AndroidHealthClinic

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.181
squat is te wazig om te oordelen.

Edit/ zag bor en powerclean niet staan:

- bor trek je verkeerd vind ik. Ellebogen naar achter en schouderbladen naar elkaar toe.

okay, trek ik hem wel hoog genoeg? En naar de juiste plaats?

- powerclean techniek is heel moeilijk, ik kreeg als advies eerst te oefenen op de shrug beweging. Kijk mijn filmpjes maar in de powerlift sectie, die van jou is nog extremer in het feit: Slechte pull, dan een reverse curl ipv een goede shrug.

oke, dus meer vanuit de schouders/nek halen?

- deadlift techniek kan ook stukken beter, je trekt veel te veel vanuit je rug. Zorg voor meer hipdrive en betrek je benen in de lift.

ik trek inderdaad vanuit mijn rug, dacht ook dat de deadlift daarvoor bedoeld was.. Zodra je je benen erbij betrekt wordt deze toch juist makkelijker en lichter?

blijven oefenen.

i will

succes.

bedankt, er zullen nog meer filmpjes volgen, als je mijn log af en toe wilt checken!

ps; neem je eigen muziek mee, op zulke gay muziek kan niemand degelijk trainen.

lol! Als ik bezig ben hoor ik geeneens muziek meer.. Probeer me te focussen op de oefening!

karmaaa ++ reactie!!!

• #1.182
Ik heb mn bericht aangepast.

Bij een squat filmpje hoor je het totaal plaatje goed te kunnen zien, omdat het een oefening is waarbij meerdere standen van je lichaam er toe doen.

[Link niet meer beschikbaar]

Zo bedoel ik dat.

Dumbbell presses e.d. vind ik niet boeiend, dat bedoelde ik je duidelijk te maken.

Okay, In orde, ik kon geen goede stand voor de camera vinden.. Ik zal proberen de volgende keer een beter spot te vinden..

Deadlift is een lower body oefening he, dus zeker wel je benen er bij betrekken.

Succes verder, hopelijk heb je wat aan mijn input gehad.

Deadlift moet je vooral in je rug voelen, de squats zijn lower body genoeg. Natuurlijk worden bij elke dead de benen ook betrokken maar de focus moet vooral op de rug liggen.

Deadlift moet je vooral in je rug voelen, de squats zijn lower body genoeg. Natuurlijk worden bij elke dead de benen ook betrokken maar de focus moet vooral op de rug liggen.

Dat is onzin.

Je moet gewoon een goede techniek hanteren, niet letten op wat je gaat voelen en wat niet.

Ja en de goede techniek maakt dat je van de dead een oefening maakt die reuzegoed is voor de allround power van het bovenlichaam, maar nog eens je kan uiteraard de benen niet volledig uitschakelen.

squat is lastig te beoordelen , je zakt wel diep door volgens mij
deadlift moet je eens wat explosiever te doen en neem je tijd voor de reps , je techniek is hier heel belangrijk
bor , trek hem eens wat explosiever naar je toe en span en dan weer terug

• #1.188
Deadlift is een lower body oefening he, dus zeker wel je benen er bij betrekken.

Succes verder, hopelijk heb je wat aan mijn input gehad.

Ik heb er altijd wat aan! Bedankt!

Dat is onzin.

Je moet gewoon een goede techniek hanteren, niet letten op wat je gaat voelen en wat niet.

Ja en de goede techniek maakt dat je van de dead een oefening maakt die reuzegoed is voor de allround power van het bovenlichaam, maar nog eens je kan uiteraard de benen niet volledig uitschakelen.

Ik laat jullie even uitvechten, de conclusie hoor ik nog wel.. ;)

Ik dacht zelf namelijk dat je hem vanuit je rug omhoog moest trekken.. Echter bij het omhoog komen staat er uiteraard spanning op je benen, en geef je er ook iets kracht mee, en als je eenmaal omhoog bent, goed de knik maken dat je hem in de rug voelt!

squat is lastig te beoordelen , je zakt wel diep door volgens mij
deadlift moet je eens wat explosiever te doen en neem je tijd voor de reps , je techniek is hier heel belangrijk
bor , trek hem eens wat explosiever naar je toe en span en dan weer terug

Is de Squat wel ATTG? Dit probeer ik namelijk wel, Ik zak echt zo diep als het maar kan..

Over de BOR en de DL ben ik het mee eens.. Gewoon wat rustiger aan doen.. paar Kilo minder gewicht, en zuivere reps.. Ik train immers neit voor PL, maar voor BB..

Bedankt allemaal!

squat kan je moeilijk zien maar is volgens mij wel ATG, of toch heel dichtbij

Squat gaat goed diep, echter kunnen we niet je hele lichaam zien. Voortaan zorgen dat zowel je hoofd als je voeten in beeld komen. Je zakt de eerst reps wel extreem snel waardoor ik het idee heb dat daar nauwelijks spanning op je spieren staat. Zak iets rustiger.

Helaas betrek je bij de deads nauwelijks je benen. Je benen moeten gelijk met je rug omhoog en beide betrokken zijn bij het uitstoten van het gewicht.

Verder vind ik je de training die je post zeer netjes, je gaat toch goed.

• #1.192
Squat gaat goed diep, echter kunnen we niet je hele lichaam zien. Voortaan zorgen dat zowel je hoofd als je voeten in beeld komen. Je zakt de eerst reps wel extreem snel waardoor ik het idee heb dat daar nauwelijks spanning op je spieren staat. Zak iets rustiger.

Helaas betrek je bij de deads nauwelijks je benen. Je benen moeten gelijk met je rug omhoog en beide betrokken zijn bij het uitstoten van het gewicht.

Verder vind ik je de training die je post zeer netjes, je gaat toch goed.

Hartelijk dank chick! Goede motivatie! Ik kan inderdaad iets rustiger doorzakken, hadik nietzo door als ik bezig ben! Bedankt voor je comment! Rest van de oefeningen redelijk goed?

• #1.193
Zoals Jullie weten doe ik UB/LB.. Dus 2 * UB 2 * LB..

Is het een idee om de ene training voor kracht te trainen (5*5)
En de andere training op Massa (12/10/8/6) ??

Leuk zo met al die filmpjes!
Alleen ga je tijdens je reps bij de negatieve (neerwaartse) beweging nogal rommelig en veel te snel naar beneden. Je squat techniek is opzich niet heel belaberd, maar je zakt gewoon met te veel snelheid door je knieën. Probeer die eens rustiger aan, je zal zien dat dat ook meteen je algehele houding verbeterd. Die negatieve beweging geld overigens bij alle oefeningen. No offense, maar probeer daar echt op te oefenen.

Inderdaad koekie, als je té snel naar beneden gaat zou je wel eens een spier/pees kunnen overbelasten.

Zoals Jullie weten doe ik UB/LB.. Dus 2 * UB 2 * LB..

Is het een idee om de ene training voor kracht te trainen (5*5)
En de andere training op Massa (12/10/8/6) ??

categoriseren in massa en kracht is wel het laatste wat je moet doen en je daarbij fixeren op reps en sets des te meer

Commentaar op je filmpjes mbt techniek.

De squat lijkt diep genoeg te gaan, maar je mag wat mij betreft wel met wat meer controle zakken.
Voor de rest vind ik de techniek zeker niet zo verkeerd.
Maar "live" zie je soms wel wat meer! :D

Bij de deadlift loop je een beetje aan te klooien geloof ik...
Of is het een licht gewicht dat je pakte voor het filmpje..?
Steeds naar links staan kijken! :eek:
Kijk recht voor je tijdens een oefening!
Toch ook best een redelik goede techniek denk ik...
Als je hem wat serieuzer doet!
Misschien dat die heupen er wat feller in/naar voren mogen gedreven worden, en de schouders met wat meer power naar achter getrokken, maar dat zijn details.
Zo te zien gaat de halter mooi langs de benen naar boven.

Bij de dumbbell presses laat ik zelf de dumbbells net wel, of net niet mijn schouders raken voor ik ze naar boven duw.
Boven aan de beweging zijn bij mij de dumbbells gedraait zodat je iets meer "range of motion" hebt, en de borst harder kunt aanspannen.
Ik zou oppassen dat de dumbbells niet te ver van je licham gaan.
Dus niet al te wijd laten zakken, dan wordt het meer flye, en kun je wat minder gewicht pakken, en dat staat niet zo stoer in je log! ;)

Bij de dumbbell presses zag ik duideijk het verschil tussen jouw en mijn lichaamsbouw,en zag ik dat het voor jou niet zo eenvoudig zal zijn de dumbbells je schouders te laten raken.
Never mind! :cool:
Ziet er goed uit! :thumb:

Mischien iets langer je amen gestrekt houden bij de powerclean...
Maar ik denk niet dat ik de kennis heb om deze te beoordelen... :o

BOR houding is redeljk.
Ik vind het beter om de halter op de grond te leggen na iedere hh, ivm de rug.
En boven even vasthouden!

Dumbbell row, boven vashouden! :rolleyes:

Ziet er allemaal niet slecht uit.
Zie ik wel eens anders...

:DSquat; je zakt veels te snel daardoor is de oefening niet effectief om je spiervezeltjes echt stuk te maken

Deadlift ; kan ik niet goed zien

incline dumbbell press; iets verder laten zakken want je gaat wel heel snel weer omhoog

schoulder press; zelfde advies als de incline

bor; iets diepper zakken door je knieen dus meer gebogen. je lichaam moet 45 graden zijn.

hanging cleans; heb ik geen verstand van vind het ook meer een powerliftoefening en begrijp niet waarom je deze oefening uberhaupt doet?

Dumbbell row; zag er op zich redelijk toch?

Je bent goed bezig Spank en het is positief om andere mensen je techniek te laten beoordelen....ga zo door en je wort een beest!:D

:DSquat; je zakt veels te snel daardoor is de oefening niet effectief om je spiervezeltjes echt stuk te maken

Deadlift ; kan ik niet goed zien

incline dumbbell press; iets verder laten zakken want je gaat wel heel snel weer omhoog

schoulder press; zelfde advies als de incline

bor; iets diepper zakken door je knieen dus meer gebogen. je lichaam moet 45 graden zijn.

hanging cleans; heb ik geen verstand van vind het ook meer een powerliftoefening en begrijp niet waarom je deze oefening uberhaupt doet?

Dumbbell row; zag er op zich redelijk toch?

Je bent goed bezig Spank en het is positief om andere mensen je techniek te laten beoordelen....ga zo door en je wort een beest!:D
Die dieptes bij de dumbbell presses enzo is iets persoonlijks.
Ik ken gasten met monsterschouders die ze nooit anders gedaan hebben!

BOR "MOET" 45 graden! ???
Daar ben ik het ook helemaal niet mee eens.
Een Yates row, ja, daar sta je behoorlijk rechtop bij, maar een gewone BOR..?
Die mag best iets meer horizontaal hoor...

En een hang clean = een powerlifting beweging??!!!
Read up Sarge!
Powerlifting = Squat, Deadlift en Bench press, Dude! ;)
Dat de power/hang clean je wel kan helpen met je explosiviteit in de squat en deadlift klopt wel natuurlijk...

Als je ook maar enige waarde hecht aan de mening van mensen als Mark Rippetoe, zul je moeten concluderen dat de power clean een goede oefening is voor kracht/massa opbouw!
En de hang clean is gewoon het bovenste gedeelte van de oefening, dus...
Heb je hem al eens gedaan?
Dus wil je "traps tot je oren" dan is het misschien ook voor jou wel een oefening om eens te doen! ;)
Doe maar eens een setje, met in jouw geval een kilo of 70...:D

Dan praten we verder over het nut van de oefening. :D

Terug
Naar boven