Fitness Seller

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.481
Inkom-Training 1 Vrijdag 1 Mei

Benen/Kuiten

Woord Vooraf!
De eerste training van het nieuwe schema na een volledige week rust, altijd even zoeken.. Had al ontzettende pijn in de onderrug en nog steeds, van die steken

Squat ging redelijk, de 80 was echt zwaar, mede dankzij de pijntjes in mijn rug! Ook was het niet Tik&Go bij de 80 Kilo, bij de laatste 2 reps kleine rustpauze van 1-5 sec. Is dit niet goed?

De Legg press was ****ing zwaar.. die 90 ging ik echt kapot! Ik plaats dalijk een foto van de LeggPress, want dit is geen normale..

Dit is hem: {Geen normale leggPress ofwel?}
http://images.businessweek.com/ss/07/03/0301_workout/image/slide7.jpg

Werkelijk strompelend de gym uit!

Die Leg Curl is 1-Legged.. Extra zwaar dus.. bij de Lying Leg curl Pak ik met gemak 35-40 Kilo, deze is niet met blokjes maar gaat met schijven..

10 Minuten Crosstrainer
160 Kcals Lichter..

# Benen #:

* Squat
- 12 * 40
- 12 * 50
- 10 * 60
- 8 * 70
- 8 * 75
- 5 * 80
- 8 * 70
- 10 * 60

* Dumbbell Lunges
- 12 * 8
- 10 * 12
- 10 * 16
- 10 * 18

* Seated Legg Press {Zo een zwaar ding}
- 12 * 40
- 12 * 60
- 7 * 90
- 5 * 90
- 12 * 60
- 12 * 60

* Lying {1-Leg} Leg Curl
- 12 * 5
- 10 * 7,5
- 7 * 7,5

# Kuiten #

* Standing Calf Raises
- 20 * 75
- 17 * 85
- 17 * 90

Trainingstijd: 60 Minuten exclusief Cardioooo!

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 200 ML Halfvolle Melk
Ochtend: 3 Volkorenbrood / 75 Gram Makreel
Lunch: 85 Gram Zilvervliesrijst / 100 Gram TomatenPuree / 150 Gram Tartaar [Onbereid]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
PWO: 60 Gram Brinta / 200 ML Halfvolle Melk / 60 Gram Tartaar [Onbereid]
Diner: 250 Gram Aardappel / 250 Gram Bonen / 125 Gram Zalm /
Avond: 450 Gram Kwark / 50 Gram NotenMix /

Sups:
* 40 Gram Whey
* 2 Stuks SintJansKruid

Kcal: 3000 +

Laatst bewerkt:
goede training hoor, daar ge je van groeien. Die leg press is normaal hoor, gewoon plate loaded ;)

Niet een beetje heeel veel setjes??

• #2.484
goede training hoor, daar ge je van groeien. Die leg press is normaal hoor, gewoon plate loaded ;)

Thanx..

Warom kan ik deze maar op 90 pakken dan? Voor 7 reps en net aan.. kan me niet voorstellen dat (zoals Loo) Met 3 vinders in zijn neus de 300 op deze machine pakt!

Niet een beetje heeel veel setjes??

Waar? bij de Squat? Is wel inclusief Warming Up.. Bij SL pak je ook minimaal 7 sets.. En ik doe maar een paar oefeningen! 3 grote en 1 kleine!

Toen ik 4-5 maanden geleden bij school naar een andere gym ging was er ook zo een leg press, ik deed er toen 260kg op 8 reps. dus ik denk dat het ofwel aan jou ligt(te zwak) of dat het een oude machine is die veel weerstand heeft

Waar? bij de Squat? Is wel inclusief Warming Up.. Bij SL pak je ook minimaal 7 sets.. En ik doe maar een paar oefeningen! 3 grote en 1 kleine!
Dan vallen de 40, 50 en 60 kilo bij jou in de categorie Warming Up?? Bij mij vallen die in de categorie verspilde energie!!

Je creeert volgens mij als je zo doorgaat met benen trainen weinig krachtgains maar alleen maar onwijze conditiegains!! Geloof niet dat dat je doel is!!

Het zijn trouwens niet een paar oefeningen! Het zijn er veel als je weet dat je aan 1 grote oefening (fullsquat) al genoeg hebt om je benen als kool te laten groeien!! Na 4 weken mijn Billstar (dus 3x in de week alleen fullsquatten en 1x in de week deadliften) scheurde ik uit al mijn spijkerbroeken in 1 week!! Nieuwe spijkerbroeken gekocht, 3 kontmaten groter!! Dus waarom in hemelsnaam de rest van de rompslomp aan oefeningen enzo!? En waarom niet gewoon hoogstens 4 setjes beuken op elke oefening (en als warming up alleen de stang of 20% van het maximale gewicht dat je gaat wegbeuken!)

• #2.487
Dan vallen de 40, 50 en 60 kilo bij jou in de categorie Warming Up?? Bij mij vallen die in de categorie verspilde energie!!

Je creeert volgens mij als je zo doorgaat met benen trainen weinig krachtgains maar alleen maar onwijze conditiegains!! Geloof niet dat dat je doel is!!

Het zijn trouwens niet een paar oefeningen! Het zijn er veel als je weet dat je aan 1 grote oefening (fullsquat) al genoeg hebt om je benen als kool te laten groeien!! Na 4 weken mijn Billstar (dus 3x in de week alleen fullsquatten en 1x in de week deadliften) scheurde ik uit al mijn spijkerbroeken in 1 week!! Nieuwe spijkerbroeken gekocht, 3 kontmaten groter!! Dus waarom in hemelsnaam de rest van de rompslomp aan oefeningen enzo!? En waarom niet gewoon hoogstens 4 setjes beuken op elke oefening (en als warming up alleen de stang of 20% van het maximale gewicht dat je gaat wegbeuken!)

Dus jij beweert dat ik met deze benentraining niet groei? leg eens uit hoe ik het dan moet indelen qua sets reps..

3 keer p/w squaten en 3 oefeningen op benendag is wel vergelijkbaar, ik ga op mijn benendag niet enkel squaten en dan niks meer.. dat slaat toch nergens op..

Ik heb nu 8/9 weken SL 5*5 gedaan en vond het tijd voor wat anders..

• #2.488
Toen ik 4-5 maanden geleden bij school naar een andere gym ging was er ook zo een leg press, ik deed er toen 260kg op 8 reps. dus ik denk dat het ofwel aan jou ligt(te zwak) of dat het een oude machine is die veel weerstand heeft

Jaa maar ik squat wel 5*80.. dan moet je toch minstens 160 LeggPress hebben?

• #2.490
Dus jij beweert dat ik met deze benentraining niet groei? leg eens uit hoe ik het dan moet indelen qua sets reps..

3 keer p/w squaten en 3 oefeningen op benendag is wel vergelijkbaar, ik ga op mijn benendag niet enkel squaten en dan niks meer.. dat slaat toch nergens op..

Ik heb nu 8/9 weken SL 5*5 gedaan en vond het tijd voor wat anders..

Nou ik zou zeggen bij je Full Squat.. 15x stang, 8x 60kg, 8x 70kg, 8x 80kg, 5x 85kg ofzo voor deze week!!

De andere oefeningen soortgelijk iets!! Maar zorg ervoor dat je snel op je maximale gewicht zit met weinig reps daarvoor uitgevoerd!! Heb je al veel reps uitgevoerd dan heb je al zooveeel energie verspilt voor dat laatste gewicht dat je daar weinig uit kan halen.. en juist dat setje is één van de belangrijkste!!

Als ik squat loopt trouwens wel echt alles vol in mijn beenspieren dus meer heb ik volgens mij niet nodig!! Voorbeeldje.. Vorige keer moest ik vanuit de sportschool naar mijn bus snelwandelen! Ik ging kapot en moest zelfs een x stoppen in het 3 minutenwandelingetje omdat de spieren in mijn schenen te hard aan het pijn doen waren!! (en dat na 5x5 opgebouwd tot 115kg Fullsquat toen!) Was de enige oefening toen!

• #2.492
Sja, ik kon vanmorgen amper de trap aflopen.. slappe poten.. zal het volgende keer zo doen inderdaad! Iets later in reps, maar vandaag en morgen was meer een inkom daggie!

Als het je nu al zwaar afgaat... ben je dan niet bang om snel op een plateau terecht te komen? Zo haal je niks uit je hypertrophy ben ik bang. En zeker na die volle week rust is het niet zo verstandig om gelijk zo zwaar te trainen.

Zelf begin ik maandag a.s weer met trainen, na bijna 6 weken helemaal niks te hebben gedaan vanwege me sleutelbeen, maar ik begin echt ver onder mijn max (ook aangezien ik hst ga volgen)

Overigens, die rustweek van jou is natuurlijk niet te vergelijken met die 1,5maand van mij. Maar wil er alleen mee zeggen dat je moet voorkomen dat je snel op een plateau komt bij een nieuw schema.

• #2.494
Als het je nu al zwaar afgaat... ben je dan niet bang om snel op een plateau terecht te komen? Zo haal je niks uit je hypertrophy ben ik bang. En zeker na die volle week rust is het niet zo verstandig om gelijk zo zwaar te trainen.

Zelf begin ik maandag a.s weer met trainen, na bijna 6 weken helemaal niks te hebben gedaan vanwege me sleutelbeen, maar ik begin echt ver onder mijn max (ook aangezien ik hst ga volgen)

Overigens, die rustweek van jou is natuurlijk niet te vergelijken met die 1,5maand van mij. Maar wil er alleen mee zeggen dat je moet voorkomen dat je snel op een plateau komt bij een nieuw schema.

Bij dit schema kan je niet op platau komen.. Je verhoogt gewoon als je kan, niet per training, op gevoel.. en ja, natuurlijk was de 80 Kilo zwaar.. dat is ook mijn max.. Maar de rest was wel te doen..

Mn benen waren gewoon flink verzuurd, was ook best aan het zweten! volgende keer gewoon meer proberen en lukt het niet dan wacht je nog een weekje! Na dit schema ben ik wel weer van plan SL 5*5 te gaan doen! Hetzij over 8 weken het zij over 10 weken.. Ik weet het nog niet!

Ik begrijp wat beukwood wil zeggen. Hij heeft IMO wel gelijk dat in deze training enkel squat voldoende is, zeker met het aantal setjes dat je doet(8). De rest van de training is dan eigenlijk teveel. Als je meerdere oefeningen doet voor een spiergroep zou ik maximum 4-5 sets doen per oefening, doe je 1 oefening dan zou ik voor 8-12 sets gaan in piramidevorm.

• #2.496
Oef, heb vandaag lekkere spierpijn! Echt heel apart! :D
training heeft dus wel zijn ding gedaan! Zowiezo beter rustig aan weer beginnen na 1 week rust.. vandaag Mix schouders rug.. Volgende week maandag echte schema!

• #2.498
Wat het ook nog zou kunnen zijn is vermoeiing! Ik had 8 sets Squat en 4 sets Lunges gedaan eer dat ik op de LegPress plaatsnam!

ligt eraan welke stand je legpress staat - zittend , dan komt de nadruk te liggen op je quadriceps - en dan ben je eigenlijk deze 3 * te belasten met squats + lunges erbij

Shape your body, not your mind.

Gewichten zijn leuk, maar dat is natuurlijk niet de achterliggende gedachte van Bodybuilding. Ik ga komende maandag ook met een deload starten van 30/35kg op de squat/BP. Who care's... :thumb:

Lekker hé spierpijn, ik begin er ook naar te verlangen!!

Terug
Naar boven