AndroidHealthClinic

Spanksta gaat Loggen..!

Verspil je energie niet met push-ups ;)

Deze kosten mij inderdaad veel kracht; ik gebruik heb als een soort opwarmertje na mijn WU! Maar welke oefening kan ik daarvoor het beste in de plaats nemen dan? want dan zit ik nog maar op 4 borstoefeningen; wat mij vrij weinig lijkt!
Is niet weinig is juist veel als je aan de basis zit en je wilt massa pakken. Hou je ook alleen bezig met basis oefeningen nog geen vorm oefeningen voor definitie doen want massa ontbreekt nog.

Basis oefeningen borst zijn de press oefeningen, skip de flyes... heb je momenteel nog nix aan. Verder niet teveel setjes doen. 3 setjes met zware gewichten i.p.v. 4 setjes waarbij de eerste set minder zwaar is.

Voor de rug zou ik of beginnen met lat pulldown/chin of de deadlift. Daarna de BOR. Deze 3 zijn super om mooie basis te pakken. Geen hyper extensions, deadlift is veel beter.

Voor de benen beginnen met squat (vrij gewicht). Je scoort veel meer massa dan met de smith versie. Lunges zijn goed, en daarna nog calves en eventueel een curl of extension.

Suc6 :D

• Topic Starter Topic Starter
Is niet weinig is juist veel als je aan de basis zit en je wilt massa pakken. Hou je ook alleen bezig met basis oefeningen nog geen vorm oefeningen voor definitie doen want massa ontbreekt nog.

Basis oefeningen borst zijn de press oefeningen, skip de flyes... heb je momenteel nog nix aan. Verder niet teveel setjes doen. 3 setjes met zware gewichten i.p.v. 4 setjes waarbij de eerste set minder zwaar is.

Voor de rug zou ik of beginnen met lat pulldown/chin of de deadlift. Daarna de BOR. Deze 3 zijn super om mooie basis te pakken. Geen hyper extensions, deadlift is veel beter.

Voor de benen beginnen met squat (vrij gewicht). Je scoort veel meer massa dan met de smith versie. Lunges zijn goed, en daarna nog calves en eventueel een curl of extension.

Suc6 :D

Okay alleen is er 1 probleem er ontbreekt een squatrek in onze gym :O

Vraag aan de eigenaar of hij een squatrek wil zetten. En vraag ook concreet wanneer dat gaat gebeuren, áls hij uberhaupt op je verzoek ingaat.

Doet ie het niet, wordt het tijd om een andere gym te gaan zoeken, want zonder squat geen BB.

Vraag aan de eigenaar of hij een squatrek wil zetten. En vraag ook concreet wanneer dat gaat gebeuren, áls hij uberhaupt op je verzoek ingaat.

Doet ie het niet, wordt het tijd om een andere gym te gaan zoeken, want zonder squat geen BB.

Hmmm Ben ik het er niet helemaal mee eens maar g0ed :p Kzal het eens gaan vragen; we hebben wel een smith machine enzo dus daar kan je ook mee squaten maar dat scheint minder te zijn!

Ik zou een gym zoeken met. Wat me opvalt dat je op trainingsdagen minder kcal binnen krijgt dan op niet trainingsdagen. Aangezien je wil bulken zou ik na de training een grote maaltijd plannen aangezien je dan meestal veel honger hebt, nouja ik dan :D
Misschien is het beter om je maximaal 1 keer per week te wegen.

In ieder geval succes met je log dat je maar groot en sterk mag worden.

Maar ik zou dus eigenlijk 3xpw FB Moeten volgen ipv 4dagen split voor massa?
is dit schema wat:

Maandag:
Squat
Benchpress
Deadlift
Dumbbell Shoulder press
Chinnen of Lat pulley
Dippen

Woensdag:
Front squat
bent-over-rows
incline benchpress
dumbbell rows
side lateral raises
barbell ezbar curls

Vrijdag:
legg press
deadlift
dumbbell flyes
military press
shrugs
calf raises

is dit schema wat:

Maandag:
Squat
Benchpress
Deadlift
Dumbbell Shoulder press
Chinnen of Lat pulley
Dippen

Woensdag:
Front squat
bent-over-rows
incline benchpress
dumbbell rows
side lateral raises
barbell ezbar curls

Vrijdag:
legg press
deadlift
dumbbell flyes
military press
shrugs
calf raises

Ik zou beginnen met 1x deadlift per week.

Ha die spanksta. Gaat zeker goed komen met jou. Succes met je log.

En ja... squaten is een must!

is dit schema wat:

Maandag:
Squat
Benchpress
Deadlift
Dumbbell Shoulder press
Chinnen of Lat pulley
Dippen

Woensdag:
Front squat
bent-over-rows
incline benchpress
dumbbell rows
side lateral raises
barbell ezbar curls

Vrijdag:
legg press
deadlift
dumbbell flyes
military press
shrugs
calf raises
ziet er goed uit...
ik zou zeggen kijk eerst weekje aan hoe het gaat en blijkt 2x deadlift te zwaar dan vervanger zoeken voor op vrijdag

pfff heavy schema op de maandag wil je de grote 3 achter elkaar doen. Weet zeker dat je daarna helemaal kapot bent en dan wil jij nog gaan chinnen en dippen. Ik zou minimaal de deadlift op een andere dag zetten... na de squat ben je al helemaal kapot. Hou je basis schema anders op 3 of 4 oefeningen per dag.

Bijvoorbeeld:
Maandag:
Squat
Bench press
Chins

Woensdag:
Deadlift
Dips
Shoulder press

Vrijdag:
Lunges
BOR
Dips

Dan heb je iedere dag een goede been oefening: squat-deadlift en lunges. Dat zijn goede basis oefeningen.

Ook voor de rug iedere dag een goede basis oefening: chins-deadlift en BOR.

Borst en schouders doe je met bench press-shoulder press en dips.

Je armen kun je er nog bij doen als je nog energie hebt, maar deze basis oefeningen pakken die ookal. En vergeet die flyes alsjeblieft... is geen basisoefening.

Suc6.

Je % zijn verkeerd uitgereken bij je voeding...
359gram carbs = 45.2%
196gram Eiwitten = 24.7%
113.5gram Vet = 32.1%
En dus niet de 55-28-17 die jij beweert

pfff heavy schema op de maandag wil je de grote 3 achter elkaar doen. Weet zeker dat je daarna helemaal kapot bent en dan wil jij nog gaan chinnen en dippen. Ik zou minimaal de deadlift op een andere dag zetten... na de squat ben je al helemaal kapot. Hou je basis schema anders op 3 of 4 oefeningen per dag.

Bijvoorbeeld:
Maandag:
Squat
Bench press
Chins

Woensdag:
Deadlift
Dips
Shoulder press

Vrijdag:
Lunges
BOR
Dips

Dan heb je iedere dag een goede been oefening: squat-deadlift en lunges. Dat zijn goede basis oefeningen.

Ook voor de rug iedere dag een goede basis oefening: chins-deadlift en BOR.

Borst en schouders doe je met bench press-shoulder press en dips.

Je armen kun je er nog bij doen als je nog energie hebt, maar deze basis oefeningen pakken die ookal. En vergeet die flyes alsjeblieft... is geen basisoefening.

Suc6.

Lijkt mij een goede raad, maar persoonlijk zou ik de lunges vervangen door hack squats. Ook zou ik in zijn geval slechts 2 x per week trainen, hij heeft nog niet de basis en kracht om 3 x per week met succes te kunnen trainen. Ook is zijn voeding ontzettend mager, ook daar zal hij dus de grote energie niet kunnen uithalen. Ik zou het dus zo doen:
Maandag: Bench press/Squats/BOR/Chins.
Vrijdag: Deadlift/Military press/Hack squats/Dips.
Van alles 3 sets van 8-12reps (opwarmsets niet meegerekend).
Meer dan genoeg voor deze jongen om te gainen.

Je % zijn verkeerd uitgereken bij je voeding...
359gram carbs = 45.2%
196gram Eiwitten = 24.7%
113.5gram Vet = 32.1%
En dus niet de 55-28-17 die jij beweert

dan zou ik jouw rekenmachine dr eens bijpakken:

De optelsom samen is 668, zou je deze door 2 delen kom je op 334, wat 50 % maakt, mijn carbs zitten daar ietsjes boven dus maakt het 55

Laatst bewerkt:
spanksta je bent teveel bezig met eten! Eet gewoon veel en vettig in et begin bouw je daar et beste massa mee. Als je nu al strict voedingsschema hebt wat houd je dan als troef als et eens wat minder voorruit gaat alsje later verder komt kan je altijd voedingsschema gebruiken maar voor jouw geld 1 iets hoe meer je eet hoe meer je scheet hoe meer je spieren groeien bij de vleet!

dan zou ik jouw rekenmachine dr eens bijpakken:

De optelsom samen is 668, zou je deze door 2 delen kom je op 334, wat 50 % maakt, mijn carbs zitten daar ietsjes boven dus maakt het 55

Say wut...?
Wat jij doet is helemaal fout...
hier is de ENIGE echte formule...
voor carbs: [Totaal gram carbs]/[totaal kcals]*4
voor eiwit: [Totaal gram eiwit]/[Totaal kcals]*4
voor vet: [Totaal gram vet]/[Totaal kcals]*9

wat jij doet met optellen en /2 is absurd, want vetten zijn 9kcals/gram en carbs en eiwitten zijn 4 kcals/gram. Wat jij doet kan dus NOOIT kloppen

Je rekent idd. verkeerd. Het is gewoon: grammen x kcal's per gram (voor vet 9; kh 4; ei ook 4) = kcal's
Niets moeilijks aan.
Als je nog niet goed kan chinnen (=minder dan 10 reps) zou ik ook 2x per week chinnen.

Say wut...?
Wat jij doet is helemaal fout...
hier is de ENIGE echte formule...
voor carbs: [Totaal gram carbs]/[totaal kcals]*4
voor eiwit: [Totaal gram eiwit]/[Totaal kcals]*4
voor vet: [Totaal gram vet]/[Totaal kcals]*9

wat jij doet met optellen en /2 is absurd, want vetten zijn 9kcals/gram en carbs en eiwitten zijn 4 kcals/gram. Wat jij doet kan dus NOOIT kloppen

OOOH ZWAAR BEDANKT HOOR!!! Dat wist ik niet dat dat zo moest! sorry!!
Dus dan zijn mijn eiwitten VEELSTE LAAG? of niet? en mij Vetten VEELSTE HOOG?
Moet ik nu niet juist ietsjes lager in vet en hoger in eiwit?

Terug
Naar boven