AndroidHealthClinic

Spanksta gaat Loggen..!

categoriseren in massa en kracht is wel het laatste wat je moet doen en je daarbij fixeren op reps en sets des te meer

Ik vraag mij toch ook af wat hier de uitleg voor is en laat het een logische zijn want periodiseren met periodes dat je voor kracht traint en dan weer voor hypertrofie is toch een uitstekende manier van trainen me dunkt. Zou wel eens ideaal kunnen zijn voor TS omdat die zuivere kracht te weinig heeft.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Leuk zo met al die filmpjes!
Alleen ga je tijdens je reps bij de negatieve (neerwaartse) beweging nogal rommelig en veel te snel naar beneden. Je squat techniek is opzich niet heel belaberd, maar je zakt gewoon met te veel snelheid door je knieën. Probeer die eens rustiger aan, je zal zien dat dat ook meteen je algehele houding verbeterd. Die negatieve beweging geld overigens bij alle oefeningen. No offense, maar probeer daar echt op te oefenen.

In orde over de squat.. Hoop niet dat deze dan zwaarder wordt..

Inderdaad koekie, als je té snel naar beneden gaat zou je wel eens een spier/pees kunnen overbelasten.

categoriseren in massa en kracht is wel het laatste wat je moet doen en je daarbij fixeren op reps en sets des te meer

Zou je dit willen uitleggen? Mvg

De squat lijkt diep genoeg te gaan, maar je mag wat mij betreft wel met wat meer controle zakken.
Voor de rest vind ik de techniek zeker niet zo verkeerd.
Maar "live" zie je soms wel wat meer! :D

Bij de deadlift loop je een beetje aan te klooien geloof ik...
Of is het een licht gewicht dat je pakte voor het filmpje..?
Steeds naar links staan kijken! :eek:
Kijk recht voor je tijdens een oefening!
Toch ook best een redelik goede techniek denk ik...
Als je hem wat serieuzer doet!
Misschien dat die heupen er wat feller in/naar voren mogen gedreven worden, en de schouders met wat meer power naar achter getrokken, maar dat zijn details.
Zo te zien gaat de halter mooi langs de benen naar boven.

Bij de dumbbell presses laat ik zelf de dumbbells net wel, of net niet mijn schouders raken voor ik ze naar boven duw.
Boven aan de beweging zijn bij mij de dumbbells gedraait zodat je iets meer "range of motion" hebt, en de borst harder kunt aanspannen.
Ik zou oppassen dat de dumbbells niet te ver van je licham gaan.
Dus niet al te wijd laten zakken, dan wordt het meer flye, en kun je wat minder gewicht pakken, en dat staat niet zo stoer in je log! ;)

Bij de dumbbell presses zag ik duideijk het verschil tussen jouw en mijn lichaamsbouw,en zag ik dat het voor jou niet zo eenvoudig zal zijn de dumbbells je schouders te laten raken.
Never mind! :cool:
Ziet er goed uit! :thumb:

Mischien iets langer je amen gestrekt houden bij de powerclean...
Maar ik denk niet dat ik de kennis heb om deze te beoordelen... :o

BOR houding is redeljk.
Ik vind het beter om de halter op de grond te leggen na iedere hh, ivm de rug.
En boven even vasthouden!

Dumbbell row, boven vashouden! :rolleyes:

Ziet er allemaal niet slecht uit.
Zie ik wel eens anders...

Bedankt voor je moeite Hummer! Die squat zit inderdaad wel goed, enkel moet ik wat langzamer zakken..

Over de DB Presses, Is dat niet veel zwaarder en veel blessure-gevoeliger als je ze zo diep laat zakken dat je ze tegen je schouder laat komen?

Wat bedoelde je overgens met jouw bouw en mijn bouw? Bent u een ecto?

Waarom die Rows bovenaan vasthouden.. Dit is toch juist zwaarder en volgens mij doen de meeste dat niet.. ;)

Mvg!

:DSquat; je zakt veels te snel daardoor is de oefening niet effectief om je spiervezeltjes echt stuk te maken

Deadlift ; kan ik niet goed zien

incline dumbbell press; iets verder laten zakken want je gaat wel heel snel weer omhoog

schoulder press; zelfde advies als de incline

bor; iets diepper zakken door je knieen dus meer gebogen. je lichaam moet 45 graden zijn.

hanging cleans; heb ik geen verstand van vind het ook meer een powerliftoefening en begrijp niet waarom je deze oefening uberhaupt doet?

Dumbbell row; zag er op zich redelijk toch?

Je bent goed bezig Spank en het is positief om andere mensen je techniek te laten beoordelen....ga zo door en je wort een beest!:D

Thanx Serge Mossel, Squat gaan we aan werken.. Ik weet niet of het verstandig is dieper te zakken met de presses, omdat het dan begint te 'trekken' in mn schouders..

Die dieptes bij de dumbbell presses enzo is iets persoonlijks.
Ik ken gasten met monsterschouders die ze nooit anders gedaan hebben!

BOR "MOET" 45 graden! ???
Daar ben ik het ook helemaal niet mee eens.
Een Yates row, ja, daar sta je behoorlijk rechtop bij, maar een gewone BOR..?
Die mag best iets meer horizontaal hoor...

En een hang clean = een powerlifting beweging??!!!
Read up Sarge!
Powerlifting = Squat, Deadlift en Bench press, Dude! ;)
Dat de power/hang clean je wel kan helpen met je explosiviteit in de squat en deadlift klopt wel natuurlijk...

Als je ook maar enige waarde hecht aan de mening van mensen als Mark Rippetoe, zul je moeten concluderen dat de power clean een goede oefening is voor kracht/massa opbouw!
En de hang clean is gewoon het bovenste gedeelte van de oefening, dus...
Heb je hem al eens gedaan?
Dus wil je "traps tot je oren" dan is het misschien ook voor jou wel een oefening om eens te doen! ;)
Doe maar eens een setje, met in jouw geval een kilo of 70...:D

Dan praten we verder over het nut van de oefening. :D

Ja Mossoltie, Je hebt wat uit te leggen!

J/K, Je voelt hem inderdaad goedin je traps en het is een intensieve oefeining, ook wel leuk om te doen, ik zou hem idd eens proberen!

Ik vraag mij toch ook af wat hier de uitleg voor is en laat het een logische zijn want periodiseren met periodes dat je voor kracht traint en dan weer voor hypertrofie is toch een uitstekende manier van trainen me dunkt. Zou wel eens ideaal kunnen zijn voor TS omdat die zuivere kracht te weinig heeft.

+1, ik post dadelijk mijn veranderde RepChange Schema!

• #1.203
UB1:
BB Bench Press (5*5)
BOR (5*5)
MP (5*5)

Decline DB Press (12/10/8/6)
DB Row (12/10/8/6)
BB Shrug (12/10/8)
Chinnen/Rear PullDowns (12/10/8)
Bench Dips (12/10/8)

UB2:
BB Bench Press (12/10/8/6)
Incline DB Press (12/10/8/6)
BOR (12/10/8/6)
Schoulder Press (12/10/8/6)
Seated Cable Row (12/10/8)
Upright Row (3*8)

Chinnen/ Rear PullDown (12/10/8)
BB Bicep Curl OF DB Curl (12/10/8)

LB1:
Squat ATTG (5*5)
DL (5*5) (3*8) ??

HackSquat (12/10/8/6)
Lunges (12/10/8/6)
Lying Leg Curl (15/12/10)

Standing Calf Raises (20/15/12)
Abs (3 Sets)

LB2:
Front Squat ATTG (12/10/8/6/4)
Power Cleans (10/8/6/4)
Leg Press (12/10/8/6/4)
HyperExtensions (3 Sets)
Lunges (12/10/8/6)

Seated Calf Raises (20/15/12)
Abs (3 Sets)

Dit is het schema dan, als ik 5*5 ga toevoegen.. Verbeteringen gewenst!

Met de DL 3*8 of 5*5 doen?

dat van de spier/pees overbelasten.
Dit komt omdat je de spier dan te snel ontspant en weer opspant, daardoor kan er onnodige spanning komen op je spieren waardoor deze wel eens kunnen 'snappen'.
Dit is te voorkomen door een goede warm-up natuurlijk.

squat: 12-10-5-5-5-5
DL: 10-5-5-5-5
BP: 12-10-5-5-5

Ik vind het wel veel oefeningen. maar dat is erg persoonlijk denk ik.

UB1 is bijvoorbeeld 32 sets.

6 oefeningen voor de lats is misschien wel een beetje teveel van het goede ja.

Periodiseren voor een ventje van 70kg die nog geen 100kg deadlift, met alle respect voor de TS, lijkt me van bitterweinig belang. Wel heb je gelijk dat dit voor een meer ervaren sporter bijna essentieel is, maar dat lijkt me hier niet aan de orde, en ik denk dat het beter is tegenover spankster hier niet teveel over te zeggen of hij eindigt met schema's zoals hierboven waar hij helemaal geen kant mij opkan omdat hij denkt er al klaar voor te zijn maar dat IMO zeker nog niet is. Beter gaat hij dan trainen op een bill star schema oid zodat zijn kracht een mooie boost krijgt maar tegelijkertijd massa ook niet achterwege blijft. Twee vliegen in 1 klap me dunkt.

hanging cleans; heb ik geen verstand van vind het ook meer een powerliftoefening en begrijp niet waarom je deze oefening uberhaupt doet?

kijk daar heb je weer een onlogische uitspraak als gevolg van categorisering in kracht en massa die totaal niet opgaat. Het wil toch niet zeggen omdat gewichtheffers deze oefening doen in wedstrijdverband dat het niet bijdraagt aan massa voor een bodybuilder zeker, in tegendeel, powercleans zijn daar zeer geschikt voor, en ik zie dus ook niet in waarom die dan weer geschrapt moeten worden.

+1 voor hummer

Laatst bewerkt:
  • #1.210
dat van de spier/pees overbelasten.
Dit komt omdat je de spier dan te snel ontspant en weer opspant, daardoor kan er onnodige spanning komen op je spieren waardoor deze wel eens kunnen 'snappen'.
Dit is te voorkomen door een goede warm-up natuurlijk.

Oke, gewoon rustiger uitvoeren, als WU heb ik altijd 10 Minuten Crosstrainer, waar je je benen erg intensief gebruikt.

squat: 12-10-5-5-5-5
DL: 10-5-5-5-5
BP: 12-10-5-5-5

Deze ga ik eens proberen!

Ik vind het wel veel oefeningen. maar dat is erg persoonlijk denk ik.

UB1 is bijvoorbeeld 32 sets.

Daar kon je wel eens gelijk in hebben, maar als ik er de energie voor heb, en verder geen andere sporten beoefen, kan ik dit best redden I.M.O!

6 oefeningen voor de lats is misschien wel een beetje teveel van het goede ja.

6 Oefeningen is niet teveel I.M.O, omdat ik deze juist wil laten groeien!

Periodiseren voor een ventje van 70kg die nog geen 100kg deadlift, met alle respect voor de TS, lijkt me van bitterweinig belang. Wel heb je gelijk dat dit voor een meer ervaren sporter bijna essentieel is, maar dat lijkt me hier niet aan de orde, en ik denk dat het beter is tegenover spankster hier niet teveel over te zeggen of hij eindigt met schema's zoals hierboven waar hij helemaal geen kant mij opkan omdat hij denkt er al klaar voor te zijn maar dat IMO zeker nog niet is. Beter gaat hij dan trainen op een bill star schema oid zodat zijn kracht een mooie boost krijgt maar tegelijkertijd massa ook niet achterwege blijft. Twee vliegen in 1 klap me dunkt.

Ten 1e, ik weeg 64,5.. En ten tweede begrijp ik niet dat ik er geen baad bij kan hebben.. Als ik 2 keer i/d week UB/LB doe, en de ene keer train ik voor kracht (5*5), andere keer voor massa(Meer reps, lager gewicht), dan pak je toch beide aan..

Verzint u dit hele verhaaltje ter plekke of heeft u ergens een bron waar dit in beschreven/vermeld staat?

kijk daar heb je weer een onlogische uitspraak als gevolg van categorisering in kracht en massa die totaal niet opgaat. Het wil toch niet zeggen omdat gewichtheffers deze oefening doen in wedstrijdverband dat het niet bijdraagt aan massa voor een bodybuilder zeker, in tegendeel, powercleans zijn daar zeer geschikt voor, en ik zie dus ook niet in waarom die dan weer geschrapt moeten worden.

+1 voor hummer

Ach, Ik blijf hem toch wel doen! Je traint je hele lichaam er een beetje mee, en het is toch een oefening die je goed moet kunnen als BB.. Dus hoe vroeger je ermee begint, hoe beter! ;)

Oke, gewoon rustiger uitvoeren, als WU heb ik altijd 10 Minuten Crosstrainer, waar je je benen erg intensief gebruikt.

Deze ga ik eens proberen!

6 Oefeningen is niet teveel I.M.O, omdat ik deze juist wil laten groeien!

ik zou als squat warm-up bv 20*BB, en 15*30kg end an met je setjes beginnen.

Top!

6 oefeningen voor 1 spiergroep vind ik teveel, less=more, zou het bij 3-4 houden

Ten 1e, ik weeg 64,5.. En ten tweede begrijp ik niet dat ik er geen baad bij kan hebben.. Als ik 2 keer i/d week UB/LB doe, en de ene keer train ik voor kracht (5*5), andere keer voor massa(Meer reps, lager gewicht), dan pak je toch beide aan..

Verzint u dit hele verhaaltje ter plekke of heeft u ergens een bron waar dit in beschreven/vermeld staat?

Ik heb exact 1 bron, Dave Tate genaamd, en ik hoor hem nog altijd zeer duidelijk zeggen: Stick to the Basics, Beanpole. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat de manier van trainen die jij wilt aanvatten geheel niet baat, uiteindelijk werkt, zeker voor een beginner, alles wel. Het gaat gewoon om het streven naar optimalisering en dan denk ik gewoon, en die heer Dave Tate ook, dat je als beginner geen mengelmoes van theoriën en trainingsprinciepes moet gaan maken, gewoon door gebrek aan ervaring alleen al, maar gewoon hard moet gaan squatten, deadliften, press, rowen (je kent ze wel) op voldoende volume zodat je de techniek leert beheersen en met voldoende intensiteit, en dan kom je onder andere uit bij schema's zoals bill star, die garant staan voor succes bij een beginner.

Wissel je squats met je front squats.. 2 compound oefeningen in 1 dag is echt teveel.. (squat en deadlifts kosten je meer dan 3 sets..)

Hé Spank!
Ik ben een Endo/Mesomorph type. :D
Een Ecto van 138kg kom je nog niet te veel tegen hoor! ;)

• #1.215
Ik heb exact 1 bron, Dave Tate genaamd, en ik hoor hem nog altijd zeer duidelijk zeggen: Stick to the Basics, Beanpole. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat de manier van trainen die jij wilt aanvatten geheel niet baat, uiteindelijk werkt, zeker voor een beginner, alles wel. Het gaat gewoon om het streven naar optimalisering en dan denk ik gewoon, en die heer Dave Tate ook, dat je als beginner geen mengelmoes van theoriën en trainingsprinciepes moet gaan maken, gewoon door gebrek aan ervaring alleen al, maar gewoon hard moet gaan squatten, deadliften, press, rowen (je kent ze wel) op voldoende volume zodat je de techniek leert beheersen en met voldoende intensiteit, en dan kom je onder andere uit bij schema's zoals bill star, die garant staan voor succes bij een beginner.

Oke, Super bedankt voor je inbreng, Misschien moet ik het dan toch maar bij een afbouwende piramide houden, ik kijk het nog even aan!

Wissel je squats met je front squats.. 2 compound oefeningen in 1 dag is echt teveel.. (squat en deadlifts kosten je meer dan 3 sets..)

Dat is wel een goede inderdaad! Bij de DL FrontSquat en bij de PowerCleans Gewone Squat, Bedankt Mino!

Hé Spank!
Ik ben een Endo/Mesomorph type. :D
Een Ecto van 138kg kom je nog niet te veel tegen hoor! ;)

Oei, 138 Kilo gaat wellicht wat lastig worden ja! hehe..

Ik wil nog één ding zeggen over de uitvoering van je oefeningen.
Niets forceren!
Als jij een beweging "diep" genoeg vind, is hij dat ook als hij anders pijn gaat doen.

Dat is wel een goede inderdaad! Bij de DL FrontSquat en bij de PowerCleans Gewone Squat, Bedankt Mino!

Geen probleem, dat heb ik ook in mijn schema en het werkt prima! (ik had niet zowel squats als deadlift in 1 dezelfde dag aangekunt en dan nog wat PR's halen, het kost je echt veels te veel energie!)

Misschien dat je nu gaat merken dat zowel je squats als deadlifts flink omhoog gaan. ;)

Fontsquat is ook een compound hoor :p

Dit was een powerclean, Een "Hang" clean is de oefening voor grote traps en schouderkoppen, blijven doen dus.

Squat: Minder snel zakken, zo verlies je controle over het gewicht.
DL: Rommelig, Je staat niet in balans probeer ook gewoon naar voren te kijken.
Powerclean: Kan ik niet beoordelen ik zie het laatste stukje niet.

Ik zie dat je bij de bor net als bij de DL continue om je heen staat te kijken i.p.v je te focussen op je oefening, wat imo het belangrijkste is....Concentratie.

Dit was een powerclean, Een "Hang" clean is de oefening voor grote traps en schouderkoppen, blijven doen dus.

Squat: Minder snel zakken, zo verlies je controle over het gewicht.
DL: Rommelig, Je staat niet in balans probeer ook gewoon naar voren te kijken.
Powerclean: Kan ik niet beoordelen ik zie het laatste stukje niet.

Ik zie dat je bij de bor net als bij de DL continue om je heen staat te kijken i.p.v je te focussen op je oefening, wat imo het belangrijkste is....Concentratie.

Is ook de sleutel naar PR's, concentratie. :thumbs:
Wanneer ik de DL doe, dan kijk ik recht in de spiegel om te kijken naar hoe ik de oefening uitvoer maar ook om te zorgen dat ik voor me kijk en niet om me heen.. Het is ook een oefening wat veel aandacht en concentratie vereist om de oefening uit te voeren wanneer je de timing goed vind.

Terug
Naar boven