue zijn als men 24/7 hetzelfde eet 365 dagen pj, maar doe je dat niet dan is het schijten vroeg of laat.

Keuzes keuzes keuzes, de een heeft er (te)veel voor over en de ander minder.

Het gaat er bij mij niet om of ik het dieet en de lifestyle wel of niet aankan, daar heb ik (mits ik gezond blijf) absoluut geen problemen mee en ik geniet er zelfs van.

Deze shit is gewoon puur fysiologisch. Jij eet 7000kcal per dag en verteert die shit, bij mij gaat @ 5000 gewoon het licht uit. Ik heb door de jaren heen alles wat onder mijn controle was geprobeerd en het heeft niet echt geholpen en verder kan ik er ook weinig aan doen.

En ook al gain je slow, ik ben 1.85 lang en heb best een groot frame. Uiteindelijk ontkom je niet aan die hoge kcals, zeker icm gear.

Wat bodybuilding betreft ging het de laatste tijd niet zo goed, zeg maar :o Eind vorig jaar was het het plan om eens goed te gaan groeien, beetje experimenteren met hoge(re) doseringen en veel eten. Dit ging een tijdje best goed. Maar zoals altijd eindigen mijn bulkpogingen in mineur, en zo ook deze keer.

Na 1,5 maand +- 5000 kcal dagelijks begon ik gewoon weer allerlei klachten te krijgen, uit het niets. ‘s Avonds na een full day of eating vage pijn links onder de ribben (alvleesklier), ‘s ochtends diarree-achtige skitta’s, vervolgens verminderde eetlust en heel weinig energie. Ook letterlijk 3x heel kort achterelkaar flink verkouden/ziek geworden, allemaal in een tijdsbestek van een paar weken. Daarnaast ook een best stressvolle periode in me werk/leven met een hoop (naderende) veranderingen en ontwikkelingen. Op een bepaald moment voelde ik mij 24/7 zooooooo ellendig, holy shit.

Aanvankelijk probeer je de schade nog te repareren met allerlei manipulaties en veranderingen in dieet/supplements etc etc, maar de bottom line is gewoon dat ik in dit fucking leven niet het spijsverteringsstelsel heb om een bodybuilder te worden. Of iig, niet op de conventionele manier.

Afijn… Na een tijdje heel gefrustreerd en teleurgesteld te zijn geweest in mezelf heb ik toch weer een beetje de moed en motivatie bij elkaar geraapt om in ieder geval op een manier door te blijven botjebuilden die past bij de capabilities van mijn lichaam. Ik kan wel voorgoed stoppen met alles omdat het niet gaat zoals ik wil dat het gaat, maar ik ben bang dat ik mezelf dan wat aandoe :hahaha: Leven zonder bodybuilding is denk ik niet meer mogelijk. Zoals Tom Platz zei: bodybuilding is like being in the mob, you’re in it for life.

Dat er binnenkort een forumcontest gehouden wordt komt wat dat betreft ook goed uit; toch een klein beetje extra motivatie om mezelf weer terug op de rails te krijgen.

Wat ik nu eigenlijk wil is rustigaan leaner en weer terug ronder/voller worden (ben nu voor mijn gevoel een skinny fat b*ch) terwijl ik nog aan het cruisen ben. Als ik weer wat meer vertrouwen in mezelf krijg begin ik een kleine cycle om nog extra diep te cutten en van daaruit ga ik gewoon proberen om heel rustig die lean gains te maken.

Maar dan echte lean gains, dus zonder veel gewichtstoename van test/deca en al die shit waar ik super soft van wordt en met een carb cycling dieet waarin ik lage dagen afwissel met hoge dagen. Dit werkte voor mij voorheen altijd wel goed omdat ik op die lage dagen mijn spijsverteringsstelsel tenminste een beetje rust kan geven ipv elke dag 5000+ te knallen.

Ik DENK dat het best mogelijk is om year round +- op hetzelfde gewicht en bodyfat % te blijven en toch een beetje gains te maken. Het vergt veel geduld en discipline om year round zo strict te blijven in alles, maar ik ga het iig proberen. Heb weinig keuze verder ook :o

Als jullie het interessant vinden wil ik wel een full disclosure log bij gaan houden met elke week check ins zoals je ze voor een coach zou doen en allemaal die shit. Is voor mij ook een beetje motivatie om niet weer in een dal te geraken en gewoon constant te blijven, lol. Trouwens, als je nu nog steeds leest ben je echt een homo.

Dit was het voor nu.

Doei
Sucks bruh, voor mij stopt het ook wel rond die 5k. Ooit middelen zoals mk 677 of ghrp 6 geprobeerd? Niet de meest gezonde maar dat was het enige dat mij 5k+ voor langere perioden kon doen handelen.

Denk overigens ook dat je wel wat gains kunt maken rond je onderhoud maar uiteraard niet ‘optimaal’. Ik ga in de nabije toekomst ook gewoon wat chillen op een relatief laag bf en alles wat meer stabiel houden. De kleine periode dat ik dat gedaan had, had ik op zowat elk vlak in m’n leven voordelen aan bb’ing ipv bepaalde aspecten die kut zijn.

In voor zo’n full disclosure log. Niet verder dan dat gelezen.

Dit was het voor nu.

Doei
Elk lichaam heeft een max waarbij verwerken van voeding nog prima gaat en zodra je daar overheen gaat loop je tegen verteringsproblemen aan en onverklaarbare pijntjes hier en daar.
Voor je full disclosure ben ik wel in.

Sucks bruh, voor mij stopt het ook wel rond die 5k. Ooit middelen zoals mk 677 of ghrp 6 geprobeerd? Niet de meest gezonde maar dat was het enige dat mij 5k+ voor langere perioden kon doen handelen.

Denk overigens ook dat je wel wat gains kunt maken rond je onderhoud maar uiteraard niet ‘optimaal’. Ik ga in de nabije toekomst ook gewoon wat chillen op een relatief laag bf en alles wat meer stabiel houden. De kleine periode dat ik dat gedaan had, had ik op zowat elk vlak in m’n leven voordelen aan bb’ing ipv bepaalde aspecten die kut zijn.

In voor zo’n full disclosure log. Niet verder dan dat gelezen.
MK-677 gaat zijn darmen niet helpen en dat is de issue
Denk dat maingainen de beste optie is, en dat is prima te doen mits je de tijd hebt

Zou het qua PEDs ook echt op safe spelen en alleen test only met wellicht een primo/mast of dhb doen maar geen orals, of tren of andere meuk die je lever of maagzuur opfucked

Darmproblemen zijn echt fucking onderschat hoe erg dat je levenskwaliteit kan verneuken

Enige wat ik nog kan bedenken is wellicht orale BPC en GH voor iets van herstel mbt je darmen maar geen idee of dat iets uithaalt (lijkt me niet)

Terug
Naar boven