MuscleMeat

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.001
@ Spanksta Nice squat!

En ik zie daar muscle power schjven in dat filmpje.
Zelf heb ik ook die schijven :D

ThanX, zijn dat hardcore schijven da??

Ik train wel in een hardcore gym! ;)

is leg extension echt zo'n knie verneuker?

ik heb het al vaker gehoord, maar dacht dat het een fabeltje was net zoals deadlift en squat dat slecht voor je is en blabla.

En of.. Naar mijn idee iig wel, altyd als ik die doe heb ik pijn in de knietjes..

Laatst bewerkt:
Jij hebt er meer verstand dan pro-builders en hun coaches? yeh right .Vraag het eens aan Harpep als je het niet gelooft wijsneus.

Toevallig vandaag nog even getraind en les gekregen van Hedwig Parden.
Reus(Jeffrey) en Oma waren daar laatst ook Spank

[Link niet meer beschikbaar]

mr.europe
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Damn die n*ger heeft lekkere definitie op zijn rug!

heb er ff een topic over gemaakt:

[Link niet meer beschikbaar]

ikzelf heb eigenlijk nooit last van m'n knieën. ik denk dat je gewoon niet te hoog mag gaan.

Je moet afstappen van het principe nu gedaan en vorige training gedaan met rood zwart. Los van dat het irritant lezen is boeit het niet. Elke training is anders en als je een keer lichter pakt dan de vorige training maakt dat niks uit dat heet de vorm van de dag.

Brute training bro je zal wel moeilijk kunnen lopen hehehehe.

Vorm van de dag is een ideologisch principe (voor nu). Er zijn al merken op de markt die hier op in proberen te spelen zoals bijvoorbeeld polar met zijn ownzone. De vorm van de dag is vast te stellen middels iemand hartfrequentie echter zijn hier vrij complexe (nja voor gym standaarden) apperatuur voor nodig om dit uit te rekenen. Voor mij is het een excuus om gewoon niet hard te trainen en zul je sterk in je schoenen moeten staan wil je hier geen misbruik van maken. De mens is immers geneigd om zichzelf zo min mogelijk pijn te doen.

Als er iets duidelijk is geworden in de afgelopen tijd over training dan is het wel dat progressieve overload de key tot spiergroei is. Niet de enige nee maar wel een heel belangrijke. Natuurlijk is er ruimte voor als je jezelf een keer niet goed voelt om wat gas terug te nemen zo lang dit maar bij een keer blijft. De training van vandaag is morgen, over morgen en wellicht deze week nog een training maar is volgende week geen prikkel meer. Het adaptieve vermogen van het lichaam laat dit niet toe. Overload is het doel waar naar gestreeft moet worden.

Vorm van de dag is een ideologisch principe (voor nu). Er zijn al merken op de markt die hier op in proberen te spelen zoals bijvoorbeeld polar met zijn ownzone. De vorm van de dag is vast te stellen middels iemand hartfrequentie echter zijn hier vrij complexe (nja voor gym standaarden) apperatuur voor nodig om dit uit te rekenen. Voor mij is het een excuus om gewoon niet hard te trainen en zul je sterk in je schoenen moeten staan wil je hier geen misbruik van maken. De mens is immers geneigd om zichzelf zo min mogelijk pijn te doen.

Als er iets duidelijk is geworden in de afgelopen tijd over training dan is het wel dat progressieve overload de key tot spiergroei is. Niet de enige nee maar wel een heel belangrijke. Natuurlijk is er ruimte voor als je jezelf een keer niet goed voelt om wat gas terug te nemen zo lang dit maar bij een keer blijft. De training van vandaag is morgen, over morgen en wellicht deze week nog een training maar is volgende week geen prikkel meer. Het adaptieve vermogen van het lichaam laat dit niet toe. Overload is het doel waar naar gestreeft moet worden.

Prachtig stuk man. Ja overloaden en gewoon ervoor zorgen dat je elke keer je lichaam kan verrassen does the trick. :)

Voor jou persoonlijk werkt het niet dat kan zo zijn. Als jij niet de ballen hebt om eruit te halen wat erin zit en dan "vorm van de dag" gaat misbruiken heeft dat met je karakter te maken niet met dat principe.
Dit principe is juist goed en moet je alleen gebruiken als je het nodig hebt.

Hier een post van Harpep 1 van de meest gerespecteerde leden van dit board. Iemand die het heel erg goed snapt.............

Tabellen geven vaak informatie die als richtlijn kan worden gebruikt.
schema's e.d. zijn niets meer dan een verzameling parameters (oefeningen, sets, reps, percentages RM etc.) ten bate van het behalen van een bepaald doel.

Beste ijzervreters, wat mij blijft verbazen dat zoveel mensen zaken als aantal sets, reps en percentages, zien als ultiem rekenwerk en verplicht uit te voeren taken.
Het woord schema blijkt nog altijd een aanleiding te zijn tot starre dogmatiek en zwart/wit denken.

Het gaat allemaal om PRINCIPES en RICHTLIJNEN.
Deze principes en richtlijnen vormen een KADER of METHODE waarbinnen trainingen zodanig kunnen worden uitgevoerd dat je doelen (hopelijk) worden bereikt.

Een goede trainingsmethode biedt daarbij aan de ene kant houvast, zodat je niet voortdurend maar doelloos wat aanklooit.
Aan de andere kant geeft het ruimte zodat je, naar gelang de vorm van de dag, de ene keer wat meer en de andere keer wat minder kunt doen zonder dat iemand zich dan meteen schuldig voelt en het gevoel heeft dat het 'schema' dan wel niet zal werken......

Laatst bewerkt:
die Spank (en yosh) zijn echt squat beesten!!!!

Voor jou persoonlijk werkt het niet dat kan zo zijn. Als jij niet de ballen hebt om eruit te halen wat erin zit en dan "vorm van de dag" gaat misbruiken heeft dat met je karakter te maken niet met dat principe.
Dit principe is juist goed en moet je alleen gebruiken als je het nodig hebt.

Hier een post van Harpep 1 van de meest gerespecteerde leden van dit board. Iemand die het heel erg goed snapt.............

jij snapt het echt niet he?
Wat philospher aankaart word gewoon overal aan gegeven in wetenschappelijke studies. Waarom jij nou weer aankomt met een ''gerespecteerd" lid van dbb.

Ik maak me er ook niet meer druk om ook niet. Lekker zelf weten wat je doet.

Goed bezig Spank, die 10 * 80 fullsquat gaat lekker.

Over de discussie van progressive overload;

Uiteraard is elke vorm van training gebaseerd op progressive overload, als je dit principe niet vast houdt dan ga je simpelweg niet vooruit. Maar progressive overload is niet zo simpel als; vorige week heb ik deze rode cijfertjes gepakt, vandaag moet ik deze zwarte cijfertjes pakken.
Ten eerste; de intensiteit van de set is niet altijd in cijfertjes uit te drukken.
Ik kan vorige week een set van 10 * 140 squat hebben gedaan, maar met een net geen perfecte vorm. Deze week pak ik weer 10 * 140, maar met een iets betere vorm. Een heel klein beetje dieper zakken, en/of een heel klein beetje langzamer zakken.
Of ik heb de voorgaande set twee reps meer gemaakt.
Door dit soort kleine veranderingen ben ik niet in staat meer gewicht te pakken dan vorige week (10 * 140), maar de intensiteit was wel degelijk zwaarder. Daarom is er nog steeds sprake van progressive overload. Alleen de persoon zelf weet of de set beter ging dan de week ervoor. Zeker als je wat meer ervaring hebt dan kun je voor jezelf bepalen of het een goede set was of niet, en of je progressive overload hebt toegepast, al dan niet met dezelfde reps en gewicht.

Ten tweede; de ene dag is inderdaad de andere niet. Iemand die louter vanuit z'n logboekje werkt en elke training zwaarder kan pakken is; of een beginner, of iemand die niet elke training tot z'n max gaat. Want als je wat meer ervaren bent dan weet je dat het vrijwel onmogelijk om elke week een significante progressive overload te bewerkstelligen. De ene dag is simpelweg de andere niet. Daarom is het niet nodig om altijd elke training zwaarder te gaan, soms voel je je fysiek of mentaal even wat minder en is het helemaal niet erg om juist een soort deload training ervan te maken of het roer om te gooien. Wie dat niet kan begrijpen heeft geen ervaring genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.011

Uiteraard is elke vorm van training gebaseerd op progressive overload, als je dit principe niet vast houdt dan ga je simpelweg niet vooruit. Maar progressive overload is niet zo simpel als; vorige week heb ik deze rode cijfertjes gepakt, vandaag moet ik deze zwarte cijfertjes pakken.
Ten eerste; de intensiteit van de set is niet altijd in cijfertjes uit te drukken.
Ik kan vorige week een set van 10 * 140 squat hebben gedaan, maar met een net geen perfecte vorm. Deze week pak ik weer 10 * 140, maar met een iets betere vorm. Een heel klein beetje dieper zakken, en/of een heel klein beetje langzamer zakken.
Door dit soort kleine veranderingen ben ik niet in staat meer gewicht te pakken dan vorige week (10 * 140), maar de intensiteit was wel degelijk zwaarder. Daarom is er nog steeds sprake van progressive overload. Alleen de persoon zelf weet of de set beter ging dan de week ervoor. Zeker als je wat meer ervaring hebt dan kun je voor jezelf bepalen of het een goede set was of niet, en of je progressive overload hebt toegepast, al dan niet met dezelfde reps en gewicht.

Ten tweede; de ene dag is inderdaad de andere niet. Iemand die louter vanuit z'n logboekje werkt en elke training zwaarder kan pakken is; of een beginner, of iemand die niet elke training tot z'n max gaat. Want als je wat meer ervaren bent dan weet je dat het vrijwel onmogelijk om elke week een significante progressive overload te bewerkstelligen. De ene dag is simpelweg de andere niet. Daarom is het niet nodig om altijd elke training zwaarder te gaan, soms voel je je fysiek of mentaal even wat minder en is het helemaal niet erg om juist een soort deload training ervan te maken of het roer om te gooien. Wie dat niet kan begrijpen heeft geen ervaring genoeg.

Bedankt allen en ik moet loo een dikke +1 geven en wat koekjes want dit is echt QFT!!

Training Woensdag 14 Oktober

Borst/Biceps/Buik

Woord Vooraf!

Rustig aan gedaan omdat: Zenuwen en eerste dag van nieuwe schema..
Niet tot failure gegaan aangezien ik eerst alleen was in de gym..

Zwart = Deze Training!
Rood = Nu!

7:30 Minuten Crosstrainer
110 Kcals Lichter..

# Borst #:

* Incline Bench Press {Eerste Keer!!}
- 10 * 30
- 10 * 40
- 10 * 50
- 7 * 60
- 6 * 60
- 5 * 60 {Net aan!}

* Flat Dumbbell Press
- 10 * 8
- 8 * 22
- 8 * 24
- 7 * 24

* Flat Bench Flyes
- 10 * 10
- 10 * 14
- 10 * 14

* Standing Cable Flyes {Onderkant borst}
- 10 * 10
- 10 * 15
- 10 * 15

# Biceps #

* Barbell Bicep Curl {Zo strikt als mogelijk}
- 10 * 25
- 10 * 30
- 8 * 30

* Incline Seated/Standing Dumbbell Curl
- 10 * 10
- 10 * 12
- 10 * 12

# Buik #
* Weighted leg Raises
- 25 * 10
- 22 * 10
- 20 * 10

Trainingstijd: 60 Minuten exclusief Cardioooo!

klopt

ik ben wel geen beginner
maar om ergens te pieken in je schema
betekent voor mij althans
dat ik in de eerste weken niet voluit ben gegaan
ik kom er nu meer in de buurt
maar door de manier waarop het schema in elkaar zit
zijn de trainingen toch stevig geweest de afgelopen weken

mooi stukje tekst loo

Kijk zoals altijd zal de waarheid wel ergens in het midden liggen. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat het zo nu en dan wat gas terug te nemen een goede zaak is maar de vorm van de dag vind ik te subjectief. Natuurlijk word het steeds moeilijker om pregressieve overload te behalen, dit is waar echte periodizatie om de hoek komt kijken. Daarnaast hoeft progressive overload niet alleen uit meer gewicht te bestaan wat vaak wel gedacht word. Korte pauzes, een setje extra, een rep meer en zoals loo al zei een verbeterde vorm kunnen hier ook aan bijdragen.

Al met al maakt het geen donder uit wat en hoe we het doen als we het maar doen. Zo lang we maar wel het hoofd erbij houden en niet zomaar doelloos gaan trainen in de hoop dat alles vanzelf goed komt met de vorm van de dag :P. Sorry klein geintje maar moet kunnen toch.

Kijk zoals altijd zal de waarheid wel ergens in het midden liggen. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat het zo nu en dan wat gas terug te nemen een goede zaak is maar de vorm van de dag vind ik te subjectief. Natuurlijk word het steeds moeilijker om pregressieve overload te behalen, dit is waar echte periodizatie om de hoek komt kijken. Daarnaast hoeft progressive overload niet alleen uit meer gewicht te bestaan wat vaak wel gedacht word. Korte pauzes, een setje extra, een rep meer en zoals loo al zei een verbeterde vorm kunnen hier ook aan bijdragen.

Al met al maakt het geen donder uit wat en hoe we het doen als we het maar doen. Zo lang we maar wel het hoofd erbij houden en niet zomaar doelloos gaan trainen in de hoop dat alles vanzelf goed komt met de vorm van de dag :P. Sorry klein geintje maar moet kunnen toch.

Ik denk dat wij het eens zijn alleen Smeagal wijst constant alleen op de theorie dat werkt niet je moet het combineren. Geen 1 lichaam is hetzelfde. Harpep > wetenshappelijke studies

Ik denk dat wij het eens zijn alleen Smeagal wijst constant alleen op de theorie dat werkt niet je moet het combineren. Geen 1 lichaam is hetzelfde. Harpep > wetenshappelijke studies

harpep zegt idd zinnige teksten
soms moet ik het wel drie keer lezen
voordat ik het begrijp
hogere-school bodybuilding imo

Ik denk dat wij het eens zijn alleen Smeagal wijst constant op de theorie dat werkt niet je moet het combineren. Geen 1 lichaam is hetzelfde.

Hij kijkt misschien wat zwart wit maar hij heeft wel deels gelijk en heeft de wetenschap aan zijn kant (iets waar ik, als ik eerlijk ben ook meer waarde aan hecht). Maar goed niet alles is in cijfers, tabellen en protocols samen te pakken. Sommige dingen staan daar buiten ze werken gewoon ook al is het niet te verklaren en dan moet men het ook lekker blijven doen. Er is nog zoveel wat we niet weten dus het zou net zo goed kunnen dat over enkele jaren alles weer anders is. Kennis is immers dynamisch. Dus ach beide wat water bij de wijn en jullie komen er uit.

hehehe chears philosopher!:klink:

harpep zegt idd zinnige teksten
soms moet ik het wel drie keer lezen
voordat ik het begrijp
hogere-school bodybuilding imo

Is dat wel zo? Heb je dat gechecked? Of neem je het gewoon aan? Ik wil je niet aanvallen helemaal niet maar dit zie ik constant. Omdat iemand wellicht "moeilijk" woorden en leuke zinsspelingen gebruikt wil dat nog niet zeggen dat het klopt. Kijk begrijp me niet verkeerd Harpep weet waar hij het over heeft maar wat ik wil zeggen is dat men kritisch moet blijven en nooit zomaar iets moet aannemen omdat iemand dat zegt. Maar goed ik dwaal af en dit is een heel andere discussie.

Is dat wel zo? Heb je dat gechecked? Of neem je het gewoon aan? Ik wil je niet aanvallen helemaal niet maar dit zie ik constant. Omdat iemand wellicht "moeilijk" woorden en leuke zinsspelingen gebruikt wil dat nog niet zeggen dat het klopt. Kijk begrijp me niet verkeerd Harpep weet waar hij het over heeft maar wat ik wil zeggen is dat men kritisch moet blijven en nooit zomaar iets moet aannemen omdat iemand dat zegt. Maar goed ik dwaal af en dit is een heel andere discussie.

Nou ja lees zijn post eens na dan begrijp je denk ik wel wat ik bedoel.
Daarnaast ben ik met je eens dat je informatie nooit klakkeloos zomaar moet aannemen.

ik zou het bijna vergeten
goed gebenched spank
5x60 is niet slecht hoor

Terug
Naar boven