MuscleMeat

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.701
heh, Ik maak mij geen zorgen hoor! Hoop dat pijntjes weg gaan zodat ik morgen voluit kan! xD Mn neus vandaag al leeg moeten vreten vandaag.. op = op..

bij benchen laat je echt veel te snel zakken spank

Bah bah bah.. m0est net weer werken in de supermarkt, moest ik mandjes ophogen.. Flink mijn rug belast, voelde mn rug helemaal branden

Stel je niet aan, ****ing mandjes wegen nog geen kg.

Ik werk 2 dagen per week bij een boomkwekerij, bomen tillen en opladen van 50/60kg.

Met je knie moet je wel uitkijken, als je een gaar gevoel krijgt bij het squatten zou het laten bij wat het is, of gewoon even op lichaams gewicht squatten om te kijken of het gaat.

Succes.

• #1.704
aaawh verrekte pijn in mn onderrug right now! Echt soort van spierpijnscheuten.. ga toch trainen vandaag, zondermeer, hopen dat het gaat.. zelfs als ik zit sgiet het erin..

@ EPK, ik heb ook heel wat tilwerk gedaan, maar dit is toch anders.. omdat je blijft bukken en dingen uit de manden halen.. heel apart.. (Heb zelfs een tijdje als hovenier gewerkt in de kerstbomentijd als bijbaan..

aaawh verrekte pijn in mn onderrug right now! Echt soort van spierpijnscheuten.. ga toch trainen vandaag, zondermeer, hopen dat het gaat.. zelfs als ik zit sgiet het erin..

Pas wel op en train er een beetje om heen. Ik weet hoe het voelt als het misgaat. succes.;)

Alles wat pijn doet vermijden, of je bent op de langere duur slechter af! :eek:
Kies liever (onder)rug ontlastende oefeningen als:
Lat pull down, Bankdrukken met opgetrokken benen, leg ext's, jesnapthemwel éh?! :rolleyes:

Je gaat met de techniek wel vooruit, maar probeer aub nu die negatieve uitvoering eens rustiger te doen ;)
Door constant wat spanning te houden op de spier boek je veel meer progressie.

kijk dat is een nuttige opmerking.

Het zijn nog steeds ****ed up uitvoeringen Spank, ik heb er al eens een posting gewijd over het belang van de negatieve, ik ga mezelf niet herhalen.

En bij side raises je duimen naar beneden wijzen, de dumbbells niet hoger dan je ellebogen uit laten komen, en niet je schouders optrekken op het bovenste punt.

• #1.708
klopt Loo, alleen vroeg ik de vorige keer wat je bedoelde met negatieve uitvoering, maar heb daar geen andwoord op gehad!

Het naar beneden gaan is de negatieve beweging Spank, naar boven gaan is de positieve beweging.
Maar laat je door niemand wijsmaken dat je traag naar beneden moet gaan, je moet gewoon op een gecontroleerde normale manier naar beneden gaan dan is het wel goed.
Dus: explosief naar boven en gewoon normaal en met controle over het gewicht naar beneden. Nooit de fout maken van extra traag naar beneden te gaan, dat werkt contraproductief omdat je gewoon minder reps kan doen en minder gewicht kan verzetten.

Het naar beneden gaan is de negatieve beweging Spank, naar boven gaan is de positieve beweging.
Maar laat je door niemand wijsmaken dat je traag naar beneden moet gaan, je moet gewoon op een gecontroleerde normale manier naar beneden gaan dan is het wel goed.
Dus: explosief naar boven en gewoon normaal en met controle over het gewicht naar beneden. Nooit de fout maken van extra traag naar beneden te gaan, dat werkt contraproductief omdat je gewoon minder reps kan doen en minder gewicht kan verzetten.
Ik sluit me hier (wederom) graag bij aan! :thumb:

• #1.711
Update Training Vrijdag 13 Maart + Filmpjes van Squat/DL

Schema A

10 Minuten Crosstrainer
160 Kcals Lichter..

# Compounds #:

* Squat (+2,5) Volgende keer nog een keer..

- 10 * BB
- 8 * 40

- 5 * 5 * 62,5

* Military Press (+2,5)

- 10 * BB
- 10 * BB

- 5 * 5 * 35

* DL (+5)

- 10 * 40
- 8 * 60

- 3 * 5 * 75

# Isolatie #:

* Front Pull Down (Wide Grip)
- 10 * 35
- 7 * 45
- 6 * 50

* Chest/Tricep Dips (Misschien verhogen next time)
- 10 * BW
- 9 * BW
- 8 * BW

* Chinnen
- 4 * BW - 3 * BW

Trainingstijd: 65 Minuten

Voeding van vandaag:

Ontbijt: 20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 200 ML Halfvolle Melk
Tussendoor: 2 Volkorenbrood / 55 Gram Haring
Lunch: 75 Gram VolkorenMacaroni [Onbereid] / 160 Gram Ei [Onbereid]
/ 100 Gram SperzieBonen / 20 Gram Tomatenpuree
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
Na PWO: 50 Gram Brinta / 200 ML Halfvolle Melk / 50 Gram RunderRookvlees
Diner: 250 Gram Aardappel / 250 Gram Groente / 125 Gram Rundergehakt [Onbereid] / 200 Gram Volle Yoghurt
Avond: 450 Gram Kwark / 35 Gram NotenMix

Kcal: Rond de 2800

Laatst bewerkt:
  • #1.712
Eerst even dit:
Squat doe ik nog fout, zie ik zelf ook, maar ik ga nu wel rustiger naar beneden! Ik ga werken aan het verder naar achteren zakken! No Problemo.
De DL staat er niet goed op (Mislukt) dus post hem toch maar eventjes.. hopen dat jullie toch nog iets kunnen zien..

Squat 5 * 5 * 62,5 Kilo (2e Werkset!)

http://www.youtube.com/watch?v=Nu1WtT7taRE

Squat 5 * 5 * 62,5 Kilo (5e Werkset!)

http://www.youtube.com/watch?v=jpF5y6x3XE4

DL 3 * 5 * 75 Kilo (3e Werkset!)

http://www.youtube.com/watch?v=3oM3kykbRGo

Lekkere training weer Spank, gewichten gaan mooi de lucht in!
Vind alleen de filmpjes allemaal wat onduidelijk. Kan net niet goed zien hoe je het doet imo.

• #1.714
Lekkere training weer Spank, gewichten gaan mooi de lucht in!
Vind alleen de filmpjes allemaal wat onduidelijk. Kan net niet goed zien hoe je het doet imo.

Thanx! De gewichten MOETEN wel de lucht in! ;)

Squat verhoog ik met max 5 per week.. Volgende week begin ik met 62,5 dan woensdag 65 dan vrijdag 67,5 dan maandag weer.. Niet te snel..

Ja ja het wordt steeds maar beter, je ziet de volhouder wint.

Als ik zie hoe moeizaam de squats gaan, heb ik des te meer respect voor je. :rolleyes:
Knap dat je zo volhoud! :thumb:
Keep it up! ;)

Ik heb net even snel je filmpje van je squat bekeken en die ziet er zeker niet verkeerd uit (zeker niet ten opzichte van het vorige squat-filmpje) :thumb:

Ja maar het gaat toch wel heel moeizaam zoals Hum al zei, er zit geen explosie in.

• #1.719
Bedankt allen! De explosie ontbreekt omdat er gewoonweg geen kracht in benen zit..

Ik train mijn benen pas sinds November ofzo.. serieus squaten sinds Januari? Wat verwacht je.. GEEN voetbal verleden, GEEN anders zwaar benen iets verleden..

Benen zuig ik behoorlijk in..

Terug
Naar boven