XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.121
ziet er prima uit kerel!

alleen je warmups man...te hoog in gewicht en reps zou ik zeggen. je topt op 85 kilo met SQ en doet een warmup van 8x60 na mijn idee belemmer je de werksets met zo'n warming up.

uiteraard wel goed opwarmen, maar als je dichter in de buurt komt van je max moet je gewoon lager in reps met warmup.
DL idem dito - 4x100 is wel goed hoor!

Oke! Dan moet ik dat nog eens onder ogen zien! Bedankt!

Lekkere squats, man! 85kg. Gaat goed, op naar de 100 :D Die deadlift zit ook wel goed hoor :)

Wat betreft die warmup, ik zit met hetzelfde probleem. Doordat ik een te zware WU doe, worden m`n werksets negatief beïnvloed qua gewichten. Natuurlijk ga je tot je max, maar die max ligt gewoon lager als je een zwaardere WU doet.
Mijn WU squat is nu zelfs gewoon zonder gewicht, waarna ik gauw ff 20kg een paar keer squat, alvorens te beginnen aan de werksets.

Goede squats spanksta :thumb:

• #3.124
Lekkere squats, man! 85kg. Gaat goed, op naar de 100 :D Die deadlift zit ook wel goed hoor :)

Wat betreft die warmup, ik zit met hetzelfde probleem. Doordat ik een te zware WU doe, worden m`n werksets negatief beïnvloed qua gewichten. Natuurlijk ga je tot je max, maar die max ligt gewoon lager als je een zwaardere WU doet.
Mijn WU squat is nu zelfs gewoon zonder gewicht, waarna ik gauw ff 20kg een paar keer squat, alvorens te beginnen aan de werksets.

Bedankt gappies!

Zal in het vervolg met 5 reps warming ups doen, meer 5 reppers.. Miss dat dit wel beter werkt inderdaad!

• #3.125
Dit wordt mijn uiteindelijke nieuwe schema, 1ste training eerder deze dag geweest:

Woord Vooraf:
Ik wil dit schema 12 weken proberen vol te houden, waarin ik 2 Crea Kuren hoop te volbrengen {4 weken on / 4 weken off / 4 weken on}
Na die 12 weken zit ik ook aan het einde van de vakantie, dus zal ik moeten kijken hoe dru ik het met school ga krijgen..

Het principe van dit schema is Kracht/Massa beide gericht.. en 50:50 Verhouding van kracht:massa..

Alle sets zijn inclusief WU

Maandag: LB 1 {Low Reps High Intensity}
RepRainge: 5-3 Reps {Calves: 20 reps}
* Squat {10 Sets} {Inc. 3 W.U.}
* DL {5 Sets}
{Inc. 2 W.U.}
* PowerClean {3 Sets}

* Standing Calf Raises
{3 Sets}
* Seated Calf Raises {3 Sets}

Woensdag: UB 1 {Low Reps High Intensity}
RepRainge: 5-3 Reps {Chinns/CD: Faillure}
* BP {5 Sets}{Inc. 1/2 W.U.}
* BOR {5 Sets}{Inc. 1/2 W.U.}
* MP {5 Sets}{Inc. 1/2 W.U.}

* Chinns {3 Sets}
* Chest Dips {3 Sets}

Optioneel
[* Buik {2 * 3 Sets}]

Vrijdag: LB 2 {High reps Middle Intensity}
RepRainge: 8/10 Reps
Squat {5 sets}
Lunges {3 Sets}
Leg Press { 5 Sets} {3 Narrow / 2 Wide}

Lying Leg Curl { 3 Sets}
Hyper Extensions { 3 Sets}

Zaterdag: UB 2
{High reps Middle Intensity}RepRainge: 8/10 Reps
Incline Dumbbell Press {4 Sets}
Dumbbell PullOver { 4 Sets}

T-Bar Row {4 Sets}
Lat Pulldown {4 Sets}

Dumbbell Schoulder Press{4 Sets}
Side Raise {4 Sets}

Optioneel
[* Buik {2 * 3 Sets}]

COMMENTS!!

Laatst bewerkt:
Ziet er goed doordacht uit. Suc6.:)

-ik weet niet hoor eerst 10 sets intensief squatten en dan nog 6 sets intensief deadliften? dat gaat je zwaar liggen hoor spank.
-op de krachtdagen zou ik die kuitoefeningen weglaten, die groeien toch bijna niet op 5-3reps
-waarom 7sets BP,BOR,MP en niet 5?
-ik zou chins voor dips zetten
-leg press eruit en hier die kuiten hard aanpakken met highreps
-ub2 ziet er goed uit, alleen vind ik die pullover geen meerwaarde meer geven.

Bij sommige oefeningen wel veel sets vind ik. Hou ik persoonlijk echt niet van, maarja succes ermee.

ik zou het ook niet zo doen, maar doe het schema voor een week en oordeel zelf :D

succes monster ;)

Alleen de eerste dag al.. :p
Ik zou toch echt goed naar je schema kijken want anders ga je jezelf alleen maar blesseren.

Succes met die maandag:thumb:

• #3.132
Ziet er goed doordacht uit. Suc6.:)

Heb er ook zeker over na gedacht!

-ik weet niet hoor eerst 10 sets intensief squatten en dan nog 6 sets intensief deadliften? dat gaat je zwaar liggen hoor spank.

Deze sets zijn inc. W.U.
voor de SQ 3 sets voor de DL 2 Sets

-op de krachtdagen zou ik die kuitoefeningen weglaten, die groeien toch bijna niet op 5-3reps

De kuiten doe ik rond de 20 reps

-waarom 7sets BP,BOR,MP en niet 5?

Hier zat ik bij te twijfelen, het gaan 5 sets worden waarvan 1/2 WU

-ik zou chins voor dips zetten

Goed plan inderdaad!

-leg press eruit en hier die kuiten hard aanpakken met highreps

De leggpress doe ik erin voor de NARROW STANCE, zo pak je precies je quads sterk aan

-ub2 ziet er goed uit, alleen vind ik die pullover geen meerwaarde meer geven.

Pullover vervangen voor?
Ik deed de PULLOVER voor de LATS+Onderkant Borst

Bij sommige oefeningen wel veel sets vind ik. Hou ik persoonlijk echt niet van, maarja succes ermee.

Hier zat ik inderdaad nog even over te twijfelen

ik zou het ook niet zo doen, maar doe het schema voor een week en oordeel zelf :D

succes monster ;)

Bedankt animal, we zullen zien! Het is immers vakantie! XD

Alleen de eerste dag al.. :p
Ik zou toch echt goed naar je schema kijken want anders ga je jezelf alleen maar blesseren.

Die is pittig mja, gisteren gedaan, maar wel te doen!

hehe, deze heb ik al gedaan! Hij was zwaar maar heb het overleefd!

Ik geloof inderdaad dat ik minder sets moet doen...
Waarom?
* Slecht slapen = slecht herstel
* Rust is overschat bij mij
* Ik wil teveel en ga miss vastlopen

Alhoewel het nog wel mee valt, het is 4 keer p/w trainen, maar de rest heb ik ook genoeg rust, echter ga ik wel wat bijbeunen in de vakantie!

Gisteren dus eerste training gehad, lichte spierpijn in Quads en ook mijn TRAPS voel ik, De powercleans dus wel goed uitgevoerd!

• #3.133
Update Schema:

Maandag: LB 1 {Low Reps High Intensity}
RepRainge: 5-3 Reps {Calves: 20 reps}
* Squat {10 Sets} {Inc. 3 W.U.}
* DL {5 Sets}
{Inc. 2 W.U.}
* PowerClean {3 Sets}

* Standing Calf Raises
{3 Sets}
* Seated Calf Raises {3 Sets}

Woensdag: UB 1 {Low Reps High Intensity}
RepRainge: 5-3 Reps {Chinns/CD: Faillure}
* BP {5 Sets}{Inc. 1/2 W.U.}
* BOR {5 Sets}{Inc. 1/2 W.U.}
* MP {5 Sets}{Inc. 1/2 W.U.}

* Chinns {3 Sets}
* Chest Dips {3 Sets}

Optioneel
[* Buik {2 * 3 Sets}]

Vrijdag: LB 2 {High reps Middle Intensity}
RepRainge: 8/10 Reps
Squat {5 sets}
Lunges {4 Sets}
Leg Press { 5 Sets} {3 Narrow / 2 Wide}

Lying Leg Curl { 3 Sets}

Optioneel
Hyper Extensions { 3 Sets}

Zaterdag: UB 2
{High reps Middle Intensity}RepRainge: 8/10 Reps
Incline Dumbbell Press {4 Sets}
Dumbbell PullOver of Dumbbell Flyes {3 Sets}

T-Bar Row {3 Sets}
Lat Pulldown {3 Sets}

Dumbbell Schoulder Press of Arnold Press{3 Sets}
Side Raise {3 Sets}

Optioneel
[* Buik {2 * 3 Sets}]

COMMENTS!!

Dumbbell PullOver of Dumbbell Flyes {3 Sets}

Dumbbell Schoulder Press of Arnold Press{3 Sets}

Welke hier beter te kiezen?

Laatst bewerkt:
pittig kerel! maar ziet er goed uit hoor

Ik zou zeggen below par, maar waarom zou je je daar druk over maken.
Hoezo gebruik je een belt ? zou je die niet pas gaan gebruiken als je 150 squat ofzo ? (kan het mis hebben hoor)

• #3.137
Hoezo gebruik je een belt ? zou je die niet pas gaan gebruiken als je 150 squat ofzo ? (kan het mis hebben hoor)

Eerste keer dat ikeen belt heb gebruikt..

Vergeet niet dat ik maar 66 weeg, as ikboven de 80 squat wil ik wel een belt hebben.. het gewicht drukt toch op je zo.. onder de 80 zonder belt!

Onzin, je kan het op elk gewicht gebruiken.

Ik zou voor de db pullover gaan en voor de gewone shoulder press.

DB pullover omdat dat een compound is, en flys een isolatie. In zo'n schema als jij hebt wil je toch zoveel mogelijk compounds pakken.
Daarnaast is het ook niet hetzelfde he, pullover is voor de lats en flys is voor de borst, dus begrijp eigenlijk de afweging niet.
Je kan dan wel weer de lat pulldown vervangen door de flys bijvoorbeeld. Zo heb je 2 borst en 2 rugoefeningen op die dag.

En shoulder press gewoon omdat dat motorisch makkelijker is. Arnold press heeft volgens mij geen meerwaarde, behalve dan dat Arnold em deed.

• #3.139
Onzin, je kan het op elk gewicht gebruiken.

Ik zou voor de db pullover gaan en voor de gewone shoulder press.

DB pullover omdat dat een compound is, en flys een isolatie. In zo'n schema als jij hebt wil je toch zoveel mogelijk compounds pakken.
Daarnaast is het ook niet hetzelfde he, pullover is voor de lats en flys is voor de borst, dus begrijp eigenlijk de afweging niet.
Je kan dan wel weer de lat pulldown vervangen door de flys bijvoorbeeld. Zo heb je 2 borst en 2 rugoefeningen op die dag.

En shoulder press gewoon omdat dat motorisch makkelijker is. Arnold press heeft volgens mij geen meerwaarde, behalve dan dat Arnold em deed.

In orde! De DB PULLOVER is ook voor de onderkant borst.. zijn al velediscussies over geweest maar daar kwam uit dat hij voor onderkant borst is EN voor de Lats..

Ik wilde de arnoldpress doen aangezien ik een zwakke voorkant schouder heb.. maar ik doe ook al inlcine DB PRess dus de gewone Press lijkt mij beter dan

Ik heb bijna alle (Op 1 na) Oef gezet op 3 Sets.. Zo verkort ik de training lichtelijk!

In orde! De DB PULLOVER is ook voor de onderkant borst.. zijn al velediscussies over geweest maar daar kwam uit dat hij voor onderkant borst is EN voor de Lats..
Hij legt meer nadruk op de lats dan op de borst.
Kan ook niet anders, als je de beweging van de pull over ziet dan is de bewegingsbaan gelijk aan die van de straight arm pull down is, en iedereen is overtuigd dat dat een rug oefening is. Ergo....

Ik wilde de arnoldpress doen aangezien ik een zwakke voorkant schouder heb.. maar ik doe ook al inlcine DB PRess dus de gewone Press lijkt mij beter dan
Doe er dan nog een front raise bij als je dat wilt. Maar de normale press pakt ook vooral de voorkant van je schouder aan, dus denk dat het wel genoeg is.

Terug
Naar boven