XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.721
Doe ik zeker.. dan maar 2 keer hetelfde gewicht met squat.. boeiend.. tgaat om lange termijn..

Zolang je toch vooruit gaat is er niks aan de hand.
Gewoon trainen!

Bedankt allen! De explosie ontbreekt omdat er gewoonweg geen kracht in benen zit..

Ik train mijn benen pas sinds November ofzo.. serieus squaten sinds Januari? Wat verwacht je.. GEEN voetbal verleden, GEEN anders zwaar benen iets verleden..

Benen zuig ik behoorlijk in..

boeie, gewoon keihard beuken en dan komt het vanzelf... ik HAD eerst niet eens benen :P

Je techniek gaat er duidelijk op vooruit zie ik in je filmpjes, het mag zelfs nog wat meer gecontroleerd end an is het echt goed.
Wat een k*tmuziek man dat je daarmee kan trainen...

• #1.725
Training Maandag 16 Maart + Filmpje van Squat
Schema A

Training ging klote opzichzelf.. Ik ga eerst met de oefeningen op techniek oefenen, enrustigaan opbouwen.. 2,5 per training gaat niet lukken! Het is gewoon te veel..

10 Minuten Crosstrainer
160 Kcals Lichter..

# Compounds #:

* Squat (+0,0)

- 12 * BB
- 8 * 40

- 5 * 5 * 60

* Bench Press (+2,5) FAIL

- 12 * BB
- 8 * 40

- 1 * 5 * 57,5
- 1 * 4 * 57,5
- 1 * 4 * 7,5 (Laatste REP FAIL!!)
- 1 * 4 * 55
- 1 * 4 * 55 (Laatste REP FAIL!! )

* BOR (+2,5) FAIL

- 12* BB
- 10 * 30

- 3 * 5 * 47,5(Tikte mijn lichaam niet goed aan, dus lager gepakt!)
- 2 * 5 * 45

Trainingstijd: 65 Minuten

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 200 ML Halfvolle Melk
Ochtend: 2 Volkorenbrood / 55 Gram Paling / 200 ML Karnemelk
Lunch: 75 Gram Volkoren Macaroni / 100 Gram Sperziebonen / 160 Gram ei [Onbereid]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 2 Gram Kaneel
Pre WO: 50 Gram Brinta / 200 ML Halfvolle Melk / 75 Gram Kip [Onbereid]
Diner: 500 Gram Zuurkool / 150 Gram Tartaar [Onbereid] / 200 Gram Volle Yoghurt
Avond: 450 Gram Kwark / 35 Gram NotenMix /

Kcal: Rond de 2800

Laatst bewerkt:
Je hoeft toch ook niet elke keer te verhogen? Als je de setjes makkelijk red dan wel natuurlijk, of verhoog eerst met 1 of 2 setjes en bouw dat uit.

• #1.727
Volgens www.stronglifts.com wel ja..
Maar die squat die ze daar laten zien, wat vinden jullie daarvan? Veelste wijdt toch?

Techniek op stronglifts.com is in orde hoor :). Wat bedoel je met te wijd?
't Is beter dat je elke keer verhoogt (als je vorige training gelukt is) en daarop faalt dan hetzelfde gewicht te pakken als de vorige training.

Waar is je filmpje?

't Is beter dat je elke keer verhoogt (als je vorige training gelukt is) en daarop faalt dan hetzelfde gewicht te pakken als de vorige training.

Waar is je filmpje?

Hopelozer verkeerd kan je echt niet zijn, het is zeker niet beter dat je failt dan dat je hetzelfde gewicht pakt als in de vorige training. Velen vergeten dat ook slechts 1 rep meer doen dan de vorige keer vooruitgang is, elke training verhogen in gewicht kan niemand volhouden.
Goed bezig Spank!

• #1.730

Waar is je filmpje?

Filmpje komt nog!

Hopelozer verkeerd kan je echt niet zijn, het is zeker niet beter dat je failt dan dat je hetzelfde gewicht pakt als in de vorige training. Velen vergeten dat ook slechts 1 rep meer doen dan de vorige keer vooruitgang is, elke training verhogen in gewicht kan niemand volhouden.
Goed bezig Spank!

Bedankt, Gewicht iets lager gepakt, dus ook met de squat, niet met die andere 2 natuurlijk.. Beter de oefening goed pakken lijkt mij.. doe de squat nog steeds niet helemaal lekker..

Goed bezig Spank!

Dan moet je ook geen stronglifts gaan doen.
Er zijn nou eenmaal trainingsschema's die er op gebaseerd zijn dat je gaat failen, waarna je weer hetzelfde gewicht op de stang kan doen en zo zorgt voor progressive overload.

Goed bezig Spank!

Dat weet ik wel, maar het doel van het schema dat hij volgt is elke training verhogen (lineaire progressie dus). Na 3x te falen met hetzelfde gewicht moet hij pas deloaden.

Als hij nu 5x5x100kg doet en het zwaar vindt moet hij sowieso de volgende keer 102,5kg doen (ondanks het feit dat hij er tegenop ziet). Dat is nu eenmaal het schema.
Ik zie ook niet in hoe je een rep meer gaat doen als je de vorige training toch al je reps hebt kunnen halen :)?

Als failen hoort bij het programma stronglifts dan moet je het niet te letterlijk volgen, teveel failen is nooit goed en je kan beter zorgen dat je laatste rep de laatste is die je op eigen krachten kan doen, dat zal de meeste progressie geven. Ofwel zou ik de TS dan aanraden een ander programma te volgen ofwel past hij het aan dat het meer werkzaam is.
Trouwens een programma dat iemand onder zijn kunnen laat vertrekken en dan zegt dat je elke training winst moet maken is toch echt niet het beste programma dat je kan doen imo.

Het programma heeft nochtans al veel mensen geholpen hoor :p. 't Is trouwens krak hetzelfde principe als Bill Star 5x5 en Rippetoe 3x5.

Je gaat ook niet constant failen hé. Als je elke keer failt zit er iets fout met je techniek en niet met het schema.
(Tenzij je natuurlijk aan een bovengrens zit, maar Spanksta zit nog niet eens aan zijn BW squat)

Stronglift, bill star en rippetoe, allemaal mooie namen maar ik zou Spank toch aanraden gewoon de compounds te pakken en gewoon wat sets te pakken zodat hij in elke werkzame rep range werkt, dus van 3 tot 10. Zo kan hij dit programma aanpassen zodat het meer spierwinst geeft, hij kan dan dezelfde oefeningen nemen en zelfs hetzelfde aantal sets, bijv.:
Bench press:
1e en 2e set van 8-10 reps.
3e en 4e set van 5-7 reps.
5e set van 3-4 reps.
En zo bij elke oefening hetzelfde.
Wedden dat zijn vooruitgang groter zal zijn, en dit om de eenvoudige reden dat je vooruitgang kan maken in alle verschillende rep ranges.

• #1.736
Ik ben het wel een beetje met DB eens..
Overgens lopen mijn benen achter, daarom squat ik zo weinig.. niks aan te doen..
Mijn BP is daarentegen wel goed op pijl, dat is bijna BW, wat best aardig is..

Ik ben het wel een beetje met DB eens..
Overgens lopen mijn benen achter, daarom squat ik zo weinig.. niks aan te doen..
Mijn BP is daarentegen wel goed op pijl, dat is bijna BW, wat best aardig is..

Ik kan het niet meer volgen hoor, je benen lopen achter en dus squat je weinig. Dan moet je juist méér squaten!

• #1.739
Beter Intergreren DB! ;)

Terug
Naar boven