XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

Een tijd geleden was ik een stuk sterker dan jou Spanksta.. Maar nu begin je me zowat in te halen. Goed hoor, nu nog zwaarder worden! :D

Spank, wat murk bedoelde is dat je vorige week je topsetje met 60kg bankdrukken als 4e setje deed, en nu als 5e setje, je hebt dus al een enorme bak energie verspilt aan 1 setje extra uitvoeren (in dit geval 57,5kg) terwijl je er niet echt winst uithaalt!!

De echte winst (je prikkel dat je spieren moeten groeien) haal je uit die 60kg en als je die als 4e setje doet heb je er meer energie nog voor beschikbaar als dat je het als 5e setje doet...

Volgens mij (weet niet of dit op onderzoeken gebaseerd is...) maar zijn de enige redenen waarom je setjes met weinig gewicht doet je gewrichten opwarmen en een feeling voor de hogere gewichten krijgen...
(i know, en al een aantal spiervezels recruiten op lager gewicht! :P maar dat laten we even buiten beschouwing ;))
Pleur ik in 1x 100kg op de bar en ga ik bankdrukken dan slinger ik als een slingeraap.. Doe ik eerst 60kg, dan 80kg, en dan 100kg dan heb ik er wel controle over!!

Murk zegt 1x 55kg ertussen als 4e setje ook alleen maar om ff de feeling te hebben van 55kg en er verder geen energie aan te verspillen (maar 1 rep) en dan daarna zoveel mogelijk energie in die 60kg te steken.. Dat bedoelde hij er volgens mij mee te zeggen!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.783
aha zo!!
Volgende keer:

10 * 40
10 * 50
.. * 60

Oke bedankt, ik zal afwachten wat het doet.. even een vraagje, wanneer nam jij de dosis crea? Smorgens of 1-2 uur voor je training?
(Het is langzaam opneembare, pure Creatine Monohydraat)

hierover bestaan ook weer 1000 theorieën, over wat het juiste tijdstip is bla bla..

ik heb het altijd na m'n training gedaan en het heeft z'n vruchten afgeworpen!

Heb laatst gelezen dat je creatine het beste voor je training kan nemen!
Maar inderdaad meningen zijn er over verdeeld...

• #2.787
hierover bestaan ook weer 1000 theorieën, over wat het juiste tijdstip is bla bla..

ik heb het altijd na m'n training gedaan en het heeft z'n vruchten afgeworpen!

Heb laatst gelezen dat je creatine het beste voor je training kan nemen!
Maar inderdaad meningen zijn er over verdeeld...

Heb een mail ontvangen van Rene van XXL en die suggereerde beter voor het ontbijt, dus dit doe ik nu, ik doe niet aan oplaadfase etc. etc. Gewoon 5 gram per dag en dat is het..

Het is overgens gewoon PURE Creatine Monhydraat, dus geen Mix van.. (Lees KreAlkalyn of Unleash)

Ow ja,

Gewicht Update

65 Kilo nu in de ochtend al 2 weken lang..
Ik begrijp het werkelijk waar niet, het is te bizar voor woorde dat ik niet zo makkelijk aankom, toch maar eens even gaan sleutelen weer aan mijn voedingsschema..

prima man...voor mijn gevoel heeft crea mono niet echt een direct effect op je training, als je het ervoor zou nemen. maar ook daar zijn de meningen verdeeld over. Begin van de dag lijkt me ook prima!
het gaat je sowieso helpen kerel, nog harder buffelen!

Gewicht Update
65 Kilo nu in de ochtend al 2 weken lang..
Ik begrijp het werkelijk waar niet, het is te bizar voor woorde dat ik niet zo makkelijk aankom, toch maar eens even gaan sleutelen weer aan mijn voedingsschema..
ik ben ook wel beetje ecto zoals jij en bleef ook steken een tijdje lang... ik heb wat extra noten & melk toegevoegd en kom nu weer aan +maak progressie in de gym. Tis een makkelijke manier voor wat extra kkcal

Als je neit aankomt moet je meer eten. Zo simpel is het.

Overigens: Waarom neem je creatine?

• #2.791
ik ben ook wel beetje ecto zoals jij en bleef ook steken een tijdje lang... ik heb wat extra noten & melk toegevoegd en kom nu weer aan +maak progressie in de gym. Tis een makkelijke manier voor wat extra kkcal

Owkay, dat is een goeie! Zal eens kijken..

Als je neit aankomt moet je meer eten. Zo simpel is het.

Overigens: Waarom neem je creatine?

Waarom niet? Wil het eens uitproberen voor een 4 weken om over het plateau heen te komen die ik heb met de BenchPress..

Ik denk dat Bill Starr oid meer voor je zou doen dan een beetje creatine.
Mijn inziens heeft het als beginner weinig nut om al naar middelen zoals creatine te gaan grijpen.

Daarentegen is het niet ongezond, dus je kunt het proberen, maar verwacht geen wonderen.

Ik vind de aanschaf van straps toch wel een beetje mehhh...
Magnesium+mixed grip=:D
Maargoed, straps zijn toch goedkoop, dus waarom niet.
(Heb ze zelf ook, dus wat lul ik nou)

• #2.796
Ik denk dat Bill Starr oid meer voor je zou doen dan een beetje creatine.
Mijn inziens heeft het als beginner weinig nut om al naar middelen zoals creatine te gaan grijpen.

Daarentegen is het niet ongezond, dus je kunt het proberen, maar verwacht geen wonderen.

Natuurlijk niet, je moet het nog steeds zelf klaren..

Omdat mijn onderarmen helemaal lam zijn na de 3 * 100 KG DL..
Daarna doe ik Shrugs en dan zijn mn armen zo lam op een gegeven moment dat ze gewoon uit mn klauwen glijen..

Je denkt nu serieus dat je op een plateau zit?

Nee, ik zit alleen nog maar zo een 2 maanden rond de 60 te kloten (Inclusief een dikke deload bij mij 5*5 schema..

Ik vind de aanschaf van straps toch wel een beetje mehhh...
Magnesium+mixed grip=:D
Maargoed, straps zijn toch goedkoop, dus waarom niet.
(Heb ze zelf ook, dus wat lul ik nou)

Sja, heb ze voor de Shrugs aangeschaft, bij de DL probeer ik ze niet te gebruiken, enkel bij de BB Shrugs omdat mn armen dan zo lam zijn..

train je grip een beetje, die is wel heel zwak dat het 3 x 100 niet aankan.

Bij Crea moet je wel extra veel water drinken he spank. Don't forget.

Op een plateu bankdrukken zitten (gewicht) hoeft niet te betekenen dat je niet meer groeit. Maar probeer de intensiteit eens te veranderen. Bijvoorbeeld 3 sets van 10 herhalingen. En het gewicht bij elk setje verhogen met ongeveer 20%. Vergeet het gewicht wat aan de halter hangt... Train your muscle's, not your ego :thumb:

• #2.799
Training Donderdag 21 Mei

Rug/Traps

Woord Vooraf!

Niet een tevreden gevoel deze dag!!
Al heb ik zeker wel goed gezweet, de DL ging wel.. heb alleen niet de 3 * 100 van de laatste keer kunnen pakken.. Heb het niet eens geprobeerd.. ik was te vermoeid..

Hopelijk zijn er wel vorderingen gemaakt!

#Edit#
Ik trainde in een andere gym, dus de LAT PULLY is anders, veel zwaarder, als in mijn andere gym, of ik telde de gewichten niet goed..

Ik heb echt een dikke lamme onderrug nu {Positief} Alleen vraag ik me af of ik mijn lats wel voldoende heb aangepakt.. Maar eens even voelen morgen..

Traps waren wel flink beschadigd volgens mij.. ben benieuwd!

Denk niet dat de Crea al werkte, al merkte ik wel dat ik way more energy had.. Pfieuw..

Ik zou wel graag WEL jullie commentaar vernemen van deze training!!

7:30 Minuten Crosstrainer
100 Kcals Lichter..

Zwart = Vorige Training!
Rood = Nu gedaan!

# Rug #:

* Chin Up {Deze wilde wel beter, dus netter als de laatste keer!}
- 6 * BW (6 * BW)
- 5 * BW (5 * BW)
- 5 * BW (5 * BW)

* Lat PullDown Front {Wide Grip}
- 10 * 45
- 10 * 45

* DL
- 10 * 40

- 10 * 60 (10 * 60)
- 10 * 80 (10 * 75)
- 5 * 90 (10 * 85)
- 3 * 100 (5 * 95)
- 3 * 100 (3 * 95)
- 10 * 80 (10 * 85) PERSENNN!!! DUIZELIIIIG!! STERRETJEESSS!!!

Comment:
Tussen de 5*95 en de 3 * 95 probeerde ik de 105 Kilo 1 keer omhoog te krijgen, dit mislukte bij gebrek aan energie waarscheinlijk, daarom is waarscheinlijk de 3 *100 niet gelukt en niet geprobeerd!

Alles zonder Straps omhoog gekregen!

Is mijn DL hiermee achteruit gegaan?

* Dumbbell Row
- 10 * 18 (10 * 20)
- 10 * 20 (10 * 22)
- 9 * 22 (10 * 22)
(8 * 24) Niet helemaal strikt maar wel omhoog!

* Bent Over Row
- 10 * 30 (10 * 30)
- 8 * 40 (10 * 40)
- 8 * 45 (6 * 50)
- 4 * 50 (8 * 45)
- 10 * 40 (10 *40)

# Traps #

* DB Shrugs
- 15 * 18 (15 * 20)
- 12 * 20 (15 * 20)
- 12 * 20 (15 *20)

* BB Shrugs
- 15 * 40 (18 * 40)
- 12 * 50 (15 * 60)
- 10 * 60 (15 * 60)

Trainingstijd: 60 Minuten exclusief Cardioooo W.U.!

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 150 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 300 ML Halfvolle Melk / 5 Gram Crea
Ochtend: 3 Volkorenbrood / 65 Gram Haring met Uitjes en Tomatensaus
Lunch: 90 Gram Zilvervliesrijst / 100 Gram Spersiebonen / 150 Gram Kipfilet [Onbereid gewogen]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
PWO: 70 Gram Brinta / 300 ML Halfvolle Melk / 55 Gram Kalkoenfilet [Broodbeleg]
Diner: 250 Gram Aardappel / 250 Gram Spersiebonen / 150 Gram Kipfilet [Onbereid gewogen]
Avond: 450 Gram Kwark / 50 Gram NotenMix

Sups:
* 2 * 20 Gram Whey
* 5 Gram Crea

PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
PWO: 70 Gram Brinta / 300 ML Halfvolle Melk / 55 Gram \

Bovenste is PRE neem ik aan?

Beter dextrose wisselen van PRE en die in je POST WORKOUT DOEN

Terug
Naar boven