MuscleMeat

Spanksta gaat Loggen..!

Wat heeft iedereen het hier nou weer over poseren.

Poseren lijkt me useless als je de massa mist.

Ja ik snap het ook niet goed, ik gaf dumba gelijk omdat ik dacht dat hij bedoelde dat je een zekere houding moet aannemen, zoiets van schouders achteruit, buik ingetrokken enz. Zo lijkt Spank wat breder, maar poseren lijkt mij inderdaad zinloos in zijn geval.

Ja ik snap het ook niet goed, ik gaf dumba gelijk omdat ik dacht dat hij bedoelde dat je een zekere houding moet aannemen, zoiets van schouders achteruit, buik ingetrokken enz. Zo lijkt Spank wat breder, maar poseren lijkt mij inderdaad zinloos in zijn geval.

Van poseren krijg je meer gedefinieerde spieren; ik ken een BB-er die nog nooit een halter heeft aangeraakt en alleen door poseren/rekken/drukken/trekken/sprints een superfysiek heeft.:)
Hij kan zich btw 50x optrekken.

Van poseren krijg je meer gedefinieerde spieren; ik ken een BB-er die nog nooit een halter heeft aangeraakt en alleen door poseren/rekken/drukken/trekken/sprints een superfysiek heeft.:)
Hij kan zich btw 50x optrekken.

Dan gebruikt hij het zogenaamde isometrische trainingsprincipe, het opspannen van de spieren tegen een fictieve weerstand of bijvoorbeeld duwen tegen een muur. Als je poseert en je spant je spieren en je houd dat enkele seconden vast dan verricht je wel degelijk trainingsarbeid. Maar het lichaam word dit al snel gewoon hoor en ervaart dit al snel niet meer als trainingsprikkel.
Ik noem iemand die nog nooit een halter heeft aangeraakt zeker geen body builder, het beste dat hij kan bereiken is een beetje een fitness achtige look.
Je ziet wel dat dieren (voorbeelden: leeuw, beer) door een ganse dag hun spieren op te spannen serieuze spiermassa krijgen, maar wij zitten als mens genetisch toch wel even anders in elkaar en bij ons heeft het zeker niet hetzelfde effect.

Dan gebruikt hij het zogenaamde isometrische trainingsprincipe, het opspannen van de spieren tegen een fictieve weerstand of bijvoorbeeld duwen tegen een muur. Als je poseert en je spant je spieren en je houd dat enkele seconden vast dan verricht je wel degelijk trainingsarbeid. Maar het lichaam word dit al snel gewoon hoor en ervaart dit al snel niet meer als trainingsprikkel.
Ik noem iemand die nog nooit een halter heeft aangeraakt zeker geen body builder, het beste dat hij kan bereiken is een beetje een fitness achtige look.
Je ziet wel dat dieren (voorbeelden: leeuw, beer) door een ganse dag hun spieren op te spannen serieuze spiermassa krijgen, maar wij zitten als mens genetisch toch wel even anders in elkaar en bij ons heeft het zeker niet hetzelfde effect.

Klopt! Hij heeft natuurlijk wel veel aanleg en ziet er gewoon heel goed uit.
Als ik het zou doen zou je er niets van zien.;) Hij gebruikt zijn ene arm om de andere arm tegen te houden bijv.
Off to my job; sorry voor de off-topic.:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.945
Training Dinsdag 26 Mei

Borst/Biceps/Buik

Woord Vooraf!
Zoals gewoonlijk niet tevreden! Echt een ploerte k*t training.. voelde me ook slapjes worden..

Stond sochtens voor de gym met alle energie maar toen wastie dicht, dus net gegaan maar wilde niet..

De bench gaat nog steeds vergierd.. zit nu al met gemak een half jaar bij de 60 te knooien..

Graag jullie oprechte meningen over deze training, zit er vooruitgang in of niet!? Zou ik groeien of heb ik op onderhoud getraind?

Zwart = Deze Training!
Rood = Nu!

10 Minuten Crosstrainer
140 Kcals Lichter..

# Borst #:

* Bench Press
- 12 * BB (10 * 35)
- 10 * 45 (10 * 45)
- 10 * 55 (8 * 57,5)
- 4 * 60 (2 * 62,5) OP!!
- 7 * 55 (7 * 55) 1 SPOT!!
- 8 * 50 (8 * 50) 1 SPOT!!

* Incline Dumbbell Press
- 8 * 20 (10 *18)
- 8 * 20 (9 * 22)
- 8 * 22 (8 * 22)
- 8 * 22 (3 * 24)
IK WAS HELEMAAL LEEG!!

* Flat Bench Flyes {3 setjes gedaan, ik was op..}
- 10 * 12 (10 * 14)
- 10 * 14 (10 * 14)
- 10 * 14

- 7 * 16
(5 * 16)

OP..!

# Biceps #

* Barbell Bicep Curl {Zo strikt als mogelijk}
- 10 * 25 (10 *25)
- 9 * 30 (10 *30)
- 8 * 30 (8 * 30)

* Incline Seated/Standing Dumbbell Curl
- 10 * 10 (10 *10)
- 10 * 12 (10 * 12)
- 8 * 12 (8 * 14)

# Buik #

* 2 Oefeningen --> 2/3 sets per Oefening

Trainingstijd: 60 Minuten exclusief Cardioooo!

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 300 ML Halfvolle Melk
Ochtend: 3 Volkorenbrood / 75 Gram Paling
Lunch: 90 Gram Zilvervliesrijst / 100 Gram Verse Wortels / 150 Gram VikkieBaars [Onbereid gewogen]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
PWO: 70 Gram Brinta / 300 ML Halfvolle Melk / 50 Gram KalkoenFilet [BroodBeleg]
Diner: 250 Gram Aardappel / 250 Gram Asperge / 150 Gram beenham [Onbereid Gewogen]
Avond: 450 Gram Kwark / 50 Gram NotenMix

Sups:

- 2 * 20 Gram Whey

Kcal: 3300

• #2.946
oow ja, BW UPDATE:

Smorgens na het piesen rond de 66.. Dus het gaat de goede kant op..

Geef ook eens een update wat terminologie betreft:
Op onderhoud trainen???

Je gewichten gaan zo te zien wel omhoog, dus het kan neit anders dan dat je gaat groeien.

vervang die bench eens door flat dumbbell presses, totdat je daar op een plateau komt. Switch dan weer terug op Benchen en je zal normaal gezien je plateau doorbreken ;)

vervang die bench eens door flat dumbbell presses, totdat je daar op een plateau komt. Switch dan weer terug op Benchen en je zal normaal gezien je plateau doorbreken ;)

+1, mijn progressie op de bench press was nagenoeg nihil. Toen stapte ik over op (incline) dumbbell presses en ineens begonnen mijn stats, op dit onderdeel dan, als een mofo te stijgen.

• #2.950
Geef ook eens een update wat terminologie betreft:
Op onderhoud trainen???

Je gewichten gaan zo te zien wel omhoog, dus het kan neit anders dan dat je gaat groeien.

+1, mijn progressie op de bench press was nagenoeg nihil. Toen stapte ik over op (incline) dumbbell presses en ineens begonnen mijn stats, op dit onderdeel dan, als een mofo te stijgen.

OKE DAT IS EEN GOEDE!, Miss dat eens proberen!

supervoeding spank - goeie bb curls - probeer eens wat voor te verwarmen met flyes , daarna 1 setje banken 15 * nog iets , en dan gelijk zwaar - misschien is het iets voor je

• #2.952
supervoeding spank - goeie bb curls - probeer eens wat voor te verwarmen met flyes , daarna 1 setje banken 15 * nog iets , en dan gelijk zwaar - misschien is het iets voor je

Goede tip, dat kan ik eens proberen ja! Had zowiezo al veel gegeven dus daar kan het ook aan liggen!

Wat bij mij ook lukte is je bench eens ergens anders plaatsen in je training.
Vroeger was het bij mij de eerste oefening die ik deed, nu gaat de BOR en squat voor.
Raar maar waar, het deed mijn stats deugd.

• #2.954
Ik wil ook vanaf volgende week of 0ver 2 weken een nieuw schema gaan volgen.. Ik merk namelijk dat afwisseling erg goed doet.. Gedeeltelijk PL gedeeltelijk BB, zie hier:

GAANRE MENINGEN/VERANDERINGEN?

UB1
Bench Press {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}
Bent Over Row {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}
Military Press {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}

Barbell Shrugs {3 * 10-20}
Dumbbell Shrugs {3 * 10-20}

Lat Pulldown {3 * 8-10}

LB1
Squat {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}
Deadlift {Gaat dit niet lekker doe ik Rackpulls} {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}
PowerCleans {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}

Seated Calf Raises {4 * 10-20}

UB2
Incline Dumbbell press {4 * 8-10}
Flat Bench Fly's of Chest Dips {4 * 8-10}

Dumbbell Schoulder Press {4 * 8-10}
Side Raise {4 * 8-10}

Dumbbell Row {4 * 8-10}
T-Bar Row of Seated Row {4 * 8-10}
Chinnen {4 Sets}

LB2
Squat {4 * 8-10}
Lunges {4 * 8-10}
Legg Press {4 * 8-10}
Lying Leg Curl {4 * 8-10}

Standing Calf Raises {4 * 10-20}

Laatst bewerkt:
dat ziet er geen slecht schema uit hoor...misschien niet en barbell en dumbbell shrugs doen, maar daar wat anders in de plaats zetten?

en volgens mij train je niet echt een spiergroep met power clean, dus echt bij lb hoort het niet...ik dacht dat je er je zenuwstelsel mee traint, en dus explosiviteit en snelheid beter ontwikkelt, wat je dan weer helpt met andere oefeningen.ik kan ook fout zitten, maar ik dacht dat het zo zat, heb ik toch al vaak gelezen...afhankelijk van je doel kan je deze dus houden of vervangen, maar volgens mij ga je er iig niet je benen mee trainen. ik zou ze vervangen door front squats ofzo.

verder wel een goei schema hoor, ik ga binnekort ook eens ub/lb proberen :cool:

wat is er trouwens mis met zijn foto? ik vind hem er best goed uitzien.

Laatst bewerkt:
Ik wil ook vanaf volgende week of 0ver 2 weken een nieuw schema gaan volgen.. Ik merk namelijk dat afwisseling erg goed doet.. Gedeeltelijk PL gedeeltelijk BB, zie hier:

GAANRE MENINGEN/VERANDERINGEN?

UB1
Bench Press {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}
Bent Over Row {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}
Military Press {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}

Barbell Shrugs {3 * 10-20}
Dumbbell Shrugs {3 * 10-20}

Lat Pulldown {3 * 8-10}

LB1
Squat {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}
Deadlift {Gaat dit niet lekker doe ik Rackpulls} {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}
PowerCleans {2 *8 / 3 * 5 / 2 *3}

Seated Calf Raises {4 * 10-20}

UB2
Incline Dumbbell press {4 * 8-10}
Flat Bench Fly's of Chest Dips {4 * 8-10}

Dumbbell Schoulder Press {4 * 8-10}
Side Raise {4 * 8-10}

Dumbbell Row {4 * 8-10}
T-Bar Row of Seated Row {4 * 8-10}
Chinnen {4 Sets}

LB2
Squat {4 * 8-10}
Lunges {4 * 8-10}
Legg Press {4 * 8-10}
Lying Leg Curl {4 * 8-10}

Standing Calf Raises {4 * 10-20}

Ziet er uit als het beste programma dat je al gehad hebt, maar ik zou dumbbell shrugs er uit gooien, en powercleans vervangen door een echte benenoefening maar voor de rest is dit best in orde denk ik.
Met dit programma ga je de hoogste ogen gooien die je al gegooid hebt vermoed ik.
Je bent op de goede weg Henk!

• #2.957
dat ziet er geen slecht schema uit hoor...misschien niet en barbell en dumbbell shrugs doen, maar daar wat anders in de plaats zetten?

en volgens mij train je niet echt een spiergroep met power clean, dus echt bij lb hoort het niet...ik dacht dat je er je zenuwstelsel mee traint, en dus explosiviteit en snelheid beter ontwikkelt, wat je dan weer helpt met andere oefeningen.ik kan ook fout zitten, maar ik dacht dat het zo zat, heb ik toch al vaak gelezen...afhankelijk van je doel kan je deze dus houden of vervangen, maar volgens mij ga je er iig niet je benen mee trainen. ik zou ze vervangen door front squats ofzo.

verder wel een goei schema hoor, ik ga binnekort ook eens ub/lb proberen :cool:

wat is er trouwens mis met zijn foto? ik vind hem er best goed uitzien.

Ziet er uit als het beste programma dat je al gehad hebt, maar ik zou dumbbell shrugs er uit gooien, en powercleans vervangen door een echte benenoefening maar voor de rest is dit best in orde denk ik.
Met dit programma ga je de hoogste ogen gooien die je al gegooid hebt vermoed ik.
Je bent op de goede weg Henk!

Bedankt beide, die shrugs gaan dus veranderen in ieder geval

@ DB, welke oefening zal ik voor de benen doen dan? Ook Low Reps LEGG PRESS?

Hoeft niet perse nog oefening erbij, maar je kunt stiff legged deadlift doen (hams). Zeker dips doen (past goed in dit compound schema).

Ik vind het ook een mooi schema :)

Bedankt beide, die shrugs gaan dus veranderen in ieder geval

@ DB, welke oefening zal ik voor de benen doen dan? Ook Low Reps LEGG PRESS?

Ach je kan een leg extensions doen of desnoods nog een paar setjes leg press, dat kan je kiezen, met dit programma is succes verzekerd.

• #2.960
Training Donderdag 21 Mei

Rug/Traps

Woord Vooraf!

Niet een tevreden gevoel deze dag!!

Waarom?

Omdat Chinns Zuigen..

EN OMDAT DE GYM NA 45 MINUTEN TRAINEN AL DICHT DING!!

10:00 Minuten Crosstrainer
150 Kcals Lichter..

Zwart = Vorige Training!
(Rood) = Nu gedaan!

# Rug #:

* Chin Up
- 3 * 4 * BW redelijk Strikt de rest van de reps (tot 6 met cheat)

* DL
- 10 * 40
(10 * 45)

- 10 * 70 (10 * 75)
- 10 * 80 (10 * 85)
- 10 * 90 (10 * 95) WAS ECHT DIK TEVREDEN!
- 4 * 100
- 2 * 100
- 5 * 90

Comment
Niet verder gegaan na de 10 * 95, ivm tijd en pijn. Zou ik nu wel groeien?

* Lat PullDown Front {Wide Grip}
- 10 * 40 (10 * 40)
- 10 * 50 (10 * 50)
- 10 * 55 (7 * 60)

* Dumbbell Row
- 10 * 18 (10 * 20)
- 10 * 20 (10 * 22)
- 10 * 22 (10 * 22)
- 10 * 22 (10 * 20)

* Bent Over Row
- 10 * 35 (10 * 40)
- 8 * 45 (8 * 50)
- 9 * 45 (8 * 50)
- 5 * 55 (10 * 45)
- 10 * 45 (10 *45)

Comment:
Miss wil ik de BORS tijdelijk vervangen met T-BAR ROWS, ik cheat best veel bij de 50, dan bedoel ik wel een mini hupje maar voor mn gevoel..

# Traps #

No Time, komen morgen met Schouders en Triceps

Trainingstijd: 45 Minuten exclusief Cardioooo W.U.!

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 150 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 300 ML Halfvolle Melk / 5 Gram Crea
Ochtend: 3 Volkorenbrood / 65 Gram Haring met Uitjes en Tomatensaus
Lunch: 90 Gram Zilvervliesrijst / 100 Gram Spersiebonen / 150 Gram Kipfilet [Onbereid gewogen]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
PWO: 60 Gram Brinta / 300 ML Halfvolle Melk / 60 Gram Kalkoenfilet [Broodbeleg]
Diner: 250 Gram Aardappel / 250 Gram Spersiebonen / 150 Gram Kipfilet [Onbereid gewogen]
Avond: 450 Gram Kwark / 50 Gram NotenMix

Sups:
* 2 * 20 Gram Whey

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven