AndroidHealthClinic

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.061
Goede training weer man, doe zo verder.
Ach melk, niet vergeten dat baby's groot worden op melk!
Laat al die slimme BB'ers maar zeggen wat ze willen, de grote Arnold dronk in de bulk 7 liter melk per dag. Moet er dan nog zand zijn?

Bedankt Belgische Vrind..
Arnold is ook mn voorbeeld, buiten dat ben ik verslaafd aan Melk met Brinta..
Eten moet wel lekker blijven, zowiezo lust ik alles wel, droge rijst met kip en groente lukt hier ook makkelijk, maar die brinta+melk is toch wel een lekkernij!

Bedankt Belgische Vrind..
Arnold is ook mn voorbeeld, buiten dat ben ik verslaafd aan Melk met Brinta..
Eten moet wel lekker blijven, zowiezo lust ik alles wel, droge rijst met kip en groente lukt hier ook makkelijk, maar die brinta+melk is toch wel een lekkernij!

Wacht nog maar een paar jaar en het lachen zal je wel vergaan:D
Als ik drie maal per dag mijn chocomelk met havermout en andere ingrediënten moet drinken begin ik al te kokhalsen.
Na wat jaren begin je alles flink beu te worden (wat voeding betreft).

• #3.063
Wacht nog maar een paar jaar en het lachen zal je wel vergaan:D
Als ik drie maal per dag mijn chocomelk met havermout en andere ingrediënten moet drinken begin ik al te kokhalsen.
Na wat jaren begin je alles flink beu te worden (wat voeding betreft).

We shall c..

Zowiezo ben ik mn hele leven een goede (Vergeleken met velen van mn leeftijd) eter geweest, die eigenlijk alles op at en alles luste.. Afvalbak noemen ze dat? :p Dus denk niet dat het een probleem wordt.. Maar wat niet is kan komen!

Arnold had zowiezo een vaag dieet, die at ook een hoop ijsjes volgens mij, wel SOFTijs dan.. Zou best wat meer info over de beste man willen.. Miss toch eens Pumping Iron Downen..

We shall c..

Zowiezo ben ik mn hele leven een goede (Vergeleken met velen van mn leeftijd) eter geweest, die eigenlijk alles op at en alles luste.. Afvalbak noemen ze dat? :p Dus denk niet dat het een probleem wordt.. Maar wat niet is kan komen!

Arnold had zowiezo een vaag dieet, die at ook een hoop ijsjes volgens mij, wel SOFTijs dan.. Zou best wat meer info over de beste man willen.. Miss toch eens Pumping Iron Downen..

Ijsjes, veel volle melk en zeer veel vlees. De man zou een voorbeeld moeten zijn voor de vele clean bulk voorstanders. Trouwens alle big mass mannen in elke krachtsport vreten er op los als ze moeten bulken hoor, of dacht je dat die zich bezig hielden met kwark en andere tonijn?

• #3.066
Gaat niet echt over zijn voeding naar mijn weten :P

Ijsjes, veel volle melk en zeer veel vlees. De man zou een voorbeeld moeten zijn voor de vele clean bulk voorstanders. Trouwens alle big mass mannen in elke krachtsport vreten er op los als ze moeten bulken hoor, of dacht je dat die zich bezig hielden met kwark en andere tonijn?

Oke maar het zal alsnog een interresante film zijn!

@DB, niet allemaal, maar degene in onze gym.. Ja.. Sommige wel, die zeggen dan redelijk droge massa aan te kunnen zetten.. Als je weinig vetten tot je neem, en veel KH en Eiwit..

Ik geloof er wel in dat vet je test omhoog haalt, wat zeker ook nodig is..

Lekker geknalt weer Spank! Je bent de laatste tijd lekker PRetjes aan het zetten op je DL en Squatjes! Nice!!

tijd je log niet gelezen maar je gaat echt hard de laatste tijd :thumbs:

• #3.070
Lekker geknalt weer Spank! Je bent de laatste tijd lekker PRetjes aan het zetten op je DL en Squatjes! Nice!!

Thanx Ruup, Squat valt mee maar Deads gaan super!!

gelieve deze uitspraak nader toelichten.

Kheb het al uitgelegd gekregen..

et kwam er op neer dat je onderzadigde vetten er anders in je lichaam worden opgeslagen, hardnekkiger, en vervolgens moeilijker eraf te trainen zijn..

of andersom, nu begrijp ik er ook niets meer van..

Ja Bert, typ dat gebrabbel van strax nog is ik ben vergeten!! XD

et kwam er op neer dat je onderzadigde vetten er anders in je lichaam worden opgeslagen, hardnekkiger, en vervolgens moeilijker eraf te trainen zijn..

en valt deze uitspraak nog te veriferen of is dit "gym talk"?

Thanx Ruup, Squat valt mee maar Deads gaan super!!

of andersom, nu begrijp ik er ook niets meer van..

Anyhow. It sounds like bullshit.

Anyhow. It sounds like bullshit.

Toch een kleine quote hiervan nemen.
Het grote verschil tussen verzadigde vetten en onverzadigden zit 'm in de structuur. Ze hebben allebei vetzuren, maar bij de onverzadigden zit er een knikje in. Bij verzadigden niet. (Cis tegenover Trans, epimeren van elkaar als ik me niet vergis.) Dit zorgt ervoor dat verzadigden (ik noem ze voor de makkelijkheid VV) zich beter kunnen stapelen en moeilijker uit elkaar te halen zijn. Dit zorgt voor een hoger kookpunt.
Mijn prof histologie heeft dit gelinkt aan vetverlies, maar hoe dit wetenschappelijk in elkaar zat, weet ik niet meer. Het kwam eropneer dat VV hardnekkiger waren. Het klinkt vrij onlogisch, en ik zou mezelf tegenargumenten kunnen geven, maar hij heeft pakweg 8 jaar studieervaring dus ja.

En euhm, beginnerbb niet zo pessimistisch he. Zijn we nog altijd goeie vrienden?

Het grote verschil tussen verzadigde vetten en onverzadigden zit 'm in de structuur. Ze hebben allebei vetzuren, maar bij de onverzadigden zit er een knikje in. Bij verzadigden niet. (Cis tegenover Trans, epimeren van elkaar als ik me niet vergis.) Dit zorgt ervoor dat verzadigden (ik noem ze voor de makkelijkheid VV) zich beter kunnen stapelen en moeilijker uit elkaar te halen zijn. Dit zorgt voor een hoger kookpunt.
Mijn prof histologie heeft dit gelinkt aan vetverlies, maar hoe dit wetenschappelijk in elkaar zat, weet ik niet meer. Het kwam eropneer dat VV hardnekkiger waren. Het klinkt vrij onlogisch, en ik zou mezelf tegenargumenten kunnen geven, maar hij heeft pakweg 8 jaar studieervaring dus ja.

En euhm, beginnerbb niet zo pessimistisch he. Zijn we nog altijd goeie vrienden?

Het klinkt inderdaad vrij onlogisch.
Ook al is het waar, dan moet je je afvragen of dat wel echt een significant verschil is. En ook al is dat een significant verschil, dan moet je je weer andere gezondheidsfactoren meewegen. Onverzadigde vetzuren hebben namelijk weer vele andere positieve gezondheidseffecten, dus wat weegt er zwaarder; die positieve gezondheidseffecten of het feit dat ze "moeilijk weg te trainen zijn".

Ik bestempel deze theorie als discutabel.

Het klinkt inderdaad vrij onlogisch.
Ook al is het waar, dan moet je je afvragen of dat wel echt een significant verschil is. En ook al is dat een significant verschil, dan moet je je weer andere gezondheidsfactoren meewegen. Onverzadigde vetzuren hebben namelijk weer vele andere positieve gezondheidseffecten, dus wat weegt er zwaarder; die positieve gezondheidseffecten of het feit dat ze "moeilijk weg te trainen zijn".

Ik bestempel deze theorie als discutabel.

Ja mijn tegenargument zou zijn dat, voor zover ik weet, alle binnenkomende vetten worden verwerkt en dan opgeslagen worden onder de vorm van vetzuren+glycerol. Daar zitten geen verzadigdheden in.

Allright spanksta, misschien ben ik de enige, maar ik heb een iets andere mening dan menig poster in je topic.
Je bent blijkbaar onzeker over je groei? Je bent nu ook al enkele maanden bezig en je bent nog altijd vrij mager. Sommige oefeningen steken erboven uit, zoals je MP, maar je bench bijvoorbeeld loopt echt achter. Velen zeggen dan goede training, geduld hebben, je komt wel bij.
Weet je nog, ik ben ongeveer met jou begonnen, misschien iets later? Ik heb niet op grammetjes gezien, en ben gewoon beginnen bulken. Die vetjes die erbij kwamen, kon ik wel gebruiken, en jij ook by the way. Ik ben op 2,5 maand groter en sterker geworden. Niets geduld hebben, het ging vanzelf.

Ik wil je hiermee niet kleineren of uitlachen of weet ik veel. Ik wil je misschien wakker schudden van het feit dat je misschien iets te voorzichtig te werk gaat? Ik wil je niet overtuigen hoor, ik heb respect voor elke manier waarop je te werk zou gaan. Ik heb gewoon mijn twijfels.
Je hebt de motivatie en de wil om er te komen. Doe er meer mee, spank!
Als beginneling zou je, en zeker met jouw toewijding, geen problemen mogen hebben om bij te komen.

Hopelijk apprecieer je deze woorden. ;)
Bert

EDIT: Moest ik volledig naast de context zitten, dan spijt het me. Ik heb niet alle 153 pagina's van je log gelezen.

Geloof me, je bent niet de enige die dat heeft gezegd. En geloof me dat hij met precies dezelfde zin antwoorde. Hij gaat er niks mee doen en zal ook niet veranderen of hij moet zoiets hebben van **** it. Maar tot die tijd enjoy being an ecto. (gaat ie waarschijnlijk ook zeggen dat ie dat niet is)

Tuurlijk zijn we goede vrienden.
Ik doelde meer op het feit dat vetten (lipiden) die door je mond binnen komen, gewoon worden afgebroken.
Wat er op je frame komt is dus heel iets anders dan de vetten die je binnen krijg.
Na jou verhaal denk ik eerder dat je leraar bedoelt dat verzadigde vetten moeilijker afgebroken kunnen worden dan onverzadigde. Zo heeft mijn biologie leraar het ook ooit eens uitgelegd. Wat ik me daarvan kan herinneren is dat hij zei: Verzadigde vetten zijn al verzadigd, dus daar kan je lichaam niks meer mee. Onverzadigde vetten kan je lichaam nog verzadigen en dus gebruiken.
Maar ik ben geen voedingsdeskundige, dus weet er ook niet alles vanaf.

• #3.079
Heb ik het nu fout of zitten er uit VERZADIGDE vetten in melk? Deze zijn dan toch makkelijk weg te traindn:

Origineel gepost door BeUrt Bekijk Post
Ja er zitten onverzadigde vetten in melk. Maar dat is niet ongezond voor je lichaam, het is gewoon hartnekkiger weg te trainen dan verzadigd vet.

gewoon melk drinken dan maar een paar weekjes meet cutten later!!

Terug
Naar boven