Fitness Seller

Spanksta gaat Loggen..!

Squat is wel goed denk ik, maar de Military is imo veel te traag gedaan, snellere beweging zal je in staat stellen meer gewicht omhoog te krijgen en zal je vooruitgang bespoedigen. Volgens mij lock jij ook je armen, niet doen en dus ook niet zo ver achteruitgaan met de barbell, gewoon voor je duwen zonder boven het hoofd (ik bedoel dus voor het hoofd blijven) te komen en stoppen voor de armen gestrekt zijn.
Ik had duidelijk de indruk dat die military je veel te gemakkelijk afgaat, daar kan wel wat gewicht bij als je wat meer inzet toont en explosiever traint.

Langzamer zakken met squat Spank.

Filmpjes bekeken, en ik moet zeggen dat ik de neergaande beweging van de squats veels te ongecontroleerd vind gaan, en zou je dan ook willen aanraden langzamer te zakken.
Dan heb je ook nog wat profijt van de negatieve beweging van de oefening.
Heb ik en meerdere al eerder gezegt, echter is dressed het hier niet mee eens dus zit spank steeds weer in 2 strijdt.

Zie hierboven. Steeds andere adviezen, vandaar dat spank gaat twijfelen. Wie moet hij geloven?

Laatst bewerkt:
Probeer bij de millitary press de barbell bovenin wat naar achteren te drukken. Zodat je een beetje een holle rug krijgt bij het naar boven drukken van de barbell.
Da's natuurlijk weer een wereld instructie van Mark éh! :thumb:
Pas wel op dat je de halter niet naar achteren laat gaan...
Een fout die ik nogal eens maak(te?) :o
De halter eindigt recht boven je, niet achter je!
Als je aandachtig oplet bij het filmpje hoor je het Mark ook zeggen.

Super instructie imo. :thumb:

Neen ik ben het daar niet mee eens, imo is het best om zo snel mogelijk te trainen en met zoveel mogelijk gewicht. Wel opletten dat de oefening nog goed en veilig wordt uitgevoerd natuurlijk.

Ik snap wat Dressed bedoelt, maar ik ben er van overtuigd dat je steeds de controle over het gewicht moet houden.
En ik weet eigenlijk wel zeker dat Dressed dat ook wel vind...
Als je Spank ziet zakken in de squat, zie je hem nog net niet verongelukken onder aan de beweging (enigszins overdreven i.v.m. het onderstrepen van mijn mening! :D )
De negatieve beweging gecontroleerd, de positieve beweging als een kogel uit de loop! ;)

En trouwens als je aan je max aan het trainen bent, is de allergrootste snelheid er toch meestal wel uit, imho, beleving en ervaring...

Laatst bewerkt:
Ik snap wat Dressed bedoelt, maar ik ben er van overtuigd dat je steeds de controle over het gewicht moet houden.
En ik weet eigenlijk wel zeker dat Dressed dat ook wel vind...
Als je Spank ziet zakken in de squat, zie je hem nog net niet verongelukken onder aan de beweging (enigszins overdreven i.v.m. het onderstrepen van mijn mening! :D )
De negatieve beweging gecontroleerd, de positieve beweging als een kogel uit de loop! ;)

Tuurlijk Hummer, de eerste vereiste is altijd dat je de controle over het gewicht houd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.588
Hartelijk dank voor alle reacties!

@ Allemaal, Ik moet aan mijn squat werken! Ik had in latere sets (5) al wat langzamer gedaan, ik merk dan ook meer kracht te hebben omhoog te komen, klopt dit?
Die MP Was nog best pittig, maar wel te doen.. Vrijdag verhoog ik naar 35 Kilo.. Die 5e werkset ging makkelijker als de 4e moet ik zeggen, soms heb ik zo een Boost, dat ik meer kracht heb!

@ Koekie, Thanx voor je filmpjes! Hartelijk dank!

@ Dressed, u moet weten dat ik niet voor powerlifter train, is het dan ook nog noodzaak sneller uit te stoten? En moet ik hem dan wel langzaam naar beneden laten komen?

Hartelijk dank voor alle reacties!

@ Allemaal, Ik moet aan mijn squat werken! Ik had in latere sets (5) al wat langzamer gedaan, ik merk dan ook meer kracht te hebben omhoog te komen, klopt dit?
Die MP Was nog best pittig, maar wel te doen.. Vrijdag verhoog ik naar 35 Kilo.. Die 5e werkset ging makkelijker als de 4e moet ik zeggen, soms heb ik zo een Boost, dat ik meer kracht heb!

@ Koekie, Thanx voor je filmpjes! Hartelijk dank!

@ Dressed, u moet weten dat ik niet voor powerlifter train, is het dan ook nog noodzaak sneller uit te stoten? En moet ik hem dan wel langzaam naar beneden laten komen?

Explosief en snel trainen heeft niets met al dan niet powerlifting te maken.
Je moet hem niet langzaam naar beneden laten komen maar gewoon gecontroleerd, absoluut niet expres afremmen.

Explosief en snel trainen heeft niets met al dan niet powerlifting te maken.
Je moet hem niet langzaam naar beneden laten komen maar gewoon gecontroleerd, absoluut niet expres afremmen.
+1 ;)

"Gewoon" gecontroleerd zakken, niet extreem langzaam ofzo, gewoon! :D

Zwaar en snel (positieve deel van de beweging) = kracht en massa. imho!

• #1.591
Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 200 ML Halfvolle Melk
Ochtend: 2 Volkorenbrood / 55 Gram Paling / 200 ML Karnemelk
Lunch: 75 Gram Volkoren Macaroni / 100 Gram Sperziebonen / 160 Gram ei [Onbereid]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 2 Gram Kaneel
Pre WO: 50 Gram Brinta / 200 ML Halfvolle Melk / 75 Gram Kip [Onbereid]
Diner: 500 Gram Zuurkool / 150 Gram Tartaar [Onbereid] / 200 Gram Volle Yoghurt
Avond: 450 Gram Kwark / 35 Gram NotenMix /

Kcal: 2800 of meer..

Flink ontbijt jongen! :thumb:
Dikke pap volgens mij...
De rest ook trouwens, zo moet je wel groeien!:cool:

Ik zie dat je aardig in gewicht groeit. Goede voeding en trainingen.
Houdt dit vol, dan kom je er zeker.:D;)

• #1.594
Ik houd van dikke pap :p
nee hoor het is + 300 ML Water.. maar dat tel ikniet mee!

Je gaat goed spank en zeker blijven vreten als een gek.

Ik snap wel wat dressed bedoelt en ik ben het ook met hem eens.
Echter ben ik van mening (ja, nu komt het) dat het om de beweging naar boven gaat die je snel moet uitvoeren. Kun je de beweging nog heel snel uitvoeren dan is het te licht en kun je zwaarder gaan. Maar naar beneden kan zo snel je kunt en is in mijn opinie niet goed.

Hetzelfde geldt voor bankdrukken, zo snel mogelijk omhoog die stang, kun je het nog snel, dan kun je het zwaarder.

Ik meende dat hier een hele discussie tussen 3XL (weet ik niet zeker) en Big T (weet ik wel zeker) tussen was.

Big T vond dat alleen de beweging naar boven zo snel mogelijk moest. De beweging naar beneden moest langzaam gecontroleerd. Big T had ook enkele wetenschappelijke studies die dit uitwezen. (zijn standpunt weet ik bijna zeker)

3XL vond dat de hele oefening zo snel mogelijk moest, kon je het snel, dan zwaarder. Dus niet alleen de beweging naar boven. Ook 3XL had wetenschappelijke studies die dit bevestigden. Ik weet niet zeker of de personen goed zijn benoemd, maar ik meende van wel.

En tja, het is dus lastig wat te geloven. Ik zou voor het veiligste gaan en ik zelf sta achter de mening van Big T...

Gewoon doorknallen Spank!

Nette training en uiteraard weer zeer goede voeding Spank!
Handig dat je die filmpjes erop zet, kan de tips die ze hier geven ook goed gebruiken namelijk :D

Neen ik ben het daar niet mee eens, imo is het best om zo snel mogelijk te trainen en met zoveel mogelijk gewicht. Wel opletten dat de oefening nog goed en veilig wordt uitgevoerd natuurlijk.

Dressed voor jou is dat het beste. Met respect; als je aas gebruikt groei je daardoor enorm en dan maakt het in principe niet eens uit of je de oef. snel of langzaam uitvoert. Als je maar traint groei je al.

Spanksta moet ervoor zorgen dat hij zijn spiervezels zo veel mogelijk stuk maakt. Dat doet hij door veel belasting op zijn poten te zetten en dus langzamer zakken. De Military press sta je vrij onstabiel ik vind het filmpje van koekiemonster erg goed. Ga iets wijders met je benen staan en iets licht gebogen...

Terug
Naar boven