MuscleMeat

Spanksta gaat Loggen..!

hey spank,
Lekkere training, lekker door knallen.
Ben je echt zo bang om een buikje te krijgen ?

Hey SpankSta,

Ik reageer niet zo vaak in je log maar lees het wel met enige regelmaat. Je traint harstikke goed man, bent lekker bezig, maar ik heb zelden iemand zo zien stressen om vanalles.
Je bent pas 19, denk gewoon alleen aan het trainen als je ook daadwerkelijk in de sportschool bent. Natuurlijk moet je gewoon een goed voedingsschema volgen en goed rusten, maar dat doe je ook. Dus hou gewoon op met stressen en de tijd die je niet doorbrengt in de sportschool zou ik als ik jou was gewoon proberen om het sporten wat 'los te laten' in je hoofd. Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus NIET dat je niet op je eten moet letten ofzo, natuurlijk moet dat. Probeer alleen om niet 24 uur per dag met sport bezig te zijn in je hoofd.

Verder heb ik veel respect voor je gedrevenheid, maar zoals vele anderen in dit topic ook al zeggen, pas op dat je niet doorslaat. Op de lange termijn denk ik dat je het langer vol kan houden als je alles een beetje kan relativeren.
Als je een keer geen 8 uur slaapt is dat echt niet erg, leer het een beetje wat soepeler te zien allemaal! Waar veel mensen een gebrek aan gedrevenheid hebben heb jij het juist in overdosis haha.

Succes met trainen verder!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.783
Training Vrijdag 20 Maart + Filmpje van Squat/BP

Schema A

Training ging klote opzichzelf.. Ik ga eerst met de oefeningen op techniek oefenen, enrustigaan opbouwen.. 2,5 per training gaat niet lukken! Het is gewoon te veel..

Dit trainingsschema sucked ass.. Maar goed verhogen gaat nog niet.. Heb eerst met mezelf afgesproken dit gewicht 'makkelijk' te kunnen eer ik wil verhogen!

Is dit verstandig?

10 Minuten Crosstrainer
160 Kcals Lichter..

# Compounds #:

* Squat (+0,0)

- 3 * 5 * 50
- 3 * 5 * 55

* Bench Press (+0.0)

- 3 * 5 *55
- 1* 3 * 57,5
- 2 * 5 * 55

* BOR (+0,0)

- 5 *5 * 45

Trainingstijd: 65 Minuten

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 200 ML Halfvolle Melk
Ochtend: 2 Volkorenbrood / 55 Gram Paling / 200 ML Karnemelk
Lunch: 75 Gram Volkoren Macaroni / 100 Gram Sperziebonen / 160 Gram ei [Onbereid]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 2 Gram Kaneel
Pre WO: 50 Gram Brinta / 200 ML Halfvolle Melk / 75 Gram Kip [Onbereid]
Diner: 500 Gram Zuurkool / 150 Gram Tartaar [Onbereid] / 200 Gram Volle Yoghurt
Avond: 450 Gram Kwark / 35 Gram NotenMix /

Kcal: Rond de 2800

Laatst bewerkt:
maar waarom toch geen Rippetoe? 3x5 dogg

• #1.785
Sja, weet niet.. Stronglifts lijkt mij wat intensiever, het heeft hetzelfde idee!

Ja, tis echt wel goede shit. Maar ik dacht om het wat minder intens te maken om de squat te kunnen beheersen.
Maar anderzijds denk ik dat je de squat wel al beheerst hoor, je hebt gewoon te weinig zelfvertrouwen. Op je filmpjes ziet het er toch allemaal ok uit. Ik heb nog maar 1x de bar laten liggen op de veiligheidspinnen bij de squat, en al massa keren gedacht dat ik hem niet ging halen. Gewoon knallen :)

Hummertjes advice aan Spank voor deze week...

Als je een keer geen 8 uur slaapt is dat echt niet erg,
Duhuh... ;)

Spank,
Ik doe nog één poging...
Train een beetje meer "instinctief" jongen!
Ook Mark Rippetoe heeft geen systeem geschreven dat voor iedereen perfect is, net als dat Bill Star, en wie dan ook dat niet hebben gedaan!
Jouw doel is toch wat meer kracht te vergaren, en wat massa aan te zetten..?
Nou, dan heb je geluk, want dat gaat heel goed samen! :D
Kies je oefeningen, lees: BASISOEFENINGEN!!!! :rolleyes:
En doe die zo zwaar als je kunt, tot positief spierfalen.
Dus je gaat zo ver als je op eigen kracht kan, geen geforceerde reps, geen negatieve reps, gewoon reps op eigen kracht.
Dressed doet het zo, ik doe het zo, en hele volksstammen doen het zo (als ze slim zijn... ;) )
Je mag een reprange aanhouden van 1 tot 15 wat mij betreft, maar concentreer je op alles tussen 3 en 8 in jouw geval voor je zwaarste sets.
Je hoeft ook niet steeds hetzelfde te doen, er is afwisseling genoeg mogelijk om het een beetje interesant te houden, maar pak dumbbells, barbells, en kabels, en vergeet al die "oestrogeen aanmakende" machines voor de eerste tijd maar.
Die kun je gaan gebruiken als je "wat" verder bent met je massa bouwen! ;)
En hou in Godsnaam op met stressen!!! :headbang:
Dat schijnt enorm katabool te zijn of zo... :D

Spank, ga er tegenaan gast! :thumb:

WTF niet verhogen? ik zie je anders op je 5x5x60 niet echt veel moeite hebben er mee...

je hele schema is gebaseerd op progressive loading .. waarom denk je dat 60 te zwaar voor je is? Ik wed dat je niet op benen faalt maar op core..

Verder succes spanksta ik vind dat je het wel serieus aanpakt en dat is natuurlijk altijd goed!

• #1.790
thanx allen voor de motivatie enzo..

Verhogen ga ik van hieruit weer doen ja! die 60 was een beroerde uitvoering, ik had echt wel moeite toen.. darom nu eerst lager gegaan.. Maandag proberen 5 * 5 * 55 en vanuit daar opbouwen..
De DL en MP gaan daarentegen wel erg goed.. BOR ook wat minder..

Ik heb erg veel LEG en HIP Drive bij deze oefeningen! Is dit erg?

Duhuh... ;)

Spank,
Ik doe nog één poging...
Train een beetje meer "instinctief" jongen!
Ook Mark Rippetoe heeft geen systeem geschreven dat voor iedereen perfect is, net als dat Bill Star, en wie dan ook dat niet hebben gedaan!
Jouw doel is toch wat meer kracht te vergaren, en wat massa aan te zetten..?
Nou, dan heb je geluk, want dat gaat heel goed samen! :D
Kies je oefeningen, lees: BASISOEFENINGEN!!!! :rolleyes:
En doe die zo zwaar als je kunt, tot positief spierfalen.
Dus je gaat zo ver als je op eigen kracht kan, geen geforceerde reps, geen negatieve reps, gewoon reps op eigen kracht.
Dressed doet het zo, ik doe het zo, en hele volksstammen doen het zo (als ze slim zijn... ;) )
Je mag een reprange aanhouden van 1 tot 15 wat mij betreft, maar concentreer je op alles tussen 3 en 8 in jouw geval voor je zwaarste sets.
Je hoeft ook niet steeds hetzelfde te doen, er is afwisseling genoeg mogelijk om het een beetje interesant te houden, maar pak dumbbells, barbells, en kabels, en vergeet al die "oestrogeen aanmakende" machines voor de eerste tijd maar.
Die kun je gaan gebruiken als je "wat" verder bent met je massa bouwen! ;)
En hou in Godsnaam op met stressen!!! :headbang:
Dat schijnt enorm katabool te zijn of zo... :D

Spank, ga er tegenaan gast! :thumb:

+1 volledig mee eens!

Sja, weet niet.. Stronglifts lijkt mij wat intensiever, het heeft hetzelfde idee!
Ik moet er nog niet aan denken om stronglifts te doen. Rippetoe 3x5 bevalt me echt prima. Elke training heb je haast wel PR's. 5x5 is meteen wel weer erg veel he Spank. Vooral omdat je niet echt goed omhoog komt op dit moment.

thanx allen voor de motivatie enzo..

Verhogen ga ik van hieruit weer doen ja! die 60 was een beroerde uitvoering, ik had echt wel moeite toen.. darom nu eerst lager gegaan.. Maandag proberen 5 * 5 * 55 en vanuit daar opbouwen..
De DL en MP gaan daarentegen wel erg goed.. BOR ook wat minder..

Ik heb erg veel LEG en HIP Drive bij deze oefeningen! Is dit erg?

Bij de Mp heb ik totaal geen legdrive, probeer dat te beperken. En gast, het zit serieus allemaal in je kop. Jij bent te bang voor het gewicht. Zet een lekkere beat op, laat hem pompen en concentreer je. Je red die shit makkelijk, ook met verhogen. Dan fail je maar een keer, lekker boeiend. Stop being a p*ssy.

Btw, rippetoe is manne intensief

Idd, geen legdrive bij MP. Leuk om te wennen aan zwaardere gewichten maar je mag er geen gewoonte van maken.

En verder +1 op wat Jorin zegt. Schijt hebben aan de gewichten er gewoon hardcore trainen met goede muziek op je oren en niet gaan rondkijken naar andere idioten of praatjes gaan maken.

We leven allemaal zo met je mee :D
Als je ons toch niet had hey...

• #1.797
Thanx for support allen.. Squat moet zowiezo hoger, ga vanaf nu weer opbouwen..

Die filmpjes helpen wel kerel je techniek is sterk verbeterd leuk om te zien!
Bijna perfecte uitvoering.

LoL die laatste hh bij de 55 kg kwam uit je tenen he?

Thumbs bro goed weekend toegewenst,

Tip;Als je nu traint moet je tellen bij de negatieve beweging (neergaande bewegeging) eenentwintig,tweeentwintig, drieentwintig en dan weer omhoog drukken met zoveel mogelijk power. één seconde stil en dan weer opnieuw.

Hey SpankSta,

Ik reageer niet zo vaak in je log maar lees het wel met enige regelmaat. Je traint harstikke goed man, bent lekker bezig, maar ik heb zelden iemand zo zien stressen om vanalles.
Je bent pas 19, denk gewoon alleen aan het trainen als je ook daadwerkelijk in de sportschool bent. Natuurlijk moet je gewoon een goed voedingsschema volgen en goed rusten, maar dat doe je ook. Dus hou gewoon op met stressen en de tijd die je niet doorbrengt in de sportschool zou ik als ik jou was gewoon proberen om het sporten wat 'los te laten' in je hoofd. Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus NIET dat je niet op je eten moet letten ofzo, natuurlijk moet dat. Probeer alleen om niet 24 uur per dag met sport bezig te zijn in je hoofd.

Verder heb ik veel respect voor je gedrevenheid, maar zoals vele anderen in dit topic ook al zeggen, pas op dat je niet doorslaat. Op de lange termijn denk ik dat je het langer vol kan houden als je alles een beetje kan relativeren.
Als je een keer geen 8 uur slaapt is dat echt niet erg, leer het een beetje wat soepeler te zien allemaal! Waar veel mensen een gebrek aan gedrevenheid hebben heb jij het juist in overdosis haha.

Succes met trainen verder!

goede post!

@ Spank; filmpjes zien er goed uit bro, je hebt je squat techniek in korte tijd flink verbeterd zoals Xtralarge ook al opviel. Super!
Probeer ook met benchen goed gecontroleerd te zakken, ook met banken is die negatieve herhaling minstens net zo belangrijk. Rustig zakken en explosief uitstoten. Zoals koekiemonster ook uitlegt.
Ga zo door, goed om te zien dat je kritiek oppakt.

Terug
Naar boven