AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

de-load en wat lager kcals

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.502
IMG_5298.png
IMG_5299.png

2 pics van vanochtend @ 101,1 kg.

Zit er aan te denken om qua bulk en kcal even een stap terug te doen. Krijg de laatste 2-3 weken regelmatig signalen dat mijn digestion een beetje op zijn tandvlees loopt. Zonder ook maar iets te hebben veranderd ben ik soms opeens bloated, dan weer een slechte skitta of opeens last van me maag etc etc etc.

Merk ook dat vermoeidheid een stuk hoger is dan voorheen. Heb vorige week noodgedwongen een tweede opeenvolgende rustdag moeten nemen en deze week weer precies hetzelfde. En overall gewoon niet echt zin om te trainen eerlijk gezegd. Tsja… dat zijn imo toch allemaal signalen dat mijn lichaam langzaamaan een beetje moe wordt van deze groeifase na 14-15 weken.

Wat is nu wijsheid? Voor een week of 4 de kcal verlagen en daarna weer proberen omhoog te pushen tot het einde van het jaar?

Nu zit ik op 5000 kcal en 800 carbs. Moet ik carbs tijdens zo’n minicut van +- 4 weken drastisch verlagen? Dus van 800 naar 400 ofzo? Of zouden jullie het iets minder extreem doen, bijvoorbeeld 600 om te beginnen?

Het is wel jammer dat het zo loopt… Voor me gevoel maak ik nu echt goede gains, vooral in me rug (eindelijk). Ben ook redelijk lean nog steeds. Dus om dan weer te moeten stoppen en afwijken van het oorspronkelijke plan is gewoon zuur.
Wat is een skitta?

• #5.506
heb je ook deloads?
hoe is je honger gevoel?
wat is je kuur momenteel?
Eet je gevarieerd?

Gek genoeg is mijn appetite gewoon on point. Die 5000kcal gaan er doorgaans redelijk makkelijk in, alleen geeft het de laatste tijd dus wel klachten die het voorheen niet gaf. Dieet is niet bepaald gevarieerd, maar alles is juist zo ingericht om digestion te optimiseren (COR, whey, gewone rijst, kip blabla).

Kuur is 500 test, 400 primo, 400 bold en 3iu hgh.

Gek genoeg is mijn appetite gewoon on point. Die 5000kcal gaan er doorgaans redelijk makkelijk in, alleen geeft het de laatste tijd dus wel klachten die het voorheen niet gaf. Dieet is niet bepaald gevarieerd, maar alles is juist zo ingericht om digestion te optimiseren (COR, whey, gewone rijst, kip blabla).

Kuur is 500 test, 400 primo, 400 bold en 3iu hgh.
ik zal een deload inplannen, aangezien je daar niet op reageert.
veel eten veel en vaak zwaar en hard trainen is allemaal stress voor je lichaam, vandaar dat je je ook vermoeid voelt.
Denk als je komende week even rust pakt en voeding wat verlaagd met 500 kcal. je echt gaat opknappen.

dit zijn bijna puur tekenen van dat je een deload nodig hebt.

ik zal een deload inplannen, aangezien je daar niet op reageert.
veel eten veel en vaak zwaar en hard trainen is allemaal stress voor je lichaam, vandaar dat je je ook vermoeid voelt.
Denk als je komende week even rust pakt en voeding wat verlaagd met 500 kcal. je echt gaat opknappen.

dit zijn bijna puur tekenen van dat je een deload nodig hebt.
@Spambod Hoe ga je de de-load inplannen ?

• #5.509
@Spambod Hoe ga je de de-load inplannen ?

Denk tot het einde van de (werk)week even niet trainen, alleen de gebruikelijke 60 min cardio per dag en mijn rest day diet van 400 carbs (de helft van wat ik normaal eet dus) aanhouden.

Daarna ff kijken hoe ik me voel en hoe het er voor staat met de vertering.

Denk tot het einde van de (werk)week even niet trainen, alleen de gebruikelijke 60 min cardio per dag en mijn rest day diet van 400 carbs (de helft van wat ik normaal eet dus) aanhouden.

Een uur cardio per dag is erg veel.

Idd, en volgende trainingen minder gewicht en volume(helft van de sets van normaal)

Mwa, valt wel mee, toch? Het is erg low intensity. Vergelijk het met een uurtje met een grote hond wandelen.

Daarnaast beweeg ik niet zo veel in het dagelijks leven.
Dan niet, ik denk dan zelf meteen aan mountainbiken of wielrennen.

Ik zou die cardio van 60min pd drastisch verminderen naar 2x pw 30min tenzij je een kantoor baan hebt.

De tijd/energie die je cardio kost gaat van je KT af en als je eetlust goed is zie ik geen andere punten om cardio zo hoog te houden. Weekje deload en geen trainingen doen ook niet 50/50 etc en daarna weer terug de gym in met cardio verminderen laatste weken/maanden van je bulk.

• #5.518
Ik zou die cardio van 60min pd drastisch verminderen naar 2x pw 30min tenzij je een kantoor baan hebt.

De tijd/energie die je cardio kost gaat van je KT af en als je eetlust goed is zie ik geen andere punten om cardio zo hoog te houden. Weekje deload en geen trainingen doen ook niet 50/50 etc en daarna weer terug de gym in met cardio verminderen laatste weken/maanden van je bulk.

Als ik die cardio niet doe heb ik werkelijk 2000 steps per dag :o Dus dat houd ik er sowieso in denk ik.

Maar deze week inderdaad even rust. Volume en gewicht verminderen ben ik ook geen fan van. Dan blijf ik liever gewoon thuis tot ik weer fit ben.

Als ik die cardio niet doe heb ik werkelijk 2000 steps per dag :o Dus dat houd ik er sowieso in denk ik.

Maar deze week inderdaad even rust. Volume en gewicht verminderen ben ik ook geen fan van. Dan blijf ik liever gewoon thuis tot ik weer fit ben.
Kunt ook cardio halveren. Je focus ligt bij KT en niet bij cardio. Als je dagelijks zoveel cardio doet kost het prestatie. Wellicht op NTD cardio hoger en TD het minimale, experimenteer hierin. Cardio voor x weken/maanden lager overleef je wel, ik doe het zelf ook eind bulk om alle focus op KT/ herstel te leggen.

• #5.520
Mijn recovery week verloopt tot op heden prima, lol.

Dinsdag was mijn nichtje jarig en aangezien ik zowel mentaal als fysiek even helemaal klaar was met het botjebuilden die avond mezelf even helemaal laten gaan qua eten.

Woensdag (gisteren dus) kwam ik er gedurende de dag achter dat mijn cheat food cravings na 1 avond eigenlijk nog helemaal niet gestild zijn en heb ik maar besloten om een tweede binge avond in te lassen.

En vandaag doe ik er nog een, puur omdat het kan :hahaha:

Vanaf morgen wel gewoon weer normaal en even een dagje low carb om al het vocht te droppen en dan vanaf zaterdag weer back @ gym en 100% OCD bodybuilding tot eind december.

Terug
Naar boven