Nou hihi haha 2 weken later eindelijk eventjes tijd en zin voor een update.
Wat bodybuilding betreft ging het de laatste tijd niet zo goed, zeg maar

Eind vorig jaar was het het plan om eens goed te gaan groeien, beetje experimenteren met hoge(re) doseringen en veel eten. Dit ging een tijdje best goed. Maar zoals altijd eindigen mijn bulkpogingen in mineur, en zo ook deze keer.
Na 1,5 maand +- 5000 kcal dagelijks begon ik gewoon weer allerlei klachten te krijgen, uit het niets. ‘s Avonds na een full day of eating vage pijn links onder de ribben (alvleesklier), ‘s ochtends diarree-achtige skitta’s, vervolgens verminderde eetlust en heel weinig energie. Ook letterlijk 3x heel kort achterelkaar flink verkouden/ziek geworden, allemaal in een tijdsbestek van een paar weken. Daarnaast ook een best stressvolle periode in me werk/leven met een hoop (naderende) veranderingen en ontwikkelingen. Op een bepaald moment voelde ik mij 24/7 zooooooo ellendig, holy shit.
Aanvankelijk probeer je de schade nog te repareren met allerlei manipulaties en veranderingen in dieet/supplements etc etc, maar de bottom line is gewoon dat ik in dit fucking leven niet het spijsverteringsstelsel heb om een bodybuilder te worden. Of iig, niet op de conventionele manier.
Afijn… Na een tijdje heel gefrustreerd en teleurgesteld te zijn geweest in mezelf heb ik toch weer een beetje de moed en motivatie bij elkaar geraapt om in ieder geval op een manier door te blijven botjebuilden die past bij de capabilities van mijn lichaam. Ik kan wel voorgoed stoppen met alles omdat het niet gaat zoals ik wil dat het gaat, maar ik ben bang dat ik mezelf dan wat aandoe

Leven zonder bodybuilding is denk ik niet meer mogelijk. Zoals Tom Platz zei: bodybuilding is like being in the mob, you’re in it for life.
Dat er binnenkort een forumcontest gehouden wordt komt wat dat betreft ook goed uit; toch een klein beetje extra motivatie om mezelf weer terug op de rails te krijgen.
Wat ik nu eigenlijk wil is rustigaan leaner en weer terug ronder/voller worden (ben nu voor mijn gevoel een skinny fat b*ch) terwijl ik nog aan het cruisen ben. Als ik weer wat meer vertrouwen in mezelf krijg begin ik een kleine cycle om nog extra diep te cutten en van daaruit ga ik gewoon proberen om heel rustig die lean gains te maken.
Maar dan echte lean gains, dus zonder veel gewichtstoename van test/deca en al die shit waar ik super soft van wordt en met een carb cycling dieet waarin ik lage dagen afwissel met hoge dagen. Dit werkte voor mij voorheen altijd wel goed omdat ik op die lage dagen mijn spijsverteringsstelsel tenminste een beetje rust kan geven ipv elke dag 5000+ te knallen.
Ik DENK dat het best mogelijk is om year round +- op hetzelfde gewicht en bodyfat % te blijven en toch een beetje gains te maken. Het vergt veel geduld en discipline om year round zo strict te blijven in alles, maar ik ga het iig proberen. Heb weinig keuze verder ook
Als jullie het interessant vinden wil ik wel een full disclosure log bij gaan houden met elke week check ins zoals je ze voor een coach zou doen en allemaal die shit. Is voor mij ook een beetje motivatie om niet weer in een dal te geraken en gewoon constant te blijven, lol. Trouwens, als je nu nog steeds leest ben je echt een homo.
Dit was het voor nu.
Doei