XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

Spanksta, ik volg dit log al vanaf het begin en ik ga je nu mijn visie er op geven.

Al vanaf het begin zie ik niks anders dan twijfels bij je. Je vraagt je constant af of je het wel goed doet, wat er veranderd kan worden, of je vooruit gaat, etc.etc.
Je vliegt werkelijk alle kanten op. Je voeding, je training, je rust. Er is slechts 1 vaste structuur in je log, en dat is; twijfelen, twijfelen, twijfelen en klagen, klagen en klagen.
Je hebt geen vertrouwen. Geen vertrouwen in jezelf, geen vertrouwen in je training, geen vertrouwen in je voeding. In elke post vraag je bevestiging van andere members. Je hebt constant adviezen nodig, omdat je hetgeen wat je doet in twijfel trekt.
Begrijp me niet verkeerd, ik bewonder je toewijding, en ik bewonder je vraag naar informatie en verbeteringen. Dat is een goede eigenschap en in dat opzicht heb je een voorsprong op andere sporters die "maar wat doen". Dit is ook geen aanval op jou.
Echter, deze houding is destructief. Deze houding remt je groei.
Als je kijkt naar alle grote sportmensen, alle grote bodybuilders, dan zie je een grote gelijkenis. Ze waren allen enorm vastberaden en standvastig, ze hebben allen hun eigen weg gekozen, en ze geloofden vooral in zichzelf. Met name in bodybuilding is dat enorm belangrijk. Denk positief, geloof in wat je doet, heb vertrouwen in jezelf. Elke succesvolle bodybuilder heeft het grootste vertrouwen in wat hij doet en twijfelt niet.
Arnold was hier koning in. Hij had het volste vertrouwen in zichzelf, het vertrouwen dat hij vroeg of laat zijn doelen zou bereiken. Als jij het volste vertrouwen hebt dat je gaat groeien, dan groei je ook. Neem dat van me aan.
Ik heb 1 advies voor jou;
Kies een weg. Kies een voedingsschema, kies een trainingsschema, en ga ervoor.
Stop met klagen, stop met twijfelen. Vertrouw in jezelf. Geef 110 %. Denk positief.
En over 8 weken, dan ga je weer eens evalueren. Was deze weg goed, of moet ik aanpassingen maken. Maar elke dag opnieuw twijfelen is echt destructief.
Think about it...

Wonderfull post! Dit verdient KARMA! Echt werkelijk mooi samengevat en uitgelegd Loo!!! ;) :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Spanksta, ik volg dit log al vanaf het begin en ik ga je nu mijn visie er op geven.

Al vanaf het begin zie ik niks anders dan twijfels bij je. Je vraagt je constant af of je het wel goed doet, wat er veranderd kan worden, of je vooruit gaat, etc.etc.
Je vliegt werkelijk alle kanten op. Je voeding, je training, je rust. Er is slechts 1 vaste structuur in je log, en dat is; twijfelen, twijfelen, twijfelen en klagen, klagen en klagen.
Je hebt geen vertrouwen. Geen vertrouwen in jezelf, geen vertrouwen in je training, geen vertrouwen in je voeding. In elke post vraag je bevestiging van andere members. Je hebt constant adviezen nodig, omdat je hetgeen wat je doet in twijfel trekt.
Begrijp me niet verkeerd, ik bewonder je toewijding, en ik bewonder je vraag naar informatie en verbeteringen. Dat is een goede eigenschap en in dat opzicht heb je een voorsprong op andere sporters die "maar wat doen". Dit is ook geen aanval op jou.
Echter, deze houding is destructief. Deze houding remt je groei.
Als je kijkt naar alle grote sportmensen, alle grote bodybuilders, dan zie je een grote gelijkenis. Ze waren allen enorm vastberaden en standvastig, ze hebben allen hun eigen weg gekozen, en ze geloofden vooral in zichzelf. Met name in bodybuilding is dat enorm belangrijk. Denk positief, geloof in wat je doet, heb vertrouwen in jezelf. Elke succesvolle bodybuilder heeft het grootste vertrouwen in wat hij doet en twijfelt niet.
Arnold was hier koning in. Hij had het volste vertrouwen in zichzelf, het vertrouwen dat hij vroeg of laat zijn doelen zou bereiken. Als jij het volste vertrouwen hebt dat je gaat groeien, dan groei je ook. Neem dat van me aan.
Ik heb 1 advies voor jou;
Kies een weg. Kies een voedingsschema, kies een trainingsschema, en ga ervoor.
Stop met klagen, stop met twijfelen. Vertrouw in jezelf. Geef 110 %. Denk positief.
En over 8 weken, dan ga je weer eens evalueren. Was deze weg goed, of moet ik aanpassingen maken. Maar elke dag opnieuw twijfelen is echt destructief.
Think about it...

Bewonder jouw hulp tot zover.. Inderdaad twijfel ik nogal.. Het mentale gedeelte is vrij zwak aan deze kant van de computer.. Ik denk teveel na, wil teveel halen uit een training.. Dus doe ook teveel gewicht voor mijn doen waarschijnlijk..

Ik moet positiever gaan staan tegenover de trainingen die ik afleg, dat weet ik ook wel.. Alleen komt hier die twijfel weer in terug of ik wel goed genoeg train..

Ik moet toch maar gaan overwegen een 5*5 Schema te gaan doen en dit 10 weken vol te houden.. Alleen zie ik daar nu al tegen op omdat je 3 keer p/w gewichten moet verhogen, wat ik nu nog niet eens in 2 weken 1 keer verhogen kan..

Hier het mentale gedeelte weer, volledig geen vertrouwen in mezelf..

Bedankt voor je bemoediging, komt snoei hard aan hier, maar het is wel realiteit..

Je zult versteld staan van hoeveel jij kan verhogen met een krachtschema. het is een hele andere manier van trainen. je gooit de gewichten er zo bij

• #1.104
Je zult versteld staan van hoeveel jij kan verhogen met een krachtschema. het is een hele andere manier van trainen. je gooit de gewichten er zo bij

Sja, ben enkel bang dat de intensiteit te laag ligt in zo'n schema..
In 45 Minuten ben je klaar als je BS Volgt..

Al helemaal als hij z'n kcal's omhoog schroeft. Je kan echt VEEL en VEEL meer uit je trainingen halen. Start hier maar eens mee:

Voeding -> Rust -> Training

Dat is de volgorde die je wilt aanhouden! Training is belangrijk, maar niks zonder de andere 2.

Zoals Lee Haney zei: "het gaat niet om het gewicht, maar wat je met het gewicht doet"
niet twijfelen gast, gewoon kiezen voor een eetschema, een trainingsschema en knallen maar, vergelijk na 2 maanden of het goed was, je kan niet verwachten dat je training na training verbetert.
Gewoon niet twijfelen en doen!
trouwens Loo: fantastische post man!

• #1.107
Zoals Lee Haney zei: "het gaat niet om het gewicht, maar wat je met het gewicht doet"
niet twijfelen gast, gewoon kiezen voor een eetschema, een trainingsschema en knallen maar, vergelijk na 2 maanden of het goed was, je kan niet verwachten dat je training na training verbetert.
Gewoon niet twijfelen en doen!
trouwens Loo: fantastische post man!

Ja en ik moet TEVREDEN ZIJN met de dingen die ik wel heb behaald.. Want toch zijn er wel wat PR'S.. Enkel niet op de dingen die ik perse wilde verbeteren.. Klote Bench

Zeer juist.
Ik haal ook niet alle PR's die ik wil in een training, **** it er komen nog trainingen ;)
en als de bench niet mee wil heb ik een tip voor je die voor mij fantastisch werkte!
schakel even over naar flat dumbbell press, een maandje ofzo en je zal zien dat je BP verbetert zal zijn als je terug begint ;)
Je kan ook eerst even 5*5 doen.

• #1.110
hehe.. Hij heeft inderdaad een punt.. een Groot Punt! :O

ik zeg nooit veel :)

maar je moet het zomaar bekijken.. beter een oefening strikt en helemaal goed uitvoeren dan meer gewicht nemen en beginne zwaaien of in het midde van de oefening voelen van damn teveel...

je hebt altyd van die jonges die veel kilo's nemen maar het dan helemaal niet goed doen... :)

• #1.112
ik zeg nooit veel :)

maar je moet het zomaar bekijken.. beter een oefening strikt en helemaal goed uitvoeren dan meer gewicht nemen en beginne zwaaien of in het midde van de oefening voelen van damn teveel...

je hebt altyd van die jonges die veel kilo's nemen maar het dan helemaal niet goed doen... :)

Hier heb je ook weer gelijk in..
Voor een BB is dat belangrijker, voor iemand die voor kracht gaat miss niet..

• #1.113
Training beetje ver zoek geraakt door al dat gepraat, ook even wat bijgewerkt. Filmpjes probeer ik er straks ook bij te zetten!

Training Maandag 10 Februari (UB2)

Blijf nog hangen op de BP
Ook het chinnen gaat mij niet bijzonder goed af
Kan dit komen omdat dit de 2e dag deze week is van UB? Dat het zwaarder lijkt?

Filpjes volgen nog:
BOR
Incline DB Press 24 Kilo
Schoulder Press 18 Kilo
DL 80 Kilo

ZWART = NU

7.30 Minuten Roeien

UB2

* BP
- 12 * 40 (10 * BB) (12 * BB) (12 * 30) (12 * 30)
- 7 * 55 (12* 40) (12 * 40) (10 * 45) (12 * 45)
- 6 * 55 (8 * 55) (4 * 60) (8 * 55) (8 * 55) Zwaar!
- 8 * 50 (7 * 55) (6 * 55) (4 * 60) (4 * 60) 1 Lichte Spot!

- 8 * 50 (4 * 55) ( 7 * 55) (7* 55) 1 Lichte Spot!

* BOR
- 10 * 20 (10 * 30) (12 * 30) (12 * 30) (12 * 35)
- 10 * 30 (10 * 30) (8 * 40) (10 * 40) (9 * 45) Rep PR + 1
- 10 * 35 (7 * 40) (5 * 45) (8 * 45) (10 * 40)
- 8 * 40 (7 * 40) (9 * 40) (8 * 40) 1 Sec. Hold Bovenaan!

* Incline Dumbbell Press
- 12 * 18 (12 * 18) (12 * 18)
- 10 * 20 (10 * 20) (10 * 20)
- 8 * 22 (8 * 22) (8 * 22)
- 9 * 18(3 * 24) (5 * 25)Rep PR + 2 Reps

* Dumbbell Schoulder Press
- 12 * 12 (12 * 12) (12 * 14)
- 9 * 14 (10 * 14) (9 * 16) Rep PR + 3 Reps
- 6 * 16 (7 * 16) (5 * 18) PR + 2 Kilo

* Seated Cable Row
- (12 * 30) (15 * 30)
- (9 * 40) (10 * 40)
- (6 * 40) (8 * 45) PR + 5 Kilo

* Upright Row
- (12 * 20) (9 * 30) Rep PR + 1 Rep
- (8 * 30) (8 * 30)
- (6 * 30) (8 * 30)

* Barbell Bicep Curl
- 12 * 20 (12 * Olympische BB) (12 * Olympische BB)
- 8 * 25 (8 * 25) (8 * 25)
- 7 * 25 (10 * Olympische BB) (10 * Olympische BB)

* Chinnen
- 2 * 3 * BW

TrainingsTijd Ex. W.U.: 60 Minuten!

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 250 ML Halfvolle Melk
Pre WO: 50 Gram Brinta / 250 ML Halfvolle Melk / 10 Gram Whey / 1 Appel
PWO: 10 Gram Whey / 20 Gram Dextrose
Lunch: 75 Gram Rijst / 100 Gram Sperziebonen / 150 Gram Kipfilet [Onbereid Gewogen]
Middag: 2 Volkorenbrood / 55 Gram Paling / 200 ML Karnemelk
Diner: Shitload Bruinenbonensoep met Runderpoulette/Worst / 200 Gram Volle Yoghurt
Avond: 450 Gram Kwark / 50 Gram NotenMix /

Kcal: 3000 of meer..

hoe deadlift je spank?
Stiff legged of gewoon normale deaflift

• #1.115
Laatst bewerkt:

Die 10gr whey, daar zal je vast veel baat bij hebben...

• #1.117

Die 10gr whey, daar zal je vast veel baat bij hebben...

Jazeker.. Een half uur later eet ik weer grote maaltijd..
+ Ik zit te hoog in eiwitten (3,5 Gram Lichaamsgewicht met brood erbij, zonder 3,1 ofzo)

Eten ziet er minder dan 3000 kcal uit. Sommige maaltijden mogen wel verdubbeld worden.

Dat chinnen moeilijk gaat als laatste oefening is ook niet zo gek.

10 gram whey is zonde van je geld man.

• #1.120
Terug
Naar boven