MuscleMeat

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.361
lol ik mocht niet gister :O 3 keer FB is het hea! Genoeg welliswaar, maar goed..

• #1.362
sja kon gister niet wachten om te gaan.. vandaag eindelijk!

• #1.364
Komt goed DB!

Strax eerst eieren met macaroni en dan:

Full Squat 5*5
MP 5*5
DL 5*5 of 3 * 5 (Op gevoel)

TBar Rows 4 * 8
Incline Bench 4 * 8
Bicep Curl 4 * 8

Gooi er gelijk gewicht op..
Stronglifts raad dit af maar dit is omdat het voor beginners is.. Ik doe deze oefeningen al langer en weet waar de grens ligt..
Ik ga niet rustig zitten gapen in de gym..
Zweten zal ik..!

dl moet 1x5 zijn en daarna mag je mooi pullups doen ipv benchen en curlen eigenlijk...
er is een reden voor dat je niet zoveel moet doen zoals je nu doet, je benched nu dan 3 x deze week en dan ook nog benchen op zelfde dag dat je MP doet.. als je gewoon chinned pak je je biceps ook al voldoende.
Maja volgens mij kun je het echt niet laten om schemas te gaan aan te passen zonder ze uitgeprobeerd te hebben dus succes er mee

Inderdaad heeft crackerjack gelijk, je moet dit programma volgen zoals het de bedoeling is anders ga je weer amper vooruitgang maken omdat je teveel doet.

Je gaat in ieder geval eerder op een krachtplateau terecht komen, dit schema gebruik je om een basis aan te leggen, en met fatsoenlijke gewichten straks een leuk splitje/iets anders te doen waarbij je weer blij mag curlen :)

Het probleem is dat hij niet te overtuigen valt dat meer niet altijd beter is, gewoon wat basisoefeningen en telkens een paar setjes en geleidelijk aan de gewichten verhogen zodat hij sterker wordt, de zin daarvan ziet Spank niet in. Hij denkt dat je heel veel sets moet maken omdat je anders niet zou groeien, met telkens hetzelfde resultaat: frustraties en weinig vooruitgang. Zal daar ooit verandering in komen?

• #1.369
Niet helemaal mee eens..

Stronglifts bevat TE weinig oefeningen van zichzelf.. met een half uur KAN je klaar zijn.. dit 3 keer p/w.. Lijkt mij te weinig voor optimale groei.. Ik kan die bench eruit doen.. maar de T-Bar lijkt mij wel een goede voor erbij..

@ DB

U gelooft toch zeker niet dat 1 * 5 DL daadwerkelijk tot enige groei kan leiden?

Mischien is het idd wat weinig, het is vooral gericht op een beginner en op powerlifters.

Niet helemaal mee eens..

Stronglifts bevat TE weinig oefeningen van zichzelf.. met een half uur KAN je klaar zijn.. dit 3 keer p/w.. Lijkt mij te weinig voor optimale groei.. Ik kan die bench eruit doen.. maar de T-Bar lijkt mij wel een goede voor erbij..

@ DB

U gelooft toch zeker niet dat 1 * 5 DL daadwerkelijk tot enige groei kan leiden?

Neen ik denk dat 3 x deadlift beter is, maar je moet enkel de compounds pakken (en dat is niet t bar en curls). Een half uur tot 3 kwartier harde training is genoeg voor groei. Alles hangt af van de intensiteit.

Mischien is het idd wat weinig, het is vooral gericht op een beginner en op powerlifters.

Wil je zeggen dat spank geen beginner is?
Met een gewicht van 63 kg ben je imo altijd nog een beginner.

Ben het overigens gedeeltelijk met Dressed eens. Alleen ligt het niet volledig aan de trainingen van Spank, maar ook aan het eten. Want daar geldt wel more=better.

En is hij dan geen beginner? Trouwens die vlieger gaat niet op hoor, als ik enkel de compounds zou trainen en 3 setjes per oefening dan zal ik ook nog vooruitgang maken. Het hangt allemaal af van de intensiteit waarmee je traint.

• #1.374
Neen ik denk dat 3 x deadlift beter is, maar je moet enkel de compounds pakken (en dat is niet t bar en curls). Een half uur tot 3 kwartier harde training is genoeg voor groei. Alles hangt af van de intensiteit.

Mee eens, alleen kan ik nu nog niet op volle intensiteit gaan.. de eerste 4 weken wordt zelfs afgeraden.. Alles rustig aan, omdat vele beginners dit doen.. Ik doe de oefeningen al langer.. en heb met zwaardere schema's gezeten dan dit :O Want dan zou mijn vorige schema echt totale overkill zijn geweest..

Zodra ik zwaarder ga trainen zal het ook meer intensiteit van mij vragen.. Misschien is dat vandaag, Misschien volgende week.. Ik moet zoeken waar ik moet beginnen.. Ook met de MP, ook met de DL.. Daaromheen kan ik best de T-Bar voor mijn rug extra pakken omdat ik die vandaag niet intensief gebruik (Bovenrug)

• #1.376
More=NotBetter..
Ik kom nu gestaag aan en weeg momenteel 64.5..

Ook mijn vet schiet omhoog dus imo gaat dat wel goed..
Let wel dat ik een relaxte student ben!

Doe gewoon rippetoe. Iedere training verhogen zoals het hoort. En beginnen met:

sq: 40
dl: 60
bp: 35

Na 8 weken sta je dan op:

sq: 97.5
bp: 62.5
dl: 115

Als je dat redt krijg je van mij karma.

• #1.378
lol ik heb afgelopen keer 5*5 50 KG gebenchd.. dus warom met 35 beginnen.. dat is insane? Squat al 5 * 5 50 Kilo gedaan..

Niet helemaal mee eens..

@ DB

Denk nu eens niet in groei maar in overal progressie en kracht.

Doe gewoon rippetoe. Iedere training verhogen zoals het hoort. En beginnen met:

sq: 40
dl: 60
bp: 35

Na 8 weken sta je dan op:

sq: 97.5
bp: 62.5
dl: 115

Als je dat redt krijg je van mij karma.

Waarom zou hij onder zijn kunnen beginnen? En no way dat je dat in 8 weken gaat redden ;) Dan zou iedereen meteen aan de rippetoe gaan

Terug
Naar boven