Fitness Seller

Spanksta gaat Loggen..!

Dressed voor jou is dat het beste. Met respect; als je aas gebruikt groei je daardoor enorm en dan maakt het in principe niet eens uit of je de oef. snel of langzaam uitvoert. Als je maar traint groei je al.

Spanksta moet ervoor zorgen dat hij zijn spiervezels zo veel mogelijk stuk maakt. Dat doet hij door veel belasting op zijn poten te zetten en dus langzamer zakken. De Military press sta je vrij onstabiel ik vind het filmpje van koekiemonster erg goed. Ga iets wijders met je benen staan en iets licht gebogen...

In principe is er geen verschil qua uitvoering of je nu op AS zit of niet, explosief trainen is gewoon het beste voor iedereen imo. AS geeft je natuurlijk een enorm voordeel maar manier van trainen blijft hetzelfde, met die uitzondering dat je op AS natuurlijk meer kan trainen als je dat wil en dat je bij wijze van spreken al een pomp in je benen krijgt bij het bestijgen van een hoge trap.

In principe is er geen verschil qua uitvoering of je nu op AS zit of niet, explosief trainen is gewoon het beste voor iedereen imo. AS geeft je natuurlijk een enorm voordeel maar manier van trainen blijft hetzelfde, met die uitzondering dat je op AS natuurlijk meer kan trainen als je dat wil en dat je bij wijze van spreken al een pomp in je benen krijgt bij het bestijgen van een hoge trap. Je kan je natuurlijk meer trainingsfouten veroorloven als je AS pakt maar zal toch altijd het beste resultaat krijgen bij een goed uitgekiende training, net als een naturel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.603
hey Mossel en Black,

Voor mijn gevoel stond ik redelijk stabiel! Zal inderdaad eventjes beter bijn benen iets wijder zetten, Ik had gehoord dat een 'echte' MP Met de voeten vrijwel naast elkaar uitgevoerd moest worden.. Niet waar dus? Oke, weet ik dat ook weer! Bedankt voor de verdere uitleg!

Nu ietsjes spierpijn bij borst (Waarschijnlijk door de MP of de Dips)

Zometeen:

10 Min Roeien
20 Min Crosstrainer
Abs

Daarna weer eten eten eten!

hey Mossel en Black,

Voor mijn gevoel stond ik redelijk stabiel! Zal inderdaad eventjes beter bijn benen iets wijder zetten, Ik had gehoord dat een 'echte' MP Met de voeten vrijwel naast elkaar uitgevoerd moest worden.. Niet waar dus? Oke, weet ik dat ook weer! Bedankt voor de verdere uitleg!

Nu ietsjes spierpijn bij borst (Waarschijnlijk door de MP of de Dips)

Zometeen:

10 Min Roeien
20 Min Crosstrainer
Abs

Daarna weer eten eten eten!

Een echte military press is wel degelijk met de voeten bijna tegen elkaar, deze oefening word zo goed als niet meer gedaan en langzaam is de naam military press overgegaan naar wat eigenlijk een front Overhead press is. Een échte military kan je overigens alleen staand uitvoeren terwijl dat wat de meesten nu military noemen (ik ook) ook zittend kan gedaan worden.

Een echte military press is wel degelijk met de voeten bijna tegen elkaar, deze oefening word zo goed als niet meer gedaan en langzaam is de naam military press overgegaan naar wat eigenlijk een front Overhead press is. Een échte military kan je overigens alleen staand uitvoeren terwijl dat wat de meesten nu military noemen (ik ook) ook zittend kan gedaan worden.

weet je dat zeker?
De military press is met voeten naast elkaar? Dan ga ik dat de volgende keer doen.

Thanks beest...ik wil natuurlijk als commando de militaire oefeningen exact uitvoeren;)

By the way dit is een heel goed log aan het worden Spank...thumbs!

• #1.607
Thanx! Ik blijf hem ook dicht bij elkaar uitvoeren.. Ik denk dat vandaar de naam, omdat militairen, als ze in de rij staan, ook voeten naast elkaar hebben, en met geweren boven hun hoofd zwaaien enzo..

Het voelt ook wel goed..

Hoe breed moet je de stang pakken eigenlijks?

Tja van een commando kan ik verwachten dat hij militaire oefeningen wil doen nietwaar, en jij ook al Spank...Je het is natuurlijk een goede oefening.
En ja Sarge ik weet dat zeker, de military kan eigenlijk alleen staand worden gedaan met de voeten tegen elkaar.
De stang ietsjes breder dan schouderhoogte of op schouderhoogte, wat voor jou het lekkerst aanvoelt Spank.

****ing hell. Weer 3 pagina's door moeten lezen, alvorens ik een training tegen kwam. Maar goed.
Nog even over de filmpjes. Bijna alles is wel gezegd.
Aan de ene kant ben ik het met dressed eens dat je snel naar beneden kan zakken, en dan weer als een veer omhoog schiet. Als je snel naar beneden zakt kan je gebruik maken van de reflexactiviteit in de spieren en pezen. Echter moet je dit pas gaan doen als je volledige controle hebt over de gewichten die je gebruikt. Anders ga je scheef drukken en wordt het allemaal zeeer ongecontroleerd.
Bij jou heb ik niet het idee dat je volledige controle hebt, het ziet er niet erg evenwichtig uit. Dus mijn advies zou zijn, om rustig en gecontroleerd te zakken, en dan explosief overeind komen en als je dan meer controle hebt kan je je ook wel sneller laten zakken.
Ook zag ik bij de squat nog een punt die niet genoemd is. Je laat je knieën te ver naar voren komen. Dit is opzich geen probleem, maar het kan geen kwaad om wat verder naar achteren te gaan zitten, zodat de knieën gewoon recht naar beneden zakken. Nu gaan gelijk de knieën al naar voren en dat is neit de bedoeling. Dat je knieën aan het eind van de oefening iets over je tenen komen is verder geen probleem.

MP is al genoeg over gezegd lijkt me, daarin zou ik altijd Rippetoe volgen.

Ik was gisteravond nog online :rolleyes:
Ik ben blij dat het in mijn log over trainen gaat iig.

• #1.612
Dit gaat ook over trainen.. Discussie over filmpjes..
Die laatste squat die ik heb gepost gaan volgens mij wel FULL en gaan mijn knieen AMPER over de lijn van mijn voeten! Let wel dat het filmpje scheef is genomen!

Ik krijg binnenkort nieuwe mobiel, met 5 Megapixel, dus beter filmpjes!

Ongeloofelijk dat er nog een discussie gaat over de negatieve herhaling....
Het is allang aangetoond dat de negatieve effectiever is m.b.t hypertrofie dan de positieve.
Voor degenen die twijfelen of je de negatieve wel gecontroleerd en rustig moet laten zakken; ga blood and guts en a day in the dungeon kijken en je schamen!

• #1.614
hey ouwe, wat bedoel je met negatief? Naar beneden? Snel? Is dat juist wel of niet goed volgens 'blood and guts'

Dit gaat ook over trainen.. Discussie over filmpjes..
Die laatste squat die ik heb gepost gaan volgens mij wel FULL en gaan mijn knieen AMPER over de lijn van mijn voeten! Let wel dat het filmpje scheef is genomen!

Ik krijg binnenkort nieuwe mobiel, met 5 Megapixel, dus beter filmpjes!

Toch zou ik proberen om verder naar achteren te gaan zitten. Aan het begin van de oefening kunnen je onderbenen zo goed als verticaal blijven.

Probeer bij de volgende filmpjes ook je voeten er op te zetten, dat zou al een stuk helpen.

En over full valt te discussiëren, het is iig niet ATG, maar opzich maakt dat ook weinig uit.

• #1.616
Dieper als dit kan ik niet gaan, Ik tik ongeveer mn hielen aan, dus zou niet weten hoe ATG dan wel moest.. Kan ook zijn dat het minder ver lijkt omdat ik wijde trainingsbroek draag!

Spanksta, hoe zit het verder met je stats? Volgens mij sta je al een tijd op 63 kg :)

• #1.619
Training 10 Maart 2009

30 Minuten Cardio

* RoeiMachine
7:30 Minuten op 10
2:50 Minuten op 7
* CrossTrainer
20 Minuten (Hartrate 70-75 %)

Kcals lichter: 500

Abs

Niet egt zin te typen, gewoon 15 Minuten Abs in relaxt tempo