XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

meer woorden zijn overbodig hier

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.322
oke met hoeveel zal ik mn gewichten verhogen?
Squat met 10? en dan bench en rows met 5..

Kom op jongens, "Don't give up on Spankie!"

Woont er geen buffeltje bij hem in de buurt die hem eens kan voordoen hoe echte ijzervreters trainen..? :rolleyes:

Stronglifts gaat uit van vooraf vastgestelde gewichten en herhalingen, dus daar zal het hem in zitten bij Spank imo.
Hij heeft zijn gewichten te laag ingeschat! :rolleyes:

Never mind Spank, volgende keer verhogen, en alles geven wat je hebt!
En in godsnaam kerel, als je nog een repje in je heb zitten dan doe je die gewoon.
Stronglifts of niet!
Intensiteit Spank! ;)

• #1.324
jup jup jup.. moet eens even kijken..

Morgen Cardio.. Want ik meot wat te doen hebben en aangezien ik niet mag kracht trainen..

• #1.326
Zoals Hum zegt moet je die stronglifts 5 x 5 niet te letterlijk nemen, alle reps er uit halen die er in zitten. Je laatste 3 sets moeten zeker all out zijn, 3 sets is genoeg om winst te maken. 5 x 5 vindt ik persoonlijk maar een raar principe, je eerste sets zijn toch altijd een aanloop naar de laatste 2 of 3 sets. Kan je evengoed wat opwarmen en meteen 3 sets van 4-6 reps doen. Maar goed als je maar traint nietwaar.

• #1.328
Zoals Hum zegt moet je die stronglifts 5 x 5 niet te letterlijk nemen, alle reps er uit halen die er in zitten. Je laatste 3 sets moeten zeker all out zijn, 3 sets is genoeg om winst te maken. 5 x 5 vindt ik persoonlijk maar een raar principe, je eerste sets zijn toch altijd een aanloop naar de laatste 2 of 3 sets. Kan je evengoed wat opwarmen en meteen 3 sets van 4-6 reps doen. Maar goed als je maar traint nietwaar.

Ik maak dus in totaal 7 sets..

die gewichten ga ik drastisch verhogen want dit voelt niet egt in mn benen.. als ik nog een 6e rep erbij kan doen.. warom niet.. Ik wil toch een uur trainen dus stel ik ben et 45 minuten klaar, dan kan ik toch gewoon nog wat andere oefeningen erbij pakken die niet al te zwaar zijn?

Zoals een keer een incline DB Press op geen BP dag
en een TBAR Row op geen BOR dag..

Ik zou zelf dan wat pyramides gaan bouwen 10-8-6-5-4 o.i.d. om een veel hogere intensiteit te bewerkstelligen en je zit dan tussen PL (4 en 5 reps) en BB in.;)

lijkt onder weg naar morgen wel :roflol:

Gwn niet zo zeiken en het schema volgen. Ga geen dingen aanpassen, ga niet zeiken dat de eerste training je te gemakkelijk afging. Dat is de BEDOELING, eerst opbouwen en daarna verhogen. Het wordt vanzelf zwaarder, veel zwaarder. Wait and see :)

Zo denk ik er ook over!

• #1.333
Dit wordt het uiteindelijke schema:

Training A:
- Squat 5*5
- Bench Press 5*5
- BOR 5*5

Training B:
- Squat 5*5
- MP 5*5
- DL 5*5

Assists (RepRange 12/10/8):
- (Chest)Dips
- Chinnen
- Side/Lateral Raises
- T-Bar Row of Seated Row
- Upright Row
- (Weighted)Push Ups
- Incline of
Decline DB Press
- BB Bicep Curl of
Seated Db Bicep Curl
- Bench Dips

Week 1

Mo:
Training A
Tue: LIT Cardio (30 - 45 Min.) Abs
Wed:
Training B
Thur: LIT Cardio (30 - 45 Min.) Abs
Fri: Training A
Sat: Rest
Sun: Rest

Week 2

Mo: Training B
Tue: LIT Cardio (30 - 45 Min.) Abs
Wed:
Training A
Thur: LIT Cardio (30 - 45 Min.) Abs
Fri: Training B
Sat: Rest
Sun: Rest

And Repeat!

Overige Info:
Zoals vandaag was een makkie, ik verhoog een aantal oefeningen met 5 Kilo als het mij te langzaam gaat.. Ook zie ik soms een beetje af van het 5*5 Principe als er nog een Rep uit te halen valt..

Ik wil dit schema in de eerste instantie een week of 4/6 uitproberen om te kijken of het bevalt!

Ik wil zo een 300/400 kcals boven behoefte gaan, dit betekent een kleine 3000 kcals per dag..

Laatst bewerkt:
Stilletjes aan begint het me te schemeren voor de ogen met al die schema's. Volhouden nu he!

• #1.335
Stilletjes aan begint het me te schemeren voor de ogen met al die schema's. Volhouden nu he!

jep jep jep.. Dit gaat hem worden..

Iedereen zegt dat ik me aan het schema van Stronglifts moet houden en maar 2,5 moet verhogen, maar er gaan er mooi wat meer bij volgende squat.. want dit is niks..

heel goed, nu knallen

Laat me raden, jij word moeier van het twijfelen dan van het trainen zelf!

Althans... als ik het zo eens lees allemaal.

Jow Spankje, geef het ff een beetje de tijd je 5x5!!

Ik ben er vandaag ook mee begonnen (tenminste, de nog niet uitgedachte versie van 5x5 (want dat ga ik vanavond ff doen)) en heb alleen borst gepakt vandaag!! En mijn borst knalde dus wel bijna uit elkaar van de pomp!! Was denk echt te laag van je ingeschat de gewichten (ik schatte het in bij bijna alles op 110% van wat ik normaal pak en zo snel mogelijk top gepakt dus was in mijn geval, banken met 90 (dat was wel te lichte misser) flyes apparaat met 103kg, incline dumbbell met 5x 30, cable indraai oefening 5x 28 per hand en daarna nog dippen met 5x 20kg+BW)

Dusse misschien is ff een paar stappies qua kilo's overslaan en meteen op 110% van je PR's een ideetje om mee verder te gaan?? Zal wel ff vanavond blogje openen over wat ik aant uitspoken ben! Wie weet heb je er wat aan!!

Spanksta je moet gewoon een gewicht pakken waarbij je gewoon een redelijk tot goede workout gehad hebt bij die stronglifts, ik ben dr vandaag ook mee begonnen na wat maanden splits gedaan te hebben.
Stronglifts zegt begin op 0 maar stel je doet normaal 3x8 80kg squats dan doe je nu 5x5 70 en dan gewoon schema volgen man. Als je schema volgt en ook niet al die assistence werk erbij flikkert komt het echt wel goed. Mja wat je nu doet is niet hetzelfde als stronglifts, maarja als je goed hard trained moet je ook niet al te veel zorgen om maken. Maar ik blijf bij basis.
Oja die rust, je moet gewoon in het begin net zo kort rusten als je zelf nodig vind, misschien zijn de eerste 2 weken wat snelle trainingen maar je verhoogd squat elke week met 7,5kilo dus gewoon niet te druk maken,.
Mijn stats liggen ook nie zo ver van de jouwe, zal ff posten wat ik vandaag heb gedaan en dat ging heel goed:
Squat:
10x50
5x5x70
BP:
10x20
10x40
5x5x55
BOR:
10x20
5x5x40
Pushups till failure 3x~30
wat buikwerk

Dit zijn mn begin gewichten, verwacht dat komende twee weken vrij gemakkelijk gaan maar maak ik me niet druk om. Hoi.

Terug
Naar boven